Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 13 times

Ajax III

Bericht door Ajacied1988 » 20 mar 2020, 14:18

DeTaurus schreef:
20 mar 2020, 14:11
Die reserves van Ajax kunnen nu wel eens erg in hun voordeel gaan werken.

Zeker als de grotere clubs meer op de centen moeten gaan letten.
Ook een hoop nadelen, Ajax heeft aan veel spelers een transfer toezegging gedaan.
Ziyech is nu al verkocht, maar Onana, Tagliafico, Veltman, Vd Beek, Neres hebben die toezegging ook.
Een Onana, Vd Beek, Tagliafico en Neres vertegenwoordigen behoorlijk transfer bedragen.
Dmv corona en de onzekerheid bij clubs met financiën bestaat de kans dat Ajax ook minder gaat beuren op die spelers.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 20 mar 2020, 14:21

Ajacied1988 schreef:
20 mar 2020, 14:18
DeTaurus schreef:

Ook een hoop nadelen, Ajax heeft aan veel spelers een transfer toezegging gedaan.
Ziyech is nu al verkocht, maar Onana, Tagliafico, Veltman, Vd Beek, Neres hebben die toezegging ook.
Een Onana, Vd Beek, Tagliafico en Neres vertegenwoordigen behoorlijk transfer bedragen.
Dmv corona en de onzekerheid bij clubs met financiën bestaat de kans dat Ajax ook minder gaat beuren op die spelers.
Ik denk dat de kans ietsjes groter wordt dat genoemde spelers nog een jaar gaan blijven, juist.

Clubs zullen minder happig zijn om de afgesproken bedragen op te hoesten en de betreffende spelers een goede aanbieding te doen.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 20 mar 2020, 14:25

DeTaurus schreef:
20 mar 2020, 14:21
Ajacied1988 schreef:
DeTaurus schreef:

Ik denk dat de kans ietsjes groter wordt dat genoemde spelers nog een jaar gaan blijven, juist.

Clubs zullen minder happig zijn om de afgesproken bedragen op te hoesten en de betreffende spelers een goede aanbieding te doen.
Dat is het probleem, dat kan niet.
Als er een club concreet word en je hebt een transfer toezegging gedaan aan de speler maar de kopende club bied minder dan dat jij wil maar de speler wil er naartoe.
Dan kan je geen nee zeggen, omdat je hebt afgesproken om met een transfer mee te denken.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 20 mar 2020, 14:33

Ajacied1988 schreef:
20 mar 2020, 14:25
DeTaurus schreef:
20 mar 2020, 14:21
Ajacied1988 schreef:

Dat is het probleem, dat kan niet.
Als er een club concreet word en je hebt een transfer toezegging gedaan aan de speler maar de kopende club bied minder dan dat jij wil maar de speler wil er naartoe.
Dan kan je geen nee zeggen, omdat je hebt afgesproken om met een transfer mee te denken.
Het lijkt me zeer sterk dat die afspraken zo in elkaar zitten zoals jij deze schetst.

Dat zou betekenen dat Ajax tientallen miljoenen aan kapitaal afschrijft om spelers een jaartje langer te houden.

Gezien het feit dat ze in het verleden goed hebben gebeurd op spelers die besloten te verlengen, lijkt het me sterk dat het een eenzijdige toezegging is geweest.

Maar ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, wie weet.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 368 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 20 mar 2020, 15:32

Ajacied1988 schreef:
20 mar 2020, 13:47
@Ykhim
Heb je nog wat gehoord over Berghuis en Ajax?
Neen.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1401 times

Bericht door ShovingNE2 » 20 mar 2020, 16:40

@Ykhim

Ondanks alle omstandigheden... blijft Ajax kut?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 368 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 20 mar 2020, 16:45

Absoluut. Sterker nog: ontzettend zwaar kut zelfs!
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 413 times
Been thanked: 460 times

Bericht door El Sordo » 20 mar 2020, 17:11

En als kutclub zijn ze ook onethisch. Ik zie ze als enige club in Nederland ertoe in staat om een eventueel kampioenschap zonder uitspelen van de competitie te accepteren en daar nog blij mee te zijn ook. Ookal is dat toekomstmuziek en vooralsnog nergens op gebaseerd ( :mrgreen: ), het maakt ze bij voorbaat al extra kut.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 mar 2020, 17:13

Maar goed, corona bindt ons allemaal en daarom voor de meelezende Ajacieden een tip voor het handen wassen:

Fanatic-U-s
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Fanatic-U-s » 23 mar 2020, 09:45

Mooi hoe het filmpje stilvalt op een doldwaasblije Alderweireld :)

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 23 mar 2020, 11:17

Fanatic-U-s schreef:
23 mar 2020, 09:45
Mooi hoe het filmpje stilvalt op een doldwaasblije Alderweireld :)
Op een behoorlijk erotische manier ook nog.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 425 times

Bericht door Ardbeg » 23 mar 2020, 11:29

ShovingNE2 schreef:
20 mar 2020, 17:13
Maar goed, corona bindt ons allemaal en daarom voor de meelezende Ajacieden een tip voor het handen wassen:

Hahahahaha

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1176 times
Been thanked: 807 times

Bericht door J.B. » 23 mar 2020, 23:23

Voordeel van corona is dat er ook even geen Ajax is. Heerlijk gevoel
Circle of fifths

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 344 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Woodenshoes » 24 mar 2020, 09:57

Hoe is het eigenlijk met Frenkie en Mathijs in quarantine? 8-) :D

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 720 times
Been thanked: 1261 times

Bericht door Maikel_91 » 24 mar 2020, 10:56

Woodenshoes schreef:
24 mar 2020, 09:57
Verbaast me inderdaad dat we nog geen uitgebreid artikel hebben gezien over hoe 'Frenkie' de quarantaine beleeft.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1176 times
Been thanked: 807 times

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 10:59

Maikel_91 schreef:
24 mar 2020, 10:56
Woodenshoes schreef:
Verbaast me inderdaad dat we nog geen uitgebreid artikel hebben gezien over hoe 'Frenkie' de quarantaine beleeft.
Dan zie ik liever Sanne Wevers in quarantaine :mrgreen:
Circle of fifths

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 344 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Woodenshoes » 24 mar 2020, 11:28

J.B. schreef:
24 mar 2020, 10:59
Maikel_91 schreef:
24 mar 2020, 10:56
Woodenshoes schreef:
Dan zie ik liever Sanne Wevers in quarantaine :mrgreen:
Je moet het doen met Verona van de Leur op webcam :D

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 16:32

Ik denk dat wat mensen zich zorgen kunnen gaan maken in Abcoude Noord.
'Operationeel miljoenenverlies' dreigt voor Ajax: hoge uitgaven, minder inkomsten
Gepubliceerd: Donderdag 26 maart 2020 om 07:52

Voor Ajax dreigt een financiële strop nu het voetbal tijdelijk stil ligt. De Amsterdammers koersen af op een 'operationeel miljoenenverlies', stipt Voetbal International aan.

Ajax presenteerde medio februari zijn halfjaarcijfers en mocht een nettowinst van liefst 53 miljoen euro bejubelen. Deze kwam tot stand door Europese tv-gelden én de uitgaande transfers voor Matthijs de Ligt (Juventus) en Kasper Dolberg (OGC Nice). De bedrijfslasten bleven echter onverminderd hoog: liefst 93,1 miljoen euro was Ajax kwijt aan onder meer spelerssalarissen en de zogeheten inkoopkosten.

De club zal dan ook moeten presteren om dit hoge uitgavenpatroon te compenseren: Ajax heeft daarvoor transferinkomsten én Champions League-miljoenen nodig. Men kan de transfersom voor Hakim Ziyech nog wel meenemen in het boekjaar 2019/2020, maar de Europese inkomsten van dit seizoen blijven achter op die van 2018/2019. Ook de transfermarkt is tijdelijk tot stilstand gekomen. 'Het is onrealistisch te denken dat Donny van de Beek op dit moment nog vijftig, zestig miljoen euro oplevert', schetst VI.

Op de korte termijn is Ajax nog in staat om de operationele verliezen op te vangen. Als de coronacrisis echter lang blijft aanhouden, zou dat echter problemen op kunnen leveren. De Amsterdammers hebben hun Champions League-miljoenen – meedoen in de groepsfase is al goed voor circa veertig miljoen euro – dan ook hard nodig, gezien hun dure huishouding. Of dat na de zomer kan gebeuren, is nog maar zeer de vraag. 'Lukt dit niet, dan is dat samen met de ingestorte transfermarkt een giftige combinatie voor de inkomstenstroom van Ajax', concludeert VI.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 16:36

Ik denk dat Ajax zo’n beetje de enige club in Europa is, samen met Bayern, die dit nog maanden uit kan zitten zonder in de knoei te komen.
Ze verzwakken financieel overigens net zo goed, maar in deze (tijdelijke) deflatie van de absurde bedragen die omgaan in het voetbal en concurrentie die gaten op moet vullen, kunnen ze relatief wellicht zelfs een sprong maken.

In Nederland hebben we overigens ook geluk dat die tv gelden zo ontiegelijk laag zijn. Ook als ons zijnde.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 16:40

Hahaha. Nou vergeet het maar. Ze leven zo ver boven hun stand met wat ze allemaal begroten en transfers die ze nodig hebben: als in het ergste geval de eredivisie volgend seizoen niet normaal van start kan (of Europees voetbal niet helemaal door kan gaan) dan hebben ze daar echt een heel groot probleem.

Zonder een goede transfermarkt en CL voetbal hebben ze sowieso een groot probleem. Dan komen ze een miljoen of 80 tekort.

Alleen Ajax en Bayern kunnen het aan in Europa. HAHAHAHA. Als de mogelijkheid er is om Ajax de hemel in te prijzen moet je hem natuurlijk niet laten liggen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 16:54

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 16:40
Hahaha. Nou vergeet het maar. Ze leven zo ver boven hun stand met wat ze allemaal begroten en transfers die ze nodig hebben: als in het ergste geval de eredivisie volgend seizoen niet normaal van start kan (of Europees voetbal niet helemaal door kan gaan) dan hebben ze daar echt een heel groot probleem.

