Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1937 times
Been thanked: 1066 times

Amerika en Trump

Bericht door J.B. » 27 sep 2019, 14:51

Nu een impeachment in werking wordt gezet en Trump in de Oekraine ophef alle schijn tegen zich heeft ben mag hier wel een topicje voor geopend worden.

Wat is de voorspelling? Gaat dit hem schade toebrengen. Ook met het oog op de verkiezingen daar, en heeft de impeachment enige kans van slagen? Ik heb het gevoel dat dit wel eens de genadeklap voor `m kan zijn. Ook omdat ie mag uitleggen waarom het witte huis het gesprek zolang geheim heeft willen houden. Pelosi is een pittige tante, die zal niet stoppen voordat het karkas van Trump is platgewalst tot een hoopje stof.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2249 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 sep 2019, 15:00

Ik denk dat het heel link is wat de democraten doen. De kans op daadwerkelijk af moeten treden is heel klein. En als het mislukt gaat hij dit vlak voor de verkiezingen als een overwinning vieren en de democraten er mee om de oren slaan.

De verkiezingen konden wel eens een landslide voor hem worden al heb ik grote bewondering voor Joe Biden, maar vraag me af of het misschien te laat is voor hem. Niet altijd even scherp meer.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 878 times
Been thanked: 1162 times

Bericht door ruuddevil » 27 sep 2019, 15:15

In ander Trump nieuws: grote kanshebber op een Nobelprijs.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 705 times
Been thanked: 778 times

Bericht door El Sordo » 27 sep 2019, 15:20

Grote kanshebber volgens wie? :lol:
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 138 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Balinho » 27 sep 2019, 15:28

Dit gaat denk ik uiteindelijk in Trump's voordeel werken, dus een beetje in het kort wat Showvink zegt.

En ik persoonlijk vind Pelosi ook maar een engerd trouwens (iets dat ik ook van Hillary vond/vind).

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 27 sep 2019, 15:29

ruuddevil schreef:
27 sep 2019, 15:15
In ander Trump nieuws: grote kanshebber op een Nobelprijs.
Off: dat schijnt kleine Greta ook te zijn.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 620 times
Been thanked: 930 times

Bericht door Menno1 » 27 sep 2019, 15:39

Trump wordt herkozen. Doet pijn om te zeggen maar een afzetting gaat niet gebeuren tenzij er echt bewezen shit is gebeurd. Probleem us dat Biden ook niet zo zuiver is als iedereen dacht.

De democraten hebben na 3 jaar nog steeds geen idee hoe ze Trump moeten verslaan. Hoe kritischer ze hem benaderen, hoe sterker hij wordt.

Daarnaast draait de economie best prima (dankzij Obama vooral) en profiteert Trump daarvan.

Iedereen vind hem een lul, maar de democraten hebben geen sterke kandidaat die hem even weg gaat zetten straks. Ook Biden niet

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 319 times
Been thanked: 637 times

Bericht door PCGC » 27 sep 2019, 15:42

Trump 2020, four more years.
En goed voor de Amerikanen natuurlijk. Doet het voor dat land en haar inwoners prima.

Democraten helpen hem alleen maar strakker in het zadel nu.

Vind het ook wel heerlijk voor de mensjes (oa NPO) hier.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 sep 2019, 15:52

Ze hebben daar ook zo'n Amerikaanse Taiwanees met basisbeurs als speerpunt. Heeft al een heel programma uiteengezet. Zeg niet direct dat hij dé oplossing is, maar het is wel een kandidaat met een verrassend frisse blik op de Amerikaanse politiek.

Ben z'n naam even kwijt, maar in m'n hoofd klinkt t als die tennisser Michael Chang.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 sep 2019, 15:58

PCGC schreef:
27 sep 2019, 15:42
Trump 2020, four more years.
En goed voor de Amerikanen natuurlijk. Doet het voor dat land en haar inwoners prima.

Democraten helpen hem alleen maar strakker in het zadel nu.

Vind het ook wel heerlijk voor de mensjes (oa NPO) hier.
Los van dat iedereen een voorkeur mag hebben voor Republikeinen of Democraten, is een kandidaat die niet naar Denemarken af wil reizen omdat ze Groenland niet aan hem willen verkopen, 1000 twitter fuck ups, een waslijst verdenkingen van fraude en manipulatie natuurlijk geen goed nieuws voor je land.

