Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 757 times
Been thanked: 827 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door El Sordo » 19 sep 2019, 17:59

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

^^ Saskia Sassen heeft daar een aantal interessante boekjes over geschreven. Voor de geïnteresseerden.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 694 times
Been thanked: 242 times

Bericht door milansandro » 20 sep 2019, 15:38

Silly Sylvana Simons wil het vak wiskunde
"Dekoloniseren"
:D :lol:

What the hell dit ook mag betekenen...
Dat wijf is compleet geschift...

https://www.geenstijl.nl/5149662/wiskun ... de-oorlog/

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1078 times
Been thanked: 830 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 sep 2019, 15:47

milansandro schreef:
20 sep 2019, 15:38
What the hell dit ook mag betekenen...
Dus je weet eigenlijk niet waarom je hier zo boud op reageert? ;)

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 20 sep 2019, 17:18

Kom op Ziege..
Dit is toch mafklapperij..
Wiskunde dekoloniseren?
Alsof wiskunde dit nodig heeft...
Die maffe Sylvana grijpt ook alles aan te polariseren...zelfs een exacte wetenschap als wiskunde..
Die is echt gestoord....

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 20 sep 2019, 19:06

Het is 'gewoon' een bestaand iets: http://theconversation.com/yes-mathemat ... egin-65963
Je kunt je afvragen of dat nodig is, maar jouw grove beledigingen gaan nergens over en zijn van erg laag niveau.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 sep 2019, 19:23

milansandro schreef:
20 sep 2019, 17:18
Kom op Ziege..
Dit is toch mafklapperij..
Wiskunde dekoloniseren?
Alsof wiskunde dit nodig heeft...
Die maffe Sylvana grijpt ook alles aan te polariseren...zelfs een exacte wetenschap als wiskunde..
Die is echt gestoord....
Nee hoor ergens is het heel simpel. Wiskunde is zwart wit: het is goed of het is fout. Sylvana wil meer begrip voor het zwarte, oftewel het foute antwoord. Fout is het nieuwe goed.

Ik ben haar dankbaar voor dit standpunt, het had mij namelijk 3 jaar bijles gescheeld als dit 15 jaar eerder de gedachte was.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 20 sep 2019, 19:27

Het is in ieder geval interessant om over na te denken. Discussiëren over waar een wetenschappelijk veld mogelijk teveel vastklampt aan dogma’s én debatteren over of dat goede wetenschap beïnvloedt lijkt me alleen maar gezond.

Om dat direct weg te zetten omdat een bepaalde term die daaraan wordt gekoppeld je niet bevalt en/of je deze niet wil begrijpen getuigt in ieder geval niet van enige kennis over wat wetenschap is of moet zijn.
Viviría como él

NESTA

Bericht door NESTA » 20 sep 2019, 19:30

Sylvana is wel van de prioriteiten he. Man man man ..

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 20 sep 2019, 19:40

Ren Höek schreef:
20 sep 2019, 19:06
Het is 'gewoon' een bestaand iets: http://theconversation.com/yes-mathemat ... egin-65963
Je kunt je afvragen of dat nodig is, maar jouw grove beledigingen gaan nergens over en zijn van erg laag niveau.
Whahaha! Dat artikel staat vol met SJW bullshit, precies waar jij zo'n voorstander van bent :lol: :lol: :lol:
Grove beledigingen?
Ach gut, moet je niet je SJW kwetslijst gaan afvinken?
Grow a pair!
Man man man....

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 sep 2019, 19:59

De overdreven focus op mogelijke discriminatie waar je maar kunt zoeken en helemaal die vaak Amerikaanse insteek vind ik persoonlijk ook niet bijzonder noodzakelijk of toepasselijk, bovendien wordt m.i. de veel pijnlijkere dagelijkse praktische discriminatie erdoor ondergesneeuwd terwijl die m.i. nog steeds een serieus probleem vormt, zoals discriminatie bij sollicitaties.

Maar ik geloof wel dat zij iemand is die hier echt met hart en ziel in gelooft, dit is niet iemand die voor eigen glorie bullshit loopt te verkopen. De tegenwind die ze daarbij krijgt is echt waanzinnig sterk, alles wat ze doet levert haar de meest grove, ook vrij massale scheldpartijen en doodsverwensingen op en zo'n grote organisatie heeft ze niet om zich heen, maar toch laat ze zich daar niet door klein krijgen. Ik vind dat best moedig en knap. Van mij krijgt ze daar respect voor, ook al ben ik het meestal met 'r oneens.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 176 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 20 sep 2019, 20:03

ziege maar ook zagge schreef:
20 sep 2019, 19:59
De overdreven focus op mogelijke discriminatie waar je maar kunt zoeken en helemaal die vaak Amerikaanse insteek vind ik persoonlijk ook niet bijzonder noodzakelijk of toepasselijk, bovendien wordt m.i. de veel pijnlijkere dagelijkse praktische discriminatie erdoor ondergesneeuwd terwijl die m.i. nog steeds een serieus probleem vormt, zoals discriminatie bij sollicitaties.

