Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Ajax II

Bericht door tirzah » 28 nov 2019, 11:38

Op de site van de Telegraaf kom ik een artikel tegen dat heet; Europese scheidsrechter heeft geen ontzag voor Ajax.
Nadat tot mij is doorgedrongen wat hier gesuggereerd wordt wil ik het artikel lezen, maar ik moet inloggen als abonnee.
Dat ben ik niet en kan ik dus niet.
Weet iemand wat er precies beweerd wordt in het artikel in de huiskrant van Ajax?

grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 28 nov 2019, 11:40

Als wij aankopen als Bruma, Baumi en Doan doen zal dat gat alleen maar groter worden.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik denk dat zij falen dankzij Van Bommel. Er lijkt totaal geen klimaat te heersen waarin iedereen tot wasdom komt of kan komen. Negativiteit omringt onze mooie club, daarom is het tijd om de coach opzij te zetten.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 384 times

Bericht door PCGC » 28 nov 2019, 11:41

Is een video van Valentijntje, geen geschreven artikel.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 11:41

tirzah schreef:
28 nov 2019, 11:28
Brael schreef:
28 nov 2019, 11:24
Komt door de belachelijke prijzenpot in de Champions League tegenwoordig. Dat staat volledig uit verhouding met begrotingen van Eredivisieclubs.
Klopt.
Maar dat betekent dus ook dat geen enkele Nederlandse club baat heeft bij die zogenaamd broodnodige punten. De verhoudingen worden alleen maar schever als Ajax nog meer geld binnen harkt.
Ligt eraan hoe je dat bekijkt. Voor clubs als Emmen of VVV boeit het geen reet hoe veel geld Ajax binnenharkt, die staan in alle gevallen straatlengtes achter. Of je nu 80 miljoen minder budget hebt, of 120 miljoen, dat maakt geen verschil meer volgens mij.
Alleen voor PSV, en eventueel AZ en Feyenoord, is het van belang, omdat dat voor deze clubs het verschil is tussen aanhaken of afhaken.

Van de andere kant is het voor de clubs op plek 2-7 in Nederland wel goed als er meer coefficientiepunten worden binnengehaald, want dat betekent meer kans op Europees voetbal en dus Europese inkomsten. Kijk naar Italie, waar een club als Atalanta de Champions League in mag. Dat hebben ze eigenlijk alleen te danken aan de punten die andere Italiaanse clubs hebben binnengeharkt.

Het enige wat je kan doen om de spanning in de hele competitie terug te krijgen, is de competitie als geheel financieel sterker maken, of de topclubs te dwingen om hun Europese inkomsten te delen. Dit gebeurt nu met 5% van de inkomsten (dacht ik), maar dat is nog lang niet genoeg natuurlijk.

Uiteindelijk, wil Ajax echt Europees structureel gaan meedoen, is het ook voor hen van belang dat de Nederlandse competitie meer tegenstand gaat bieden.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 400 times
Been thanked: 733 times

Bericht door deninho32 » 28 nov 2019, 11:54

Of ze gaan meedoen met die superleague waar je steeds over hoort. Dan kunnen ze het 2e elftal in de eredivisie mee laten doen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 11:54

Wederom een CL wedstrijd van Ajax waarin de tegenstander een hogere xG had dan Ajax zelf. Zegt niet alles, deze statistiek, maar omdat het structureel begint te worden, geeft het wel aan dat Ajax momenteel boven zijn kunnen presteert.
Een thuisnederlaag tegen Valencia zou me echt niet verbazen.
deninho32 schreef:
28 nov 2019, 11:54
Of ze gaan meedoen met die superleague waar je steeds over hoort. Dan kunnen ze het 2e elftal in de eredivisie mee laten doen.
Ik geloof niet dat die van de grond gaat komen. Een BeNeLeague hooguit, dat zou al een stap in de goede richting zijn (voor de topclubs dan, de achterblijvers komen er bekaaid vanaf).