Het is vermakelijk, meer niet. En voor het land prima? Dat is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 158 times
Been thanked: 302 times

Bericht door Brael » 27 sep 2019, 16:05

Het grote verschil is dat wij vanuit een Europese bril naar hem kijken, de Amerikanen kijken vanuit een Amerikaanse bril. Het boeit voor de gemiddelde Amerikaan echt helemaal niks of Trump naar Denemarken (Where is Denmark? Is that a country?) reist of niet.
Ik dacht eerder deze week nog dat hij sowieso de volgende verkiezingen wel zou verliezen, maar nu ik er wat dieper induik, ben ik daar helemaal niet zo zeker van. De Amerikaanse economie doet het prima, Trump doet voor ons aan vreemde Twitter-retoriek, maar voor veel Amerikanen is dat precies de retoriek die ze willen zien van een president, en hij is nog kanshebber voor een Nobelprijs voor de Vrede ook.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 27 sep 2019, 16:29

Trump is echt niet alleen maar goed voor Amerikanen, maar de schade zal pas in de toekomst echt zichtbaar worden. Economisch gaat het momenteel goed, grotendeels door beleid dat onder Obama werd ingezet. Maar aangezien Trump momenteel president is krijgt hij wel de credits en dat maakt de kans dat hij herkozen wordt best behoorlijk. Onder Bush was de economie een ramp, toen Obama gekozen werd was er bv een werkloosheid van 10%. Toen Obama vertrok was het sterk verlaagd naar 4,7%. Het beleid onder Obama zette door en in de tijd van Trump is het nog meer verlaagd naar 3,7%. Trump kan dit als geen ander naar zijn voordeel draaien door te zeggen dat het op het laagste punt is in 50 jaar tijd, wat feitelijk ook klopt maar niet zoveel met hem te maken heeft. Echter zal bv. het milieubeleid van Trump echt wel zijn implicaties hebben, ook economisch gezien. Het land is meer verdeeld dan het in jaren is geweest. Het begrotingstekort van de VS is op het hoogste punt ooit, wat vooral op de langere termijn problematisch kan zijn. Wat wel snel een probleem kan vormen is dat hij een enorme "trade war" heeft opgestart die vooral voor de "gewone" man/vrouw gevolgen zal hebben. Hij zit nu op een "high", vooral dankzij het beleid van zijn voorganger, maar de kans dat er een sterke "low" zal volgen is aanzienlijk. Veel Amerikanen zijn zelfs bang voor een recessie de komende jaren, het vertrouwen in de economie is niet zo hoog als 1 a 2 jaar geleden.

Echter blijft het zo dat het op de korte termijn goed gaat en dat heeft uiteindelijk het grootste effect op zijn kansen in de verkiezingen. Zijn vaste "fan base" heeft hij toch en heel veel zal afhangen van wie de democraten ertegenover laten runnen. Kiezen ze iemand in het midden zoals Biden of Harris? Of gaan ze sterk links met Sanders of Warren? Wordt het een sterke persoonlijkheid of iemand als Hillary, die ook nog allerlei lijken in de kast had/heeft? Vorige keer maakten ze, zowel achteraf als vooraf bezien, de verkeerde keuze. Nu is er keuze zat, van links tot midden, man en vrouw, jong tot oud. De vraag is of ze de juiste maken.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 27 sep 2019, 16:38

Degene die het meest geschikt is om de Democratische kandidaatsrace te winnen, is niet per se degene die het meest geschikt is om het tegen Trump op te nemen. Het wordt dus inderdaad interessant om te zien hoe de Democraten dit gaan oppakken? Kiezen ze de volgens hen beste kandidaat, of kiezen ze de kandidaat waarmee ze volgens hen de meeste kans maken om Trump te verslaan?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 sep 2019, 16:38

Brael schreef:
27 sep 2019, 16:05
Het grote verschil is dat wij vanuit een Europese bril naar hem kijken, de Amerikanen kijken vanuit een Amerikaanse bril. Het boeit voor de gemiddelde Amerikaan echt helemaal niks of Trump naar Denemarken (Where is Denmark? Is that a country?) reist of niet.
Ik dacht eerder deze week nog dat hij sowieso de volgende verkiezingen wel zou verliezen, maar nu ik er wat dieper induik, ben ik daar helemaal niet zo zeker van. De Amerikaanse economie doet het prima, Trump doet voor ons aan vreemde Twitter-retoriek, maar voor veel Amerikanen is dat precies de retoriek die ze willen zien van een president, en hij is nog kanshebber voor een Nobelprijs voor de Vrede ook.
Laten we niet vergeten dat bijna de helft van de Amerikanen juist niet op Trump heeft gestemd he, dus dit is lang niet voor alle amerikanen wat ze willen zien. Verder kun je redelijk makelijk stellen dat het voor de buitenlandse verhoudingen en klimaatdoelstellingen verre van goed is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 27 sep 2019, 16:44

Behoorlijk spot on Persepolis. Maar het is typisch Amerikaans. What is in it for me en dan vooral korte termijn.

