Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
NESTA

Binnenlandse politiek

Bericht door NESTA » 01 apr 2020, 20:36

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 20:25
milansandro schreef:
01 apr 2020, 19:39
Ja daar heb ik een probleem mee..
En jij weet dondersgoed waarom..
Je gedraagt je als een lichtgeraakte puber. Ik quote Brael niet omdat er geen specifieke post van zijn kant aan verbonden was, daarom spreek ik hem direct aan met mijn vraag. Moeilijker is het niet.

Maar gefeliciteerd: je leidt de aandacht weer succesvol af van de inhoud. Ik zal dan ook nu meteen een grens stellen en er niet meer op ingaan. Als je nog meer wil huilen mag je naar mijn inbox of naar die van de mods, dan kan het hier weer over de inhoud gaan.
Ach Ykhim, milansandro spreekt jou er tenminste direct op aan ipv maandenlang uit te huilen en lichtgeraakt te zijn. :)

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 1206 times

Bericht door Ykhim » 01 apr 2020, 20:51

Brael schreef:
01 apr 2020, 20:31
Ik weet niet precies hoe je "dominant" moet lezen in dezen. Dominant blank als in "overwegend blank" of dominant blank als in "blanken domineren over mensen met een andere huidskleur". In het eerste geval ben ik het ermee eens, ik denk niet dat massa-immigratie iets goeds is, en zonder massa-immigratie blijft de bevolking van Europa overwegend blank. Als de tweede uitleg van de uitspraak bedoeld wordt, vind ik het ridicuul.
Heb je trouwens een link naar deze exacte uitspraak, om wat meer context te voorzien?
Het betreffende fragment is waarschijnlijk onderstaande:

Ik denk dat de toevoeging over cultuur daarin wel bepalend is: Baudet hoeft de mensen uit Afrika (vermoedelijk ook uit andere delen van de wereld) niet te hebben. Wat hij dan bedoelt met dominant blank lijkt me helder. In deze context is het benoemen van huidskleur helemaal niet relevant, tenzij...

Over het nut van massa-immigratie kun je discussiëren overigens, maar iets roepen over culturele vermenging en het behouden van de eigen identiteit - wat is dat überhaupt, onze nationale of Europese identiteit? - in combinatie met het afserveren van groepen mensen met een andere huidskleur of etniciteit doet me toch sterk denken aan een aantal onzuivere figuren uit de geschiedenis.
Volgens mij kwam deze uitspraak van een partijgenoot van Baudet, en verdraai je de uitspraak
Baudet is leider van zijn partij en ik vind dat je hem dus verantwoordelijk mag houden voor hoe z'n partijgenoten zich opstellen, net als dat het hier andersom gebeurt met Jetten en zijn partijgenoten.
IQ hangt natuurlijk niet samen met ras, maar wél met wat je geleerd krijgt. Zo scoren kinderen vlak ná de zomervakantie lager op IQ tests dan vlak ervoor (omdat ze dan 6 weken geen onderwijs hebben gehad, daalt hun prestatie op een IQ test). De scholen in Suriname zijn niet zo goed als de scholen in Nederland, dus zal het gemiddelde IQ van de mensen daar (niet als gevolg van hun genen, maar als gevolg van hun scholing) gemiddeld lager liggen dan dat van Nederlanders. De uitspraak wordt mijns inziens dus ten onrechte richting ras getrokken, maar moet je in het licht van opleidingskansen zien. En dan snijdt de opmerking hout. Als het over rassen zou gaan (wat volgens mij niet zo is), is de uitspraak onzin en discriminerend.
Het gaat dus wél over ras en afkomst, dat maakt deze hele uitspraak zo dubieus en misselijkmakend zelfs. Dat er met de IQ-test van alles niet deugt, dat staat ook als een paal boven water. Ook culturele gevoeligheid en wat de IQ-test meet kun je ter discussie stellen.