Zonder een goede transfermarkt en CL voetbal hebben ze sowieso een groot probleem. Dan komen ze een miljoen of 80 tekort.

Alleen Ajax en Bayern kunnen het aan in Europa. HAHAHAHA. Als de mogelijkheid er is om Ajax de hemel in te prijzen moet je hem natuurlijk niet laten liggen.
Je hebt inkomen en je hebt vermogen.

Ze begroten nu boven hun stand, zeker.

Maar qua vermogen horen ze bij de gezondste clubs van Europa. Zo veel clubs met een financiële buffer om enkele maanden inkomensverlies te dragen zijn er niet. Zelfs veel grote clubs niet.
Zodoende komt de winstgevendheid van Ajax zeker wel in gevaar, maar de liquiditeit echt niet. Met een vermogen van 261 miljoen euro en een goede liquiditeit zijn ze in staat om maanden aan omzetverlies op te vangen. Geloof me dat dit bij vele clubs anders is.

Daar zit het onderscheid in.
Ik ben tijdens mijn vorige opdracht als registeraccountant betrokken geweest bij een aantal jaarrekeningcontroles/benchmarks van clubs. Overigens niet van PSV of Ajax. Maar ik weet er zodoende wel het een en ander vanaf om zo stellig te zijn.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 26 mar 2020, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 613 times
Been thanked: 788 times

Bericht door ruuddevil » 26 mar 2020, 16:57

Zou je mijn naam willen weghalen uit dat onderschriftje van je, DeTaurus?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 16:58

ruuddevil schreef:
26 mar 2020, 16:57
Zou je mijn naam willen weghalen uit dat onderschriftje van je, DeTaurus?
Je vraagt het wel heel aardig, dus ik zal eens kijken waar die instelling ook alweer is.

Het probleem is dat er wel maar 3 mensen overblijven in dat geval. Dat vind ik nogal magertjes in vergelijking met de openbaringen die ik hier gratis en voor niets zo met jullie deel op deze fantastische uithoek van het internet.

Heb je misschien een suggestie van iemand anders die ik ervoor in de plaats kan zetten?

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 17:01

Sorry dat ik het zeg maar dit is wel oud nieuws.
In de halfjaarcijfers hadden ze al gemeld dat ze een Operationele verlies zouden maken, of ze moesten ver schoppen in de CL.
Dus iedereen wist hier al van degene die de halfjaarcijfers hebben gelezen.
Maar dat is totaal niet erg dit jaar, want de halfjaarcijfers bedroegen 53 miljoen positief (verkopen De Ligt,Dolberg ) en daar komt nu nog Ziyech bij deze boekjaar.
Maar wat iedereen weet, Onana,Blind,Tagliafico,Ziyech,Vd Beek,Neres,Tadic en Promes verdienen allemaal heel erg veel geld waardoor Ajax dus de transfersommen van De Ligt en De Jong grotendeels hebben gespendeerd aan Salaris Upgrades.
Maar van dat rijtje gaan er best wel een aantal spelers deze zomer weg, dus deze boekjaar hebben we hoge kosten, maar indien die spelers vertrekken zullen er ook weer veel miljoenen vrijkomen (denk aan Ziyech die al 5 miljoen per jaar verdiend!) .
Dus ook zonder Corona virus zou Ajax afstevenen op een Operationeel verlies, maar uiteindelijk wel een Nettowinst vanwege de hoge transfersommen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:03

Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 17:01
Sorry dat ik het zeg maar dit is wel oud nieuws.
In de halfjaarcijfers hadden ze al gemeld dat ze een Operationele verlies zouden maken, of ze moesten ver schoppen in de CL.
Dus iedereen wist hier al van degene die de halfjaarcijfers hebben gelezen.
Maar dat is totaal niet erg dit jaar, want de halfjaarcijfers bedroegen 53 miljoen positief (verkopen De Ligt,Dolberg ) en daar komt nu nog Ziyech bij deze boekjaar.
Maar wat iedereen weet, Onana,Blind,Tagliafico,Ziyech,Vd Beek,Neres,Tadic en Promes verdienen allemaal heel erg veel geld waardoor Ajax dus de transfersommen van De Ligt en De Jong grotendeels hebben gespendeerd aan Salaris Upgrades.
Maar van dat rijtje gaan er best wel een aantal spelers deze zomer weg, dus deze boekjaar hebben we hoge kosten, maar indien die spelers vertrekken zullen er ook weer veel miljoenen vrijkomen (denk aan Ziyech die al 5 miljoen per jaar verdiend!) .
Dus ook zonder Corona virus zou Ajax afstevenen op een Operationeel verlies, maar uiteindelijk wel een Nettowinst vanwege de hoge transfersommen.
Jullie zijn echt de laatste club die zich zorgen hoeft te maken, helaas.

Plaats reactie