Ik woon hier nu 4 jaar. Toen ik hier kwam gaf niemand 1% kans voor die ‘clown.’ 1 jaar later stemde ze voor diezelfde clown om maar vooral niet voor Hillary te kiezen. Die vonden/vinden ze gestoorder en gevaarlijker als Trump. Go figure.

Maar er spelen ook andere zaken. Ik heb familie in Alabama zitten. De mensen die daar wonen zijn zo arm als een kerk rat en te dom om te schijten. Maar als ik vraag op wie ze stemmen, dan is het Trump. Want Hillary gaat hun wapens afpakken. Prioriteit is dus eerst wapens. Niet healthcare of subsidies of andere democratische zaken.

Daarnaast woon ik in San Francisco. Duurste staf van de VS. Maar je struikelt hier over de junkies / daklozen. Ook zo’n liberaal democratisch project wat volledig uit de hand loopt.

Ik ven zelf zo links als het naar zijn kan, maar als je hier woont begrijp ik het ergens wel. Je betaalt een godsvermogen aan belasting maar je straten zijn gevuld met junks, de wegen zijn slecht. Soms lijkt het wel een derde wereld land in delen van de stad.

Giuliani, die ‘gek’ die Trump bijstaat, die regelde dat wel met New York. Die maakte er een schond, veilige stad van in no time. In een liberale stad/staat als republikein. Uiteindelijk zou dat in california ook gebeuren want mensen zijn het zat.
Laatst gewijzigd door Menno1 op 27 sep 2019, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 27 sep 2019, 16:45

Josef Dettelbacher schreef:
27 sep 2019, 16:38
Brael schreef:
27 sep 2019, 16:05
Laten we niet vergeten dat bijna de helft van de Amerikanen juist niet op Trump heeft gestemd he, dus dit is lang niet voor alle amerikanen wat ze willen zien. Verder kun je redelijk makelijk stellen dat het voor de buitenlandse verhoudingen en klimaatdoelstellingen verre van goed is.
Meer dan de helft zelfs (hij verloor de popular vote), maar ik vind dit eerlijk gezegd altijd een gigantisch onzinnig argument, want bij elke Amerikaanse presidentsverkiezing stemt ongeveer de helft niet op de winnaar.

Dat het voor buitenlandse verhoudingen en klimaatdoelstellingen niet goed is, ben ik met je eens (hoewel, dat hij nu in gesprek is met Noord-Korea, vind ik wel echt een oprechte pluim waard). De Amerikanen zoals wij ze kennen (die dus per definitie internationale contacten hebben, of actief zijn op social media), zijn erg begaan met buitenlandbeleid en klimaat. Alleen vergeten wij Europeanen vaak dat een heel groot deel van de Amerikanen echt heel ander volk is. Dat zijn mensen die nooit buiten Amerika (sommigen zelfs nooit buiten hun eigen staat) zijn geweest, die totaal niet (willen) snappen wat er met het klimaat aan de hand is, en die al helemaal geen f*ck geven om Denemarken, als ze al van het bestaan van Denemarken af weten. En voor die mensen is Trump vaak een grote meneer. En voor die mensen heeft Trump ook echt wel dingen goed gedaan.

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 27 sep 2019, 16:47

27 sep 2019, 16:38

Vergis je niet, er zijn behoorlijk wat Amerikanen die Democratisch stemden, die inmiddels omgeslagen zijn en tegen eigen verwachting in heel tevreden blijken over Trump.
Aan de andere kant zijn er wellicht ook "Dems" die níet op Hillary wilden stemmen destijds, nóch op Trump, en dadelijk weer uit hun schuttersputten komen om de Dems aan winst te helpen.

En ik vrees dat een groot deel van het (letterlijke) Amerikaanse achterland geen reet om het klimaat geeft.

