Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1059 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Toon Gerbrands

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 12:56

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DeTaurus schreef:
29 jan 2020, 09:28
Bij het niet-voetbalgedeelte is uitstekend werk geleverd de afgelopen jaren. Financieel sprongen gemaakt, veel transferbudget vrijgemaakt, mooie ontwikkelingen doorgemaakt.

Dat Gerbrands veel op zijn bord krijgt betreffende het voetbalgedeelte is niet fair. Des te meer omdat de aanstelling en beoordeling van de directie (technisch directeur ook) de verantwoordelijkheid is van de RvC. Deze moeten erop toezien dat de directieleden juist aangesteld en beoordeeld worden.

De aanname dat Gerbrands alleen voor dit alles verantwoordelijk is, dat is nogal een zwart-wit benadering.
De RVC is er niet om te besturen maar om advies te geven en toezicht te houden, als directeur kun je je dus natuurlijk never nooit achter je RVC verschuilen zo van: zij waren akkoord dus mij treft geen blaam.

Of wat wil jij nou zeggen, dat de RVC weg moet? Net zoals niet Bommel maar de hele technische staf weg zou moeten?

Wat ben jij eigenlijk aan het doen hier op dit forum, DeTaurus?

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 29 jan 2020, 12:57

Nou nou, iemand hoeft niet weg omdat hij een afwijkende mening heeft toch? Of word jij, samen met Mark, trainer van Noord-Korea? ;)

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 13:00

ziege maar ook zagge schreef:
29 jan 2020, 12:56
DeTaurus schreef:
29 jan 2020, 09:28
Bij het niet-voetbalgedeelte is uitstekend werk geleverd de afgelopen jaren. Financieel sprongen gemaakt, veel transferbudget vrijgemaakt, mooie ontwikkelingen doorgemaakt.

Dat Gerbrands veel op zijn bord krijgt betreffende het voetbalgedeelte is niet fair. Des te meer omdat de aanstelling en beoordeling van de directie (technisch directeur ook) de verantwoordelijkheid is van de RvC. Deze moeten erop toezien dat de directieleden juist aangesteld en beoordeeld worden.

De aanname dat Gerbrands alleen voor dit alles verantwoordelijk is, dat is nogal een zwart-wit benadering.
De RVC is er niet om te besturen maar om advies te geven en toezicht te houden, als directeur kun je je dus natuurlijk never nooit achter je RVC verschuilen zo van: zij waren akkoord dus mij treft geen blaam.

Of wat wil jij nou zeggen, dat de RVC weg moet? Net zoals niet Bommel maar de hele technische staf weg zou moeten?

Wat ben jij eigenlijk aan het doen hier op dit forum, DeTaurus?
De RvC benoemt het bestuur. De ene bestuurder benoemt niet de andere bestuurder.

Ik wil alleen zeggen dat dit niet onder Gerbrands zijn verantwoordelijkheid valt. Niet dat er iemand weg moet.

De RvC gaat over dat soort beslissingen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 13:22

Dat soort beslissingen? Welke beslissingen precies? Wie heeft De Jong en wie heeft Bommel aangesteld?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 13:23

29 jan 2020, 13:22
Dat soort beslissingen? Welke beslissingen precies? Wie heeft De Jong en wie heeft Bommel aangesteld?
Het aanstellen van De Jong als directielid. De ene bestuurder kan de andere bestuurder niet aanstellen.

Van Bommel weet ik niet. Daar is PSV vrij in.

Ik zou zelf zeggen Brands, destijds directeur voetbalzaken.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 13:34

Het maakt m.i. helemaal niet uit wie volgens de letter wie aangesteld heeft, de aanstelling zelf is al lang geleden als de boel misloopt, het gaat veel meer over dagelijks bestuur: de RVC zit niet elke dag op Frederiklaan en Herdgang. Als er iemand rondloopt die de hele club aan het slopen is dan is de directeur verantwoordelijk, Gerbrands dus. Onder zijn directie heeft dit alles plaats kunnen vinden, hij had het kunnen stoppen maar heeft het niet gedaan.

Ik blijf erbij: dit is onvergeeflijk, Toon heeft zwáár, zwáár gefaald. Conclusies moeten getrokken worden.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 13:36

Ik denk wel dat je verantwoordelijkheden moet kunnen onderscheiden.

