Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ricardo Rodriguez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 782 times

Ricardo Rodriguez

Bericht door Menno1 » 03 jan 2020, 21:48

1 Bruma valt al niet te begrijpen. Vooral voor zijn medespelers niet... succes verzekerd dus

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 77 times
Been thanked: 575 times

Bericht door Ardbeg » 03 jan 2020, 22:12

Makaveli schreef:
03 jan 2020, 21:22
Dan hebben we 2 Bruma's die we gewoon geregeld van positie laten wisselen. Kijken of tegenstanders het dan nog begrijpen.
😂

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 926 times
Been thanked: 1582 times

Bericht door Maikel_91 » 04 jan 2020, 14:46

PSV zou een bod van 9 miljoen hebben neergelegd volgens Gazetta dello Sport.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 04 jan 2020, 14:56

Kunnen we dat niet beter stoppen in een speler die wellicht 40 op kan brengen?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 jan 2020, 14:56

Daarvan hebben we er al 3 rondlopen in de selectie.
Goed om een keer een fatsoenlijk back te halen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 04 jan 2020, 15:22

Kunnen we een dergelijke speler niet huren?

Afschrijven op 9 miljoen vind ik nogal wat. Zeker als je bedenkt voor wat voor bedragen spelers als Til, Riedewald, Koopmeiners, Locadia en dat soort spelers de deur uit gaan.

Zet een jong iemand op die positie en het levert geld op in plaats van dat het kost.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 jan 2020, 15:24

De selectie heeft geen behoefte aan nog een jonkie erbij, maar ervaring.
Bundesliga in de top mee gedraaid, Serie A lang basisspeler. 71 voudig Zwitsers international.

9 miljoen is prima voor zo'n speler, valt pas dit seizoen buiten de boot en is dus niet zo mislukt als veel mensen roepen.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 77 times
Been thanked: 108 times

Bericht door Voijke » 04 jan 2020, 15:59

Maikel_91 schreef:
04 jan 2020, 14:46
PSV zou een bod van 9 miljoen hebben neergelegd volgens Gazetta dello Sport.
Kan me niet voorstellen dat dit klopt.
verwacht eerder dat dit prijsopdrijving is voor een andere club

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 jan 2020, 19:49

Turkse twitteraars roepen dat hij naar Fenerbache gaat. Maargoed, volgens mij roepen die nogal veel mbt transfers.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 jan 2020, 20:02

Ik hoop niet dat we hier 9 miljoen dollar f erger; meer aan uitgeven. Niet op basis van wat ik zag tenminste.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 357 times

Bericht door NESTA » 04 jan 2020, 20:03

Zo heb ik Ronaldinho en Robinho al 35x naar Fenerbahçe zien vertrekken toen ik daar op vakantie was. Het is er nooit van gekomen zeg maar. :lol:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 jan 2020, 20:07

Jongens, jongens, 9 miljoen is tegenwoordig toch niks meer. Zéker niet teveel voor een gelouterde international van 27 - die kan met gemak nog een seizoen of 7 mee, dus als ie hier wel continu kan spelen kan ie nog steeds méér waard worden - maar erger: als je Bommeliaans blijft rotzooien met Sadileks enz. dan bespaar je misschien een hoop geld, maar ben je tegen de winterstop al nationaal én internationaal uitgeschakeld wat miljoenen scheelt qua waarde van AL je spelers.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 jan 2020, 20:17

Eens. Alleen zie ik in deze speler geen toevoeging. Verdedigend sterker als Sadilek maar dat is het ook wel. Te traag om aanvallend wat aan te richten en ook dus om hoog druk te zetten.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 04 jan 2020, 20:27

Blind is ook traag. Een van de beste verdedigers die er is om je ploeg hoog druk te laten zetten. Het gaat veel meer om slim positie kiezen dan snelheid.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 285 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 04 jan 2020, 21:18

71 interlands jarenlang basis gespeeld bij Wolfsburg en AC Milan en sinds een half jaar geen basisspeler meer. En dat zou geen toevoeging zijn?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 jan 2020, 21:37

Als ik beetje goed lees lijkt het alsof Fenerbahce vooral wilt huren. En ze denken allemaal dat het gaat lukken.
Ben benieuwd.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 04 jan 2020, 21:58

