Jürgen Locadia

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 964 times
Been thanked: 1106 times

Bericht door Ykhim » 20 jan 2018, 14:31

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja hoor, voor de gehele 150 miljoen hoor je mij niet klagen :lol:
#WelkomThuisGini

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Johann Vogel » 20 jan 2018, 16:06

Ik lees dat het uiteindelijk zeventien miljoen is geworden, prima bedrag. Hopelijk kunnen we komende zomer spelers als Zoet, Arias en in mindere mate de Jong ook voor zulke bedragen verkopen zodat we financieel een gezonde basis kunnen leggen.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 21 jan 2018, 12:55

PSV zit tegenwoordig wat beter in de marktwaarde van haar spelers maar nog niet structureel.

Maher konden ze bijvoorbeeld aan de straatstenen niet kwijt.
Er was geen enkele belangstelling voor hem behalve een half jaartje huur waar PSV financieel nauwelijks iets mee opschoot.
Dat is uiteindelijk de voornaamste overweging geweest om zijn contract voortijdig te verbreken en zodoende om en nabij 4 ton op salariskosten te besparen.

Met Jetro Willems had PSV aanvankelijk dezelfde soort situatie in zijn laatste jaar.
Dat Frankfurt nog uiteindelijk toehapte voor zo'n slordige 7M was aanleiding tot een klein intern feestje.

Locadia wordt gezien als een buitensporig financiele meevaller.
Afgelopen zomer bleef hoogste bod nog steken bij zo'n 10-11M.
Nada mesmo em cidade proletária

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jan 2018, 13:48

Ailon schreef: Met Jetro Willems had PSV aanvankelijk dezelfde soort situatie in zijn laatste jaar.
Dat Frankfurt nog uiteindelijk toehapte voor zo'n slordige 7M was aanleiding tot een klein intern feestje.
Grappig hoe dat gaat... een jongen met een potentieel van gemakkelijk 25+ miljoen valt door eigen toedoen en het ontbreken van fatsoenlijke begeleiding zó diep dat men uiteindelijk feest kan vieren als men amper 30% van het eigenlijke potentieel weet te verzilveren. Al met al is dat m.i. een enorm sportief en financieel drama, als fan van de club en van de speler die hij ooit was zit het me nog steeds niet lekker.

Locadia is wat dat betreft een heel ander verhaal, nl. een lijn omhoog tot aan de laatste dag bij de club en dat vooral door hard werken en niet opgeven.

De houding van de club vind ik in beide gevallen wat kortzichtig: blij zijn met zowel Willems als Locadia omdat ze kort vóór de verkoop minder waard leken, daarmee kijk je dus totaal niet meer naar het potentieel van deze jongens.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 620 times
Been thanked: 930 times

Bericht door Menno1 » 21 jan 2018, 15:33

Jetro werd verkocht op een dieptepunt van zijn financiële waarde. Locadia op een hoogtepunt. Ik vind de verkoop van Locadia dus gewoon prima, want in het verleden is PSV daar vaker mee de boot in gegaan.

Met Jetro maar ook met Toivonen bijvoorbeeld en Afwllay die voor te weinig uiteindelijk weg gingen toen ze al stevig in waarde waren gezakt.

Gezien de contractduur van Arias, Zoet en bijvoorbeeld Isimat ga je die ook niet op een financieel hoogtepunt verkopen. Dus geen top prijs. Ook daarom compenseert de verkoop van locadia veel.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jan 2018, 16:06

Ik vind de prijs voor Locadia ook geen probleem maar vind het wel te negatief gedacht dat hij nooit meer op zou kunnen brengen. Gecombineerd met de sportieve impact geeft het me een gevoel van 'snel pakken wat we pakken kunnen' wat een houding is die ik niet associeer met een solide, zelfverzekerd beleid.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Massimo » 21 jan 2018, 19:04

Wat betreft het sportieve van Locadia denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen. Niet dat hij niet het niveau aan zou kunnen bij Brighton en hij van waarde kan zijn in de PL, maar naar een competitie die 3x zo zwaar is en waar veel spelers moeite hebben om aan te haken uit een andere competitie wordt het lastig als je geblesseerd binnenkomt. Grote kans dat je in een maand of 2 een terugslag krijgt en als het even tegenzit, dan worden er in de zomer 1 of 2 nieuwe spitsen gehaald. Daarbij heeft Locadia niet het loopvermogen en conditie van Eriksen/Wijnaldum/Pröpper die daardoor vrij snel het tempo aankonden. Wat wel in het voordeel is van Locadia is dat hij door zijn ontwikkeling bij PSV in de aanval multifunctioneler is geworden.