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door NESTA » 28 nov 2019, 11:58

Brael schreef:
Wederom een CL wedstrijd van Ajax waarin de tegenstander een hogere xG had dan Ajax zelf. Zegt niet alles, deze statistiek, maar omdat het structureel begint te worden, geeft het wel aan dat Ajax momenteel boven zijn kunnen presteert.
deninho32 schreef:
Ik geloof niet dat die van de grond gaat komen. Een BeNeLeague hooguit, dat zou al een stap in de goede richting zijn (voor de topclubs dan, de achterblijvers komen er bekaaid vanaf).
Boven zijn kunnen of geleerd van de dure lessen? Het kleeft een beetje aan Nederland dat ‘we’ vaak veel beter zijn maar uiteindelijk met lege handen staan. Misschien heeft Ten Hag wat slimmigheidjes erin geslepen waardoor Ajax de juiste momenten uitkiest om toe te slaan zonder echt te hoeven counteren.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 28 nov 2019, 12:00

Brael schreef:
28 nov 2019, 11:41
tirzah schreef:
28 nov 2019, 11:28
Brael schreef:
28 nov 2019, 11:24
Komt door de belachelijke prijzenpot in de Champions League tegenwoordig. Dat staat volledig uit verhouding met begrotingen van Eredivisieclubs.
Klopt.
Maar dat betekent dus ook dat geen enkele Nederlandse club baat heeft bij die zogenaamd broodnodige punten. De verhoudingen worden alleen maar schever als Ajax nog meer geld binnen harkt.
Ligt eraan hoe je dat bekijkt. Voor clubs als Emmen of VVV boeit het geen reet hoe veel geld Ajax binnenharkt, die staan in alle gevallen straatlengtes achter. Of je nu 80 miljoen minder budget hebt, of 120 miljoen, dat maakt geen verschil meer volgens mij.
Alleen voor PSV, en eventueel AZ en Feyenoord, is het van belang, omdat dat voor deze clubs het verschil is tussen aanhaken of afhaken.

Van de andere kant is het voor de clubs op plek 2-7 in Nederland wel goed als er meer coefficientiepunten worden binnengehaald, want dat betekent meer kans op Europees voetbal en dus Europese inkomsten. Kijk naar Italie, waar een club als Atalanta de Champions League in mag. Dat hebben ze eigenlijk alleen te danken aan de punten die andere Italiaanse clubs hebben binnengeharkt.

Het enige wat je kan doen om de spanning in de hele competitie terug te krijgen, is de competitie als geheel financieel sterker maken, of de topclubs te dwingen om hun Europese inkomsten te delen. Dit gebeurt nu met 5% van de inkomsten (dacht ik), maar dat is nog lang niet genoeg natuurlijk.

Uiteindelijk, wil Ajax echt Europees structureel gaan meedoen, is het ook voor hen van belang dat de Nederlandse competitie meer tegenstand gaat bieden.
Je hebt wel gelijk maar er is geen sprake van dat Ajax een groot deel van de verdiensten gaat weggeven aan de concurrentie. Vandaar mijn opmerking dat niemand buiten hen baat heeft bij hun eventuele CL overwintering.
Het is net als met die flauwekul van de UEFA ; het zogenaamde Financial Fair Play. EL gelden werden met veel bombarie verhoogd. Maar de CL inkomsten nog meer. Een lachertje dus.

Voorts kan Ajax ook de punten voor ons land verdienen in de EL, dus blijf ik hopen dat Valencia wint.