Met name met die culturele gevoeligheid kun je een goed punt maken, aangezien de IQ-test in principe vooral gericht is op westerse culturen. Maar die zitten heel anders in elkaar dan Afrikaanse en Aziatische culturen: er worden andere dingen gevraagd, er wordt ook op andere manieren gedacht. Dan krijg je scheve metingen. Maar dat heeft niet zoveel met ras of huidskleur te maken hè.

Sowieso zegt een IQ-test verder vrij weinig over hoe succesvol of nuttig iemand binnen de samenleving is.
Dat is inderdaad niet netjes en niet chique. Aan de andere kant vind ik wel dat het zowat heilig verklaren van rechterlijke uitspraken wel wat ver gaat. Rechters zijn ook maar mensen, die fouten maken en persoonlijke voorkeuren hebben.
We hoeven de rechters ook niet heilig te verklaren, maar wat Baudet doet gaat weer helemaal de andere kant op. Wilders doet dat overigens ook. In dat licht is het overigens behoorlijk kwalijk als men heeft geprobeerd invloed uit te oefenen op het proces van Wilders. Dat hoort niet in Nederland, maar goed om te zien dat je het ermee eens bent dat het niet netjes en chique is.
Ligt er een beetje aan op welke manier, en met welke reden dit gebeurt.
Ik ben benieuwd, vertel!
Nee, die gelijkenissen met een regime dat knokploegen mobiliseerde om politieke tegenstanders (mond)dood te maken, vervolgens via een gewelddadige "mars naar Rome" het premierschap afdwong en vanuit het premierschap alle politieke tegenstanders verder het werken onmogelijk maakte, zie ik inderdaad niet zo. Jij wel?
Je hebt het nu over een regime, zo ver is Baudet (nog?) niet, nee. Die middelen heeft hij ook nog niet. Maar de ideologie vertoont gelijkenissen en daarin schuilt ook het gevaar. Je kan binnen de kortste keren een basis leggen waarin zulke praktijken stapsgewijs mogelijk worden gemaakt. Daarin zie je in Europa nu al weer een aantal voorbeelden van, met name in Turkije, Hongarije en in mindere mate Polen.
Laat ik voorop stellen dat alle meningen die binnen de wet vallen, wat mij betreft acceptabel zijn. Of je het ermee eens bent of niet, mensen hebben het recht op een eigen mening en op het uitdragen daarvan.
Dat vind ik ook wel hoor. Ik heb weinig problemen met zowel de meningen van GroenLinks, als D66, als de VVD bijvoorbeeld, hoezeer ik het er ook mee eens of oneens ben. Maar ik trek wel mijn grens bij meningen die doelgericht groepen van ''buitenaf'' buitensluiten om redenen waar je anno 2020 grote vraagtekens bij kunt zetten. Voor SGP, PVV en FvD kan ik daarom ook weinig begrip opbrengen.
NESTA schreef:
01 apr 2020, 20:36
Ach Ykhim, milansandro spreekt jou er tenminste direct op aan ipv maandenlang uit te huilen en lichtgeraakt te zijn. :)
Zoals ik al zei: huil maar in mijn inbox, of die van de mods. Daar kan je je problemen met of over mij bespreken op de manier zoals je dat graag wil.
#WelkomThuisGini

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 01 apr 2020, 22:14

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 20:51
Het betreffende fragment is waarschijnlijk onderstaande:

Ik denk dat de toevoeging over cultuur daarin wel bepalend is: Baudet hoeft de mensen uit Afrika (vermoedelijk ook uit andere delen van de wereld) niet te hebben. Wat hij dan bedoelt met dominant blank lijkt me helder. In deze context is het benoemen van huidskleur helemaal niet relevant, tenzij...
Ik wil graag dat Europa dominant, blank en cultureel blijft zoals het is, is zijn letterlijke tekst. Je hoort ook een beetje twijfel in zijn woordkeuze, hij moet snel zijn punt maken tussen twee andere mensen door die hem willen onderbreken. Je kunt dan vallen over het woord blank dat hij er haastig aan toe lijkt te voegen, ik doe dat niet. Laat me uitleggen hoe ik deze uitspraak interpreteer.

