Het grote Ron Jans topic

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 288 times

Het grote Ron Jans topic

Bericht door koetje » 19 feb 2020, 21:27

Hier kun je alles kwijt over MC Ron

ChetBaker
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Bericht door ChetBaker » 19 feb 2020, 21:33

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 639 times
Been thanked: 960 times

Bericht door Menno1 » 19 feb 2020, 22:06

Ron Jans.. Hoe gaat het daarmee eigenlijk?

Heb wel het gevoel dat hij echt genaaid is, als ik die vd Werff ook zo hoor. Of dat er echt sprake is van een enorme lost in translation situatie. Hoe dan ook: triest voor onze Grand Wizard...

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 906 times
Been thanked: 1210 times

Bericht door ruuddevil » 19 feb 2020, 22:09

Afbeelding

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 feb 2020, 22:38

Ron is die net wat te toffe oom. Een emotionele ook nog.

Zo'n type die na een bezoek aan een museum (nog zwaar onder de indruk) spontaan schriftjes bij de spelers ronddeelt en iedereen vraagt een opstel te schrijven daarover. Zegt eerst iets en denkt daarna pas na. Hij bedoelt het allemaal goed dus komt daar hier mee weg. Maar dus niet in een land waar BIJ1 bloedserieus genomen zou worden.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 846 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 feb 2020, 22:49

Dom Jans?

Ik geneer me een beetje voor het ramptoerisme maar ben toch benieuwd naar het hele verhaal.

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 19 feb 2020, 22:52

koetje schreef:
19 feb 2020, 22:38
Ron is die net wat te toffe oom. Een emotionele ook nog.

Zo'n type die na een bezoek aan een museum (nog zwaar onder de indruk) spontaan schriftjes bij de spelers ronddeelt en iedereen vraagt een opstel te schrijven daarover. Zegt eerst iets en denkt daarna pas na. Hij bedoelt het allemaal goed dus komt daar hier mee weg. Maar dus niet in een land waar BIJ1 bloedserieus genomen zou worden.
Zou het niet beter kunnen verwoorden. Moet ook altijd aan dit soort uitspraken denken; https://www.elfvoetbal.nl/Overige/18265 ... omste-team

Is overigens ook niet toevallig heel snel bij Standard eruit gekieperd al is dat ook wel een club als een vulkaan.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 feb 2020, 23:05

Ooit had Ron een fittie met Louis van Gaal bij een persconferentie. Voor de volgende persconferentie met Louis had Jans zich voorgenomen dat hij zich weer niet liet kleineren.

Zonder dat Van Gaal iets verkeerd zei begon Jans toen zijn punt te maken. Was geen enkele aanleiding voor. Maar hij was zelf wel een goed persoon, daar kwam het op neer. De opmerkingen van Jans waren echter volkomen misplaatst en daarom in contrast met de morele superioriteit die hij probeerde uit te stralen. Jans ten voeten uit.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 19 feb 2020, 23:33

koetje schreef:
19 feb 2020, 23:05
Ooit had Ron een fittie met Louis van Gaal bij een persconferentie. Voor de volgende persconferentie met Louis had Jans zich voorgenomen dat hij zich weer niet liet kleineren.

Zonder dat Van Gaal iets verkeerd zei begon Jans toen zijn punt te maken. Was geen enkele aanleiding voor. Maar hij was zelf wel een goed persoon, daar kwam het op neer. De opmerkingen van Jans waren echter volkomen misplaatst en daarom in contrast met de morele superioriteit die hij probeerde uit te stralen. Jans ten voeten uit.
Van Gaal was in zijn periode bij az echt een zuigertje. Liep Koeman ook uit te dagen. Blafte eigenlijk iedereen af. Van Gaal had fitties met iedereen :mrgreen:
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 639 times
Been thanked: 960 times

Bericht door Menno1 » 19 feb 2020, 23:39

Van Gaal was dan ook een stuk slimmer. Jans een stuk sympathieker. Maar daarom ook gelijk een makkelijk slachtoffer. History repeated.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 165 times
Been thanked: 320 times

Bericht door Brael » 20 feb 2020, 09:01

Wat ik er van een afstandje van begrijp, is dat Ron Jans een aantal ongelukkige uitspraken/momenten heeft gehad, die hij (daar twijfel ik niet aan) goed bedoeld heeft, maar die verkeerd zijn opgevat.
Samenloop van onhandigheid/naïviteit van Jans, en een overdreven slachtofferrol van degenen die hierover geklaagd hebben, denk ik. Hoewel dat laatste in Amerika natuurlijk geen nieuws is.