Hetgeen waar Toon verantwoordelijk voor is gaat helemaal niet slecht.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1983 times
Been thanked: 1081 times

Bericht door J.B. » 29 jan 2020, 14:10

29 jan 2020, 13:34
Ik blijf erbij: dit is onvergeeflijk, Toon heeft zwáár, zwáár gefaald. Conclusies moeten getrokken worden.
Mwah, hij heeft fouten gemaakt door onervaren mensen op belangrijke posten aan te stellen. Een fout heeft ie weggehaald (Bommel). Maar dan nog heeft Gerbrands meer krediet vanwege zijn succesperiode bij ons. Dus ik zou voorlopig nog geen AD willen vervangen, anders wordt het helemaal een stuurloos schip dit. Zelf ben ik erg voor Hiddink als AD of TD, dus dat zou een goede oplossing zijn op de langere termijn.
Only in it for the money

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 29 jan 2020, 14:14

Gaat Guus niet doen, dat is veel te veel werk. Die beperkt zich tot iets relaxtere klussen en dat snap ik ook wel want hij hoeft helemaal niet meer.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 14:21

Dus, wie is er volgens jullie voor verantwoordelijk dat werknemers de club niet van binnenuit lopen te verzieken?

@J.B. Welke onervaren mensen heeft Gerbrands aangesteld? Volgens @DeTaurus zijn De Jong en Bommel de verantwoordelijkheid van de RVC en niet van Gerbrands.

Overdreven bang zijn voor een vacuüm, dat is exact waardoor in het verleden hele domme keuzes zijn gemaakt. Maar: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat moeten we dus juist niet blijven doen: het falen van Gerbrands moet benoemd worden en moet tot conclusies leiden. Dat je er vervolgens voor kiest om Toon nog een jaar te laten zitten om de volgende fase in te luiden, prima.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 jan 2020, 14:23

29 jan 2020, 14:21
Dus, wie is er volgens jullie voor verantwoordelijk dat werknemers de club niet van binnenuit lopen te verzieken?

@J.B. Welke onervaren mensen heeft Gerbrands aangesteld? Volgens @DeTaurus zijn De Jong en Bommel de verantwoordelijkheid van de RVC en niet van Gerbrands.
DeTaurus neem ik echt niet meer serieus. Ik neem het ter kennis aan en that`s it. Zijn Bommel bescherming neemt echt trieste vormen aan nu. Doe ik echt niks meer mee..

Ieder zn mening, maar dit is echt niet serieus meer te nemen. Sorry..
Only in it for the money

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 14:31

29 jan 2020, 14:21

Overdreven bang zijn voor een vacuüm, dat is exact waardoor in het verleden hele domme keuzes zijn gemaakt. Maar: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat moeten we dus juist niet blijven doen: het falen van Gerbrands moet benoemd worden en moet tot conclusies leiden. Dat je er vervolgens voor kiest om Toon nog een jaar te laten zitten om de volgende fase in te luiden, prima.
Van Bommel niet. Die kan aangesteld worden door eenieder.

Bestuurders moeten aangetrokken worden door de RvC.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 15:15

Als van Bommel nu nog steeds de boel kan verzieken vind ik dat ook een probleem van Gerbrands, moet hij Bommel maar op afstand houden.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2321 times

Bericht door ShovingNE2 » 29 jan 2020, 15:21

Huh? Hoe moet hij Van Bommel op afstand houden? Kan hij bepalen met wij hij wel en niet appt? Lijkt me niet.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 15:27

Hij is gewoon eindverantwoordelijk voor de stabiliteit binnen de club he. Hoe hij dat oplost, dat is zijn job - wie weet heeft ie juridische middelen, misschien moet er gepraat worden, misschein iets heel anders, whatever.

Ik las hier gisteren dat Bommel gewoon op de Herdgang was bij Jong PSV. Geen idee of dat klopt, maar dat kun je voorkomen, of niet, hoe dan ook worden daar keuzes in gemaakt en als de club verziekt wordt zijn dat verkeerde keuzes.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 15:27

Het hangt natuurlijk wel samen met de manier van vertrek.

Formeeljuridisch valt er weinig tegen te doen indien Van Bommel niet akkoord is gegaan met een ontslag in wederzijds goedvinden. Dan kan er geen vaststellingsovereenkomst opgesteld worden.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 15:30

29 jan 2020, 15:27
Hij is gewoon eindverantwoordelijk voor de stabiliteit binnen de club he. Hoe hij dat oplost, dat is zijn job - wie weet heeft ie juridische middelen, misschien moet er gepraat worden, misschein iets heel anders, whatever.

