[EL] Rosenborg BK - PSV (donderdag 3 oktober 2019, 21:00 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Plaats reactie
zondagintzuiden
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

[EL] Rosenborg BK - PSV (donderdag 3 oktober 2019, 21:00 uur)

Bericht door zondagintzuiden » 03 okt 2019, 23:18

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat is dat RTL toch de lul geweest met het vertrek van Wilfred Genee. Die twee stagiaires die er nu zitten kun je toch niet serieus nemen? Zou je maar tussen zitten als analist...

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 410 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TomPSV » 03 okt 2019, 23:29

Ik heb heerlijk naar FOX gekeken. Uitstekend commentaar van Mark van Rijswijk en prima analyses van Van Basten, Perez en Bruggink.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 03 okt 2019, 23:51

Maikel_91 schreef:
03 okt 2019, 23:12
Maar nee, gewoon 1-4 winst in een Europese uitwedstrijd. Is gewoon helemaal prima hoor.
Zeker, en voor vanavond ook prima. Maar ik kijk vaak al snel wat verder dan alleen die ene wedstrijd. En dan zag ik toch weer dingen zeg...poeh daar word je niet vrolijk van. Om te beginnen weer dat vreselijke blok met 0,0 voetballend vermogen. Er was een fase in de 1e helft dat de bal wel rond ging, maar alleen op eigen helft / tegen de middellijn aan en geen elke speler nam ook maar initiatief om naar voren te spelen. Afschuwelijk gewoon.

Het werd dan ook een wedstrijd zoals zo velen: hopen dat je achterin de boel dicht kan houden en voorin onze jongens hun dag hebben. Vandaag lukte dat vanwege een dramatisch slechte tegenstander (ik had ze oprecht wat hoger ingeschat, maar blijkbaar is het totaal niet meer de club van eerder) maar wat ik in dit soort potjes vaak belangrijk vind is of je iets van vooruitgang en ontwikkeling ziet. Al zijn het maar kleine dingen.

Die heb ik vanavond totaal niet gezien. Ik maak me dus wel weer zorgen als Guti niet heel rap weer zijn basisplek gaat krijgen. Die was als een malle bezig en nam ook steeds meer en meer de regie in handen wbt opbouw naar voren toe.

Maar verder staat natuurlijk een 1-4 overwinning uitstekend. Daarover zeker niks te klagen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1991 times
Been thanked: 1084 times

Bericht door J.B. » 04 okt 2019, 00:04

Het is toch gvd zonde dat we niet gewoon de cl spelen. Met alle respect, maar dit niveauverschil was echt schrikbarend. De enige ploeg in deze poule waar nog eer is te behalen is sporting.

Laat dit soort potjes een opwarmertje te zijn voor na de winter, want dan begint dit tournooi was echt.

We zijn het aan onze stand verplicht om in ieder geval te mikken op groepswinst, en eigenlijk is een tweede plek nog een troostprijs.

Als na de winter Lammers en Ibi ook nog es aansluiten hebben we een selectie die op drie fronten voor de prijzen moet kunnen strijden. Met een beetje leuke loting kun je in zon EL best ver komen. Kwartfinale en daarna wel verder zien, zoiets..
Only in it for the money

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1036 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door Ykhim » 04 okt 2019, 00:36

Vandaag toch nog eens met je eens, J.B.. Als deze selectie zich blijft ontwikkelen (en waarom ook niet?), kunnen er mooie dingen gebeuren. Misschien is EL-winst net te hoog gegrepen, zeker als je ziet wat er vanuit de CL nog in zou kunnen stromen, maar als het hier en daar meezit, dan kun je best de halve finale of zelfs de finale halen. Het plafond van dit PSV ligt daar in principe hoog genoeg voor. Bovendien zitten Rosario en Bergwijn niet in de beste fase van hun carrières. Moet je eens voorstellen hoe hard het kan gaan als dat wél het geval is.

