Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 968 times
Been thanked: 1108 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door Ykhim » 21 sep 2019, 11:10

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Alsof dat nog een verrassing is, kom nou. En het is natuurlijk ook wel lekker om het hele lijstje standaardtermen af te kunnen werken, om aan het einde van de rit ook nog eens boos te wijzen naar die moraalridders die zich verheven voelen boven de rest, terwijl - ironisch genoeg - het denigrerende van de posts afspat: SJW-kant is inferieur. Je moest je schamen, Ren. Mislukt mens!

Ik vind vooral het punt van El Sordo op de vorige pagina interessant, los van wat we persoonlijk vinden van de teksten van Sylvana.
#WelkomThuisGini

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1050 times
Been thanked: 812 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 sep 2019, 12:29

Josef Dettelbacher schreef:
20 sep 2019, 22:33
@ziege maar ook zagge ik vraag me die passie van Sylvana eigenlijk wel af Ziege. Uit geen enkele bio of cv dat ik op internet van haar zie, tref ik iets van racismebestrijding aan voor +/- 2015. Juist op het moment dat haar BN carrière in een dalletje zit, komt dít naar boven. Ik zeg overigens niet dat ze dit doet om weer aandacht te krijgen.
Ze maakte ooit een vrij onschuldige opmerking bij DWDD waarvoor ze in de uitzending al verrassend felle repliek kreeg maar vervolgens bleek ze via social media massaal te zijn overladen met (racistische) scheldpartijen en bedreigingen... dat was haar trigger.

Nu wordt ze zo'n beetje weggezet als radicale gek vanwege dat dekolonisatie idee maar als je luistert hoe ze dat onderbouwt is er maar weinig radicalisme te ontdekken:

Qua stijl wordt hier m.i. heel normaal geargumenteerd, ze heeft een standpunt en vraagt daar begrip voor.

NESTA

Bericht door NESTA » 21 sep 2019, 12:51

Even heel kort samengevat waarom Sylvana een beetje eng is. De grote boze witte man is bij voorbaat al schuldig. Zelden heb ik deze dame kunnen betrappen op discussies die er echt toe doet. Maar goed, er is hier op dit forum nou eenmaal een links groepje die alles wat links is blijft goedpraten. Zelfs iemand die er alles aan doet om een bevolking uit elkaar te splitsen. Past voor mij perfect in het rijtje DENK en PVV. Blijven huilen over doelgroepen en kleur met bijkomende media aandacht. Gelukkig blijven de meeste verstandige stemmers ver bij haar vandaan. Nu die andere partijen nog.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 158 times
Been thanked: 303 times

Bericht door Brael » 21 sep 2019, 12:54

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] in dit filmpje komt ze redelijk normaal over. Dat is echter lang niet altijd het geval bij haar.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1373 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 21 sep 2019, 12:56

Die met Genee is ook leuk :D

In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2086 times
Been thanked: 785 times

Bericht door Ren Höek » 21 sep 2019, 12:58

NESTA schreef:
21 sep 2019, 12:51
Maar goed, er is hier op dit forum nou eenmaal een links groepje die alles wat links is blijft goedpraten.
Wat een onzin, en wederom dezelfde wijze van discussiëren.
Geen inhoud, geen onderbouwde argumenten, geen zelfkritiek en alleen wijzen naar anderen.

Door deze extreme polarisatie wordt elke poging tot een discussie om zeep geholpen.
Brael schreef:
21 sep 2019, 12:54
@ziege maar ook zagge in dit filmpje komt ze redelijk normaal over. Dat is echter lang niet altijd het geval bij haar.
Eens.
Ze heeft regelmatig goede punten en weet deze ook prima te onderbouwen, maar ze heeft ook de neiging om door te slaan en door te draven. Dit samen met een minder warme uitstraling en sowieso het schoppen tegen heilige huisjes zorgt ervoor dat ze veel en harde kritiek krijgt. Aan de ene kant is dat triest en jammer, aan de andere kant moet ze veel slimmer worden in het kiezen van haar punten. Choose your battles wisely zogezegd, daar slaagt ze regelmatig niet in.

