Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

John de Jong

Bericht door Joenepsv » 09 nov 2019, 08:37

Zelfs na de mindere resultaten blijf ik vinden dat er een prima selectie staat. Zoals in elk selectie kun je wel iets opnoemen wat beter kan maar met deze selectie moet je ''gewoon'' mee doen om het kampioenschap en Europees overwinteren. De aankopen vind ik ook niet zo slecht. Het zijn allemaal (jeugd) internationals van gerenommeerde voetballanden. Die jongens kunnen echt wel wat. Maar dit hele team mist structuur en bovenal vertrouwen.

Ik vind hoe Bommel met Baumgartl omgaat wel het meest tekenend. Zo heeft hij Guti vorig jaar ook kapot gemaakt. Die jongen komt binnen als grote aankoop, doet het goed en moet ineens op de bank omdat Schwaab minuten moet maken. Dat is twee keer gebeurt tegen (uit mijn hoofd) Groningen en Rosenborg. Dan is Viergever geschorst en moet hij lcv staan ten faveure van Schwaab. Terwijl ik denk, nieuwe jongen, heeft vertrouwen nodig, laat hem lekker staan. Maar het is zo makkelijk om hem dan te wisselen. En nu wordt hij in de media belachelijk gemaakt dat hij er niks van kan. Ik vind hem nog steeds een prima verdediger die vertrouwen moet krijgen en in zijn kracht gebruik moet worden.

John heeft zoals gezegd wel wat steekjes laten vallen. Ik had persoonlijk liever een hele goede middenvelder gezien ipv Bruma of Doan. Daarnaast is dat hele Lato verhaal bijzonder te noemen. Maar John kan er niks aan doen dat de trainer bepaalde spelers weken of zelfs maanden laat aanmodderen en anderen wisselt als ze hem verkeerd aankijken. Hij kan er ook niks aan doen dat de gewezen aanvoerder het hele seizoen al op de tribune zit net zoals hij er niks aan kan doen dat elke wissel het elftal zwakker maakt. Het enige wat hij hier nog aan kan doen is de trainer de laan uit sturen en dat doe je niet zomaar. Wat het elftal betreft, ik hoop dat hij in de winterstop een hele goede middenvelder haalt die sturing weet te geven aan het team in het veld. Een type Van Ginkel. Dat heeft dit elftal nodig.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 155 times
Been thanked: 341 times

Bericht door RIO » 09 nov 2019, 08:46

We weten allemaal dat we een 1 op 1 vervanger nodig hebben voor Angelino en een box to box middenvelder. Hebben we niet.

Het probleem Zoet is ook onderschat
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 nov 2019, 08:54

In lastige periodes is het makkelijk om naar alles en iedereen te wijzen, maar we hebben volgens mij twee variabelen: de TD die de spelers aantrekt, en de trainer die ermee werkt. Ik zou ze niet allebei tegelijk aanpakken, omdat je met het aanpassen van 1 variabele wellicht al wat bereikt. Dan is wmb de vraag: ligt het aan de trainer of de spelers?

Van de spelers is iig bekend dat ze beter kunnen dan dit, van de trainer helaas niet. Ik zou daarom beginnen met Mark, en dan onder een andere trainer eens kijken hoe het de spelers verandert. Blijft het zwak, dán evt ingrijpen op de TD positie. Liever niet eerder.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 09:21

Los daarvan vind ik ook dat zeker een lange termijn functie als die van td wel de ruimte moet krijgen om van fouten te leren. Die mogelijkheid heeft Brands ook gehad. Van Bommel had dat eigenlijk afgelopen zomer. Voor de Jong is dit de eerste selectie die echt "van hem" is.