@PCGC; video of artikel, ze blijven onbereikbaar voor de niet-abonnee. Maar ik kan de inhoud wel raden, natuurlijk. ;)

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 400 times
Been thanked: 733 times

Bericht door deninho32 » 28 nov 2019, 12:06

NESTA schreef:
28 nov 2019, 11:58
Brael schreef:
deninho32 schreef:
Boven zijn kunnen of geleerd van de dure lessen? Het kleeft een beetje aan Nederland dat ‘we’ vaak veel beter zijn maar uiteindelijk met lege handen staan. Misschien heeft Ten Hag wat slimmigheidjes erin geslepen waardoor Ajax de juiste momenten uitkiest om toe te slaan zonder echt te hoeven counteren.
Het scheelt ook dat ze elke eerste kans er steeds inknallen. Hun positiespel is wel een hele goede kapstok om op terug te vallen. Het is gewoon heel knap wat ze doen en bovendien is het voor PSV ook goed. Financieel is het sowieso nooit in te halen, dus dan laat ze die punten maar binnenharken. Dat mag ook in de EL, maar een Eredivisieclub die overwintert in de CL vind ik ook goed voor het aanzien van die competitie...
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 28 nov 2019, 12:07

deninho32 schreef:
28 nov 2019, 07:42
Nee dit is geen geluk, dit is kwaliteit en dat koop je met die gigantische zak geld die ze daar hebben. Maar goed, dat maakte geen bal uit heb ik veel gelezen hier..
Dat is wel heel zwart/wit. Natuurlijk hebben ze fors geïnvesteerd maar dan vergeet je even de wijze waarop ze nu al een tijd spelen. Dat is puur kwestie van trainen, trainen en nog eens trainen. Gister stonden er ook een stuk of 4 spelers nieuw in of op een andere plek. Dat maakt dan weinig uit. Het systeem, de organisatie en de vastigheden zijn er gewoon. Dat is in mijn ogen het allerbelangrijkste van dit Ajax. De grotere aankopen geven daarboven op vervolgens een extra kwaliteitsboost.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:17

En toch komen ze een aantal keren goed weg. Lille mist twee opgelegde kansen. Er wordt een tweede gele kaart niet gegeven. Het zit ze ook niet echt tegen op dit moment.
Triplets, it`s all about Triplets..

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 28 nov 2019, 12:19

Dit blijft niet structureel zo goed gaan bij Ajax, ik had verwacht afgelopen zomer al op een flinke leegloop maar dat bleef uit.
Op Frenkie De Jong en Matthijs De Ligt na was iedereen gebleven, dat viel dus mee.
Maar komende zomer willen Tagliafico,Vd Beek,Ziyech,Neres,Onana een stap zetten en kunnen Promes en Blind ook misschien wel gaan.
Daarnaast Ten Hag gaat waarschijnlijk ook na dit seizoen weg want daar is veel intresse voor wat geheel logisch is nu Ajax zo goed draait.
Een goede coach is cruciaal, ik bedoel hiervoor hadden we ook Ziyech bij Marcel Keizer, maar die kon het niet aan de praat krijgen.
Nee, ik denk dat dit de laatste kans is op overwintering in de CL de komende periodes, indien Ten Hag weg gaat dan kan Ajax weer van voor af aan bouwen.

@J. B

Ja we kwamen kwa kansen wel een paar keer goed weg, maar die 2e gele kaart voor Mazraoui, ja die 2e actie was geel, maar die 1e gele kaart kreeg Mazraoui noujuist de schop en deelde Mazraoui niet de schop uit, dat sloeg nergens op die gele kaart.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:27

Komop. Ajax is gematst gisteren. Tweede geel is tweede geel. Ik heb trouwens even de stand erbij gepakt, maar Lille staat op plek 10 in de eigen competitie? Ik ken er ook geen speler van, dus dat zegt wel genoeg..

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 28 nov 2019, 12:30

J.B. schreef:
28 nov 2019, 12:27
Komop. Ajax is gematst gisteren. Tweede geel is tweede geel. Ik heb trouwens even de stand erbij gepakt, maar Lille staat op plek 10 in de eigen competitie? Ik ken er ook geen speler van, dus dat zegt wel genoeg..
2e gele is 2e gele, klopt, maar als de 1e geen geel is, dan is het zowiezo ook onrechtvaardig wat er in de wedstrijd is gebeurd, want dan zou die 2e gele zijn 1e gele zijn.
Dus als je over die 2e gele valt, mag je ook melden dat de 1e ook onterecht gegeven is.
Overigens Oshimen stond afgelopen zomer bij veel clubs op de radar, en ik denk dat je ook wel Renato Sanchez kent (maar die is wel echt in een verval geraakt ) is niet meer zo een goede speler.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:32

Onzin, tweede geel is tweede geel. Ze zijn opzichtig gematst daar. Niet de eerste keer trouwens..