Het zijn alleen die fases zoals vandaag na rust die je je tegen goede opponenten echt niet kunt veroorloven. Het is niet eens erg dat je na een 0-3 een tandje verder terugschakelt, maar de ploeg mist nog een beetje volwassenheid: het kunnen inschatten van situaties en kunnen bepalen wanneer en hoe hard je het gaspedaal weer in moet drukken. Als je vandaag vanaf pakweg minuut 55 even aanzet, wordt het volgens mij al snel 0-4 en dan heb je Rosenborg helemaal op de rug. Kun je daarna altijd nog verder uitlopen als je het goed uitspeelt. Nu bleef je in een soort apathische houding hangen en dan is het gewoon wachten op de aansluitingstreffer. Die valt dan ook en vanaf dat moment gaat PSV weer een beetje voetballen. Dat soort fases moeten er echt uit als je voor de prijzen wil spelen.

Maar goed, als je op 70% met 1-4 wint in een Europese uitwedstrijd die zowat op de Noordpool wordt gespeeld, dan vind ik dat je dat lekker moet nemen zoals het is. Klagen over gebrek aan goed voetbal doen we zondagavond wel weer.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 764 times
Been thanked: 2325 times

Bericht door ShovingNE2 » 04 okt 2019, 08:31

Menno1 schreef:
03 okt 2019, 22:06
Het spel is nog steeds niet om aan te gluren. Maar onze aanval is potentiele Europese top.

Toch vraag ik mij af of dit PSV met het beroerde, stroperige spel kampioen kan worden. Ajax, AZ laten toch echt een stuk beter voetbal zien en krijgen minder kansen tegen.
Een dag de concurrentie geen veer in de reet gestoken is een dag niet geleefd of zo? Kan het gewoon eens een keer niet over die neuzen gaan. Wordt echt doodmoe om in ieder topic 'ja maar Ajax' te moeten lezen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 04 okt 2019, 08:34

Kort geleden zat het Nederlandse voetbal nog in een crisis en werd PSV door nietszeggende clubs uitgeschakeld in de voorronde van de EL. Nu zijn de resultaten prima, presteert Nederland in Europees verband geweldig, staat PSV bovenaan in de poule, wordt er op 70% met liefst 1-4 gewonnen in een uitwedstrijd tegen een stugge tegenstander en wordt er volop geklaagd over het spel. De logica :mrgreen:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 okt 2019, 08:41

Ja, prachtig. En we gaan België ook binnen 2 jaar inhalen voor plaats 8. Misschien al binnen een jaar. Er vallen twee jaren weg waarin België meer punten haalde.

Afbeelding
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 04 okt 2019, 09:16

Het zit tot nu toe dit jaar alle Nederlandse clubs behoorlijk tot flink mee in Europa inclusief lotingen en dat is ook wel eens prettig. Dat is vaak zat anders geweest. Ook lijkt er op Van de Brom na steeds meer het besef te komen niet al te open de wedstrijden in te gaan. (AZ onder Van de Brom had gisteren verloren) Het is prettig dat er 4 van de 5 ploegen Europees spelen en dat na 2 wedstrijden er 2 op koers liggen voor de volgende ronde en de andere 2 nog volop kansen hebben. PSV heeft heel hard punten voor de coëfficiëntenlijst nodig dus hopelijk kunnen er een heleboel punten worden behaald in deze poule. Daarnaast vind ik Europees voetbal de krenten in de pap en hoop ik dat PSV de komende seizoenen weer eens ver in Europa weet te geraken. Wat betreft gisteren weet je eigenlijk bij voorbaat dat het daar een kutwedstrijd wordt. Dan is het lekker dat de aanval zo gevaarlijk is dat er eenvoudig met 1-4 gewonnen wordt. Dat Rosenborg kan er helemaal niks van, maar je moet winnen en weer onverstoorbaar doorgaan met de competitie. Missie geslaagd dus.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1991 times
Been thanked: 1084 times

Bericht door J.B. » 04 okt 2019, 11:00

Drs. Ykhim schreef:
04 okt 2019, 00:36
Vandaag toch nog eens met je eens, J.B.. Als deze selectie zich blijft ontwikkelen (en waarom ook niet?), kunnen er mooie dingen gebeuren. Misschien is EL-winst net te hoog gegrepen, zeker als je ziet wat er vanuit de CL nog in zou kunnen stromen, maar als het hier en daar meezit, dan kun je best de halve finale of zelfs de finale halen. Het plafond van dit PSV ligt daar in principe hoog genoeg voor. Bovendien zitten Rosario en Bergwijn niet in de beste fase van hun carrières. Moet je eens voorstellen hoe hard het kan gaan als dat wél het geval is.