Voor PSV is het m.b.t. de bonussen voor Pröpper en Locadia prettig als ze in de PL blijven.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 165 times
Been thanked: 273 times

Bericht door koetje » 21 jan 2018, 19:10

Toch vond ik hem in de wedstrijden tegen Atletico Madrid fysiek heel goed meekunnen en hij was de back fysiek regelmatig de baas. Dat geeft hoop voor de PL. Hij zal er wel geen 15 inschieten daar, dat niet.

Juancho
Legende
Has thanked: 401 times
Been thanked: 648 times

Bericht door Juancho » 22 jan 2018, 00:35

Ben het wel eens met v. Hooijdonk dat 16 miljoen een prima prijs is en ook dat PSV akkoord gegaan is aanGezien ze toch echt het geld nodig zijn. Maar... het is zeker geen top transfer denk ik. Zeker niet voor een winter transfer van 1van je belangrijkste basisspelers. Dan had ik 20-25 miljoen wel een top transfer gevonden. Er even van uitgaande dat Locadia nog een leuk aantal goals had gemaakt in de 2de seizoenshelft, dan had je die 16 miljoen er in de zomer ook wel voor gekregen. En wellicht voor Locadia zelf wel een iets grotere club.

Maargoed voor PSV speelde natuurlijk ook het financiële mee. Sterker nog dat zat de club blijkbaar zo hoog dat ze letterlijk geen andere keuze hadden dan akkoord te gaan.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 22 jan 2018, 01:19

Het is 17 miljoen exclusief bonussen en doorverkooppercentage, dat werd niet gemeld, maar het lijkt me niet onbelangrijk. Ik ben wel benieuwd hoe hoog die bonussen uitvallen. En als Locadia een sensatie wordt en straks 50 miljoen oplevert, wat zeker niet uitgesloten is in dat gekke Engeland, dan houd je er toch ook wel wat miljoenen aan over lijkt me. Al met al kan die prijs dus best nog weleens stijgen naar 20, 25 miljoen lijkt me.
#WelkomThuisGini

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 268 times
Been thanked: 484 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 jan 2018, 09:59

En vergeet daarbij niet dat ie geblesseerd is en dus pas vanaf maart weer echt mee zou kunnen doen. In die zin is het natuurlijk wel een toptransfer. Ik geloof namelijk wel dat je met bonussen en doorverkoop al snel boven de €20m zult uitkomen en als ie het niet redt, heb je met €17m er ook het maximale uitgehaald.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 feb 2018, 17:31

Duurde een kwartier voordat hij z'n eerste goal in Engeland maakte. Lekker Loca! 8)
#WelkomThuisGini

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Massimo » 17 feb 2018, 19:09

Dat is heel prettig binnenkomen en zo creëer je meteen wat krediet voor jezelf.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 20 feb 2018, 11:18

Massimo schreef:Dat is heel prettig binnenkomen en zo creëer je meteen wat krediet voor jezelf.
Geweldig begin voor hem en het zij hem gegund.
Maar liever had ik gehad dat hij nog hier voor ons scoorde. Want misschien krijgen we nu weer het Lazovic effect aan het eind van het seizoen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 20 feb 2018, 11:23

Heel mooi voor Loca, al had hij qua kansen een hattrick kunnen maken, begreep ik. Dat was natuurlijk helemaal een binnenkomer geweest. Nu hopen dat hij die lijn door kan trekken en eindelijk weer eens een echt succes vanuit de Eredivisie naar de PL kan worden.