Je hebt 2 en eigenlijk wel 3 van dit soort spelers nodig als je Europees weer eens wat wil gaan presteren en een grote kans op de titel te kunnen maken. En dat dit anno 2020 een hoop geld kost, dan zal in de meeste gevallen zo zijn in salaris en transfersom indien niet (bijna) transfervrij. Je hebt dit soort spelers nodig voor stabiliteit en waar zij je niet individueel je geld op gaan brengen, kunnen de talenten er omheen zich wel beter ontwikkelen en daardoor meer waard worden evenals dat je Europees hogere inkomsten kan halen. Kijk hier niet naar de individuele ROI, maar naar de meerwaarde en de ROI als geheel. Als PSV met zo'n Rodriguez 3,5 of 4,5 jaar een uitstekende linksback heeft waarbij zijn ervaring naast zijn kwaliteit een extra meerwaarde is die daarna transfervrij nog ergens geld gaat scheppen of terug naar Zwitserland wil, dan zou ik daar totaal geen problemen mee hebben.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 04 jan 2020, 22:25

Eens met Massimo. PSV moet weer een goede verhouding gaan creëren binnen de selectie. En dat lukt niet met weer een jonkie op linksback. We missen gewoon spelers in de leeftijdscategorie 25-30 die wat toevoegen. Financieel lever je er waarschijnlijk wat op in maar dat wordt terugverdiend in de transferwaardes van anderen en Europese inkomsten indien je sportief weer beter gaat presteren.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 04 jan 2020, 22:36

Ik ben het er mee eens dat er ook een zekere routine/pit in de ploeg moet komen. Dat we dat missen. Maar is het niet beter om dit in de as van het veld te hebben in plaats van op de linksbackpositie?

Natuurlijk zegt het niet alles maar op basis van zijn lichaamstaal vind ik het meer een observeerder dan echt iemand die de ploeg op sleeptouw neemt. En het is nou niet zo dat hij in de Eredivisie wekelijks tegen de zwaarste tegenstander staat.

Ik denk dat een Zuid Amerikaans bijtertje veel meer pit in de ploeg kan brengen. En dat zoiets zwaarder weegt dan ervaring. Dat brengt meer dan zo’n degelijke Zwitser. Degelijkheid hebben we juist al genoeg met al die Hendrix types.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 04 jan 2020, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Het Kanon » 04 jan 2020, 22:36

Massimo schreef:
04 jan 2020, 21:58
Je hebt 2 en eigenlijk wel 3 van dit soort spelers nodig als je Europees weer eens wat wil gaan presteren en een grote kans op de titel te kunnen maken. En dat dit anno 2020 een hoop geld kost, dan zal in de meeste gevallen zo zijn in salaris en transfersom indien niet (bijna) transfervrij. Je hebt dit soort spelers nodig voor stabiliteit en waar zij je niet individueel je geld op gaan brengen, kunnen de talenten er omheen zich wel beter ontwikkelen en daardoor meer waard worden evenals dat je Europees hogere inkomsten kan halen. Kijk hier niet naar de individuele ROI, maar naar de meerwaarde en de ROI als geheel. Als PSV met zo'n Rodriguez 3,5 of 4,5 jaar een uitstekende linksback heeft waarbij zijn ervaring naast zijn kwaliteit een extra meerwaarde is die daarna transfervrij nog ergens geld gaat scheppen of terug naar Zwitserland wil, dan zou ik daar totaal geen problemen mee hebben.
Het wordt hoog tijd dat de bijzondere generatie jongeren (Malen, Bergwijn, Mo, Lammers) door de PSV-leiding in het veld ondersteund gaat worden door fatsoenlijke ervaring i.p.v. een stel onkundige linksbacks, brokkenmakers centraal achterin, Zoet die maar wat doet en een blok middenvelders dat niet kan opbouwen.

We hebben goud in handen, we krijgen een unieke kans op sportief succes, maar we oogsten helemaal niets. We vangen in '21 of '22 bij verkoop vast wel 30, 40, 50 of 60 miljoen per speler, maar ondertussen staan we een straatlengte achter plek 2 en worden we genadeloos afgedroogd door Europese middelmaat.

