Ergernissen

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 73 times
Been thanked: 371 times

Ergernissen

Bericht door Jwoeloe » 26 okt 2019, 13:29

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ajacied1988 schreef:
26 okt 2019, 12:31
Jwoeloe schreef:
26 okt 2019, 11:12
Eerste week van mijn nieuwe baan en door de afstand ook mijn eerste auto, die er helemaal nieuw uit zag. Is er een idioot aan het werk in het magazijn die, terwijl ik op kantoor zat te werken, met een rolcontainer vol mijn auto besluit te raken. Ondanks dat het me geen cent gaat kosten want beveiliging had het gezien en heeft het op beeld, gaat er nu wel veel tijd en moeite in zitten om dat ding te repareren. Zucht.. :x
En je collega meld dat niet eens?
Nou fijne collega is dat....
Hij had de tijd ook niet om het te melden, want de beveiliging zag het gelijk op de beelden gebeuren. Maar hoorde van een andere collega op kantoor dat het bij hem ook een keer was gebeurd en dat hij er thuis pas achter kwam, waarna ze de beelden hebben terug gekeken en het inderdaad zagen gebeuren. Dus ja, geen idee of hij het wel of niet had gemeld als de beveiliging het niet zag. Maar gaat gewoon weer zoveel tijd en moeite inzitten om die auto gerepareerd te krijgen en dat is voor mij het vervelendste.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1103 times
Been thanked: 851 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 okt 2019, 13:45

Jwoeloe schreef:
26 okt 2019, 13:29
Ajacied1988 schreef:
26 okt 2019, 12:31
Jwoeloe schreef:
26 okt 2019, 11:12
Eerste week van mijn nieuwe baan en door de afstand ook mijn eerste auto, die er helemaal nieuw uit zag. Is er een idioot aan het werk in het magazijn die, terwijl ik op kantoor zat te werken, met een rolcontainer vol mijn auto besluit te raken. Ondanks dat het me geen cent gaat kosten want beveiliging had het gezien en heeft het op beeld, gaat er nu wel veel tijd en moeite in zitten om dat ding te repareren. Zucht.. :x
En je collega meld dat niet eens?
Nou fijne collega is dat....
Hij had de tijd ook niet om het te melden, want de beveiliging zag het gelijk op de beelden gebeuren. Maar hoorde van een andere collega op kantoor dat het bij hem ook een keer was gebeurd en dat hij er thuis pas achter kwam, waarna ze de beelden hebben terug gekeken en het inderdaad zagen gebeuren. Dus ja, geen idee of hij het wel of niet had gemeld als de beveiliging het niet zag. Maar gaat gewoon weer zoveel tijd en moeite inzitten om die auto gerepareerd te krijgen en dat is voor mij het vervelendste.
Is toch gewoon ff ophalen en een paar dagen later weer terugrijden van een leenwagentje, of mis ik iets? Mensen die zich ergeren aan niks zijn echt super irri :mrgreen:

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 371 times

Bericht door Jwoeloe » 26 okt 2019, 22:27

Haha, ja in principe is het ook niet heel erg. Maar ben er geen fan van als mensen zo met spullen van anderen omgaan, laat staan als ik er super zuinig op ben en hem nog geen 72 uur in eigen beheer had. Dat trek ik gewoon heel slecht. Nu moet ik er tijd in stoppen om het te regelen met de verzekering, met de garage enz omdat iemand anders een pannenkoek is, om het zo maar te zeggen.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 02 jun 2020, 14:28

Bijna half jaar geleden een te verwaarlozen schade gereden tegen een auto die buiten de vakken gerparkeerd stond op een parkeerplaats. Wel mijn fout want ik reed tegen een stilstaande auto aan. Schade was er nauwelijks, maar uiteindelijk bedrag blijkt bijna een half jaar later toch ruim €600. Waarschijnlijk gerepareerd onder het mom van de verzekering betaald toch... Heb nu de keuze tussen alsnog zelf dit bedrag aftikken of de rest van mijn leven meer premie betalen omdat je ongeacht de schade altijd 5 jaar terug valt in schadevrije jaren. Heb me er nog niet in verdiept, maar ik vermoed dat dit me uiteindelijk binnen een paar jaar meer kost dan €600. Vind de term verzekering in dit soort gevallen altijd een beetje misleidend...

