Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Roger Schmidt

Bericht door RIO » 12 mar 2020, 07:58

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kampl Wilde hij al naar Beijing halen. Die wilde niet omdat ie twee kleine kinderen heeft.

Let op, dat zal zijn eerste aankoop zijn.
Mo money, Mo honey

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 12 mar 2020, 08:09

Als Kampl zijn eerste aankoop wordt gaat bij mij al de vlag uit. Dat zou namelijk exact een missing link in onze huidige selectie zijn.

Ik ben echt enorm nieuwsgierig. We wisten natuurlijk in de tijd van Cocu dat Brands en Cocu (maar vooral Brands) verantwoordelijk waren voor de aankopen. Bij De Jong en Van Bommel was het vooral de Jong en af en toe kwam MvB met een mispeer er tussendoor (net als De Jong overigens).

Het is lang geleden dat we een trainer kregen met een netwerk als dat van Schmidt. Met alle respect maar het netwerk van Brands was natuurlijk opgebouwd in een periode bij AZ, pas later zag je dat Brands een ander kaliber spelers kon halen, toen hij al bij PSV zat. Schmidt kan natuurlijk een compleet ander netwerk aanboren omdat hij ervaring heeft in de Bundesliga en daar jan en alleman kent.

Overigens hebben ze ook naar ons geluisterd; zet een ervaren trainer naast De Jong. Als John de Jong misschien wel de komende 6-7 jaar onze TD blijft (als hij zich ontwikkeld is hij daar m.i. wel het type persoon voor) kan hij alleen maar de vruchten plukken van het netwerk wat hij nu met Schmidt gaat opbouwen.

Klinkt mss te overdreven, maar als PSV+Schmidt een gelukkig huwelijk wordt dan kan dat echt op de lange termijn een enorm waardevolle relatie zijn. Als De Jong via Schmidt bepaalde mensen, zaakwaarnemers, club, spelers kan aanspreken die normaal minder toegankelijk waren... Schmidt heeft in zijn tijd bij Leverkusen (en in mindere mate RB Salzburg vanwege de competitie) toch een reputatie opgebouwd. Er is niet voor niets zo enorm veel op internet te vinden over zijn tactieken, speelwijze, denkwijze, 'de nieuwe .....' etc. Dat is over een Cocu of MvB of Ten Hag echt niet te vinden hoor.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 12 mar 2020, 08:44

Een motor op het middenveld is voor hem enorm belangrijk en die missen we. Dat is dus Kampl die ook wel toe is aan iets nieuws. Toprak en Wendell zijn ook spelers die belangrijk waren voor hem maar die zie ik niet komen.

Daarnaast zie ik een rol weggelegd voor Bruma als spits (of linkshalf) want de spitsen in zijn systeem verdedigen mee en de buitenspelers knijpen meer naar binnen zodat ze een ruit vierkant vormen. Mo zal dan rechtshalf staan, maar toch meer naar het midden. Als we Kampl, een LB en CV halen zijn we klaar (tenzij Dumfries vertrekt).

Edit: Kampl is niet goedkoop, zal 12-15m moeten kosten, dus dat betekent dat Guti zal verkocht moeten worden. Hendrix is meer een Schmidt speler want die heeft het inzicht qua timing om druk te zetten. Verwacht ook dat Obispo, Gomes en Mauro een kans krijgen en zelfs Lucky Ass als die nog terug komt.
Mo money, Mo honey

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 12 mar 2020, 08:50

Idd interessant RIO om nu Schmidt zijn tactieken te analyseren en te kijken waar de pijnpunten zijn en welke spelers erin passen. Gewoon netjes even meedenken met Roger&John. Idd motoren op het middenveld, spitsen die vuile meters maken om druk te zetten en buitenspelers die naar binnen knijpen en een goal kunnen maken. Daarnaast een gezonde mix van fysieke kracht en snelheid voorin en op het middenveld.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 12 mar 2020, 09:05

Hij houdt niet van luie spitsen, dus Malen is geschikt maar Lammers weer niet. Vandaar wellicht een Mauro of Bruma naast/om Malen, normaliter is er eentje die meer als een valse 9 speelt.

De twee centrale middenvelders helpen de laatste linie maar gaan ook mee naar voren. en zoals gezegd spelen de voorste vier heel dicht bij elkaar. De voorste vier moeten behalve actief zijn ook een goede traptechniek hebben zodat ze van afstand kunnen schieten. Dan moet je dus kijken wie die 4 zijn. In ieder geval Malen en Mo.