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 20 feb 2020, 09:59

koetje schreef:
19 feb 2020, 23:05

:lol:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 895 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 feb 2020, 10:12

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 feb 2020, 10:20

Wat misschien nog wel het meest ironische is, is dat Ron Jans een vrij onbekende trainer was bij zo'n beetje (voor mijn gevoel althans) de minst aansprekende club van de MLS. Dus dan sta je met je soccer al onderaan de sportpyramide van de VS, en dan nog bij de minste club, met een low profile cv van voornamelijk nietszeggende lokale clubs als Growningen and Herrenfane. Niemand kent je. En dan ben je plots wereldnieuws als de white supremacist coach..

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 1206 times

Bericht door Ykhim » 20 feb 2020, 11:02

Ja. En toch is het ook een beetje z'n eigen fout. Als je in het buitenland gaat werken, dan verdiep je je toch even in culturele gevoeligheden? Stel je voor dat Alfred Schreuder een liedje over nazi's meezingt bij Hoffenheim. Dan is het ook met hem snel klaar hoor.

Maar sowieso spelen hier meerdere zaken dan alleen het liedje. Het lijkt er sterk op dat een of meerdere spelers deze kans hebben aangegrepen om hem buiten te werken, om wat voor reden dan ook. Dat maakt dit alles ook een beetje lullig.
#WelkomThuisGini

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 feb 2020, 11:20

Ykhim schreef:
20 feb 2020, 11:02
Ja. En toch is het ook een beetje z'n eigen fout. Als je in het buitenland gaat werken, dan verdiep je je toch even in culturele gevoeligheden? Stel je voor dat Alfred Schreuder een liedje over nazi's meezingt bij Hoffenheim. Dan is het ook met hem snel klaar hoor.

Maar sowieso spelen hier meerdere zaken dan alleen het liedje. Het lijkt er sterk op dat een of meerdere spelers deze kans hebben aangegrepen om hem buiten te werken, om wat voor reden dan ook. Dat maakt dit alles ook een beetje lullig.
Ik ben hier als student in het buitenland ook tegenaan gelopen. gelukkig ben je dan jong, en heb je de rest van je leven nog wat aan die feedback. Wat dat betreft is de Nederlandse mentaliteit een enorme valkuil. Wij vinden dat je mening geven belangrijk is, en dat alles bespreekbaar moet zijn. Goed bedoeld kan nooit verkeerd zijn, dat soort opvattingen. En daarin zijn we ook nog eens bedreven met deze opvattingen van een ander óók te verwachten.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1164 times
Been thanked: 1873 times

Bericht door Maikel_91 » 20 feb 2020, 11:22

Josef Dettelbacher schreef:
20 feb 2020, 11:20

Ik ben hier als student in het buitenland ook tegenaan gelopen. gelukkig ben je dan jong, en heb je de rest van je leven nog wat aan die feedback. Wat dat betreft is de Nederlandse mentaliteit een enorme valkuil. Wij vinden dat je mening geven belangrijk is, en dat alles bespreekbaar moet zijn. Goed bedoeld kan nooit verkeerd zijn, dat soort opvattingen. En daarin zijn we ook nog eens bedreven met deze opvattingen van een ander óók te verwachten.
Vriend van ook, die werkte in China en had daar een weerwoord richting de directie. Werd meteen verketterd binnen de gehele organisatie.

Je moet je gewoon goed inlezen in de cultuur van een land zodat je je erop kunt aanpassen. Jans is gewoon veel te naïef geweest.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 feb 2020, 11:53

Maikel_91 schreef:
20 feb 2020, 11:22
Josef Dettelbacher schreef:
20 feb 2020, 11:20

Vriend van ook, die werkte in China en had daar een weerwoord richting de directie. Werd meteen verketterd binnen de gehele organisatie.