Nogmaals zijn uitspraak: Ik wil graag dat Europa dominant, blank en cultureel blijft zoals het is.

Nou, Europa is wereldwijd op heel veel vlakken "dominant", en Europa is grotendeels blank. Hij wil dat dat zo blijft. Wat ik hierin hoor, is dat hij geen massa-immigratie wil. Ik wil ook geen massa-immigratie. Niet omdat ik tegen mensen met een andere huidskleur ben (je zou mevrouw Brael eens moeten zien), maar omdat ik denk dat vanwege sociale, culturele en economische verschillen massa-immigratie geen goede zaak is. En ja, een andere sociale, culturele en economische achtergrond hangt in het geval van immigranten vaak samen met een andere huidskleur. Maar als je dat dan benoemt, ben je meteen het haasje.
Ykhim schreef:
Over het nut van massa-immigratie kun je discussiëren overigens, maar iets roepen over culturele vermenging en het behouden van de eigen identiteit - wat is dat überhaupt, onze nationale of Europese identiteit? - in combinatie met het afserveren van groepen mensen met een andere huidskleur of etniciteit doet me toch sterk denken aan een aantal onzuivere figuren uit de geschiedenis.
Graag een quote van Baudet, wat bedoel je precies met afserveren?

Er is in mijn ogen een groot verschil tussen mensen met een andere etniciteit "afserveren" (wat dat dan ook moge zijn) omdat ze immigrant zijn (en dus andere culturele, economische en sociale waarden met zich meebrengen), of mensen met een andere etniciteit afserveren omdat ze een andere etniciteit hebben. Dat laatste zou namelijk racisme zijn. In mijn ogen doet Baudet het eerste (al weet ik niet zeker wat met "afserveren" wordt bedoeld) maar wordt hij vaak beschuldigd van het tweede.

Over die "eigen identiteit": ik voel me ook prettiger in een kroeg waarin ik in mijn dialect kan praten, dan in een café waarin mensen in het Arabisch, Chinees, Zwahili of Zimbabwaans spreken. En hoewel ik zelf noch katholiek noch moslim ben, voel ik vanuit een Nederlandse opvoeding toch meer verbondenheid met Kerstmis en carnaval dan met de Ramadan en het Suikerfeest. Dat is niet zo vreemd, toch?

