Rusland, Oekraïne en MH17

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Rusland, Oekraïne en MH17

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 jan 2020, 14:15

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En toch:

https://www.nu.nl/buitenland/6026543/ir ... redirect=1

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 16 apr 2020, 23:25

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2020, 18:04

https://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/60 ... -mh17.html

Eén van de eerste aandachtspunten van de massale Russische desinformatiecampagne na MH17 was een poging karaktermoord te plegen op de oprichter van Bellingcat.. die gasten haden binnen een week het hele plaatje al grofweg in beeld. Pure helden op dit dossier.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 28 apr 2020, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 745 times
Been thanked: 2291 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 apr 2020, 18:05

Ok, Moskou nuken in 3....2....1
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1949 times
Been thanked: 1072 times

Bericht door J.B. » 28 apr 2020, 18:23

Of @Brael komt dit goedpraten in 3....2.....1
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 apr 2020, 18:54

Ik zit al te googlen of Baudet en Burlaka in 1 bericht voorkwamen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2020, 19:32

Baudet was natuurlijk wel zo'n figuur die al die Russische propaganda geloofde - sterker nog, dat doet ie nu nog steeds. Vorig jaar verscheen nog een aardig artikel over de desinformatiecampagne in de Groene Amsterdammer:
http://groene.nl/artikel/het-mh17-complot

Die Niemöller (ook Kremlinvazal) waar in dit artikel over gesproken wordt, die wordt tot op de dag van vandaag door Baudet geretweet... en tsja Baudet is dus groot bewonderaar van Doegin die min of meer het brein is achter de vernieuwde Russische expansiedrang waar de hele vuile oorlog in Oekraïne op gebaseerd is. Om niet te spreken van wat er in Tsjetsjenië gebeurt...

Maar nee, ik geloof niet dat iemand van die partij hier komt kakelen want die zijn druk bezig met een poging dit hele onderwerp dood te laten vallen :lol:

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 apr 2020, 01:38

Best interessant, dat Bellingcat onderzoek. Noemt o.a. Konstantin Malofeev, Russische miljardair die achter die Oekraïense separatisten zit. Wat lees ik op zijn wiki:

In February 2015, the Russian investigative newspaper Novaya Gazeta published a document, which the newspaper alleged was a strategy for fomenting unrest in, and annexing Crimea, as well as other areas in South-Eastern Ukraine. The newspaper's editor-in-chief has publicly stated that the unnamed sources which leaked the alleged strategy, have informed the paper that Malofeev and his team had authored the document in February 2014. Also in 2014 hacker group Shaltay Boltay published leaked emails of George Gavrish, a nationalist closely cooperating with Alexander Dugin, suggesting wide range of financial support flowing from Malofeev's conservative funds to radical nationalist political movements in Europe. In May 2014, Malofeev organized a meeting in Vienna with FPO, Ataka and Front National. A majority of that funding is funneled through the Saint Basil the Great Charitable Fund operated by Malofeev.

Oekraïne, Doegin, financieren van extreemrechtse bewegingen in Europa.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 apr 2020, 13:04

ShovingNE2 schreef:
28 apr 2020, 18:54
Baudet en Burlaka niet, maar het is wel interessant om te googlen op Baudet en die Malofeev (ook wel Malofeyev), dus één van de belangrijkste Russische financiers van de oorlog in Oekraïne en direct betrokken bij de gang van zaken rondom MH17.

Het wordt steeds duidelijker waarom Thierry Baudet per sé wilde dat Oekraïne door de EU aan de Russen uitgeleverd zou worden... en waarom hij vindt dat we niet zo moeilijk moeten doen over MH17, dat we Poetin vooral niet boos moeten maken, dat we Kremlinpropaganda moeten geloven, de EU liefst zelfs laten barsten, enz enz...

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 481 times
Been thanked: 135 times

Bericht door Woodenshoes » 29 apr 2020, 13:09

Bekende van mij heeft als journalist ook al eens het trollenleger van Rusland onderzocht inzake o.a. de MH17. Vervolgens werd hij voortdurend via Twitter aangevallen en bedreigd.

http://euromaidanpress.com/2019/06/26/m ... e-ukraine/

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 apr 2020, 14:03

ziege maar ook zagge schreef:
29 apr 2020, 13:04
ShovingNE2 schreef:
28 apr 2020, 18:54
Baudet en Burlaka niet, maar het is wel interessant om te googlen op Baudet en die Malofeev (ook wel Malofeyev), dus één van de belangrijkste Russische financiers van de oorlog in Oekraïne en direct betrokken bij de gang van zaken rondom MH17.

