Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 1912 times

Covid-19

Bericht door Maikel_91 » 28 apr 2020, 20:08

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef:
28 apr 2020, 20:02
Want normaliter laat jij je New York Pizza's thuisbezorgen door Joe's op Carmine Street in Manhattan?
Nope, maar als ik een lokaal goed restaurant, dat normaal nooit bezorgd, kan helpen door daar een flinke bestelling te doen zodat ze inkomsten hebben doe ik dat. Daarbij is dat restaurant een samenwerkingspartner van mijn eigen werk, en ik wil ook graag dat mensen uitjes blijven boeken bij ons. Dus beetje win win zegmaar.

kaypsv
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Bericht door kaypsv » 28 apr 2020, 20:09

@ShovingNE2 je had het over Fake Nieuws. Hoe verklaar je dan met Pasen dat zowel de Bollenstreek als de Hollandsche Biesbosch als het Limburgse Heuvelland toen wegens grote drukte afgesloten zijn tijdens Pasen. Dan was het toch druk met Pasen of mis ik iets?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 28 apr 2020, 20:11

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/318 ... r-verwacht

Voor elke bron die zegt dat het 'druk' zou zijn zijn er zat die het tegendeel laten zien.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 28 apr 2020, 20:12

Ikea is gewoon een nederlandse onderneming.
Niks zweeds aan al jaren niet meer...
Verder ben ik het wel met Ruud eens ik weiger ook bijvoorbeeld om thuisbezorgd te gebruiken of andere booking sites alleen maar rechtstreeks bij de ondernemer die levert.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 28 apr 2020, 20:12

kaypsv schreef:
28 apr 2020, 19:09
J.B. schreef:
28 apr 2020, 18:56
Je zat hier een tijd geleden ook al alles opengooien te propageren. Ik voorzie meer sterfte dan een paar instabiele flatspringers die een maandje thuiszitten teveel vinden als ik eerlijk ben..
Ondanks de drukte met Pasen zijn de cijfers dalend. Op die manier omgaan heeft het dus geen invloed op de cijfers. Maar wanneer heeft het wel invloed op de cijfers. Er moet een moment zijn en dat moment moet opgezocht worden. Voor hetzelfde geldt is er wel veel meer mogelijk en dat we dus veel te voorzichtig zijn. Mensen zijn niet gek en zien ook alleen maar dalende cijfers. Moeten we dan allemaal lekker binnenblijven? Sociaal contact is voor veel mensen heel erg belangrijk.
Ja, daarom hang ik nu nog vaker hier rond. Ik zit nog niet op het punt dat ik compleet doordraai.. Anders jullie vanzelf merken dat wel.. :o :o :o
Only in it for the money

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 67 times
Been thanked: 911 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 20:21

ruuddevil schreef:
28 apr 2020, 19:57
Dat is nou precies de denkwijze waar we vanaf moeten. Geef iets meer uit, bij een lokale ondernemer.
En bij de IKEA in Eindhoven werkt een paar honderd man.

De lokale ondernemer helpen klinkt altijd lekker romantisch, maar uiteindelijk is de IKEA óók goed voor de werkgelegenheid.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 20:25

Tonynmgn schreef:
28 apr 2020, 20:12
Verder ben ik het wel met Ruud eens ik weiger ook bijvoorbeeld om thuisbezorgd te gebruiken of andere booking sites alleen maar rechtstreeks bij de ondernemer die levert.
Ook dit vind ik iets te kort door de bocht. Ik ken hier in de buurt namelijk wat kleine eettentjes die dankbaar gebruik maken van thuisbezorgd.nl, want dan hoeven ze niet eens een eigen website te beheren of A-locatie vestiging te hebben. Gewoon online bestellen en vanuit een zeer bescheiden buitenwijkpandje bezorgen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 813 times
Been thanked: 2388 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 apr 2020, 20:28

Nadeel is wel dat inmiddels 13% naar thuisbezorgd.nl gaat.

Mijn kleine favorestaurant in Wageningen heeft een afhaalmenu en dan kan je aangeven in welk tijdslot je wil komen afhalen. Per kwartier max 3 personen afhalen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 20:34

ShovingNE2 schreef:
28 apr 2020, 20:28

Mijn kleine favorestaurant in Wageningen heeft een afhaalmenu en dan kan je aangeven in welk tijdslot je wil komen afhalen. Per kwartier max 3 personen afhalen.
Jawel, maar we hoeven het restaurant er niet op af te rekenen dat ze die keuze hebben gemaakt om dat deel er voor over te hebben.