Terechte ergernis? Of gewoon niet janken en beter rijden?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 02 jun 2020, 14:33

PSV90 schreef:
02 jun 2020, 14:28
Of gewoon niet janken en beter rijden?
Ik zou zeggen, aftikken die zeshonderd ballen en beter rijden. Geen dief van je eigen portemonnee zijn dus niet via de verzekering doen. Dat zou mijn strategie zijn..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 806 times
Been thanked: 2379 times

Bericht door ShovingNE2 » 02 jun 2020, 14:35

Het hangt helemaal af van je trede. Je kan het zien op je B/M ladder (bonus/malus). Sowieso: er is geen 'rest van mijn leven', aangezien je op een gegeven moment het maximum bereikt qua korting. Het is vrij eenvoudig uit te rekenen wat het je kost.

Extra tip maar wel navragen bij jouw verzekeraar: je kan er voor kiezen om de verzekeraar te laten betalen. Vervolgens heb je een jaar de tijd om het terug te betalen waarna de b/m herstelt wordt. Je kan ze ook bellen wat de nieuwe premie wordt als je hem wel claimt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 512 times
Been thanked: 317 times

Bericht door Grasmat » 02 jun 2020, 14:53

"BN'ers" die protesteren tegen politiegeweld. Het kan aan mij liggen maar: hier in ons land valt overmatig politiegeweld naar mijn weten toch reuze mee en met het beleid in Amerika hebben deze mensen ook weinig te maken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een kwestie van aandacht krijgen en kijk mij eens woke zijn is.

https://www.ed.nl/show/bn-ers-gaan-op-z ... ~a9219a6a/

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 493 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Woodenshoes » 02 jun 2020, 14:59

Grasmat schreef:
02 jun 2020, 14:53
"BN'ers" die protesteren tegen politiegeweld. Het kan aan mij liggen maar: hier in ons land valt overmatig politiegeweld naar mijn weten toch reuze mee en met het beleid in Amerika hebben deze mensen ook weinig te maken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een kwestie van aandacht krijgen en kijk mij eens woke zijn is.

Eerlijk gezegd kwam dit gevoel ook bij me op.

Datzelfde vond ik recent bij: zie ons eens klappen en zingen voor de zorg (en vooral delen op social media) en vervolgens heb ik er schijt aan en houdt geen afstand. Net hoe het mij uitkomt.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1228 times

Bericht door Ykhim » 02 jun 2020, 15:05

Nou gaat dit hele gebeuren ook wel om meer dan alleen politiegeweld, dus ik snap wel dat het een dingetje is, ook onder BN'ers. Niet dat zij verder het lichtende voorbeeld van een goed en juist leven zijn, maar toch. Het zijn net mensen en zij vinden er ook wat van.
#WelkomThuisGini

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV90 » 02 jun 2020, 15:06

ShovingNE2 schreef:
02 jun 2020, 14:35
Het hangt helemaal af van je trede. Je kan het zien op je B/M ladder (bonus/malus). Sowieso: er is geen 'rest van mijn leven', aangezien je op een gegeven moment het maximum bereikt qua korting. Het is vrij eenvoudig uit te rekenen wat het je kost.

Extra tip maar wel navragen bij jouw verzekeraar: je kan er voor kiezen om de verzekeraar te laten betalen. Vervolgens heb je een jaar de tijd om het terug te betalen waarna de b/m herstelt wordt. Je kan ze ook bellen wat de nieuwe premie wordt als je hem wel claimt.
Haha had mijn reactie al verwijderd wegens verkeerde topic, blijk ik toch goed te zitten ;)

Ja dat laatste is sowieso al het geval, verzekeraar heeft het inmiddels betaald dus het zou inderdaad gaan om terug betalen aan de verzekeraar. Dat van die max. korting had ik inderdaad even over het hoofd gezien.