Voor ons maakt het geen verschil, want ik vind at Bergwijn het prima doet en verwacht niet dat Loca meer had kunnen doen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 24 feb 2018, 17:48

Vandaag valt hij in de 82ste minuut in en scoort ie ook weer. Netjes.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 24 feb 2018, 18:32

Intikkertje maar je moet er wel staan. Het 4-4-2 ligt hem overigens uitstekend blijkt uit zijn optredens tot nu toe.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 333 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 06 mei 2018, 21:01

Locadia was zichtbaar geroerd toen hij voor de oosttribune stond. Ik was niet per se fan van de voetballer Locadia, maar van de mens Locadia absoluut. Gevoelige, emotionele jongen, goudeerlijk en een fijn mens. Een van mijn favoriete PSVers van de laatste jaren.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 06 mei 2018, 21:04

Jup. Vind het mooi dat hij oprecht zegt Psv te missen. Het stadion, de medewerkers en de supporters. Sympathieke gozer.

Juancho
Legende
Has thanked: 401 times
Been thanked: 648 times

Bericht door Juancho » 07 mei 2018, 14:25

Zegt veel over PSV en haar warmte. Wordt nog wel eens onderschat. Voetballers, of ze nu uit NL komen of buitenland, zijn allemaal zo enthousiast over PSV als club. Echt iets om trots op te zijn en een dik complimenten aan al die mensen op de achtergrond!

Wbt Locadia, ik denk dat hij het gewoon overschat heeft hoe het anders voetballen is tegen degradatie in Engeland en voetballen voor de titel bij PSV. Totaal andere insteek.

Laat dit een mooi voorbeeld zijn voor jongens die nog niet klaar zijn bij PSV maar wel de stap kunnen maken naar een soort gelijke club. Weet wat je opgeeft bij PSV.... dat ga je niet snel ergens anders terug vinden. Dat maakt PSV uniek en zo'n mooie club :psv:

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 07 mei 2018, 14:57

Locadia heeft het prima gedaan bij Brighton buiten zijn blessure. Die gaat het daar echt wel redden. Goede vent ook, mooi om te zien hoe hij PSV in zijn hart draagt.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 322 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 07 mei 2018, 23:55

Hij speelde bijna nooit.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 08 mei 2018, 18:48

In de beker heeft hij gespeeld en gescoord en in de competitie direct een keer gespeeld en gescoord. Daarna nog een paar wedstrijden mogen spelen, maar niet gescoord en nu twee keer niet gespeeld, volgens mij. Dus dat is prima als je net van een blessure terugkomt. Bij ons had ie niet heel veel meer gespeeld als hij was gebleven. Hooguit die laatste paar wedstrijden, die hij nu op de bank of tribune zat. Maar ik denk dat hij de komende wedstrijd er wel weer bij zal zitten, nu ze veilig gespeeld zijn.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 322 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 09 mei 2018, 01:23

Hij heeft voor het laatst in de competitie, 45 minuten, gespeeld op 14 april. Daarvoor een keer 75 minuten, 8 en 21. Merendeel op de bank gezeten.

Dat noem ik niet echt prima gedaan.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 09 mei 2018, 05:18

PCGC schreef:Hij heeft voor het laatst in de competitie, 45 minuten, gespeeld op 14 april. Daarvoor een keer 75 minuten, 8 en 21. Merendeel op de bank gezeten.

Dat noem ik niet echt prima gedaan.
Zijn start (toen eenmaal fit) was veelbelovend. Goede optredens met goed rendement. Lijkt te passen in de PL.

Maar dat was slechts een zeer beperkt aantal potjes. Daarna begon hij nog een keer als rechtermiddenvelder tegen even de topteams. Toen zal hij wel heimwee hebben teruggedacht aan de ooit vervloekte linksbuitenplek bij PSV. En dat was het dan ook.

Bij de fans staat hij er goed op, Brighton speelt 4-4-2 wat hem past maar de coach kiest dit seizoen voor de bekende namen voorin wat zijn goed recht is in gevecht tegen degradatie. In de voorbereiding van het nieuwe seizoen zal Locadia wel zijn kansen krijgen die hij dan moet pakken.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 11 aug 2018, 17:50

Locadia opnieuw 90 minuten op de bank gebleven vandaag bij Brighton, waar Jahanbakhsh nog 20 minuten mocht meedoen. Het is tot nu toe nog niet een heel gelukkig huwelijk geweest. Die 18/19 miljoen begint steeds meer een prima deal te worden, al hoop ik dat hij zich gaat terugknokken.

Plaats reactie