Ze liften mee op de bekendheid, ze hoeven geen website te onderhouden als ze puur op bezorgen gaan zitten, en ze kunnen besparen op vestigingskosten. Dan lijkt 13% fee nog best een goede deal.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 20:37

Het is trouwens een publiek geheim dat er hier in Den Bosch zo'n broodjeszaak gerund wordt vanuit zo'n garagebox die je per maand huurt, maar dat ter zijde :)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 apr 2020, 21:07

Josef Dettelbacher schreef:
28 apr 2020, 20:34
Jawel, maar we hoeven het restaurant er niet op af te rekenen dat ze die keuze hebben gemaakt om dat deel er voor over te hebben.
Helemaal eens, ieder zijn eigen afweging. Daarnaast gaat het nu niet perse om winst, maar om in leven te blijven.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1108 times
Been thanked: 852 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2020, 21:13

28 apr 2020, 20:34

Ze liften mee op de bekendheid, ze hoeven geen website te onderhouden als ze puur op bezorgen gaan zitten, en ze kunnen besparen op vestigingskosten. Dan lijkt 13% fee nog best een goede deal.
In de praktijk is het heel anders, die platforms zijn zo groot dat je als restaurant wel mee móet.. mensen gebruiken dat platform nl. niet zomaar om te bestellen maar ook om te verzinnen wat en waar ze willen bestellen. Booking.com exact hetzelfde, ze hebben de markt gepakt en daarmee de hele sector in de tang.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 916 times
Been thanked: 1225 times

Bericht door ruuddevil » 28 apr 2020, 21:16

28 apr 2020, 20:25
Tonynmgn schreef:
28 apr 2020, 20:12
Ook dit vind ik iets te kort door de bocht. Ik ken hier in de buurt namelijk wat kleine eettentjes die dankbaar gebruik maken van thuisbezorgd.nl, want dan hoeven ze niet eens een eigen website te beheren of A-locatie vestiging te hebben. Gewoon online bestellen en vanuit een zeer bescheiden buitenwijkpandje bezorgen.
Veel ondernemers zijn inmiddels niet meer zo blij met thuisbezorg. Ze worden uitgeknepen. Zelfde als bij Amazon, Uber etc. Zodra zo’n platform voldoende schaal heeft gaan ze die macht benutten.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 21:26

Ja ik ben ook echt niet voor wurgconstructies o.i.d., maar we moeten niet vergeten dat al die grote jongens in een markt zijn gestapt waar vanuit het publiek grote vraag naar is. De branchevereniging/koninklijke horeca nederland had dat initiatief ook kunnen starten, tegen kostprijs en met objectieve filters en sorteringen, maar die hebben dat nagelaten voor zover ik kan zien.

Al sinds eind jaren 90 begin 2000 weten we dat er behoefte is aan prijs en productvergelijking. Een Gronings brugklassertje is er miljonair mee geworden (Ben Woldring). De horeca heeft hier zelf een kans laten liggen. Ze kunnen het alsnog proberen, maar dat kan alleen als ze gezamenlijk vertrekken van thuisbezorgd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 apr 2020, 21:31

Hier in de omgeving stappen de restaurants die ik ken er steeds meer vanaf. Het begint twijfelachtig te worden of de ondernemer er nog wat aan verdient of dat alle marge naar die tent gaat.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 28 apr 2020, 21:32

Social Deal zelfde verhaal trouwens.
Wij moeten met ze samenwerken omdat we anders niks binnen krijgen, ze pakken een aanzienlijk deel van de verdiensten. Plus ze luisteren niet goed naar hoe bedrijven hun producten aanbieden en trekken vaak een eigen plan.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2020, 22:02

28 apr 2020, 21:26
Ja ik ben ook echt niet voor wurgconstructies o.i.d., maar we moeten niet vergeten dat al die grote jongens in een markt zijn gestapt waar vanuit het publiek grote vraag naar is. De branchevereniging/koninklijke horeca nederland had dat initiatief ook kunnen starten, tegen kostprijs en met objectieve filters en sorteringen, maar die hebben dat nagelaten voor zover ik kan zien.

Al sinds eind jaren 90 begin 2000 weten we dat er behoefte is aan prijs en productvergelijking. Een Gronings brugklassertje is er miljonair mee geworden (Ben Woldring). De horeca heeft hier zelf een kans laten liggen. Ze kunnen het alsnog proberen, maar dat kan alleen als ze gezamenlijk vertrekken van thuisbezorgd.
Dat vind ik net zoiets als boeren die beweren dat consumenten ervoor zorgen dat er kiloknallers in de winkel liggen.. onzin natuurlijk, het wordt aangeboden en dus wordt het verkocht. Niemand vroeg om thuisbezorgd, booking, uber of amazon, die jongens hadden een handig idee waarmee ze die sectoren compleet uit kunnen zuigen - en dat doen ze ook, maximaal. Leuk dat ze dat idee hadden hoor maar intussen zou de wereld er een stuk beter van worden als ze verdwenen. En het is ook niet zo dat zij de enigen waren he, bijv. Amazon heeft gewoon steeds miljarden in oorlogskas gehad waarmee andere initiatieven steeds snel de nek omgedraaid is.