Het zijn alleen die fases zoals vandaag na rust die je je tegen goede opponenten echt niet kunt veroorloven. Het is niet eens erg dat je na een 0-3 een tandje verder terugschakelt, maar de ploeg mist nog een beetje volwassenheid: het kunnen inschatten van situaties en kunnen bepalen wanneer en hoe hard je het gaspedaal weer in moet drukken. Als je vandaag vanaf pakweg minuut 55 even aanzet, wordt het volgens mij al snel 0-4 en dan heb je Rosenborg helemaal op de rug. Kun je daarna altijd nog verder uitlopen als je het goed uitspeelt. Nu bleef je in een soort apathische houding hangen en dan is het gewoon wachten op de aansluitingstreffer. Die valt dan ook en vanaf dat moment gaat PSV weer een beetje voetballen. Dat soort fases moeten er echt uit als je voor de prijzen wil spelen.

Maar goed, als je op 70% met 1-4 wint in een Europese uitwedstrijd die zowat op de Noordpool wordt gespeeld, dan vind ik dat je dat lekker moet nemen zoals het is. Klagen over gebrek aan goed voetbal doen we zondagavond wel weer.
Ik vind dat gepraat over goed voetbal maar relatief. Portugal speelde afgrijselijk voetbal toen ze het EK wonnen, Frankrijk speelde afgrijselijk toen ze de laatste keer wonnen. Real Madrid idem dito toen ze de CL wonnen, Porto, Man Utd (EL tegen Ajax) allemaal niet om aan te gluren, maar zo effectief en succesvol. Ajax won afgelopen week in de CL en ook dat was niet om aan te zien. Dus laat ons maar lekker effectief zijn en gebruik maken van onze wapens (snelheid en beweeglijkheid voorin). Als we inderdaad nog leren controleren zonder dat we een fase in de wedstrijd uit handen geven zijn we gewoon spekkoper.
Only in it for the money

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 817 times
Been thanked: 615 times

Bericht door Sensation » 04 okt 2019, 11:33

ShovingNE2 schreef:
04 okt 2019, 08:41
Ja, prachtig. En we gaan België ook binnen 2 jaar inhalen voor plaats 8. Misschien al binnen een jaar. Er vallen twee jaren weg waarin België meer punten haalde.

Afbeelding
En Rusland is ook niet meer wat het geweest is en die gaan straks een paar goede jaren verliezen. Hopen dat Nederland nu consequent met minimaal 3 teams gaat presteren in Europa. Het helpt alleen al enorm als je dus 4 teams hebt die de groepsfase van een eindtoernooi halen ipv 2.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1069 times
Been thanked: 822 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 okt 2019, 11:54

J.B. schreef:
04 okt 2019, 11:00
Ik vind dat gepraat over goed voetbal maar relatief. Portugal speelde afgrijselijk voetbal toen ze het EK wonnen, Frankrijk speelde afgrijselijk toen ze de laatste keer wonnen. Real Madrid idem dito toen ze de CL wonnen, Porto, Man Utd (EL tegen Ajax) allemaal niet om aan te gluren, maar zo effectief en succesvol. Ajax won afgelopen week in de CL en ook dat was niet om aan te zien. Dus laat ons maar lekker effectief zijn en gebruik maken van onze wapens (snelheid en beweeglijkheid voorin). Als we inderdaad nog leren controleren zonder dat we een fase in de wedstrijd uit handen geven zijn we gewoon spekkoper.
Ik wil als fan wel een beetje blij worden van wat ik m'n club op het veld zie doen, of dat dan goed voetbal is of niet maakt me ook niet veel uit...

