Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 439 times
Been thanked: 178 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door Afellay_Amrabat » 23 jan 2020, 08:02

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mexicaans international, prima leeftijd, goeie trap. 5/6 mln moet kunnen.

Noosa
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 58 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Noosa » 23 jan 2020, 08:38

Blijf het ergens toch jammer vinden, had gehoopt dat hij zich na het vertrek van MvB nog zou herpakken. Maar ik begrijp het wel, als het nu weer niet lukt om zich in de basis te spelen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 275 times
Been thanked: 291 times

Bericht door Paco Casal » 23 jan 2020, 08:40

En alsjeblieft geen "tijdelijke" oplossing. Gewoon doorselecteren. Niet goed genoeg, 8 miljoen beuren en verder gaan.

Jammer, had er veel van verwacht bij zijn komst.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 469 times
Been thanked: 162 times

Bericht door voskat » 23 jan 2020, 08:48

8 miljoen zou wel wonderbaarlijk zijn...
Ik schat dat het dichter bij de helft daarvan zal liggen.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Tijn » 23 jan 2020, 08:58

Hoe dan ook, als hij niet gaat spelen en daarbij op zijn kracht benut wordt dan maar weg doen. Komende jaren mag het middenveld wel eens samengesteld worden met een echt duidelijk idee. We hebben nu al jaren allerlei verschillende middenvelders misbruikt. Stel de selectie samen volgens een echt duidelijke visie en stem de kwaliteiten op elkaar af. Dan kan er nog steeds een speler kwalitatief niet goed genoeg blijken te zijn, maar dan kan je dat tenminste echt beoordelen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 250 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 23 jan 2020, 09:19

Ja hey. Dit is niet meer de tijd om dit soort spelers onder de 12 mio te laten gaan..

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 23 jan 2020, 17:22

Ik heb een hekel aan spelers te verkopen op hun financiële dieptepunt. Helaas heeft PSV daar wel een handje van. Weer een enorme afschrijving straks.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 250 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 23 jan 2020, 18:27

Ja. Niet te doen.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 23 feb 2020, 17:13

Mijn voetbalhart huilt als ik Guti zie spelen. Geen schim meer van de speler die hij in Mexico was. Geen lef, geen durf, geen tempo, geen splijtende passes. Er is helemaal niks meer over.
#WelkomThuisGini

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 23 feb 2020, 17:15

Beter om na dit seizoen afscheid te nemen. Het was weer een zwakke invalbeurt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 23 feb 2020, 17:16

Het heeft er bij hem nooit ingezet. Ook niet bij mexico. Daar was ie net zo traag maar speelde met Guardado samen daar. En iedereen speelt beter met Guardado naast `m. Na twee seizoenen heb ik `m anderhalve pot goed zien spelen. En dat was het. Dit is wat het is en meer is het niet. Er zit gewoon niet meer in..
Only in it for the money

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1192 times

Bericht door ruuddevil » 23 feb 2020, 17:18

Het is wel klaar nu met Guti. Verkopen aan een mooie club in Mexico.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2339 times
Been thanked: 484 times

Bericht door TylerDurdn » 23 feb 2020, 21:00

Gewoon de komende tijd vertrouwen blijven geven. Het blok kan gewoon niet meer, was vandaag nog maar eens duidelijk te zien.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 23 feb 2020, 21:24

J.B. schreef:
23 feb 2020, 17:16
Het heeft er bij hem nooit ingezet. Ook niet bij mexico. Daar was ie net zo traag maar speelde met Guardado samen daar.
Pertinent onjuist. Je hebt die wedstrijden volgens mij niet eens gezien, want anders had je wel beter geweten. Guti bij Mexico was - zeker vorig jaar, en ook zonder Guardado naast zich - al een hele andere speler dan Guti bij PSV. Het lijkt er sterk op dat alle kwaliteiten die hem zo goed maakten bij Pachuca er vakkundig uitgebeukt zijn door MvB. Kijk de compilaties bij Pachuca (en Mexico) eens terug en vraag je af: waar is het allemaal gebleven? De steekpasses? De lange passes op de stropdas bij iemand als Lozano? Het bepalen van het tempo? Het creëren van gunstige situaties door middel van één pass of één beweging? Alles is weg. Maar dan ook echt alles.