Ik ben benieuwd hoe hij naar onze achterste linie kijkt en of Zoet weer een kans krijgt.

Bij Leverkusen was zijn probleem dat ie zijn tactiek niet wilde aanpassen, toen ging ie dus hard op zijn bek tegen Atletico en Dortmund. Bij Beijing Guoan hetzelfde probleem, hij bleef volharden in zijn tactiek en de spelers die hij gebruikte. Het patroon was hetzelfde qua resultaten, ze begonnen goed de eerste 10 wedstrijden en daarna werkte het opeens niet meer. Bij Beijing had ie wel te maken met blessures van zijn twee middenvelders (Viera en Zhang) en een spits die uit vorm was (Bakambu). Had natuurlijk nooit ontslagen moeten worden en notabene vervangen door een nietsnut als Genesio.

Ik hoop wel dat ie hier van geleerd heeft.
Mo money, Mo honey

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 12 mar 2020, 09:05

RIO schreef:
12 mar 2020, 02:54
Gaat ruim 2,5 miljoen verdienen. Kon bij Watford bv het dubbele krijgen.
Dan kan je wel van een kleine revolutie spreken, wanneer de RvC daar zijn fiat voor heeft gekregen.
Ik hoop oprecht dat ze dit als de start van een nieuwe voetbalfilosofie voor PSV zien. Afstand doen van het ouderwetse schijncontrole voetbal en vol voor de gegenpressing gaan. Niet alleen voor het eerste, maar ook doortrekken naar de jeugdopleiding. Zie PSV graag tot de school van Leipzig, Dortmund, Liverpool toetreden, en daardoor de hele Eredivisie afjagen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 12 mar 2020, 09:16

Als Gerbrands aangeeft dat de trainer de belangrijkste persoon binnen de organisatie is dan vind ik het ook niet gek dat diegene ook een salaris wat daarbij hoort gaat verdienen. En als dat dan tussen de 2,5 en 3 miljoen blijkt te worden, dan zie ik daar weinig bezwaren tegen als je ook desbetreffende kwaliteit daarvoor terugkrijgt.

Dtrierum
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:

Bericht door Dtrierum » 12 mar 2020, 09:18

Zijn jongens als Gakpo, Lammers, Ihattaren en Viergever wel geschikt voor het spel dat hij wil spelen?

Lammers en Dumfries moet natuurlijk prima gaan. Mauro kan ik me uit zijn debuut seizoen nog herinneren als drieste jager, maar wellicht met nog te weinig inzicht.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 740 times
Been thanked: 812 times

Bericht door El Sordo » 12 mar 2020, 09:18

Hoe is deze ogenschijnlijk toegezegde vrijheid voor Schmidt eigenlijk te rijmen met het verhaal dat er 'slechts' 15mln te besteden zou zijn indien er geen sterkhouders worden verkocht?
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 280 times

Bericht door koetje » 12 mar 2020, 09:25

Unterstall mogelijk minder geschikt voor dit type voetbal. Zoet terug in de goal bij PSV is een doemscenario. Waarbij Zoet voetballend niet eens heel sterk is.

Rudie-10
Basisspeler
Has thanked: 45 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Rudie-10 » 12 mar 2020, 09:30

koetje schreef:
12 mar 2020, 09:25
Unterstall mogelijk minder geschikt voor dit type voetbal. Zoet terug in de goal bij PSV is een doemscenario. Waarbij Zoet voetballend niet eens heel sterk is.
Alsjeblieft laten we Unnerstall gewoon in de goal houden, om de ballen tegen te houden dat hij meer dan uitstekend doet!

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 12 mar 2020, 09:32

Rudie-10 schreef:
12 mar 2020, 09:30
koetje schreef:
Alsjeblieft laten we Unnerstall gewoon in de goal houden, om de ballen tegen te houden dat hij meer dan uitstekend doet!
Unnerstall eruit en Zoet erin is idd echt het domste wat je nu kan doen. Eigenlijk moeten we het gewoon niet moeilijker maken dan het is, en het voor iedereen leuk houden en Zoet verkopen. Dat is denk ik ook voor Zoet het beste.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 66 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Fanatic-U-s » 12 mar 2020, 09:35

Als Roger Zoet terug in de goal gaat zetten is de eerste stap richting zijn ontslag al gemaakt.
Gaat-ie nooit doen! :lol:
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 12 mar 2020, 09:38

Dtrierum schreef:
12 mar 2020, 09:18
Zijn jongens als Gakpo, Lammers, Ihattaren en Viergever wel geschikt voor het spel dat hij wil spelen?