Ergernis zit hem vooral in het feit dat het schadebedrag waarschijnlijk hoger is doordat het via de verzekering loopt, er is immers geen incentive voor de tegenpartij om de kosten zo laag mogelijk te houden. En dat ik elke maand premie betaal, maar dat ik nu er iets is alsnog beter zelf kan aftikken. Hoewel dat laatste meer gewoon frustratie is dan echt een bezwaar. Vind namelijk dat we sowieso niet voor elk wissewasje verzekerd zouden moeten zijn, maar alleen voor grotere/duurdere risico's. Dus niet voor een kapotte zonnebril of een gevallen telefoon.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 jun 2020, 15:07

PSV90 schreef:
02 jun 2020, 15:06
Ergernis zit hem vooral in het feit dat het schadebedrag waarschijnlijk hoger is doordat het via de verzekering loopt, er is immers geen incentive voor de tegenpartij om de kosten zo laag mogelijk te houden
Je kan het expertise rapport opvragen. Of aan de verzekeraar aangeven dat de schade wel heel erg hoog is ingeschat. Er moeten foto's gemaakt zijn dus later kunnen ze het ook nog beoordelen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 jun 2020, 15:09

Moet er boven de 400 euro idd niet een expert naar kijken? Dat zou voorkomen dat er allerlei zaken in rekening worden gebracht die niet onder de schade vallen.

Ik word persoonlijk al misselijk als garages bij binnenkomst vragen: is het voor de verzekering?

Hele tijd geleden reed m'n ex een deukje, garage schatte het op 600 euro. Ik meteen die garage gebeld en verteld dat dat te duur is en we het zelf moesten betalen. Gingen ze even overleggen, daarna kon het opeens voor 250 euro. Dachten ze nog dat ik daar BLIJ mee was ook. Nooit meer teruggegaan naar die oplichters.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV90 » 02 jun 2020, 15:10

Bedankt voor goedbedoeld advies. Ga wel even navragen of een een specificatie van die kosten kan krijgen, maar ga hier verder geen werk van maken. Wilde vooral even mijn ergernis kwijt :D

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 jun 2020, 15:13

Ik zou er een email aan wagen hoor. Zeg dat je het zelf wil betalen wegens B/M maar dat je het gevoel hebt dat de rekening exorbitant hoog is. Heb geregeld (laat het een keer of 10 zijn in 10 jaar schade afhandeling) de prijs naar beneden gekregen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2153 times
Been thanked: 818 times

Bericht door Ren Höek » 02 jun 2020, 15:43

Grasmat schreef:
Politiegeweld is een gevolg van racisme en racisme komt ook voor in Nederland, kijk voor een voorbeeld alleen maar naar de toeslagenaffaire van de Belastingdienst.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 02 jun 2020, 15:49

Grasmat schreef:

Niet alleen BN’ers. Zie zelfs dat PSV aan dit meedoet. Maar wel naar Qatar gaan, want dan mag voetbal ineens niet met politiek gemengd worden.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV90 » 02 jun 2020, 16:05

Ik vind het lastig. Enerzijds vind ik niet dat ik zomaar een oordeel mag vormen over de manier waarop een (onderdrukte) groep voor zichzelf opkomt. Anderzijds heb ik ook wel vraagtekens bij de manier waarop het nu gebeurd. Ik denk niet dit nou heel veel bijdraagt aan het oplossen van het probleem.

Men lijkt racisme en andere vormen van discriminatie nu te willen bestrijden door juist extreem te focussen op die verschillende groepen/hokjes waarin je mensen kunt opdelen en alles en iedereen te reduceren tot die hokjes.

Misschien zijn we sneller bij de gewenste samenleving als we ons bewust zijn dat we allemaal last hebben van vooroordelen (op basis van geslacht, ras, geloof, uiterlijk, sexualiteit etc.) en daar op een goede manier mee leren om te gaan?

Mensen met daadwerkelijk racistische (of anderszins discriminerende) opvattingen ga je toch niet overtuigen. Maar ik denk ook niet dat je de middengroep aan je kant gaat krijgen met: als je niet bij ons bent ben je tegen ons en dus een racist.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 jun 2020, 16:09

Wilde gisteren in de avond nog even snel naar de supermarkt voor een bak ijs, stuit ik halverwege op een wegversperring met een groot aantal omstanders: ongeluk gebeurd met scooter, ambulance ter plaatse.

RAMPTOERISME. Echt een van de allerslechtste eigenschappen die we bezitten. Jongens laten we snel gaan kijken, er ligt iemand voor z'n leven te vechten op straat. En niet alleen mensen die om de hoek wonen he, echt mensen die ervoor op de fiets stappen om te gaan kijken..