Dat gevoel van "oost west, thuis best" (dat volgens mij heel veel mensen hebben) kun je breder trekken naar termen als "eigen identiteit": eigen taal, eigen normen en waarden, eigen feestdagen, eigen gebruiken (en critici kunnen dat weer zo breed trekken dat ze er van alles bij kunnen halen), maar volgens mij is het zo simpel als dat ik het omschrijf.
Ykhim schreef:
Baudet is leider van zijn partij en ik vind dat je hem dus verantwoordelijk mag houden voor hoe z'n partijgenoten zich opstellen, net als dat het hier andersom gebeurt met Jetten en zijn partijgenoten.
Mee eens hoor, ik zette alleen even duidelijk uiteen wat er precies gebeurde.
Ykhim schreef:
Het gaat dus wél over ras en afkomst, dat maakt deze hele uitspraak zo dubieus en misselijkmakend zelfs.
Volgens mij dus niet, zoals ik uitgelegd heb. Waarom denk jij dat deze uitspraak wel over ras gaat?
Ykhim schreef:
Dat er met de IQ-test van alles niet deugt, dat staat ook als een paal boven water. Ook culturele gevoeligheid en wat de IQ-test meet kun je ter discussie stellen.
Mee eens, maar dat is een ander verhaal.
Ykhim schreef:
Met name met die culturele gevoeligheid kun je een goed punt maken, aangezien de IQ-test in principe vooral gericht is op westerse culturen. Maar die zitten heel anders in elkaar dan Afrikaanse en Aziatische culturen: er worden andere dingen gevraagd, er wordt ook op andere manieren gedacht. Dan krijg je scheve metingen. Maar dat heeft niet zoveel met ras of huidskleur te maken hè.
Ik weet niet of IQ tests gebaseerd zijn op westerse culturen. Ik weet ook niet of IQ tests in Azië bijvoorbeeld anders van opzet zijn dan in Nederland. Maar goed, we dwalen volledig af van het punt.
Ykhim schreef:
Sowieso zegt een IQ-test verder vrij weinig over hoe succesvol of nuttig iemand binnen de samenleving is.
Op individueel niveau heb je gelijk, maar gemiddeld genomen betekent hoger IQ wel meer "succes" in de samenleving.
Ykhim schreef:
We hoeven de rechters ook niet heilig te verklaren, maar wat Baudet doet gaat weer helemaal de andere kant op. Wilders doet dat overigens ook. In dat licht is het overigens behoorlijk kwalijk als men heeft geprobeerd invloed uit te oefenen op het proces van Wilders. Dat hoort niet in Nederland, maar goed om te zien dat je het ermee eens bent dat het niet netjes en chique is.
We zijn het hier eens. Rechters zijn niet heilig, maar ze op deze manier zwart maken gaat weer te ver de andere kant op. De waarheid ligt ergens ertussenin, wat mij betreft.
Ykhim schreef:
Ligt er een beetje aan op welke manier, en met welke reden dit gebeurt.
Ik ben benieuwd, vertel!
Nee, vertel jij me de context maar waarin het gebeurd is, dan vertel ik wat ik ervan vind.
Ykhim schreef:
Je hebt het nu over een regime, zo ver is Baudet (nog?) niet, nee. Die middelen heeft hij ook nog niet. Maar de ideologie vertoont gelijkenissen en daarin schuilt ook het gevaar. Je kan binnen de kortste keren een basis leggen waarin zulke praktijken stapsgewijs mogelijk worden gemaakt. Daarin zie je in Europa nu al weer een aantal voorbeelden van, met name in Turkije, Hongarije en in mindere mate Polen.
Turkije, Hongarije en Polen. Moet ik hier echt op ingaan? Dit soort bangmakerij neem ik echt totaal niet serieus. En ja, ik heb de film Die Welle gezien. Interessant, aanrader.
Ykhim schreef:
Dat vind ik ook wel hoor. Ik heb weinig problemen met zowel de meningen van GroenLinks, als D66, als de VVD bijvoorbeeld, hoezeer ik het er ook mee eens of oneens ben. Maar ik trek wel mijn grens bij meningen die doelgericht groepen van ''buitenaf'' buitensluiten om redenen waar je anno 2020 grote vraagtekens bij kunt zetten. Voor SGP, PVV en FvD kan ik daarom ook weinig begrip opbrengen.
Mee eens, ik trek ook de grens bij discriminatie/racisme. Maar ik ben wel bereid met open vizier naar uitspraken te kijken, in plaats van alles al bij voorbaat in de racisme-hoek te willen trekken. En dan zie ik andere "redenen" dan jij, waarschijnlijk. Dan zie ik gewoon punten waar ik me in kan vinden, en geen racisme.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2021 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 23:17

ziege maar ook zagge schreef:
01 apr 2020, 20:02
J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:25
Vandaag zagen we het schoolvoorbeeld van het populisme. Peilingen vallen tegen. Hop 180 graden draaien.
Ik kan het duizend keer zeggen en blijf het ook doen: populisme is doen alsof een elite het volk (de populus) onderdrukt, waarbij jij dan aan de kant van dat volk staat.

Reageren op peilingen heeft echt nul komma nul met populisme te maken.
Dan is volksmennend populisme wellicht een betere omschrijving. En die zitten aan beide kanten. Marijnissen schiet me te binnen. Senior dan want dochterlief doet het niet goed. Had trouwens ook vandaag wat nutteloze interrupties.