René1978
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 52 times

Bericht door René1978 » 27 sep 2019, 16:53

Ik las dat juist in de landbouwstaten waar Trump het van moet hebben, veel kiezers teleurgesteld zijn in Trump omdat hun situatie er bepaald niet beter op is geworden. Als hij een paar swingstates verliest is het gebeurd, want uiteindelijk kreeg de bepaald niet populaire Hillary ook 3 miljoen stemmen meer.
Het gaat overigens Warren worden denk ik, niet Biden. Als zij met name de jongeren weet te mobiliseren voor wie Trump met zijn destructieve vervuilingsbeleid een drama is, gaat Max Westerman gelijk krijgen en gaat Trump eraf.

De Nobelprijs gaat overigens op zeker naar Greta en terecht.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 27 sep 2019, 16:55

René1978 schreef:
27 sep 2019, 16:53
Ik las dat juist in de landbouwstaten waar Trump het van moet hebben, veel kiezers teleurgesteld zijn in Trump omdat hun situatie er bepaald niet beter op is geworden. Als hij een paar swingstates verliest is het gebeurd, want uiteindelijk kreeg de bepaald niet populaire Hillary ook 3 miljoen stemmen meer.
Het gaat overigens Warren worden denk ik, niet Biden. Als zij met name de jongeren weet te mobiliseren voor wie Trump met zijn destructieve vervuilingsbeleid een drama is, gaat Max Westerman gelijk krijgen en gaat Trump eraf.

De Nobelprijs gaat overigens op zeker naar Greta en terecht.
Kijk, een bezitter van een glazen bol.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 sep 2019, 16:58

Brael schreef:
27 sep 2019, 16:45

Meer dan de helft zelfs (hij verloor de popular vote), maar ik vind dit eerlijk gezegd altijd een gigantisch onzinnig argument, want bij elke Amerikaanse presidentsverkiezing stemt ongeveer de helft niet op de winnaar.
Ik zeg dit bewust omdat jij sprak over "de Amerikaan", terwijl het maar over +/- de helft ervan gaat.
(hoewel, dat hij nu in gesprek is met Noord-Korea, vind ik wel echt een oprechte pluim waard).
We zitten wat dat betreft naar een toneelstukje te kijken. Hier gaat niets baanbrekends gebeuren. Trump wil zogenaamd doen wat zijn voorgangers niet lukte, Kim wil de vriendelijkheid zelve uithangen voor meer donaties en hulp, zonder concessies te maken. Het is niets noemenswaardigs. Leuk voor de foto hooguit.
De Amerikanen zoals wij ze kennen (die dus per definitie internationale contacten hebben, of actief zijn op social media), zijn erg begaan met buitenlandbeleid en klimaat. Alleen vergeten wij Europeanen vaak dat een heel groot deel van de Amerikanen echt heel ander volk is. Dat zijn mensen die nooit buiten Amerika (sommigen zelfs nooit buiten hun eigen staat) zijn geweest, die totaal niet (willen) snappen wat er met het klimaat aan de hand is, en die al helemaal geen f*ck geven om Denemarken, als ze al van het bestaan van Denemarken af weten. En voor die mensen is Trump vaak een grote meneer. En voor die mensen heeft Trump ook echt wel dingen goed gedaan.
Dit is precies de nuance die ik in je eerdere bericht miste, en hier ben ik het voor een groot deel mee eens. Overigens kan elke president iets goed doen zonder ervoor gestudeerd te hebben he. Geef ze een zak geld, korting of een kunstmatige baan, en ze zijn voor een tijdje tevreden met je. Of dit vervolgens een duurzaam iets is, of later keihard terugketst, dat ziet de opvolger dan maar.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 27 sep 2019, 16:59

Momenteel is Biden topfavoriet, op de voet gevolgd door Warren en Sanders (in die volgorde). Een van die drie wordt het. Harris en Buttigieg zijn outsiders met een minieme kans en de rest doet mee maar is kansloos en zal binnen niet al te lange tijd uit de race gaan en zich achter een sterkere kandidaat scharen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 27 sep 2019, 17:02

Ik vind zelf Coby wel een goede. Hardliner en kan verbaal Trump wel aan. Maar heeft niet genoeg geld / macht om een rol te spelen.

Sanders zie ik het niet worden. Te radicaal en te oud. Biden, Warren of Harris gaat het worden. En ik zie ze alle drie niet winnen.

Overigens zie ik Trump wel een concrete deal sluiten met noord Korea. NK heeft dat keihard nodig. En Kim is lang niet zo anti Amerikaans als hij doet voorkomen.