Nope, ken er geen enkele speler van. En volgens mij de meeste mensen die gisteren keken ook niet.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 28 nov 2019, 12:35

Opzichtig gematst, ik vond het gisteren wel meevallen, en soms werden er ook rare acties gewoon door laten gaan.
1e helft kan ik mij herinneren, Mazraoui werd zijn schoen zelfs uitgetrapt, was een 100% overtreding, hij liet doorspelen kwam een gevaarlijke counter uit voort.
Die 1e gele kaart voor Mazraoui, was gewoon geen gele kaart voor Mazraoui, maar een overtreding op Mazraoui.
Die andere incident van Mazraoui was wel een gele kaart die van de rand 16.
Vervolgens in de 2e helft speelde Dest overduidelijk de bal, maar kreeg een vrije trap tegen.
Maar dat heb je in elke wedstrijd wel dat je situaties hebt dat je denkt van , nou dat klopt niet, en ook situaties dat in je voordeel vallen.
Maar om te zeggen dat we Bevoordeeld zijn gisteren?
Nee, hij maakte aan beide kanten fouten, maar was niet partijdig ofzo.
Dat was tijdens Chelsea-Ajax wel anders.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:42

Geef gewoon toe dat Ajax is gematst. Als je al zo`n lange uitleg nodig hebt zegt mij dat je iets aan het verdedigen bent wat niet de verdedigen valt.

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 28 nov 2019, 12:46

Kom op J.B.... je loopt al langer rond hier. Dan had je kunnen weten dat onze Ajacied altijd 100 zinnen gebruikt (liefst zonder alinea's, punten, komma
s en in de meest onleesbare vorm) terwijl 1 zin ook had voldaan :)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 nov 2019, 12:48

deninho32 schreef:
28 nov 2019, 07:42
Nee dit is geen geluk, dit is kwaliteit en dat koop je met die gigantische zak geld die ze daar hebben. Maar goed, dat maakte geen bal uit heb ik veel gelezen hier..
Dit idd.

Intussen ziet alles er anders uit - die lange, die kleine en die kale zijn van sukkeltjes opeens helden geworden - en terecht, wat Ajax nu al anderhalf seizoen laat zien is de jongensdroom van iedere supporter... zo'n beetje heel Europa over de knie leggen met aanvallend voetbal, wie had gedacht dat een Nederlandse club dat ooit nog zou kunnen laten zien. Verschrikkelijk knap, want geld alleen is zeker niet genoeg om dit voor elkaar te spelen - maar zonder dat geld lukt het je sowieso nooit.

Tandenknarsend en groen van jaloezie kan ik hier alleen maar respect en bewondering voor hebben. Kon mijn clubje zoiets ook maar.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:49

Hoho, hij gebruikt tegenwoordig leestekens. Valt ook niet mee, van Ajax showtime naar dit forum waar er wel mensen zitten die nog eens een boek hebben gelezen..

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 12:50

NESTA schreef:
Brael schreef:
deninho32 schreef:
Dat is toch echt iets anders. Het kleeft aan Nederland dat we vaak beter zijn, maar dan wordt er bedoeld dat we veel balbezit hebben, zonder echt tot kansen te komen. Vervolgens zien we de tegenstanders de bal erin pissen bij een of twee counters, en staat het halve land op zijn achterste poten.
Nu zie je dat de tegenstanders van Ajax meer/betere kansen bij elkaar voetballen dan Ajax (vaak nog steeds in counters), maar desondanks toch verliezen. Het enige dat je Ajax kan nageven in dezen, is dat ze hun eigen kansen efficient afmaken en dat ze een geweldige keeper op doel hebben staan die heel wat kansen van de tegenstander onschadelijk maakt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 12:58