Maar de blunder van Baudet mbt de brief van de Jonge is wat mij betreft de blunder van de dag.

Ik denk niet dat ie dat op zn kanaaltje zet trouwens. Ik blijf me verbazen over zijn performance. En zijn totale gebrek aan dossierkennis op toch wel essentiele punten. Als je echt een staatsman wil worden moet je gewoon je stukken hebben gelezen. Wat dat betreft kan die ambitie even de koelkast in. Laat m maar eerst werken aan een stabiele fractie. En in plaats van te oreren over nieuwe staats en rechtssystemen zou ie beter eerst een brief van een minister lezen. Voorbereiden doet ie niet aan. Viel me ook al op in de briefings.
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 apr 2020, 11:19

Schooljochie op zn plek gezet

Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 787 times
Been thanked: 2366 times

Bericht door ShovingNE2 » 02 apr 2020, 13:32

J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:08
Dit is pas opvallend en eigenlijk te triest voor woorden, maar het laat zien hoe populisten zich bewegen:

Spuit elf Baudet weer. Stelt Hugo de Jonge een vraag over mondkapjes, staat in de brief die de Jonge gisteren naar ALLE FRACTIES heeft gestuurd. Baudet heeft m dus niet gelezen. Man o man, van een politicus (in zijn geval gebruik ik die term zeer breed) mag je op zn minst verwachten dat ie de inhoud kent.

Wat een amateur.
Bijzonder treurig. Of hij doet het bewust terwijl hij het antwoord al weet: nog treuriger.

Marijnissen precies hetzelfde: "Wij horen geluiden dat de beademingsapparatuur van Phillips niet gebruikt kan worden." Was in de ochtend uitvoerig besproken met Gommers. (Antwoord: verkeerde koppelingen erop. Nieuwe koppelingen erop gezet: allemaal inzetbaar en zijn reeds ingezet. Zelfde verhaal. Echt treurig.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 02 apr 2020, 13:48

J.B. schreef:
01 apr 2020, 23:17
J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:25
Vandaag zagen we het schoolvoorbeeld van het populisme. Peilingen vallen tegen. Hop 180 graden draaien.
Ik kan het duizend keer zeggen en blijf het ook doen: populisme is doen alsof een elite het volk (de populus) onderdrukt, waarbij jij dan aan de kant van dat volk staat.

Dan is volksmennend populisme wellicht een betere omschrijving. En die zitten aan beide kanten. Marijnissen schiet me te binnen. Senior dan want dochterlief doet het niet goed. Had trouwens ook vandaag wat nutteloze interrupties.

Maar de blunder van Baudet mbt de brief van de Jonge is wat mij betreft de blunder van de dag.

Ik denk niet dat ie dat op zn kanaaltje zet trouwens. Ik blijf me verbazen over zijn performance. En zijn totale gebrek aan dossierkennis op toch wel essentiele punten. Als je echt een staatsman wil worden moet je gewoon je stukken hebben gelezen. Wat dat betreft kan die ambitie even de koelkast in. Laat m maar eerst werken aan een stabiele fractie. En in plaats van te oreren over nieuwe staats en rechtssystemen zou ie beter eerst een brief van een minister lezen. Voorbereiden doet ie niet aan. Viel me ook al op in de briefings.
Ach ik heb Baudet ooit eens horen zeggen dat hij zichzelf geschikter en beter op de hoogte achtte dan welke universitair docent geschiedenis in Nederland dan ook. Het is een zichzelfoverschattende narcist. Dat is precies wat je hier ook weer ziet, verscholen tussen dat quasi intellectuele vocabulaire zit een pedant zichzelf overschattend mannetje met hele beperkte dossierkennis.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1086 times
Been thanked: 843 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 apr 2020, 14:28

Die zichzelf bovendien verschríkkelijk aantrekkelijk vindt wat desalniettemin niet altijd tot succes bij de vrouwtjes heeft geleid, waar hij nu zijn gram voor lijkt te halen met allerlei vrouwonvriendelijke denkbeelden en grensoverschrijdend gedrag.