NESTA

Bericht door NESTA » 21 sep 2019, 13:00

Ren Höek schreef:
21 sep 2019, 12:58
NESTA schreef:
Maar goed, er is hier op dit forum nou eenmaal een links groepje die alles wat links is blijft goedpraten.
Wat een onzin, en wederom dezelfde wijze van discussiëren.
Geen inhoud, geen onderbouwde argumenten, geen zelfkritiek en alleen wijzen naar anderen.

Door deze extreme polarisatie wordt elke poging tot een discussie om zeep geholpen.
Nee hoor. Gewoon iets wat erg opvallend is. Juist dat maakt discussiëren onmogelijk.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 21 sep 2019, 13:03

NESTA schreef:
21 sep 2019, 13:00
Juist dat maakt discussiëren onmogelijk.
Tuurlijk, het ligt vanzelfsprekend altijd aan de ander :lol:

NESTA

Bericht door NESTA » 21 sep 2019, 13:04

Ren Höek schreef:
21 sep 2019, 13:03
NESTA schreef:
21 sep 2019, 13:00
Juist dat maakt discussiëren onmogelijk.
Tuurlijk, het ligt vanzelfsprekend altijd aan de ander :lol:
Eigenlijk precies wat je zelf zei .. :lol:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 21 sep 2019, 13:07

Ik geef aan waarom en onderbouw dat ook, jij roept alleen. Dat is het grote verschil.
Maar ja, ik weet wie het zegt en moet ook niet teveel verwachten natuurlijk.

NESTA

Bericht door NESTA » 21 sep 2019, 13:10

Sylvana Simons speelt ook in op onderbuikgevoelens bij een bepaalde doelgroep. Maar dan is het blijkbaar ineens anders ..

Veelzeggend weer dat je denigrerend probeert te zijn jegens andere leden. Jammer.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1373 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 21 sep 2019, 13:11

Wie van jullie beiden is Genee en wie Simons? :lol:
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1943 times
Been thanked: 1069 times

Bericht door J.B. » 21 sep 2019, 13:21

ziege maar ook zagge schreef:
21 sep 2019, 12:29
Josef Dettelbacher schreef:
20 sep 2019, 22:33
@ziege maar ook zagge ik vraag me die passie van Sylvana eigenlijk wel af Ziege. Uit geen enkele bio of cv dat ik op internet van haar zie, tref ik iets van racismebestrijding aan voor +/- 2015. Juist op het moment dat haar BN carrière in een dalletje zit, komt dít naar boven. Ik zeg overigens niet dat ze dit doet om weer aandacht te krijgen.
Ze maakte ooit een vrij onschuldige opmerking bij DWDD waarvoor ze in de uitzending al verrassend felle repliek kreeg maar vervolgens bleek ze via social media massaal te zijn overladen met (racistische) scheldpartijen en bedreigingen... dat was haar trigger.

Nu wordt ze zo'n beetje weggezet als radicale gek vanwege dat dekolonisatie idee maar als je luistert hoe ze dat onderbouwt is er maar weinig radicalisme te ontdekken:
Probleem is dat ze (net als Wilders en ook Baudet) teveel doorslaat. Ze heeft an sich weliswaar een punt, maar het wordt op deze manier natuurlijk een radicaal punt. Hetzelfde heb ik bijvoorbeeld ook met Thieme van de PvDD. Af en toe wat nuance kan geen kwaad..
Only in it for the money

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 679 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 21 sep 2019, 13:26

NESTA schreef:
21 sep 2019, 13:10
Sylvana Simons speelt ook in op onderbuikgevoelens bij een bepaalde doelgroep. Maar dan is het blijkbaar ineens anders ..

Veelzeggend weer dat je denigrerend probeert te zijn jegens andere leden. Jammer.
Niks nieuws onder de zon...
Zelf geregeld andere members aanvallen en wanneer je dan weerwoord geeft gaan huilen..
Typisch Ren Hoek...