Het wordt steeds duidelijker waarom Thierry Baudet per sé wilde dat Oekraïne door de EU aan de Russen uitgeleverd zou worden... en waarom hij vindt dat we niet zo moeilijk moeten doen over MH17, dat we Poetin vooral niet boos moeten maken, dat we Kremlinpropaganda moeten geloven, de EU liefst zelfs laten barsten, enz enz...
En waarom ie niet van het gas afwil. Veel van zn agenda wordt nu duidelijk..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 apr 2020, 22:46

Ik las zonet nog wat meer over Malofeev - blijkbaar trekt die veel op met Doegin, met name op uitnodiging van (Europese) radicaal nationalistische bewegingen. Malofeev financiert die Europese bewegingen in ruil voor steun aan de Euraziatische doctrine van Doegin. Hij is dus de poen, Doegin de denker, Poetin de man met de echte macht.

Die Euraziatische doctrine komt er zo te zien kort gezegd op neer dat Rusland een nieuwe grootmacht moet worden om vervolgens een soort 'eindstrijd tussen goed en kwaad' te voeren met 'het Westen'. Om zo'n grootmacht te worden moeten die ex-Sovjetstaten zich dus weer bij Moskou aansluiten, waar maar weinig staten zin in hebben. En dus voeren de Russen oorlog in Oekraïne, houden ze in Tsjetjenië beulen aan de macht enz. In hoeverre Poetin daarbij werkelijk gelooft in de ideeën van Doegin is denk ik nog maar de vraag, wie weet maakt ie er gewoon handig gebruik van zodat z'n honger naar macht een ideologisch tintje krijgt. Voor Malefeev geldt wellicht ook zoiets.

Afijn, als het om financiële vergoedingen gaat zal er wat Baudet betreft dus gezocht moeten worden in de kringen rondom Malofeev want hij is de zak geld van de hele beweging. Als het gaat om vergoedingen 'in natura' dan lijkt die Kornilov de uitgesproken man aangezien die een aardige rol heeft in het Russische propaganda-apparaat waar zo'n Baudet veel voordeel mee kan doen.

Hoe dan ook, de uitspraak van Doegin dat Baudet 'het ticket voor de toekomst' is, is m.i. minstens zo opvallend als de toenaderingen vanuit Baudet: blijkbaar is de liefde wederzijds. Nou heeft die Doegin nog wel meer ideeën dan alleen dat vernietigen van het Westen, zo zullen Baudet en Doegin elkaar vast vinden in het idee dat de bestaande Westerse politieke stromingen niet (meer) voldoen, maar intussen schaart Baudet zich dus ook achter de ultra agressieve Russische politieke agenda.

Boeiende materie. Misschien moeten we dit topic maar hernoemen naar Rusland, Oekraïne, MH17 en Baudet ;)

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 01 mei 2020, 00:41

Olicharcghen zijn wel het sleutelwoord in Poetins politiek. Poetin is ooit aan demacht gekomen door de olicharcghen (die in de Jeltsintijd aan de knoppen zaten) bij de ballen te pakken en vervolgens een verdeel en heers politiek te spelen. Een deel bleef bevriend, had vele voorrechten een ander deel werd persona non grata en beroofd van zijn assets die vervolgens terugvloeiden in de economie waardoor Rusland als economie groeide.

De bevriende olicharcghen weten dat ze alles kunnen kwijtraken als ze Putin tegen de haren strijken. Khodorkovsky als beste voorbeeld. Dus velen zijn er sowieso wel mee bezig op een goed blaadje bij Putin te staan.
Binnen Oekraine is een ander verhaal, Ahmatov (de eigenaar van Shaktar Donetsk en de mijnen aldaar) zat toen de oorlog uitbrak in een lastig parket. Zich pro Rusland uitspreken betekende dat hij zijn assets in West Oekraine moeilijker zou kunnen behouden. Omgekeerd had hij ook nog bedrijvigheid in Rusland zelf dus Putin kon hij ook niet tegen de haren strijken. Ahmatov was dus een neutrale pion maar dus ook eentje die niet kon ingrijpen toen de oorlog in Donetsk startte. In de regio Dnipropetrovsk grenzend aan Luhansk en Donetsk zat de medaille dus omgekeerd, de Oekrainse overheid had bij uitbraak van de oorlog oligharg Kolomosky aangesteld als gouverneur van de Dnipro regio (Kholomovsky tevens eigenaar van de Oekrainse Privatbank). Ik ben in die tijden in die regio geweest en toen was het erg pro Oekrains wat je daar zag, terwijl je net over de provinciegrenzen bij Donetsk het omgekeerde had. De invloed van de olichacghen is op zo'n moment wel duidelijk..

