Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Schipje

Amerika en Trump

Bericht door Schipje » 12 jun 2020, 22:29

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Skywalker schreef:
12 jun 2020, 21:24
https://www.nytimes.com/2020/06/12/movi ... ytimesarts

(en hoe gaan ze dat doen met WW2 films? Hoe wil je films als Soldaat van Oranje, Zwartboek, Schindlers List of Der Untergang 'inclusief en divers' maken? Dan maar minder echtheidsgetrouw? Naast de boten van de soldaten die het strand van Normandië bestormen ook een boot met afrikanen? :mrgreen: (geintje, moet kunnen))
Je kan het elke keer als een geintje zien maar mensen als jij verzieken het sfeer wel op zulke topics. Geen inhoudelijke reacties maar steeds bepaalde groepen belachelijk maken.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 230 times
Been thanked: 118 times

Bericht door Skywalker » 12 jun 2020, 22:37

Schipje schreef:
12 jun 2020, 22:29
Skywalker schreef:

(en hoe gaan ze dat doen met WW2 films? Hoe wil je films als Soldaat van Oranje, Zwartboek, Schindlers List of Der Untergang 'inclusief en divers' maken? Dan maar minder echtheidsgetrouw? Naast de boten van de soldaten die het strand van Normandië bestormen ook een boot met afrikanen? :mrgreen: (geintje, moet kunnen))
Je kan het elke keer als een geintje zien maar mensen als jij verzieken het sfeer wel op zulke topics. Geen inhoudelijke reacties maar steeds bepaalde groepen belachelijk maken.
want jij maakt het gezellig?

Het is een serieuze vraag: hoe wil men historische films inclusief en divers maken.
En is dit geen inbreuk op artistieke vrijheud?

Schipje

Bericht door Schipje » 12 jun 2020, 22:48

Skywalker schreef:
12 jun 2020, 22:37
Schipje schreef:
Skywalker schreef:

Het is een serieuze vraag: hoe wil men historische films inclusief en divers maken.

Waar lees je dat ze historische films divers gaan maken dan? Dat zijn ze helemaal niet van plan joh. De organisatie van de Oscars bepaalt helemaal niet of films divers moeten zijn of niet. Wat ze wel kunnen bepalen is dat ze films die divers zijn vaker gaan nomineren. Maak je niet zo druk zou ik zeggen.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 12 jun 2020, 22:55

Schipje schreef:
12 jun 2020, 22:48
Skywalker schreef:
Schipje schreef:

Waar lees je dat ze historische films divers gaan maken dan? Dat zijn ze helemaal niet van plan joh. De organisatie van de Oscars bepaalt helemaal niet of films divers moeten zijn of niet. Wat ze wel kunnen bepalen is dat ze films die divers zijn vaker gaan nomineren. Maak je niet zo druk zou ik zeggen.
Zoals ik het begrijp moeten films om in aanmerking te komen voor een Oscar aan een aantal diversiteits eisen voldoen.

Een film als bv Schindlers List kan dan 2 dingen doen:
1-dan maar geen Oscar maar wel een accurate film
2-voor de Oscar gaan maar dan wel concessies doen

Ik vind het een bizar iets iig.

Schipje

Bericht door Schipje » 12 jun 2020, 23:18

Skywalker schreef:
12 jun 2020, 22:55
Schipje schreef:
12 jun 2020, 22:48
Skywalker schreef:

Zoals ik het begrijp moeten films om in aanmerking te komen voor een Oscar aan een aantal diversiteits eisen voldoen.

Een film als bv Schindlers List kan dan 2 dingen doen:
1-dan maar geen Oscar maar wel een accurate film
2-voor de Oscar gaan maar dan wel concessies doen

Ik vind het een bizar iets iig.
Dit is al een stuk betere reactie van je dan de eerste. Ja, het is wel bizar maar je moet de Oscar ook niet groter maken dan dat ze zijn. Als een film goed is , dan is die goed, ook zonder een Oscar. Veel films die de Oscars hebben gewonnen, vond ik persoonlijk ook helemaal niks aan. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Schipje op 13 jun 2020, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 322 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 12 jun 2020, 23:56

Toch vreemd, het gaat toch om de BESTE film in zijn categorie?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 274 times
Been thanked: 370 times

Bericht door tijn0 » 13 jun 2020, 08:11

Schipje schreef:
12 jun 2020, 23:18
Dit is al een stuk betere reactie van je dan de eerste. Ja, het is wel bizar maar je moet de Oscar ook niet groter maken dan dat ze zijn. Als een film goed is , dan is die goed, ook zonder een Oscar. Veel films die de Oscars hebben gewonnen, vond ik persoonlijk ook helemaal niks aan. :lol: :lol:
Zo kun je alles afkappen, "maak je niet druk, het zijn maar de Oscars, wie neemt die nou serieus?"