Brael schreef:
28 nov 2019, 12:50
NESTA schreef:
Brael schreef:

Dat is toch echt iets anders. Het kleeft aan Nederland dat we vaak beter zijn, maar dan wordt er bedoeld dat we veel balbezit hebben, zonder echt tot kansen te komen. Vervolgens zien we de tegenstanders de bal erin pissen bij een of twee counters, en staat het halve land op zijn achterste poten.
Nu zie je dat de tegenstanders van Ajax meer/betere kansen bij elkaar voetballen dan Ajax (vaak nog steeds in counters), maar desondanks toch verliezen. Het enige dat je Ajax kan nageven in dezen, is dat ze hun eigen kansen efficient afmaken en dat ze een geweldige keeper op doel hebben staan die heel wat kansen van de tegenstander onschadelijk maakt.
De ironie is dat toen wij dat deden (ondermeer onder Cocu maar ook Hiddink) het vooral de neuskes waren die daarop afgaven. Nu doen ze het zelf en schijnt het geen probleem meer te zijn? Schiet mij maar lek..

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door NESTA » 28 nov 2019, 12:59

Brael schreef:
28 nov 2019, 12:50
NESTA schreef:
Brael schreef:

Ik geloof gewoon niet dat ze al 1,5 jaar op het allerhoogste niveau boven hun kunnen presteren. En zeker niet na het verlies van 2 grote talentvolle basisspelers. Het is iets te makkelijk om dat af te schuiven op geluk. Dat zou namelijk ook betekenen dat PSV alleen maar pech heeft. Ze hebben daar, weliswaar met veel geld, een prima selectie neergezet icm een duidelijke spelvisie. Tel uit je winst.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 13:06

NESTA schreef:
28 nov 2019, 12:59
Ik geloof gewoon niet dat ze al 1,5 jaar op het allerhoogste niveau boven hun kunnen presteren. En zeker niet na het verlies van 2 grote talentvolle basisspelers. Het is iets te makkelijk om dat af te schuiven op geluk. Dat zou namelijk ook betekenen dat PSV alleen maar pech heeft. Ze hebben daar, weliswaar met veel geld, een prima selectie neergezet icm een duidelijke spelvisie. Tel uit je winst.
Nee, dat Ajax geluk heeft, heeft niks te maken met of PSV pech of geluk heeft. Dan snap je het punt niet dat ik maak.

Ik zal het uitleggen: als je tegenstander 5 grote kansen bij elkaar voetbalt, en jij zelf 3, maar je wint wel van je tegenstander, dan zit daar een redelijke factor geluk bij. Dit gebeurt bij Ajax dit seizoen meerdere malen in de Champions League. Ook gister had, op basis van de bij elkaar gevoetbalde kansen, Lille meer recht op de overwinning dan Ajax. Het aspect waar kwaliteit bij komt kijken, is bij het afmaken van de kansen. Dat doet Ajax effectief, en Ajax heeft aan de andere kant een hele goede keeper. Maar een gemiste penalty van Valencia is bijvoorbeeld puur geluk, net zoals dat Chelsea 2 eigen doelpunten maakt tegen Ajax. Daar zit maar een heel beperkte factor "kwaliteit" bij, en een hele grote factor "geluk".

Dat Ajax een uitstekende selectie en een prima trainer heeft, ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat er geen geluk bij komt kijken in de Europese prestaties van Ajax, want dat is wel degelijk het geval.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 13:32

Lille meer recht op de overwinning dan Ajax alleen op basis van de kansen? Zelfs als je alleen de samenvatting hebt gekeken valt dat standpunt gewoon niet uit te leggen.

Ajax hoort gewoon bij de beste 10 clubs van de wereld op dit moment. En ik baal daar ook van. Maar in 4 jaar een EL finale, CL halve finale en nu weer het elke tegenstander lastig maken is geen geluk meer.

Gesloten