Lammers en Dumfries moet natuurlijk prima gaan. Mauro kan ik me uit zijn debuut seizoen nog herinneren als drieste jager, maar wellicht met nog te weinig inzicht.
Van de huidige selectie denk ik dat Schwaab, Guti, Afellay, Mitroglou en in mindere mate Boscagli totaal niet geschikt zijn voor het voetbal dat Schmidt speelt. Al voldoen die spelers überhaupt vrijwel niet.

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 12 mar 2020, 09:39

Sensation schreef:
12 mar 2020, 09:32
Rudie-10 schreef:
12 mar 2020, 09:30
koetje schreef:
Unnerstall eruit en Zoet erin is idd echt het domste wat je nu kan doen. Eigenlijk moeten we het gewoon niet moeilijker maken dan het is, en het voor iedereen leuk houden en Zoet verkopen. Dat is denk ik ook voor Zoet het beste.
Lijkt me dat Zoet sowieso niet meer terugkomt zolang Hesp hier zit.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 889 times
Been thanked: 1180 times

Bericht door ruuddevil » 12 mar 2020, 09:41

Heeft een marktwaarde van 22 mln, maar nog 1 jaar contract. Vraag me dus af of Kampl haalbaar is.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 12 mar 2020, 09:44

Ik vermoed dat Schmidt prima in staat zal zijn om gedurende de voorbereiding te bepalen wie van de twee de meest geschikte keeper voor zijn type spel en beoogde elftal zal zijn. Los van alle emotie die het afgelopen jaar een hoofdrol heeft gespeeld.
Viviría como él

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2118 times
Been thanked: 794 times

Bericht door Ren Höek » 12 mar 2020, 10:04

Zelfs als Zoet de meest geschikte keeper is, dan nog moet Lars de voorkeur krijgen. De enige reden om Lars te vervangen is Zoet verkopen en een betere keeper kopen.
RIO schreef:
12 mar 2020, 08:44
Verwacht ook dat Obispo, Gomes en Mauro een kans krijgen en zelfs Lucky Ass als die nog terug komt.
Gomes wordt dit seizoen gehuurd van City.
Die zal dus eerst gekocht moeten worden om komend seizoen een kans te krijgen hier.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 mar 2020, 10:14

ruuddevil schreef:
12 mar 2020, 09:41
Heeft een marktwaarde van 22 mln, maar nog 1 jaar contract. Vraag me dus af of Kampl haalbaar is.
Ik zou de marktwaardes van TM niet geloven. Ihattaren is daar ook 22 miljoen waard en Dumfries 13,5 miljoen. Dat zijn de waardes zoals zij dat afgelopen zomer inschatte. Met twee jaar contract in dit geval.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Rudie-10
Basisspeler
Has thanked: 45 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Rudie-10 » 12 mar 2020, 10:30

RIO schreef:
12 mar 2020, 09:05
Hij houdt niet van luie spitsen, dus Malen is geschikt maar Lammers weer niet. Vandaar wellicht een Mauro of Bruma naast/om Malen, normaliter is er eentje die meer als een valse 9 speelt.

De twee centrale middenvelders helpen de laatste linie maar gaan ook mee naar voren. en zoals gezegd spelen de voorste vier heel dicht bij elkaar. De voorste vier moeten behalve actief zijn ook een goede traptechniek hebben zodat ze van afstand kunnen schieten. Dan moet je dus kijken wie die 4 zijn. In ieder geval Malen en Mo.

Ik ben benieuwd hoe hij naar onze achterste linie kijkt en of Zoet weer een kans krijgt.

Bij Leverkusen was zijn probleem dat ie zijn tactiek niet wilde aanpassen, toen ging ie dus hard op zijn bek tegen Atletico en Dortmund. Bij Beijing Guoan hetzelfde probleem, hij bleef volharden in zijn tactiek en de spelers die hij gebruikte. Het patroon was hetzelfde qua resultaten, ze begonnen goed de eerste 10 wedstrijden en daarna werkte het opeens niet meer. Bij Beijing had ie wel te maken met blessures van zijn twee middenvelders (Viera en Zhang) en een spits die uit vorm was (Bakambu). Had natuurlijk nooit ontslagen moeten worden en notabene vervangen door een nietsnut als Genesio.

Zou Romero een optie zijn rondom Malen in een 2 spitsen systeem?