Hij is verdomme veranderd van kunstenaar tot plichtmatige kutvoetballer die zich alleen moet bezighouden met verdedigen en het behouden van de organisatie. Hij moest onder MvB precies hetzelfde doen als Hendrix en Rosario: obligate passes in de breedte geven en vooral geen andere dingen doen, want risico willen we niet hebben. Je ziet het vandaag ook weer. Hij valt in en het enige wat hij doet is rond de '6' wandelen en passjes op de backs geven, exact wat Hendrix ook altijd doet en moet doen. Ik sprak vandaag nog met Mexicanen die hem bij Pachuca hebben zien spelen en vandaag ook keken. Ik was in het stadion met m'n Mexicaanse vrouw. Ze zijn zich allemaal kapot geschrokken. Een prachtige, sierlijke speler die in z'n eentje een dwalend Pachuca op sleeptouw nam en de troonopvolger van voetbalgrootheid Guardado was, is nu amper beter dan een voetballer uit de KKD. Mijn voetbalhart is niet het enige hart dat huilt.

En natuurlijk kun je ook een aantal kritische noten bij de voetballer Guti plaatsen, dat kon je al voor z'n komst. Je weet dat hij in verdedigend opzicht stappen moet zetten en niet 24/7 als een geil hondje achter die bal aan moet rennen, bijvoorbeeld. Maar wat we nu zien is het totale andere uiterste. Het ergste is dat Guti niet eens de uitzondering is. Baumgartl? Mag niet eens meer spelen. Bruma? Kan tegenwoordig niet eens meer op z'n eigen benen blijven staan tijdens een aanval. Rosario? Pispaaltje van de achterban. Pereiro? Verdwenen naar Cagliari, Cagliari verdomme! Zoet? Speelt nu bij Utrecht om z'n EK te redden. Over Lozano begin ik niet eens, want dat was voor mij het dieptepunt. De meest waardevolle speler van PSV werd in één week compleet te kijk gezet door MvB. Ongelooflijk hoeveel die man kapot heeft gemaakt. We zijn 2 maanden verder en de gevolgen zijn nog wekelijks zichtbaar.
#WelkomThuisGini

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 80 times

Bericht door Het Kanon » 23 feb 2020, 21:38

Op youtube fragmenten van Erick in zijn Pachucatijd en Bruma in zijn Gala-tijd zie je compleet andere spelers dan je nu bij PSV ziet.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 23 feb 2020, 21:42

Guti speelt als een natte dweil. Ik geloof niet dat dit nog goed gaat komen in Eindhoven. Hopelijk staat hij er in Mexico nog goed voor en kunnen we hem voor 6 tot 8 miljoen slijten.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 23 feb 2020, 22:06

Vond hem vandaag in verdedigend opzicht wel aardig spelen. Onderschepte een aantal keer goed met een sliding. Aan de bal mag het tempo omhoog en mag er meer risico in het spel. Op een enkele opening na weinig van dat fantastische linkerbeen gezien, helaas.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 495 times

Bericht door Massimo » 23 feb 2020, 22:23

Als PSV echt een stap wil zetten, dan zal het beide verdedigende middenvelders moeten vervangen. Of i.i.g. voor de basis. Zowel Gutierrez of Hendrix op links en Rosario op rechts kan je best als back-up hebben. Maar voor de basis vind ik het allemaal tekort schieten. Helemaal als je Europees weer eens wat leuks wil gaan presteren. Als je ongeveer het aankoopbedrag van Gutierrez kan ontvangen komende zomer dan zou ik het zeker niet nalaten. (Maar zo zijn er nog wel een paar miljoenenaankopen die (nog) niet uit de verf komen.)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 24 feb 2020, 00:04

@Ykhim allemaal leuk en aardig, enja ik heb mexico gevolgd door de bekende namen, maar Guti is bij mij niet blijven hangen bij mexico. Anderen wel trouwens.