Het is goed dat men diverser gaat nomineren, want het was een wit feestje. Daar hebben veel van de blanke acteurs nooit problemen mee gehad, trouwens. Door eisen te stellen aan de kleurverhouding (omdat het woord nou eenmaal passend is), verander je echter geen mindset.

Een niet-racist heeft geen regels nodig, om niet racistisch te zijn. Een racist heeft die regels nodig. Dus misschien moeten de juryleden maar uit hun rol worden gezet en er een paar meer moderne voor in de plaats komen.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 13 jun 2020, 08:15

Lekker voor Trump. Amerika officieel sinds begin deze maand in een recessie. Kut voor ons allemaal maar lekker voor hem. Al het ‘goede’ werk wat ie heeft verricht en oa het opruimen van de puinhoop achtergelaten door Obama, lekker allemaal verdampt in een paar maanden tijd.
Mo money, Mo honey

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 13 jun 2020, 09:11

Schipje schreef:

het is wel bizar maar je moet de Oscar ook niet groter maken dan dat ze zijn. Als een film goed is , dan is die goed, ook zonder een Oscar. Veel films die de Oscars hebben gewonnen, vond ik persoonlijk ook helemaal niks aan. :lol: :lol:
Dat vind ik ook; met name de laatste pakweg 15-20 jaar heeft het voor mij al veel van z'n waarde verloren en zit er m.i. veel bagger tussen.

Maar! Voor de carriere van een acteur/actrice/regisseur heeft het beeldje een enorme (positieve) impact. JIj en ik kunnen wel zeggen dat het ons niks uitmaakt; binnen dat Hollywood wereldje maakt het wel degelijk uit.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2291 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 13 jun 2020, 12:17

Benieuwd of BLM ook protesten gaat houden tegen de nieuwe Spike Lee film. Donkere mannen die het N woord gebruiken en elkaar zwarte aap noemen....
Laatst gewijzigd door TylerDurdn op 13 jun 2020, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1144 times
Been thanked: 1823 times

Bericht door Maikel_91 » 13 jun 2020, 12:17

Schipje schreef:
Dit is al een stuk betere reactie van je dan de eerste.
Zullen we hier mee gaan stoppen? Want je verwijt eerst Skywalker dat hij de sfeer verpest terwijl hij een legitieme vraag stelt. Om vervolgens daarna nog een soort tikkie na te geven door dit te zeggen.
Ik vind dit beoordelen van elkaar veel meer afbreuk doen aan de sfeer dan de post van Skywalker waar jij in eerste instantie op reageerde. Het is alsof je al met een vooringenomen blik zijn post leest.

Overigens vind ik dat je diversiteit in bepaalde films/series niet moet forceren. Daarvan wordt het racisme denk ik alleen maar groter omdat je nu bewust donkere acteurs gaat aannemen omdat ze donker zijn en blanke acteurs daar dan aanstoot aan zullen gaan nemen.
Blijft een wereld vol ego'tjes.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 158 times
Been thanked: 302 times

Bericht door Brael » 13 jun 2020, 13:45

tijn0 schreef:
13 jun 2020, 08:11
Het is goed dat men diverser gaat nomineren, want het was een wit feestje. Daar hebben veel van de blanke acteurs nooit problemen mee gehad, trouwens. Door eisen te stellen aan de kleurverhouding (omdat het woord nou eenmaal passend is), verander je echter geen mindset.
Natuurlijk is zoiets een wit feestje. Veel films worden nu eenmaal gemaakt over historische gebeurtenissen, en dan is het ook vrij logisch dat blanken daarin de hoofdrol spelen, en geen zwarte mensen. Simpelweg omdat onze historie (grotendeels) geschreven is door blanken.

Kijk, een film over een fictieve superheld, daarvoor zijn blanke en donkere acteurs natuurlijk even geschikt. Maar een film over de oude Romeinen of over één van de twee Wereldoorlogen, daar spelen donkere mensen natuurlijk niet of nauwelijks een rol in.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jun 2020, 14:53

Zoveel films over Rome of de eerste twee wereldoorlogen worden er nou ook niet meer gemaakt. Ik snap je punt, hoor, maar de overwegend witte aanwezigheid bij de Oscars is niet alleen te verklaren door de aard van de films.

NESTA

Bericht door NESTA » 13 jun 2020, 15:18

tijn0 schreef:
13 jun 2020, 14:53
Zoveel films over Rome of de eerste twee wereldoorlogen worden er nou ook niet meer gemaakt. Ik snap je punt, hoor, maar de overwegend witte aanwezigheid bij de Oscars is niet alleen te verklaren door de aard van de films.
Klopt. Dat zou misschien komen omdat maar 13% van Amerika Afro-Amerikaans is.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jun 2020, 15:24

Er zijn meer kleuren, maar goede toevoeging! Het gaat om of je de verhoudingen een beetje terugziet in films.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 464 times
Been thanked: 906 times

Bericht door deninho32 » 13 jun 2020, 16:14

Als ik dit allemaal lees komt steeds weer het woord excuusneger in me op. Lijkt me ook niet de bedoeling..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Schipje