Maar ik geloof wel dat zij iemand is die hier echt met hart en ziel in gelooft, dit is niet iemand die voor eigen glorie bullshit loopt te verkopen. De tegenwind die ze daarbij krijgt is echt waanzinnig sterk, alles wat ze doet levert haar de meest grove, ook vrij massale scheldpartijen en doodsverwensingen op en zo'n grote organisatie heeft ze niet om zich heen, maar toch laat ze zich daar niet door klein krijgen. Ik vind dat best moedig en knap. Van mij krijgt ze daar respect voor, ook al ben ik het meestal met 'r oneens.
Op je tweede alinea is ook de naam Wilders exact van toepassing. Vind je hem ook moedig?

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 502 times
Been thanked: 307 times

Bericht door Grasmat » 20 sep 2019, 20:09

Maar ik geloof wel dat zij iemand is die hier echt met hart en ziel in gelooft, dit is niet iemand die voor eigen glorie bullshit loopt te verkopen.
Die indruk heb ik dan weer net wel. Alles voor de aandacht en ze weet dat ze die krijgt met gekke uitspraken.

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 20 sep 2019, 20:15

Silly moet gewoon niet zo provoceren, is nergens voor nodig. Ook beneden haar werkelijke niveau, in tegenstelling tot sommige poppetjes die aan de andere kant provoceren. Deze weten vaak gewoon niet beter, dat is nog veel gevaarlijker.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 20 sep 2019, 20:26

Het interessante is overigens dat dekolonisatie niet per se gaat om het zóéken naar discriminatie, maar vooral een debat is over het curriculum van diverse wetenschappen. Ervan uitgaan dat de manier waarop onderzoek wordt gedaan en aan de hand waarvan onderzoek wordt gedaan daadwerkelijk de (enige) juiste manier is, is tegenstrijdig met wetenschap an sich. Dat een debat over deze problematiek gekoppeld is aan de filosofie van diverse velden -- zo ook wiskunde, want ook dat is niet enkel zwart/wit -- is, zeker epistemologisch gezien, enkel een vooruitgang wat mij betreft.

Hoe dan ook, ik denk dat de politiek en ook het publieke debat te allen tijde ver moet blijven van het willen bepalen van hoe wetenschap zich ontwikkelt. Temeer omdat de belangen niet zelden geladen zijn, maar ook omdat er in veel gevallen gewoonweg te weinig kennis is.

Overigens jammer dat de titel van dit topic helemaal niet meer up to date is. Heel veel opmerkelijks komt er niet echt voorbij en vaak verzandt het binnen een aantal berichten al in een, nogal kansloze, links-rechts discussie waarin vooral met zachte, plakkerige stront wordt gesmeten.
Viviría como él

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 484 times
Been thanked: 924 times

Bericht door deninho32 » 20 sep 2019, 20:30

Die verwensingen zijn schandelijk, de media moeten die mevrouw gewoon geen aandacht geven. Er is overal wel iemand te vinden met gekke ideeën. Ik vind mevrouw Simons typisch iemand die je in man bijt hond zou zien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 sep 2019, 20:52

Chucky schreef:
20 sep 2019, 20:03
Op je tweede alinea is ook de naam Wilders exact van toepassing. Vind je hem ook moedig?
Er zijn m.i. grote verschillen nl. Wilders (voordien een nikszeggend mannetje in de VVD fractie) heeft vanaf het begin openlijk gehengeld naar een cordon sanitaire (wat hij niet kreeg), geheel in lijn met zijn 'de elite maakt het volk monddood' riedel. Hij is naast populist een pure effectpoliticus, bewust via provocatie op zoek gaand naar een heftige reactie om die vervolgens maximaal politiek uit te buiten, zoals hij nu ook weer doet met dat hoger beroep waarbij hij aan de lopend band zaken bewust incorrect neerzet. Ik vind dat geen oprechte manier van handelen.

Sylvana had een succesvolle BN carrière, is hier m.i. vooral ingerold, extremer geworden door de onvoorstelbaar heftige reacties die ze kreeg, zo'n beetje 't tegenovergestelde idee dus.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 20 sep 2019, 21:01

20 sep 2019, 20:52
Chucky schreef:
20 sep 2019, 20:03

Sylvana had een succesvolle BN carrière, is hier m.i. vooral ingerold, extremer geworden door de onvoorstelbaar heftige reacties die ze kreeg, zo'n beetje 't tegenovergestelde idee dus.
Oh het is dus de schuld van anderen. Typisch...