Ik ben het met joene eens dat ik nog steeds denk dat deze aankopen beter kunnen dan ze nu doen. Wel ontbreekt het aan een middenvelder met scorend vermogen die ook wat ervaring meebrengt. Die kritiek is er eigenlijk al vanaf het begin en dat mag je de Jong wel aanrekenen. Maar het grootste probleem ligt toch echt bij de trainer.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 09 nov 2019, 09:26

Met deze selectie moet je gewoon beter kunnen. Ajax heeft meer ervaring, maar PSV beschikt over minstens (of zelfs meer) potentieel op het veld. Alleen heb je wel een trainer nodig die er mee aan de slag gaat en de speelwijze aanpast aan z'n spelers.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 09:35

Nee, ajax is wel duidelijk beter. Ervaring telt sowieso zwaar als het goede spelers betreft, dat hebben wij in het verleden ook geregeld laten zien toen er telkens werd gezegd dat zij de meest talentvolle selectie hadden terwijl de ervaring bij PSV er voor zorgde dat wij kampioen werden. Talent is leuk, stabiliteit net zo belangrijk.

Maar inmiddels worden we ook voorbij gestoken door AZ en dat is onnodig. Net als dat het gat met ajax niet nu al zo groot hoort te zijn.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 730 times
Been thanked: 895 times

Bericht door ruuddevil » 09 nov 2019, 09:42

Makaveli schreef:
09 nov 2019, 09:21
Los daarvan vind ik ook dat zeker een lange termijn functie als die van td wel de ruimte moet krijgen om van fouten te leren. Die mogelijkheid heeft Brands ook gehad. Van Bommel had dat eigenlijk afgelopen zomer. Voor de Jong is dit de eerste selectie die echt "van hem" is.

Ik ben het met joene eens dat ik nog steeds denk dat deze aankopen beter kunnen dan ze nu doen. Wel ontbreekt het aan een middenvelder met scorend vermogen die ook wat ervaring meebrengt. Die kritiek is er eigenlijk al vanaf het begin en dat mag je de Jong wel aanrekenen. Maar het grootste probleem ligt toch echt bij de trainer.
Maar wat als Van Bommel zelf geen nieuwe middenvelder wilde en tevreden was met deze bezetting? Dan gaat De Jong natuurlijk geen speler in die categorie halen.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 09:49

Klopt, dat weet je inderdaad niet. Ik vind het wel een duidelijk gemis in de selectie maar waar het door veroorzaakt wordt kan je op voorhand misschien niet direct zeggen.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 09 nov 2019, 11:25

Van Bommel was niet tevreden over het middenveld.

Omdat hij de 2e seizoenshelft ook steeds wisselde met middenvelders. Hij kon geen goed draaiend middenveld vinden. Guti zat een half seizoen op de bank. Wat achteraf goed gezien is door van Bommel. Want Guti komt kwaliteit tekort.

Daarnaast haalt van Bommel een niet fitte Afellay bij de selectie en maakt hem aanvoerder.

Lijken me toch allemaal overduidelijke signalen dat van Bommel niet tevreden is over het middenveld.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 491 times
Been thanked: 527 times

Bericht door El Sordo » 09 nov 2019, 11:26

Guti komt vertrouwen, ingeslepen patronen en een langere periode op dezelfde positie tekort, geen kwaliteit.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 09 nov 2019, 11:42

El Sordo schreef:
09 nov 2019, 11:26
Guti komt vertrouwen, ingeslepen patronen en een langere periode op dezelfde positie tekort, geen kwaliteit.

Ik heb nog niks van Guti gezien waaruit blijkt dat hij kwaliteit heeft.
En dan bedoel ik niet die paar goede balletjes. Want die gaven Hendrix en Rosario ook weleens.

Overigens zou Guti onder Marcel Brands nooit gekomen zijn. Die vond hem namelijk niet goed genoeg.
John de Jong blijkbaar wel. Die heeft dit erdoor gedrukt toen Brands weg was.

Best zorgelijk. Want iedereen ziet dat Guti er niet zoveel van kan.
Steeds dat gedraai met die bal, teruguitspelen, of naar voren en dan de bal inleveren.