NESTA

Bericht door NESTA » 21 sep 2019, 13:28

milansandro schreef:
21 sep 2019, 13:26
NESTA schreef:

Niks nieuws onder de zon...
Zelf geregeld andere members aanvallen en wanneer je dan weerwoord geeft gaan huilen..
Typisch Ren Hoek...
Ren Hoek blijkt dan ook een psychotische chihuahua te zijn. Dat zou het een en ander al verklaren.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1943 times
Been thanked: 1069 times

Bericht door J.B. » 21 sep 2019, 13:31

Ojee, de heren lijken een beetje verongelijkt te zijn. Kusje erop dan maar?
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1050 times
Been thanked: 812 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 sep 2019, 13:32

NESTA schreef:

Even heel kort samengevat waarom Sylvana een beetje eng is. De grote boze witte man is bij voorbaat al schuldig. Zelden heb ik deze dame kunnen betrappen op discussies die er echt toe doet. Maar goed, er is hier op dit forum nou eenmaal een links groepje die alles wat links is blijft goedpraten. Zelfs iemand die er alles aan doet om een bevolking uit elkaar te splitsen. Past voor mij perfect in het rijtje DENK en PVV. Blijven huilen over doelgroepen en kleur met bijkomende media aandacht. Gelukkig blijven de meeste verstandige stemmers ver bij haar vandaan. Nu die andere partijen nog.
Ze heeft een normaal gesprek, vervolgens krijgt ze out of the blue grove opmerkingen naar d'r kop geslingerd en slaat ze om. Het mechanisme wat ik al omschreef in een notendop...

Het is gewoon een emotionele tante, daardoor fietst ze zichzelf nogal eens voorbij.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 880 times
Been thanked: 1168 times

Bericht door ruuddevil » 21 sep 2019, 20:19

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1177811 ... staan-stil

Dit is toch wel het toppunt. Alsof je een coureur moet zijn :lol:

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 333 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 21 sep 2019, 21:26

Ik vind Sylvana echt een toppertje. Mag van mij zo in de 2e kamer.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 22 sep 2019, 09:20

ruuddevil schreef:
21 sep 2019, 20:19
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1177811 ... staan-stil

Dit is toch wel het toppunt. Alsof je een coureur moet zijn :lol:
Typerend ook dat ze wijzen naar het gebrek aan budget, maar zelf hun budget erdoorheen jassen aan seizoenskaarten van Ajax en Feyenoord.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 23 sep 2019, 08:09

NESTA schreef:
Veelzeggend dat je weer niet met inhoudelijke argumenten komt en weer alleen wijst naar anderen, jammer.
milansandro schreef:
Typisch Ren Hoek...
En hier van precies hetzelfde laken een pak.
Geen inhoud, geen argumenten, altijd wijzen naar anderen en beledigend zijn waarbij het ook geen probleem is om het persoonlijk te maken.

Probeer het eens met argumenten, liefst inhoudelijk, en niet alleen met onelinertjes.
Of vraag ik dan teveel?
Brael schreef:
22 sep 2019, 09:20
Typerend ook dat ze wijzen naar het gebrek aan budget, maar zelf hun budget erdoorheen jassen aan seizoenskaarten van Ajax en Feyenoord.
Dus geen feestjes en seizoenskaarten meer en alle budgetproblemen zijn opgelost?
Dat is natuurlijk veel te simpel gesteld. Verspilling moet geminimaliseerd worden, maar zal nooit verdwijnen. Dat geldt voor ieder bedrijf, dus ook voor de overheid.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 23 sep 2019, 08:58

Ren Höek schreef:
23 sep 2019, 08:09
NESTA schreef:
Veelzeggend dat je weer niet met inhoudelijke argumenten komt en weer alleen wijst naar anderen, jammer.
milansandro schreef:
Typisch Ren Hoek...
En hier van precies hetzelfde laken een pak.
Geen inhoud, geen argumenten, altijd wijzen naar anderen en beledigend zijn waarbij het ook geen probleem is om het persoonlijk te maken.