Je moet je gewoon goed inlezen in de cultuur van een land zodat je je erop kunt aanpassen. Jans is gewoon veel te naïef geweest.
Dit is gewoon een heel lastige, en je maakt je er snel schuldig aan. Sommige culturen zijn zo anders, dat je vaak al aan vanalles moet denken, waardoor de subtiele dingen er juist tussendoor glippen. Zo moest ik in Japan al denken aan de positie van mijn stoel in een vergadering, de volgorde van in en uitstappen in een lift, wie waar in het rijtje zit, hoe ik mijn visitekaartje uitdeel en die van een ander aanpak, etc. Je bent dus voornamelijk met de "acties" bezig, waardoor zoiets als " gefilterd je mening geven" er gewoon bij inschiet.

Voor mij is cultuurbesef en er vlot in kunnen handelen iets wat je ook moet oefenen en leren door ervaring. Fouten maken is daar juist heel belangrijk in, omdat je ziet wat het doet. Je moet alleen wel de ruimte krijgen om die fouten te maken, en er lering uit te kunnen trekken. Het stempel racist is echter wel iets waar je bijna niet van terug kunt komen, omdat dit gewoon een hot potato is.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1164 times
Been thanked: 1873 times

Bericht door Maikel_91 » 20 feb 2020, 12:05

@Josef Dettelbacher
Japan is sowieso een behoorlijk andere wereld dan Nederland is. Als ik het goed heb dien je daar een visitekaartje altijd met 2 handen aan te nemen toch? Ook je bord leeg eten in een restaurant is niet helemaal netjes, want dat zou een teken zijn dat de kok te weinig gemaakt heeft voor je.

Wij Nederlanders zijn vooral heel erg van het directe en overal wat van moeten vinden. En dat wordt in een groot aantal landen niet echt geaccepteerd. Soms kom je daar op de harde manier achter. Zoals Jans nu.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2141 times
Been thanked: 798 times

Bericht door Ren Höek » 20 feb 2020, 12:18

Ykhim schreef:
20 feb 2020, 11:02
Precies dit.
Naïef en dom van Jans, maar het is vooral gebruikt door één of meerdere ontevreden spelers om de trainer buiten te werken.

Lang leve de voetbalwereld.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 906 times
Been thanked: 1210 times

Bericht door ruuddevil » 20 feb 2020, 12:18

Je bent echt een enorme sukkel als je als 61 jarige buitenlander die net in het land is daar in een speech het slavernij verleden erbij haalt. En dan verbaasd zijn.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 20 feb 2020, 12:26

Zoals gesteld is Jans dom/naïef geweest, en als typische hollander in het buitenland te direct en dominee-achtig geweest (want wij weten zo goed hoe het moet en werkt, ongeacht de culturele setting). Iedereen die in een internationale omgeving werkt weet dat je het met zo'n benadering het niet gaat redden. Zijn mogelijk goede intenties komen als een negatieve boomerang terug.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 feb 2020, 13:11

Maikel_91 schreef:
20 feb 2020, 12:05
@Josef Dettelbacher
Japan is sowieso een behoorlijk andere wereld dan Nederland is. Als ik het goed heb dien je daar een visitekaartje altijd met 2 handen aan te nemen toch? Ook je bord leeg eten in een restaurant is niet helemaal netjes, want dat zou een teken zijn dat de kok te weinig gemaakt heeft voor je.
Ja, en je moet het visitekaartje ook even aandachtig bestuderen (ook al staat er niets interessants op). Altijd goed om iets op zak te hebben, ook als je zelf vindt dat je geen noemenswaardige functie hebt. Zo kreeg ik een keer een visitekaartje van een man die een golfvereniging voor linkshandigen had opgezet, omdat ie zag dat ik met links mijn stokjes vast had. Als je dan niks terug te geven hebt, heb je zo'n awkward momentje.

Dat van dat eten heb ik nooit zo ervaren. Volgens mij is dat meer in China het geval, dat ze je blijven voeden als je bord leeg is. Thuis krijg ik het in ieder geval altijd te horen als er nog rijst in m'n kommetje zit en dat het verspilling is. ;)

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 833 times
Been thanked: 624 times

Bericht door Sensation » 20 feb 2020, 13:13

#SzoboszlaiForBallonD'Or

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 239 times
Been thanked: 125 times