Ik vind die hele Guti waardeloos. Ook bij Mexico speelt hij als een krant als hij er dan in staat. Want ook daar zien ze het niet zitten in hem.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 09 nov 2019, 11:49

Ik heb het wel gezien. Maar vind vooral dat herhaaldelijk overdreven naar beneden schrijven van onze spelers nogal overtrokken. Als je enkelen hier mag geloven, hebben we een selectie van niveau Groningen. Wat een emotionele flauwekul.

Mouth of the south
International
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 09 nov 2019, 11:52

El Sordo schreef:
09 nov 2019, 11:49
Ik heb het wel gezien. Maar vind vooral dat herhaaldelijk overdreven naar beneden schrijven van onze spelers nogal overtrokken. Als je enkelen hier mag geloven, hebben we een selectie van niveau Groningen. Wat een emotionele flauwekul.
Als je de drie voorste spelers van Groningen ruilt met Bergwijn, Malen en Mo heeft Groningen inderdaad een beter team. Geldt ook voor Utrecht, Vitesse, Feyenoord, Heerenveen. En uitreraard AZ.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 09 nov 2019, 11:55

Ja. Als je Ziyech, Tadic en Onana bij Groningen zet, zijn ze ook beter dan Ajax. Wat een vreemd argument.

Volgens hebben we in potentie nog een prima selectie. Niet de beste, maar genoeg om niet te verliezen van Sparta, Linz en AZ thuis. Het komt er niet allemaal uit, maar zo slecht als hier vaak wordt gesuggereerd is het echt niet.

Rudie-10
Regelmatige invaller
Has thanked: 16 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Rudie-10 » 09 nov 2019, 11:59

Wanneer je door gaat selecteren is Guti één van de eerste die eruit moet. Kwaliteit tekort, winnaarsmentaliteit te kort, te lage handelingssnelheid en veels te trage motoriek. Faalt niet voor niks al tijden.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 09 nov 2019, 12:52

Het is wel degelijk een slechte selectie. Er lopen er drie met extra kwaliteit + eentje die onverzettelijk is. Bergwijn, Mo, Malen en Dumfries. De rest is pure middelmaat of zelf daaronder.

Zoet is een drama. Het aantal blunders in 2019 is werkelijk niet meer te tellen. Schwaab verdedigt als een wijf. Mini-me gemiddeld 40 keer balverlies per wedstrijd. Guti de draaicirkel van een traktor. Hendrix een blind paard. Daar ga je het echt niet mee winnen. Maar gelukkig hebben Toon, Bommel en de supporters nu een goede afspraak: we gaan meer strijd zien. Ik zou liever meer kwaliteit zien. Daar begint alles mee. Van een Lada kun je geen Ferrari maken.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 400 times
Been thanked: 733 times

Bericht door deninho32 » 09 nov 2019, 12:54

Zoals Derksen gisteren al aangaf, PSV heeft 4 briljante aanvallers en een emmer bullshit..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 09 nov 2019, 13:02

Twee jaar geleden nog kampioen geworden met een selectie waarin alleen Arias, Ginkel, De Jong en Lozano echt topspelers waren. Isimat, Schwaab en Brenet niet beter dan wat er nu staat. Hendrix niet veel beter. Pereiro en Ramselaar onzeker. Bergwijn nog instabiel.

Maar wél een team met veel vertrouwen en plezier dat bovendien alles gaf om te winnen en waar iedereen wist wat er moest gebeuren. Met Bergwijn, Malen, Bruma, Guti en in mindere mate Mo mogen we nu veel meer verwachten dan wat er wordt neergezet. Het is niet alléén het materiaal zal ik maar zeggen.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 13:07

El Sordo schreef:
09 nov 2019, 11:55
Ja. Als je Ziyech, Tadic en Onana bij Groningen zet, zijn ze ook beter dan Ajax. Wat een vreemd argument.