Ik las hier gisteren dat Bommel gewoon op de Herdgang was bij Jong PSV. Geen idee of dat klopt, maar dat kun je voorkomen, of niet, hoe dan ook worden daar keuzes in gemaakt en als de club verziekt wordt zijn dat verkeerde keuzes.
Ik kan dit bevestigen, maar dit doet hij niet uit rancune. Daar heeft hij redenen voor.

Overigens zou een verbod hierop wel leiden tot onrust, vermoed ik zo.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 29 jan 2020, 15:31

Volgens de commentator van Fox Sports had hij een gesprek met de jeugdcoördinator over zijn zoontje die in de jeugd speelt bij PSV.

Mark van Bommel weren van de Herdgang, het moet niet gekker worden hoor.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 75 times

Bericht door guus » 29 jan 2020, 15:32

PSV moet vooral niet reageren. Elke reactie is koren op de molen. Bij de club moet iedereen gewoon zijn stinkende best doen om het tij te keren. De enige remedie tegen dit modder gooien.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 15:35

guus schreef:
29 jan 2020, 15:32

PSV moet vooral niet reageren. Elke reactie is koren op de molen. Bij de club moet iedereen gewoon zijn stinkende best doen om het tij te keren. De enige remedie tegen dit modder gooien.
Van mij hoeft Gerbrands helemaal niets in de media te doen, als ie het maar fixt. Het had nooit zover mogen komen - dat hij moeten voorkomen, heeft ie niet gedaan. Nu moet ie het fixen.
Paco Casal schreef:
29 jan 2020, 15:31
Volgens de commentator van Fox Sports had hij een gesprek met de jeugdcoördinator over zijn zoontje die in de jeugd speelt bij PSV.

Mark van Bommel weren van de Herdgang, het moet niet gekker worden hoor.
Ik zeg niet dat het nodig is, weet ik veel. Ik zeg alleen: er worden keuzes gemaakt en als de club naar de klote gaat dan zijn dat verkeerde keuzes. Als Bommel de boel verziekt dan moet Bommel op afstand, of wat dan ook. Doe iets.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 372 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 29 jan 2020, 15:37

Van Bommel weren van de Herdgang is absoluut geen optie zolang hij hier een kind van 15 heeft rondlopen die ook onderdeel van PSV is.

Die zaken moeten absoluut gescheiden blijven.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 15:39

Ligt er maar net aan wat je probleem is he, als de vader van een spelertje ruzie zoekt dan moet papa lekker thuis blijven.

Hoe dan ook: Gerbrands is verantwoordelijk, dat is mijn punt. Dat Bommel dit of dat zou doen vind ik eigenlijk veel minder interessant, die werkt niet meer bij PSV.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 889 times
Been thanked: 1180 times

Bericht door ruuddevil » 29 jan 2020, 15:40

Alsof de RvC de trainer en TD benoemt. Ik denk dat John de Jong helemaal geen statutair directeur is overigens.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 75 times

Bericht door guus » 29 jan 2020, 15:46

29 jan 2020, 15:35
guus schreef:
29 jan 2020, 15:32

Van mij hoeft Gerbrands helemaal niets in de media te doen, als ie het maar fixt. Het had nooit zover mogen komen - dat hij moeten voorkomen, heeft ie niet gedaan. Nu moet ie het fixen.

[quote

Is natuurlijk moeilijk oordelen omdat je niet weet wat er intern gebeurd is. Daarom zeg ik dat niet reageren de beste oplossing is. Elke actie levert een reactie op. Negeren en werken aan herstel. Vooruit kijken nu! Zo zal Gerbrands en de club er in staan. Roddels laten voor wat het is.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 15:58

ruuddevil schreef:
29 jan 2020, 15:40
Alsof de RvC de trainer en TD benoemt. Ik denk dat John de Jong helemaal geen statutair directeur is overigens.
De RvC benoemt altijd directieleden. Trainers niet.

Volgens het jaarverslag 2018-2019 zijn de directieleden als volgt:
Toon Gerbrands, John de Jong, Frans Janssen, Peter Fossen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 jan 2020, 16:29

29 jan 2020, 15:15
Als van Bommel nu nog steeds de boel kan verzieken vind ik dat ook een probleem van Gerbrands, moet hij Bommel maar op afstand houden.
Zakelijk en prive moet je gescheiden houden. Als iets zakelijk wringt kan het best zo zijn dat in de omgang een persoon wel lekker ligt. Dat zijn echt twee werelden.
Only in it for the money

Plaats reactie