Winnen is natuurlijk superbelangrijk maar als de wedstrijden daarmee echt geen reet aan zijn dan kan ik net zogoed teletekst volgen of gewoon achteraf ff kijken wat de uitslag is, dan is de fun er snel af hoor. We blijven toch nog altijd net iets meer voetballiefhebber dan uitslagenliefhebber, zou ik denken. Op zich kan ik de keuzes van John daarom ook wel waarderen: een flinke zwik van die supersnelle handige jongens voorin zodat iedere wedstrijd hoe dan ook spektakel biedt, dat werkt best goed. De dooie momenten daartussen moeten alleen niet te lang gaan duren.

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 66 times
Been thanked: 107 times

Bericht door Fanatic-U-s » 04 okt 2019, 12:05

De clubranking voor PSV belooft anders weinig goeds. Maar liefst 18 punten van de 35 gaan wegvallen. Pot 3 of 4 zal in de CL de standaard worden, tenzij PSV dit jaar een puik jaar neerzet. Wat dat betreft zou nog een jaar EL misschien wel beter zijn voor de perspectieven in de CL.
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 okt 2019, 12:09

Fanatic-U-s schreef:
04 okt 2019, 12:05
De clubranking voor PSV belooft anders weinig goeds. Maar liefst 18 punten van de 35 gaan wegvallen. Pot 3 of 4 zal in de CL de standaard worden, tenzij PSV dit jaar een puik jaar neerzet. Wat dat betreft zou nog een jaar EL misschien wel beter zijn voor de perspectieven in de CL.
Als je in 2024 bij de top 32 wil horen is het helemaal niet vervelend om EL te spelen. Kost je nu wel bakken met geld, maar je haalt normaliter veel meer punten.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 376 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 04 okt 2019, 12:13

Volgend seizoen is het laatste jaar dat 15/16 nog meetelt, dus je hebt in feite twee seizoenen (het huidige + volgend) om dat op te vangen. 10 punten of meer zit er dit jaar zeker in, als dat volgend seizoen ook lukt blijft die val behoorlijk beperkt.

Beka
Veelbelovend talent
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Beka » 04 okt 2019, 12:21

nilssonH schreef:
04 okt 2019, 12:13
Volgend seizoen is het laatste jaar dat 15/16 nog meetelt, dus je hebt in feite twee seizoenen (het huidige + volgend) om dat op te vangen. 10 punten of meer zit er dit jaar zeker in, als dat volgend seizoen ook lukt blijft die val behoorlijk beperkt.
Als ik het goed heb telt het seizoen 15/16 alleen dit jaar nog mee. Momenteel tellen 15/16, 16/17, 17/18, 18/19 en het huidige 19/20 seizoen.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 376 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 04 okt 2019, 12:32

Het club coëfficiënt gaat over de vorige 5 seizoenen, je huidige seizoen telt niet mee, want je weet vooraf aan het seizoen niet hoeveel punten je gaat pakken. Volgend jaar is het seizoen 20/21. De vorige 5 seizoenen zijn dan dus: 19/20, 18/19, 17/18, 16/17 & 15/16.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 629 times
Been thanked: 946 times

Bericht door Menno1 » 04 okt 2019, 18:11

ShovingNE2 schreef:
04 okt 2019, 08:31
Menno1 schreef:
03 okt 2019, 22:06
Het spel is nog steeds niet om aan te gluren. Maar onze aanval is potentiele Europese top.

Toch vraag ik mij af of dit PSV met het beroerde, stroperige spel kampioen kan worden. Ajax, AZ laten toch echt een stuk beter voetbal zien en krijgen minder kansen tegen.
Een dag de concurrentie geen veer in de reet gestoken is een dag niet geleefd of zo? Kan het gewoon eens een keer niet over die neuzen gaan. Wordt echt doodmoe om in ieder topic 'ja maar Ajax' te moeten lezen.
Fijne dierendag de Rik...

Plaats reactie