Verder eens met El Sordo, dat dit steeds een links rechts discussie wordt terwijl dit topic niet die insteek had.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 sep 2019, 21:35

Grasmat schreef:
20 sep 2019, 21:01
terwijl dit topic niet die insteek had.
Best een treffend moment voor deze opmerking, check post #1 van dit topic voor de grap ff :lol:

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 20 sep 2019, 22:18

20 sep 2019, 21:35
Grasmat schreef:
20 sep 2019, 21:01
terwijl dit topic niet die insteek had.
Best een treffend moment voor deze opmerking, check post #1 van dit topic voor de grap ff :lol:
Ja die topicopener had het meteen al niet begrepen :mrgreen:

Misschien is het dan meer het gevoel dat ik had dat het vooral een topic is voor luchtige opmerkelijke berichten. Of misschien omdat ik dat liever lees dan onderstaande allemaal, dat kan natuurlijk ook :geek:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 sep 2019, 22:33

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] ik vraag me die passie van Sylvana eigenlijk wel af Ziege. Uit geen enkele bio of cv dat ik op internet van haar zie, tref ik iets van racismebestrijding aan voor +/- 2015. Juist op het moment dat haar BN carrière in een dalletje zit, komt dít naar boven. Ik zeg overigens niet dat ze dit doet om weer aandacht te krijgen.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 20 sep 2019, 23:13

Als dit het niveau is van wat er in de gemeenteraad van Amsterdam besproken wordt, is het wellicht een goed idee dat we die grachtengordel kliek te koop aanbieden op Marktplaats en een nieuwe hoofdstad van Nederland kiezen.
Wiskunde dekoloniseren? Kan het nog gekker?

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 21 sep 2019, 08:29

https://www.ad.nl/binnenland/politie-ov ... ~aa7d4d78/

Interessant om te zien in het licht van het stokpaardje van sommigen hier (er wordt veel te veel bezuinigd op de politie), dat ze dan zelf zo met hun budget omgaan.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 sep 2019, 09:01

Josef Dettelbacher schreef:
20 sep 2019, 22:33
@ziege maar ook zagge ik vraag me die passie van Sylvana eigenlijk wel af Ziege. Uit geen enkele bio of cv dat ik op internet van haar zie, tref ik iets van racismebestrijding aan voor +/- 2015. Juist op het moment dat haar BN carrière in een dalletje zit, komt dít naar boven. Ik zeg overigens niet dat ze dit doet om weer aandacht te krijgen.
Dit gezeik is niets anders dan een subsidie industrie. Net als KOZP en alle gelieerde actiegroepjes. Knaken vangen. Sylvana krijgt nu de knaken uit de gemeenteraad, maar ook voor het aanschuiven bij DWDD en Pauw/Jinek werden gewoon netjes centjes overgemaakt. Het is een broodwinning.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 21 sep 2019, 10:25

milansandro schreef:
20 sep 2019, 19:40
Whahaha! Dat artikel staat vol met SJW bullshit, precies waar jij zo'n voorstander van bent :lol: :lol: :lol:
Grove beledigingen?
Ach gut, moet je niet je SJW kwetslijst gaan afvinken?
Grow a pair!
Man man man....
Typisch antwoord dit.
Geen enkele vorm van inhoud, beledigend, de standaard termen komen weer voorbij (ik mis vooral nog deugmens) en alleen wijzend naar anderen.

Niveautje weer hoor.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1851 times

Bericht door Maikel_91 » 21 sep 2019, 10:27

Een ander maar gaan beledigen omdat je het niet met steekhoudende argumenten aan kunt is een enorm zwaktebod. Daarmee schakel je jezelf uit in zowel de huidige als in toekomstige discussies.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 21 sep 2019, 11:10

Alsof dat nog een verrassing is, kom nou. En het is natuurlijk ook wel lekker om het hele lijstje standaardtermen af te kunnen werken, om aan het einde van de rit ook nog eens boos te wijzen naar die moraalridders die zich verheven voelen boven de rest, terwijl - ironisch genoeg - het denigrerende van de posts afspat: SJW-kant is inferieur. Je moest je schamen, Ren. Mislukt mens!

Ik vind vooral het punt van El Sordo op de vorige pagina interessant, los van wat we persoonlijk vinden van de teksten van Sylvana.
#WelkomThuisGini

Gesloten