Volgens hebben we in potentie nog een prima selectie. Niet de beste, maar genoeg om niet te verliezen van Sparta, Linz en AZ thuis. Het komt er niet allemaal uit, maar zo slecht als hier vaak wordt gesuggereerd is het echt niet.
Precies, dat klopt niet. Er ontbreekt zeker kwaliteit maar we worden op dit moment ook overvleugeld door AZ. Kijk je naar AZ dan hebben die in feit hetzelfde als wij, met 2 toptalenten voorin in de vorm van Stengs en Boadu en daarnaast staat dan nog 1 redelijke aanvaller met Idrissi. (die zou ik al absoluut niet inruilen tegen Gakpo of Bruma eigenlijk) Vervolgens begint de ellende op Koopmeiners en Wijndal uitgezonderd. Dani de Wit is de aanvallende middenvelder, die mag de veters van Ihattaren echt niet strikken.

Koopmeiners goed, Midtsjo is 13 in een dozijn. Wijndal vind ik als linksback wel een talent maar Vlaar, Wuytens, Hatzidiakos... Kom op jongens, ga nou alsjeblieft niet beweren dat die beter zijn dan Viergever, Schwaab en Baumgartl, dat is gewoon niet zo.

AZ is achterin heel zwak maar als ploeg camoufleren ze dat prima omdat er een idee achter de speelwijze zit. Mensen slaan dan ineens volledig door ten aanzien van de selectie. Ajax heeft een betere selectie dan wij maar de rest absoluut niet. We presteren nu minder dan ons materiaal is.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 730 times
Been thanked: 895 times

Bericht door ruuddevil » 10 nov 2019, 16:30

Fox wil ons nu laten geloven dat PSV zonder Malen en Bergwijn niet van Willem 2 kan winnen. Zo slecht is deze selectie nou ook weer niet.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 10 nov 2019, 16:37

ruuddevil schreef:
10 nov 2019, 16:30
Fox wil ons nu laten geloven dat PSV zonder Malen en Bergwijn niet van Willem 2 kan winnen. Zo slecht is deze selectie nou ook weer niet.

Nou, ik denk dat deze selectie wel slecht is.

Verdediging en middenveld van PSV is gewoon middelmaat. Ik zie daar veel te weinig kwaliteit lopen.

Zet Rosario, Guti eens tegenover Van Ginkel en Propper. Dat een verschil van 2 klasse.

Of Schwaab en Viergever tegenover Bruma en Moreno, ook een verschil van 2 klasse.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 10 nov 2019, 16:42

Er zitten best wat hiaten in de selectie, maar nog altijd is dit team goed genoeg om (makkelijk) tweede te worden en Europees te overwinteren. Internationals uit Uruguay, Mexico, Nederland, Japan, Portugal en meerdere spelers met Bundesliga-ervaring. In geen 100 jaar is dat niet goed genoeg om van Sparta en Willem II te winnen.

Nilis
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Nilis » 10 nov 2019, 16:43

John heeft ook gefaald. Alle aankopen zijn flut (deels ook te maken met het weinige vertrouwen denk ik).

Hij heeft geluk dat de eigen jeugd zich stormachtig ontwikkeld, dat verbloemd een hoop. Samen met Mark koffer pakken en wegwezen.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 10 nov 2019, 16:57

Met dat domme ´Koning John´ zijn we nu ook klaar. Dikke faal voor de Jong. Mag van mij nog een herkansing krijgen, maar zal dan echt moeten leveren.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 10 nov 2019, 17:13

Het meest pijnlijke blijft wat mij betreft €15 miljoen aan een aanvaller die niet kan schieten, hoe is het toch mogelijk dat de scouting zo enthousiast is over zo'n voetballer, zou in ieder geval zelf nooit een buitenspeler halen met een slechte traptechniek.

Plaats reactie