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 02 jun 2020, 16:11

Ook altijd files aan de andere kant van de weg 😂
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 840 times
Been thanked: 639 times

Bericht door Sensation » 02 jun 2020, 16:42

Josef Dettelbacher schreef:
02 jun 2020, 16:09
Wilde gisteren in de avond nog even snel naar de supermarkt voor een bak ijs, stuit ik halverwege op een wegversperring met een groot aantal omstanders: ongeluk gebeurd met scooter, ambulance ter plaatse.

RAMPTOERISME. Echt een van de allerslechtste eigenschappen die we bezitten. Jongens laten we snel gaan kijken, er ligt iemand voor z'n leven te vechten op straat. En niet alleen mensen die om de hoek wonen he, echt mensen die ervoor op de fiets stappen om te gaan kijken..
Altijd te bizar voor woorden idd. Ook weleens meegemaakt, was onderweg naar werk met de fiets en vloog een traumaheli over. Even verderop was hij geland en ik weet niet hoeveel mensen rennen (letterlijk mij inhalen, rennend over het fietspad en de rijbanen) om te gaan kijken. Was iemand van een hoge flat gesprongen. Gewoon ouders met kinderen die daar pal naast staan te kijken hoe iemand daar ligt. Werd er misselijk van.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 02 jun 2020, 16:49

Ik begrijp dat oprecht niet. Het zal ongetwijfeld iets instinctiefs zijn, psychologisch ingebakken zitten in de mens, maar ik zie mezelf als verstandig persoon genoeg om dat te negeren en daar niet te gaan staan kijken. Het is nooit iets leuks om te zien ofzo, bizar dat je daar dan zo rustig kunt staan kijken. Of nog erger: filmen en online delen...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 02 jun 2020, 17:02

Brandweer aan het werk vind ik wel machtig om te zien. Is dat ook fout? Ik vind het wel gaaf
Only in it for the money

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 02 jun 2020, 17:16

J.B. schreef:
02 jun 2020, 17:02
Brandweer aan het werk vind ik wel machtig om te zien. Is dat ook fout? Ik vind het wel gaaf
Goede vraag. Een flinke fik heeft inderdaad ook wel iets. Dat zal toch dat oerinstinct zijn :mrgreen:

Maar de grens daarin ligt denk ik in hoeverre er sprake is van menselijke slachtoffers of het fatsoenlijk is. En in hoeverre hulpdiensten in hun werk gestoord worden. Een aardige brand is al gauw op verdere afstand te aanschouwen dan een ongeluk.

René1978
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 53 times

Bericht door René1978 » 02 jun 2020, 17:28

Ren Höek schreef:
02 jun 2020, 15:43
Grasmat schreef:
Politiegeweld is een gevolg van racisme en racisme komt ook voor in Nederland, kijk voor een voorbeeld alleen maar naar de toeslagenaffaire van de Belastingdienst.
Precies. Het gaat niet alleen om politiegeweld, maar om racisme in bredere zin.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 jun 2020, 17:30

Grasmat schreef:
02 jun 2020, 17:16
J.B. schreef:
Goede vraag. Een flinke fik heeft inderdaad ook wel iets. Dat zal toch dat oerinstinct zijn :mrgreen:

Maar de grens daarin ligt denk ik in hoeverre er sprake is van menselijke slachtoffers of het fatsoenlijk is. En in hoeverre hulpdiensten in hun werk gestoord worden. Een aardige brand is al gauw op verdere afstand te aanschouwen dan een ongeluk.
Dat sommigen dan op slag alles vergeten zoals respect voor de slachtoffers, hulpverleners en andere mensen die zich nog over de weg moeten verplaatsen zie ik toch een beetje als een TV mentaliteit hoor... zie je ook de meest vreselijke dingen terwijl je gewoon in je joggingbroek op de bank aan je ballen ligt te krabben he, zelfs je pupillen reageren amper nog op total disaster.

Ander ergernisje: volwassenen die denken dat speeltuinen er zijn om hun uitgezakte lijf mee op te rekken. Help ik m'n kleintje van de glijbaan af, hangen er weer twee van die zwetende nerds aan het klimrek. Van de jongeren die 's avonds de boel vol jointpeuken en blikjes red bull gooien verwacht ik niet veel denkcapaciteit (immers hormonen en zo) maar als je tegen de dertig (of erger) loopt, kom op zeg. Gun die kleintjes hun eigen domein.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 jun 2020, 18:03

J.B. schreef:
Ik snap dat je mij graag aan het werk zag 😎

Gesloten