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 12 mar 2020, 10:34

Ja! Als ik zie dat hij in Argentinië ook bereidt is vuil werk op te knappen is dat wel wat gevraagd wordt in het systeem van Schmidt. Daarnaast is Romero enorm doelgericht en geen type van het tikkie terug, maar altijd vizier naar voren. Dat past perfect naar mijn idee
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 12 mar 2020, 10:52

Kan nu al niet wachten op komend seizoen. Ben enorm benieuwd hoe Schmidt en John de staf gaan indelen en naar welke selectie we kijken als de rook van de transferperiode is weg getrokken. Denk dat er met een stuk of vier gerichte aankopen er een heel goede selectie staat, afhankelijk van wie er vertrekt. Voor Psv is het wel lekker dat er een groot aantal jonge talenten vroegtijdig zijn verhuurd en nu heel veel minuten maken. Zo krijg je in bijna elke linie een speler die een directe versterking kan zijn terug. Obispo, Mauro en Romero zullen allen een serieuze kans krijgen. Denk dat een Ledezma ook wel in de speelstijl van Schmidt past. Die jongen heeft een enorme drive en kan heel goed voetballen. Voor mijn gevoel zijn spelers als Zoet, Rosario en Guti wel klaar bij Psv. En verwacht ik tevens niet dat de contracten met Schwaab, Afellay en Mitroglou verlengd gaan worden. Tot dusver is het alleen maar speculeren maar dat maakt het ook zo leuk allemaal.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 12 mar 2020, 11:21

Rudie-10 schreef:
12 mar 2020, 10:30
RIO schreef:
12 mar 2020, 09:05

Zou Romero een optie zijn rondom Malen in een 2 spitsen systeem?
Heeft ie een goed afstandschot? Is meestal wel een vereiste voor de voorste 4. Wel is het een harde werker en daar houdt Ro-ger van.

In 2016 bij Leverkusen stonden Chicarito en Kiessling voorin, met Bellarabi en Calhanoglu op de flanken.
Kampl en Kramer op het middenveld en een heel sterke achterhoede met Leno, Wendell, Toprak, Tah en Jedvaj.
Malen en Romero zou kunnen, Calhanoglu vergelijkbaar met Mo (alhoewel Calhanoglu echt een fantastische trap heeft). Bruma beetje zoals Bellarabi.

Spelers zoals Kampl en Kramer hebben we niet, dus denk ik aan vGinkel en Kampl. Of Hendrix en Kampl als er maar eentje kan komen.

Als je van Aanholt kan halen dan is die vergelijkbaar met Wendell. Dumfries is aanvallender dan Jedvaj die ook centraal kan spelen. Onze zwakte is het centrale verdedigingsduo.

Dus ja je hebt 2 CVs nodig en 1 motor voor op het middenveld (liever 2).

Edit: ik denk dat zowel Madueke als Mauro een goede kans maken en Mo echt moet opstaan want anders beland ie op de bank.
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 878 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 mar 2020, 11:51

El Sordo schreef:
12 mar 2020, 09:18
Hoe is deze ogenschijnlijk toegezegde vrijheid voor Schmidt eigenlijk te rijmen met het verhaal dat er 'slechts' 15mln te besteden zou zijn indien er geen sterkhouders worden verkocht?
Huur, transfervrij, 15 miljoen, jeugd, en dan nog eventuele verkoop. opties zat he.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 12 mar 2020, 12:15

Ja, en tevens vrijwel allemaal onzekerheden; dwz bij huur, transfervrij en jeugd ben je veel meer afhankelijk van allerlei factoren en werk je in veel gevallen met name richting het einde van de transferdeadlines dan wanneer je in een vroeger stadium de markt op kunt gaan. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat PSV voor komend seizoen meer te besteden heeft dan 15mln. Idealiter begin je het seizoen mét Dumfries, Ihattaren, Malen en kun je spelers als Doan of Hendrix verkopen.

Maargoed, je zult toch ergens creatief moeten zijn, inderdaad, en dan is het hopen (of goed werk van John) dat de gewenste transfervrije spelers en huurconstructies beschikbaar zijn. :)
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 mar 2020, 12:16

RIO schreef:
12 mar 2020, 11:21
en Mo echt moet opstaan want anders beland ie op de bank.
Dit. Als er echt een goed bod komt dan kan je hem laten gaan in de zomer: ik denk namelijk dat hij ongeschikt is voor het voetbal van Schmidt. Als je het alibiverdedigen nu ziet, of het totaal niet meelopen met je man. Taakbewust is erg belangrijk.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Plaats reactie