Probeer het eens met argumenten, liefst inhoudelijk, en niet alleen met onelinertjes.
Of vraag ik dan teveel?
Brael schreef:
22 sep 2019, 09:20
Dus geen feestjes en seizoenskaarten meer en alle budgetproblemen zijn opgelost?
Dat is natuurlijk veel te simpel gesteld. Verspilling moet geminimaliseerd worden, maar zal nooit verdwijnen. Dat geldt voor ieder bedrijf, dus ook voor de overheid.
Ik ga even reageren waarom ik zo'n hekel heb aan jou gedrag hier op dit forum..
Ik post initieel iets over Sylvana Simons..
Jij gaat er met een gestrekt been in om mijn post af te kraken als van "een zeer laag niveau" en dat jij vindt dat er grove beledigingen zijn geuit door mij richting Sylvana..

Ik hoor je echter niet over " grove beledigingen" wanneer JB ( no offense JB) het heeft over " die dikke trol van de FvD"
Dan blijf je angstvallig stil....hoe zou dat nu komen?
Ik weet het antwoord wel...
Dus je bent gewoon een hypocriet...
En ja... Ik vind jou typisch een exponent van een SJW..
En verder ben jij hier alleen maar bezig om members met een walgelijk denigrerend toontje terecht te wijzen..
Een splintertje in de ogen van iemand anders zien maar die gigantische balk in je eigen ogen niet...

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 23 sep 2019, 09:14

milansandro schreef:
23 sep 2019, 08:58
Jij gaat er met een gestrekt been in om mijn post af te kraken als van "een zeer laag niveau" en dat jij vindt dat er grove beledigingen zijn geuit door mij richting Sylvana..
Ten eerste lees je niet goed, ik noemde namelijk je beledigingen van erg laag niveau.
Ten tweede vind ik "mafklapperij", "maffe" en "echt gestoord" grove beledigingen ja. Als je al een hekel hebt aan mijn gedrag, terwijl ik het alleen heb over je wijze van posten, dan weet ik wel wat ik kan verwachten als ik dergelijke beledigingen naar jou zou sturen. Over hypocriet gesproken.
En ja... Ik vind jou typisch een exponent van een SJW..
Dit bedoel ik met beledigen en het persoonlijk maken, typisch voor jou.
Jouw standaard gedrag hier is: Iets roepen, liefst met grote woorden en een belediging, zonder onderbouwing uiteraard en zodra je daarop wordt aangesproken ga je in de aanval en maak je het vaak persoonlijk. Ik zie dat als een teken van onmacht en probeer daarom ook minimaal te reageren op jou, het is toch zinloos en het lokt altijd dezelfde herhaling van zetten uit.
Ik had beter moeten weten.

Dus nogmaals, kom nu eindelijk eens met onderbouwde en inhoudelijk stellingen voordat je anderen probeert de maat te nemen.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 23 sep 2019, 09:21

Ren Höek schreef:
23 sep 2019, 08:09
Daar gaat het fout. De overheid is geen bedrijf.

Overigens zeg ik niet dat alle problemen zijn opgelost dan. Maar het voelt een beetje als iemand die in de schuldsanering zit, maar wel 3 pakjes sigaretten per dag rookt en 4 huisdieren houdt.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 23 sep 2019, 09:21

[mention]Ren Höek[/mention] Dan reageer niet op mij...
Opgelost!
Dus als ik hier iets post wat jou niet bevalt bijt dan maar op je tanden en reageer er gewoon niet op..
En jou een SJW exponent noemen is een belediging?
Waarom reageer jij op mij wanneer ik Sylvana gestoord en maf vind ( grove belediging in jou ogen) maar reageer jij niet op de post van JB wanneer hij het heeft over die dikke trol van de FvD ( grove belediging toch..)?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1146 times
Been thanked: 1824 times

Bericht door Maikel_91 » 23 sep 2019, 09:38

[mention]milansandro[/mention] & [mention]Ren Höek[/mention]

Privé oorlogjes voer maar via PM uit. Dat constante persoonlijk worden moet eens afgelopen zijn. Hele tijd die beledigingen zonder daadwerkelijk enige vorm van een fatsoenlijke vorm van discussie is nu wel even klaar.

Gesloten