Waarom Putin aan Doegin hangt, in mijn ogen heeft dat met name machiavelllistische en niet zo zeer idiologische redenen. Putin wil aan de macht blijven. Daarvoor is hij de laatste jaren steeds stelsilmatiger de macht naar zich toe aan het grijpen. Het probleem voor Putin in de periode zeg maar tussen 2007 - 2013 was dat zijn populariteit dalende was. Met name onder jongeren en jong volwassenen. Omdat de demografie in Rusland zo in elkaar zit dat ouderen een veel lagere levensverwachting hebben werd dat op een bepaald punt wel significant. Je kan wel heel de oppositie uitschakelen maar tegelijkertijd heb je als dictator nog een probleem als het merendeel van het volk je niet steunt. De daling van Putins populariteit had te maken met de verslechterde economie maar bovenal ook doordat hij door rechtsnationalistische bewegingen werd ingehaald qua gedachtegoed. Putin is vervolgens een nog nationalistische koers gaan voeren, het wind uit de zeilen halende van die kant van de oppositie. Doegin is een prachtig tool voor Putin omdat de beste man een gedachtegoed spint op een fictief quasi intellectueel historisch gedachtegoed. Het legitimiteert bepaald handelen. Met het vervoveren van de Krim heeft Putin weer veel voor de nationalistische agenda gescoord en zijn electoraat terug gewonnen.

Een voorbeeld van die quasi historische prietpraat is bijvoorbeeld dit stuk van Kornilov; https://www.stalkerzone.org/vladimir-ko ... s-donbass/

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 mei 2020, 13:42

VeresRivne schreef:
01 mei 2020, 00:41
Waarom Putin aan Doegin hangt, in mijn ogen heeft dat met name machiavelllistische en niet zo zeer idiologische redenen.
Precies, zoiets vermoed ik ook idd...

Het stikt verder inderdaad van de stukken die afkomstig zijn van Kornilov, altijd op pseudo-intellectuele manier de rabiate bullshit van het Kremlin verspreidend... hier in Nederland deed hij zich dus voor als Oekraiense expat in Den Haag. Deze erg informatieve blog zet wat zaken op een rijtje en geeft nog wat handige pointers.

Baudet helpt Konilov bij zijn werk, sterker nog heeft hem (en Malofeev, en dus vooral Poetin) een gigantische dienst bewezen met dat referendum. En loopt dus ook nu nog steeds in de pas.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 mei 2020, 15:29

01 mei 2020, 13:42
VeresRivne schreef:
01 mei 2020, 00:41
Waarom Putin aan Doegin hangt, in mijn ogen heeft dat met name machiavelllistische en niet zo zeer idiologische redenen.
Precies, zoiets vermoed ik ook idd...

Het stikt verder inderdaad van de stukken die afkomstig zijn van Kornilov, altijd op pseudo-intellectuele manier de rabiate bullshit van het Kremlin verspreidend... hier in Nederland deed hij zich dus voor als Oekraiense expat in Den Haag. Deze erg informatieve blog zet wat zaken op een rijtje en geeft nog wat handige pointers.

Baudet helpt Konilov bij zijn werk, sterker nog heeft hem (en Malofeev, en dus vooral Poetin) een gigantische dienst bewezen met dat referendum. En loopt dus ook nu nog steeds in de pas.
Dit zal ook het laatste kunstje zijn van de Russische agenda promotor in Nederland. Het is `out in the open`. Goed om te zien dat het electoraat van de FvD hier flinke klappen gaat krijgen. Zoiets past niet in Nederland, en moet goed, of kwaadschiks gestopt worden. Ik sluit ook niet uit dat op termijn er zelfs geweld wordt gebruikt t.o.v. een figuur als Baudet. Wat mij betreft een `oorzaak en gevolg` scenario. En een gemis is het ook niet echt..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 mei 2020, 00:46

J.B. schreef:
01 mei 2020, 15:29
Ik sluit ook niet uit dat op termijn er zelfs geweld wordt gebruikt t.o.v. een figuur als Baudet.
Dat lijkt me een beetje overdreven, laten we in godsnaam hopen van niet.

Ik geloof sowieso wel in de zelfreinigende kracht van onze samenleving via de normale processen, alleen jammer dat het soms zo lang duurt he... vermoeiend man ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 mei 2020, 10:40

04 mei 2020, 00:46
J.B. schreef:
01 mei 2020, 15:29
Ik sluit ook niet uit dat op termijn er zelfs geweld wordt gebruikt t.o.v. een figuur als Baudet.
Dat lijkt me een beetje overdreven, laten we in godsnaam hopen van niet.