Als populisten ons ergens van proberen te overtuigen is het dat alles vooral benoemd moet kunnen worden he!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 apr 2020, 14:50

VeresRivne schreef:
02 apr 2020, 13:48
J.B. schreef:
01 apr 2020, 23:17

Ach ik heb Baudet ooit eens horen zeggen dat hij zichzelf geschikter en beter op de hoogte achtte dan welke universitair docent geschiedenis in Nederland dan ook. Het is een zichzelfoverschattende narcist. Dat is precies wat je hier ook weer ziet, verscholen tussen dat quasi intellectuele vocabulaire zit een pedant zichzelf overschattend mannetje met hele beperkte dossierkennis.
Viel dus gisteren alweer door de mand. Positief ding van deze corona is dat zowel de pvv als de fvd in rap tempo zetels aan het verliezen zijn. Waarschijnlijk ook wel geholpen door het gestuntel van andere populisten, zoals in Brazilie en de USA.
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 02 apr 2020, 15:15

Het schijnt in tijden van crisis niet ongebruikelijk te zijn, dat het volk zich achter de zittende regering schaart. Dat effect was blijkbaar ook te zien ten tijde van het MH-17 verhaal. Maar de "extra" steun voor de regering bleek toen niet blijvend. Nadat de MH-17 storm een beetje was gaan liggen, gingen de peilingen weer terug naar de situatie van vóór MH-17. Dus het is wat dat betreft nog maar de vraag of deze extra steun voor met name de VVD blijvend is.

Op dit moment maakt onze regering qua uitstraling een hele goede indruk. Ze communiceren goed, ze maken uiteraard fouten maar geven die toe en leren ervan, en ze leggen hun keuzes zo veel mogelijk uit. Maar als je puur naar de cijfers kijkt, staan we wereldwijd op een 6e plek wat betreft aantal corona-doden per 100.000 inwoners (ministaatjes Andorra en San Marino zitten nog boven ons, samen met Italië, Spanje en België). Dus het is maar even afwachten hoe positief de kiezer daadwerkelijk blijft, als de hele coronacrisis achter de rug is en we met een helderdere blik kunnen reflecteren op het handelen van onze regering.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 apr 2020, 15:19

J.B. schreef:
02 apr 2020, 14:50
Viel dus gisteren alweer door de mand. Positief ding van deze corona is dat zowel de pvv als de fvd in rap tempo zetels aan het verliezen zijn. Waarschijnlijk ook wel geholpen door het gestuntel van andere populisten, zoals in Brazilie en de USA.
Zeker bij de achterban van Wilders heb ik nou niet het idee dat ze over de grens kijken naar andere populisten. En als ze dat al doen denk ik dat ze Trump eerder goed vinden dan een stuntelaar.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 apr 2020, 15:23

ShovingNE2 schreef:
02 apr 2020, 15:19
J.B. schreef:
Zeker bij de achterban van Wilders heb ik nou niet het idee dat ze over de grens kijken naar andere populisten. En als ze dat al doen denk ik dat ze Trump eerder goed vinden dan een stuntelaar.
Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is als het aantal doden daar de miljoen aan gaat tikken
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 apr 2020, 16:31

J.B. schreef:
02 apr 2020, 15:23
ShovingNE2 schreef:
02 apr 2020, 15:19
J.B. schreef:
Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is als het aantal doden daar de miljoen aan gaat tikken
Dan spinnen ze het zo dat het zonder Trump er 5 miljoen waren geweest. #jeweettog

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 11:08

Nou zeg, dit had ik echt niet zien aankomen hoor.

https://tpo.nl/2020/04/08/npo-fvd-werd- ... campagnes/

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 apr 2020, 12:17

ShovingNE2 schreef:
08 apr 2020, 11:08
Nou zeg, dit had ik echt niet zien aankomen hoor.