Maargoed, eigenlijk is heel dat mexico niet eens zo relevant. Het gaat er bij mij vooral om wat ie bij psv laat zien.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 00:17

Ja, daar gaat het mij ook om. Maar in dat kader is het dus niet onbelangrijk om deze prestaties te vergelijken met wat hij bij andere teams laat zien. Het is in niks hetzelfde. Maar dan ook echt helemaal niks. Gutiérrez is hier een schaduw van zichzelf, en hij is dus ook niet de enige.

Het kan niet zo zijn dat hij bij Pachuca en het Mexicaanse elftal als de nieuwe Guardado rondloopt, de ene na de andere pass op de stropdas legt en het tempo bepaalt, maar dat hij bij PSV als een mak lammetje over het veld sjokt, terwijl hij nóg een pass naar de back geeft. Het moet anders kunnen. Sneller, creatiever, met meer lef. En hij kan het, want dat heeft hij al vaak genoeg laten zien. Zelfs bij PSV, op een aantal momenten. Zo'n Guti als aan het begin van het seizoen tegen Apollon: dat moet de norm worden.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 06:09

Hij is nu fit, mocht het bij toeval gaan laten zien, ziet mogelijk een basisplaats in het verschiet want je weet niet hoe erg Hendrix eraan toe is: dan wil je geen risico's nemen en fouten voorkomen. Verder helemaal eens met Ykhim.

@J.B. Mexico is wel relevant: gewoon om te weten dat hij veel beter kan dan wat we hebben gezien.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1192 times

Bericht door ruuddevil » 24 feb 2020, 06:40

Toch wordt het na 2 seizoenen tijd om afscheid te nemen. Brengt hier weinig tot niets en vertegenwoordigt een leuke transfersom.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 24 feb 2020, 08:08

ruuddevil schreef:
24 feb 2020, 06:40
Toch wordt het na 2 seizoenen tijd om afscheid te nemen. Brengt hier weinig tot niets en vertegenwoordigt een leuke transfersom.
Vind ik ook.

Hij is niet goed genoeg voor PSV. Dat heeft niks met vertrouwen te maken.
Je ziet gewoon dat hij handelingssnelheid en voetballend vermogen tekort komt.

Proberen te verkopen deze zomer. En er een PSV waardige middenvelder voor terughalen.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 694 times
Been thanked: 242 times

Bericht door milansandro » 24 feb 2020, 08:27

Het punt is:
Zien we die Guti ooit terug zoals hij speelde in Mexico?
Ik ben geneigd te zeggen van niet..
Dan is het beter om hem te verkopen..

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 10:59

cocufan1 schreef:
24 feb 2020, 08:08
Hij is niet goed genoeg voor PSV. Dat heeft niks met vertrouwen te maken.
Je ziet gewoon dat hij handelingssnelheid en voetballend vermogen tekort komt.
Sorry, wat? Gutiérrez komt voetballend vermogen tekort?
#WelkomThuisGini

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 757 times
Been thanked: 827 times

Bericht door El Sordo » 24 feb 2020, 11:05

Dat hij handelingssnelheid tekort komt is ook schromelijk overdreven; hij past wellicht niet perfect in de rol die hij het afgelopen jaar heeft gekregen, maar heeft ook daar prima wedstrijden op de mat gelegd. Zeker voor iemand die zelden echt wedstrijdritme heeft kunnen opdoen. Ik ben nog steeds overtuigd van zijn kwaliteiten, mits juist gebruikt.

Als je voor volgend jaar flink investeert in een VCM en pna gaat spelen met Guti en Mo, kan dat zomaar eens een meer dan prima middenveld opleveren.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Plaats reactie