Maar goed, we dwalen af.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2020, 22:03

Ook wel eens leuk, een optimistisch verhaal over de wereld na COVID 19:

https://www.ed.nl/eindhoven/hoogleraar- ... ~a1322d56/

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2020, 22:16

ziege maar ook zagge schreef:
28 apr 2020, 22:02
28 apr 2020, 21:26

Dat vind ik net zoiets als boeren die beweren dat consumenten ervoor zorgen dat er kiloknallers in de winkel liggen.. onzin natuurlijk, het wordt aangeboden en dus wordt het verkocht. Niemand vroeg om thuisbezorgd, booking, uber of amazon, die jongens hadden een handig idee waarmee ze die sectoren compleet uit kunnen zuigen - en dat doen ze ook, maximaal. Leuk dat ze dat idee hadden hoor maar intussen zou de wereld er een stuk beter van worden als ze verdwenen. En het is ook niet zo dat zij de enigen waren he, bijv. Amazon heeft gewoon steeds miljarden in oorlogskas gehad waarmee andere initiatieven steeds snel de nek omgedraaid is.

Maar goed, we dwalen af.
En ik vind dít zoiets als vroeger was alles beter. Het is heel simpel hoor: maakt de horeca gezamenlijk een vuist, dan is die partij zo weg. Doen ze dat niet, dan blijft het bij klagen en afdragen.

Aan het platform is bewezen behoefte, de afdracht kun je over discussiëren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 apr 2020, 22:58

ShovingNE2 schreef:
28 apr 2020, 20:28

Zo zal het moeten dus. Precies dit soort methodes. Horeca werkt wel met andere (strengere) vergunningen, maar een koffietentje. Misschien als de horeca langzaam open mag een tijdelijk alcoholverbod instellen. Je kan in theorie stadscentra goed handhaven, en zelfs een max instellen wat er per dag in het centrum is. Er kan een hoop, als het lagereschoolproject goed uitpakt kun je door. De curve in de gaten houden, maar delen van de economie moeten weer iets gaan draaien.

En ik denk dat er met mondkapjes best weer wat kan.. Waarom liggen die dingen niet al bij de supermarkt. Dat duurt allemaal wel lang.. De zorg wordt nu opgeschaald, productie hier gaat wel omhoog.
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 650 times
Been thanked: 974 times

Bericht door Menno1 » 29 apr 2020, 15:07

Goed nieuws:

2 belangrijke studies van Remdesivir in preliminary resultaten zijn positief!

- de 1e studie is een placebo controlled studie. Dit is belangijk, want dan kan je daadwerkelijk verschil zien. Iets wat bijvoorbeeld die Chineze studie niet had.
- de 2e studie is open label (dus niet gerandomizeerd zoals de vorige) zag dat je met Remdesivir in 5 dgen gelijkwaardige resultaten had als in 10 dagen. Dit is uiteraard cruciaal om mensen sneller te behandelen. En meer mensen uiteraard.

Later ongetwijfeld meer informatie, maar dit is geweldig nieuws.

Press releases staan online en de handel is stop gezet op de beurs:

https://www.gilead.com/news-and-press/p ... e-covid-19

en

https://www.gilead.com/news-and-press/p ... iviral-rem

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 apr 2020, 15:13

Geen dank!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 apr 2020, 15:30

ShovingNE2 schreef:
29 apr 2020, 15:13
Geen dank!
Je krijgt ook geen dank :mrgreen:

@Menno1 Is het te vroeg om de Whiskey fles die ik hiervoor heb gekocht vanavond open te trekken?
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 650 times
Been thanked: 974 times

Bericht door Menno1 » 29 apr 2020, 15:44

J.B. schreef:
29 apr 2020, 15:30
ShovingNE2 schreef:
29 apr 2020, 15:13
Geen dank!
Je krijgt ook geen dank :mrgreen:

@Menno1 Is het te vroeg om de Whiskey fles die ik hiervoor heb gekocht vanavond open te trekken?
Het is hier kwart voor zeven in de ochtend, dus ik zeg: doen :D

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 apr 2020, 15:54

Supergoed nieuws idd!!

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 79 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 29 apr 2020, 16:38

Ik zit zo naar Jensen te luisteren, maar ik zet t af. Ik kan daar echt niet naar luisteren.

Ik denk dat elk woord wat hij zegt, ik juist het tegenovergestelde zou zeggen. Niet te doen.

Die hebben ze echt te vaak laten vallen toen hij een baby was.

Plaats reactie