Dit is dé kans om succes te halen, om PSV sportief verder uit te bouwen, maar in plaats daarvan modderen we maar wat aan. De verdediging is zo wankel als wat. Het inzetten op aan lager wal geraakte O 21 internationals zonder overtuigend verleden heeft niet gewerkt. Ik snap dat je een nieuwe Alex of Moreno niet even oppikt, maar ook met een nieuwe Nikiforov of nieuwe Faber zouden we al een sprong vooruit maken.

Van Bommel is inmiddels weg, die wist de boel niet vlot te trekken. Ik ga er vanuit dat Gerbrands en De Jong verbetering willen, hun reputaties staan ook op het spel, en dat ze zullen knokken voor de zaak. De geruchten rond Rodriguez stemmen me bij voorbaat wel positief. In zijn Wolfsburg tijd viel hij me i.i.g. op.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 450 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 04 jan 2020, 22:48

DeTaurus schreef:
04 jan 2020, 22:36
Ik denk dat een Zuid Amerikaans bijtertje veel meer pit in de ploeg kan brengen. En dat zoiets zwaarder weegt dan ervaring. Dat brengt meer dan zo’n degelijke Zwitser. Degelijkheid hebben we juist al genoeg met al die Hendrix types.
Vergis je niet - vooral die donkerdere Zwitsers zijn vaak kneiterhard.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 46 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Mick Jagger » 04 jan 2020, 23:03

Negen miljoen is veel geld, maar het totaalprofiel vind ik wel erg interessant en als hij goed gaat presteren en PSV mede dankzij hem weer prijzen gaat winnen, heeft niemand het meer over zijn transfersom. Misschien levert hij sportief en financieel onderaan de streep dan wel meer op ook.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 04 jan 2020, 23:12

DeTaurus schreef:
Ik ben het er mee eens dat er ook een zekere routine/pit in de ploeg moet komen. Dat we dat missen. Maar is het niet beter om dit in de as van het veld te hebben in plaats van op de linksbackpositie?

Natuurlijk zegt het niet alles maar op basis van zijn lichaamstaal vind ik het meer een observeerder dan echt iemand die de ploeg op sleeptouw neemt. En het is nou niet zo dat hij in de Eredivisie wekelijks tegen de zwaarste tegenstander staat.

Hendrix is ook een "bijtertje" dus dat zegt weinig. Bovendien is niet gezegd dat het hier bij blijft. Of het in de winterstop al gebeurt weet ik niet, maar of in de winter of in de zomer verwacht ik eigenlijk ook nog wel een middenvelder. Waarschijnlijk moet daarvoor alleen eerst iemand verkocht worden vanwege het ruime aantal middenvelders.

Zoals Massimo al aangeeft heb je op 2 a 3 posities wat meer ervaring nodig. Jij maakt er het een of het ander van maar dat is helemaal niet nodig. Het kan prima en/en zijn.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 04 jan 2020, 23:18

Makaveli schreef:
04 jan 2020, 23:12
DeTaurus schreef:

Hendrix is ook een "bijtertje" dus dat zegt weinig. Bovendien is niet gezegd dat het hier bij blijft. Of het in de winterstop al gebeurt weet ik niet, maar of in de winter of in de zomer verwacht ik eigenlijk ook nog wel een middenvelder. Waarschijnlijk moet daarvoor alleen eerst iemand verkocht worden vanwege het ruime aantal middenvelders.

Zoals Massimo al aangeeft heb je op 2 a 3 posities wat meer ervaring nodig. Jij maakt er het een of het ander van maar dat is helemaal niet nodig. Het kan prima en/en zijn.
Ik maakte me dus een beetje zorgen om die en/en. Zeker als ik die bedragen in ogenschouw neem en de woorden van De Jong over de winterse transferperiode.

Maar ik ben zeker een voorstander van enkele personalities in de ploeg. Gemiddeld genomen zijn dat inderdaad wat ervarenere spelers. Als het mogelijk blijkt; graag.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 04 jan 2020, 23:26

Op Twitter wordt overigens gemeld dat Rodriguez PSV niet zo zou zien zitten. Wil zelf liefst naar Napoli maar die hebben nog geen bod gedaan.

Plaats reactie