Bericht door Schipje » 13 jun 2020, 16:36

https://www.ad.nl/andere-sporten/lebron ... ~a48c96f5/

Een goed plan van Lebron James. Hopelijk is Trump bezig aan zijn laatste maanden als president van Amerika.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 268 times
Been thanked: 484 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 13 jun 2020, 17:08

Dat is inderdaad wel en goed initiatief. Al had zoiets er natuurlijk ook al lang moeten zijn. Geeft natuurlijk wel iets aan omtrent racisme dat Republikeinen al decennia-lang het moeilijker maken voor Afro-Amerikanen om te stemmen. Al zullen ze zelf uiteraard aangeven dat dit niet het geval is, maar zelfs dan is duidelijk dat lagere sociaal economische klasse duidelijk worden tegengewerkt om te stemmen.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 13 jun 2020, 19:29

NESTA schreef:
13 jun 2020, 15:18
tijn0 schreef:
13 jun 2020, 14:53
Klopt. Dat zou misschien komen omdat maar 13% van Amerika Afro-Amerikaans is.
Dus gaan ze nu voornamelijk films maken over het leven in een gevangenis, daar zijn ze namelijk oververtegenwoordigd....

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 13 jun 2020, 20:25

TylerDurdn schreef:
13 jun 2020, 12:17
Benieuwd of BLM ook protesten gaat houden tegen de nieuwe Spike Lee film. Donkere mannen die het N woord gebruiken en elkaar zwarte aap noemen....
Jordan Peele scoort wel punten daar:
https://www.hollywoodreporter.com/rambl ... us-1197021
tijn0 schreef:
13 jun 2020, 15:24
Er zijn meer kleuren, maar goede toevoeging! Het gaat om of je de verhoudingen een beetje terugziet in films.
Jaren geleden kreeg JK Rowling dit verwijt nav haar Harry Potter reeks.
"Te wit" schreeuwde men.
Totdat er iemand er cijfers bij haalde over de Britse bevolking (% blank, % indiër, etc) en dit naast alle Hogwarts studenten legde.
Wat bleek? Het was een correcte verhouding.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 13 jun 2020, 21:11

Het moet ook maar eens een keer afgelopen zijn met dit gezever.
Het is toch te gek voor woorden dat de laatste cq 15 jaar alle meningen die minderheden hebben en waar de meerderheid niks mee heeft worden opgedrongen.
We maken een actiegroep en via internet en met een # krijgt iedere nobody een stem, als je dan maar hard genoeg zeikt word het opgepikt.
Nu zijn het boze donkere mensen. Dan hebben we weer boze veganisten, dan weer boze vrouwen, dan weer boze homo's en transgenders, dan weer mensen die boos zijn op de beurs omdat daar mensen veel geld verdienen door hard te werken, en natuurlijk milieu activisten.
Allemaal boos en beledigd terwijl 90% van de mensen gewoon hun schouders ophaalt en een zo normaal en gelukkig mogelijk leven wil leiden.
Het is natuurlijk makkelijk zeiken als je niks te doen hebt vanuit je kraakpand en tijd genoeg hebt om te gaan demonstreren terwijl de mensen die je uitkering betalen netjes aan het werk zijn. Hier in Nijmegen woont ook een hoop van dat hypocriet deug volk allemaal tegen de maatschappij maar wel een uitkering trekken.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 89 times
Been thanked: 74 times

Bericht door PSV90 » 13 jun 2020, 23:01

Tsja misschien minder nieuws/sociale media volgen, dan hoef je hier op zich weinig last van te hebben denk ik.

Overigens vond die opmerking over de beurs zo random dat ik nu denk dat je op de beurs werkt ;)

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 14 jun 2020, 10:35

Neem aan dat het over Occupy gaat. De gedachte achter Occupy was natuurlijk volledig terecht. Dat de beurzen nu ook stijgen, terwijl de armoede toeneemt is ook zoiets.

Eigenlijk zijn al zijn voorbeelden terecht. In alle gevallen is er namelijk (subjectief, want dat is ethiek) sprake van groot onrecht. Dierenleee, natuurleed, kapitalisme, homoemancipatie, vrouwenongelijkheid en racisme. Het zou allemaal niet mogen bestaan en dat doet het wel. Maar wanneer je de eerste twee niet zo spannend vindt en van die laatste paar geen last, dan kan ik me voorstellen dat je het overdreven vindt.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 14 jun 2020, 12:35

Schipje

Bericht door Schipje » 14 jun 2020, 14:25

De harde kern van Trump blijken verstandelijke beperkten te zijn. :lol: :lol:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 322 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 14 jun 2020, 15:20

Gaan we dit topic weer laten ontsporen door elkaar “kamp links” en “kamp rechts” filmpjes te laten zien?
Wat voegt die onzin toe aan de discussie? Ik snap dat echt niet.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Gesloten