Aks dat lukt en een deal met China waar Amerika beter uitkomt, dan wint Trump op zijn sloffen.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 27 sep 2019, 17:07

27 sep 2019, 16:58
Ik zeg dit bewust omdat jij sprak over "de Amerikaan", terwijl het maar over +/- de helft ervan gaat.
Ik zei dit weer omdat er boven mij vooral vanuit een Europese bril naar de situatie werd gekeken, en daarbij vergeten werd dat heel veel Amerikanen die bril helemaal niet hebben. Enfin, we begrijpen elkaar.
Brael schreef:
27 sep 2019, 16:45
(hoewel, dat hij nu in gesprek is met Noord-Korea, vind ik wel echt een oprechte pluim waard).
We zitten wat dat betreft naar een toneelstukje te kijken. Hier gaat niets baanbrekends gebeuren. Trump wil zogenaamd doen wat zijn voorgangers niet lukte, Kim wil de vriendelijkheid zelve uithangen voor meer donaties en hulp, zonder concessies te maken. Het is niets noemenswaardigs. Leuk voor de foto hooguit.
Het begint allemaal met communiceren he, hij is wel de eerste president sinds weet ik hoe lang die met de Noord-Koreanen praat. Wat daaruit komt, weten we allemaal niet (hoewel, jij blijkt ook een glazen bol te hebben), maar het feit dat hij in gesprek is, is echt een gigantisch grote eerste stap. En al blijkt het uiteindelijk alleen "leuk voor de foto" te zijn, zelfs zo'n foto is doorgaans best wat waard.
Dit is precies de nuance die ik in je eerdere bericht miste, en hier ben ik het voor een groot deel mee eens. Overigens kan elke president iets goed doen zonder ervoor gestudeerd te hebben he. Geef ze een zak geld, korting of een kunstmatige baan, en ze zijn voor een tijdje tevreden met je. Of dit vervolgens een duurzaam iets is, of later keihard terugketst, dat ziet de opvolger dan maar.
Dit is per definitie het manco van dergelijke presidentsverkiezingen. Je hebt 4 jaar de tijd om iets te laten zien, en daarna wil je weer herkozen worden, dus wil je in die 4 jaar wel iets neerzetten. Vooral presidenten die niet meer herkozen kunnen worden, zijn vaker geneigd om naar de langere termijn te kijken (vandaar ook dat het beleid van Obama nog steeds doorwerkt terwijl Trump toch al een tijdje aan de knoppen draait).
Laatst gewijzigd door Brael op 27 sep 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 878 times
Been thanked: 1162 times

Bericht door ruuddevil » 27 sep 2019, 17:07

Trump wint eerst de Nobelprijs en daarna is het Four More Years! Not that I give a fuck, maar het is erg vermakelijk al die verontwaardigde types.

NESTA

Bericht door NESTA » 27 sep 2019, 17:12

Menno1 schreef:
27 sep 2019, 16:44
Behoorlijk spot on Persepolis. Maar het is typisch Amerikaans. What is in it for me en dan vooral korte termijn.

Ik woon hier nu 4 jaar. Toen ik hier kwam gaf niemand 1% kans voor die ‘clown.’ 1 jaar later stemde ze voor diezelfde clown om maar vooral niet voor Hillary te kiezen. Die vonden/vinden ze gestoorder en gevaarlijker als Trump. Go figure.

Maar er spelen ook andere zaken. Ik heb familie in Alabama zitten. De mensen die daar wonen zijn zo arm als een kerk rat en te dom om te schijten. Maar als ik vraag op wie ze stemmen, dan is het Trump. Want Hillary gaat hun wapens afpakken. Prioriteit is dus eerst wapens. Niet healthcare of subsidies of andere democratische zaken.

Daarnaast woon ik in San Francisco. Duurste staf van de VS. Maar je struikelt hier over de junkies / daklozen. Ook zo’n liberaal democratisch project wat volledig uit de hand loopt.

Ik ven zelf zo links als het naar zijn kan, maar als je hier woont begrijp ik het ergens wel. Je betaalt een godsvermogen aan belasting maar je straten zijn gevuld met junks, de wegen zijn slecht. Soms lijkt het wel een derde wereld land in delen van de stad.

Giuliani, die ‘gek’ die Trump bijstaat, die regelde dat wel met New York. Die maakte er een schond, veilige stad van in no time. In een liberale stad/staat als republikein. Uiteindelijk zou dat in california ook gebeuren want mensen zijn het zat.
Eindelijk eens een mening van iemand die er woont én die genuanceerd over Amerikaanse politiek kan praten zonder zijn voorkeur door te willen drammen. Hulde en zeer verfrissend.

Gesloten