https://tpo.nl/2020/04/08/npo-fvd-werd- ... campagnes/
Van de partij die discriminerende gelogen treintweets plaatst, bewust op twitter troll accounts opzet om nepnieuws te verspreiden en daar nog trots op is ook verwacht ik niet veel, dus dit bericht is eigenlijk een logisch vervolg op..
Only in it for the money

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 706 times
Been thanked: 245 times

Bericht door milansandro » 08 apr 2020, 15:23

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1950708 ... tot-fraude

Dit verwacht je toch niet...man man man..
Compleet wereldvreemd dat Groenlinks in A'dam...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 apr 2020, 15:33

Baudet wordt trouwens uitgelachen door Rutte en de Jonge in het debat. Ik zou mn lachen ook niet in kunnen houden, dus ik snap dat wel. Zijn gewoon mensen, en clowns lach je uit.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 apr 2020, 18:11

Daarom wilde Baudet dat debat met Rutte in eerste instantie ook alleen op Facebook doen he... de wereld van compottheoriën en desinformatie waarin deze éénoog Koning is.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 apr 2020, 18:15

08 apr 2020, 18:11
Daarom wilde Baudet dat debat met Rutte in eerste instantie ook alleen op Facebook doen he... de wereld van compottheoriën en desinformatie waarin deze éénoog Koning is.
Zijn bijdrage was vandaag trouwens ook weer erg jiskefet. Een mooi stukje cabaret van het dwaallicht. Hopen dat dit niet internationaal wordt opgepikt, want dan staan we als natie toch mooi voor lul..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 apr 2020, 18:39

Linkje?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 18:40

08 apr 2020, 18:39
Linkje?
Godzijdank niet. :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 apr 2020, 23:24

08 apr 2020, 18:39
Linkje?
Je moet zijn bijdragen echt ff bekijken. Die heeft echt geen idee. Gaat drie weken na zn lockdown nu drammen over opstarten. Wil een ic opschaling boven 2400 (gekkenwerk) en iedereen moet getest worden. Brengt dat op een manier alsof hij als enige het licht heeft gezien, terwijl het daar een maand geleden ookal over ging. Is Klaver een klimaatdrammer dan is hij een coronadrammer. Op zn minst :mrgreen:
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 09 apr 2020, 14:52

MightyMike schreef:
09 apr 2020, 14:14
Afgelopen dinsdagavond ook humor bij OP1.
Daar zat Cherry Baudet tegenover: https://www.umcutrecht.nl/en/Research/R ... s-Jan-JAJW

Prof. Jan is lid van het management outbreak team. Prof. Jan is derhalve één van de experts waar het kabinet en vele anderen in Nederland op vertrouwen. Prof. Jan was dinsdagavond bij OP1 de zaken aan het verhelderen en ineens komt Cherry er tussendoor gelavendeld: Dat is niet waar :lol: :lol: :lol:

Prof. Jan haalde een keer diep adem, herhaalde zijn vorige zin en ging onverstoorbaar verder met zijn betoog. Prof Jan, wat een held 8-)
Kleuters zet je dan ook gewoon in de hoek..
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 09 apr 2020, 15:03

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 apr 2020, 15:16

Precies. Wat een onzin was dat zeg. Maar mooi klaar mee.

Zijn er beelden Thierry en Kluytmans? :lol:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2136 times
Been thanked: 797 times

Bericht door Ren Höek » 09 apr 2020, 19:43

Hoezo was dat onzin?
Men bedenkt een regeling om de asielaanvragen te bespoedigen, door constante bezuinigingen is de looptijd van de asielaanvragen echter drastisch opgelopen, maar in plaats van die doorlooptijd aan te passen wordt de boete afgeschaft.

Dan kan de VVD nu weer goede sier maken met eigen falen en straks links weer de schuld geven van zelf veroorzaakte problemen met asielzoekers. Zo voorspelbaar.

Gesloten