Ik geloof sowieso wel in de zelfreinigende kracht van onze samenleving via de normale processen, alleen jammer dat het soms zo lang duurt he... vermoeiend man ;)
Vorig jaar is er nog een duitse politicus neergeschoten. Ik sluit niets uit.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 16:43

J.B. schreef:
04 mei 2020, 10:40

Als dat zou gebeuren heb je volgend jaar een kabinet zitten waarvan VVD de meest linkse peiler is ben ik bang. Maar er zijn waarschijnlijk mensen die denken dat dit de tegenovergestelde agenda van FvD vooruit helpt. Geholpen door Folkert van der Graaf, die hetzelfde deed en er heel makkelijk mee weg kwam. Maar dat gaat niet nog een keer gebeuren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 mei 2020, 17:42

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 16:43
J.B. schreef:
04 mei 2020, 10:40

Als dat zou gebeuren heb je volgend jaar een kabinet zitten waarvan VVD de meest linkse peiler is ben ik bang. Maar er zijn waarschijnlijk mensen die denken dat dit de tegenovergestelde agenda van FvD vooruit helpt. Geholpen door Folkert van der Graaf, die hetzelfde deed en er heel makkelijk mee weg kwam. Maar dat gaat niet nog een keer gebeuren.
Ik ben bang dat geest uit de fles is. Vergis je ook niet in de linkse activisten. Misschien dat rechts (lijkende op nazi) extremisme gevoed wordt. Maar een tegenreactie ligt ergens wel in de lijn der verwachtingen.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 18:19

Extreem rechts is de reactie he. Het was extreem links dat Fortuyn afschoot. Wat denk je wat er gebeurt als er nu weer een partijleider aan rechtse zijde wordt omgelegd? De horror die je dan krijgt wil ik mij niet eens voorstellen, maar dan krijg je een soort mocromaffia dominospelletje.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 mei 2020, 18:49

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 18:19
Extreem rechts is de reactie he. Het was extreem links dat Fortuyn afschoot. Wat denk je wat er gebeurt als er nu weer een partijleider aan rechtse zijde wordt omgelegd? De horror die je dan krijgt wil ik mij niet eens voorstellen, maar dan krijg je een soort mocromaffia dominospelletje.
Als je als politicus (zoals Fortuyn) zelf verantwoordelijk bent voor je eigen woorden en bewust poraliserend bezig bent je niet de anderen de schuld kan geven van de sfeer die er rond je heerst. Maargoed, dit is eigenlijk geen Rusland discussie. Maar in het geval van Fortuyn heeft hij geoogst wat ie heeft gezaaid. Hij is er voor gewaarschuwd (net als Wilders) en deed er geen reet mee. Buiten dat was het Fortuyn die zelf begon met het framen van zn tegenstanders.

Dat links hiervoor de zondebok is het grootste stuk geschiedvervalsing dat ik in mijn tijd heb meegemaakt. Hij is daar zelf voor verantwoordelijk geweest, en niemand anders.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 19:23

Je hebt gelijk: andere discussie. Ben het niet helemaal met je oneens, maar geen zin in een nog een andere discussie en ook het verkeerde topic inderdaad.

On topic:

Аякс Кут

Discuss.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 mei 2020, 15:28

Duitsland heeft een internationaal
arrestatiebevel uitgevaardigd tegen een
agent van de GRU,de Russische militaire
inlichtingendienst.Deze Dmitri Badin
wordt verdacht van een grote inbraak in
de computers van de Bondsdag in 2015,
schrijft de Süddeutsche Zeitung.

Die hack van het netwerk van zo'n
20.000 pc's leidde tot de verdwijning
van duizenden mails van Bondsdagleden.

Ook de FBI is op zoek naar de 29-jarige
Badin,vanwege een hack bij de WADA,de
mondiale anti-dopingwaakhond,en het
manipuleren van de verkiezingen in de
VS in 2016.Hij zou e-mails van Hillary
Clinton hebben gestolen en verspreid.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 mei 2020, 19:32

Die krijgen ze ook nooit te pakken... maar dat maakt het niet zinloos. Laat de rechtzaken zich maar opstapelen tegen de kliek van Poetin.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 mei 2020, 12:21

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 mei 2020, 12:33

Binnenkort in Nederland te zien dit (als het feestje van de FvD doorgaat)
Only in it for the money

Gesloten