Ergernissen

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 312 times
Been thanked: 545 times

Awards:

Ergernissen

Bericht door Thijs85 » 25 jun 2020, 19:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef:
25 jun 2020, 19:13
Hij is professioneel kangoeroeboxer. De markt daarvoor is in Australië iets groter dan hier.

Maar serieus: mooi land hoor, ieder land heeft z'n nadelen. Daar zijn dat wat levensgevaarlijke dieren, maar als dat alles is :mrgreen:
De automobilisten schijnen er ook nog irritanter te zijn dan hier...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 20:01

Grasmat schreef:
25 jun 2020, 19:13
Hij is professioneel kangoeroeboxer. De markt daarvoor is in Australië iets groter dan hier.

Maar serieus: mooi land hoor, ieder land heeft z'n nadelen. Daar zijn dat wat levensgevaarlijke dieren, maar als dat alles is :mrgreen:
En een paar bosbranden, en rare plattelandsmensen. En een mislukt Engels brabbeltaaltje. En de beste band komt niet uit Australie maar uit Nieuw Zeeland (Crowded House). Dus eigenlijk is het een soort Friesland van de wereld. Het is er, je kan er heen, maar als het zou overstromen dan zou niemand daar echt moeite mee hebben :mrgreen:

Ho, disclaimer, dat over die band neem ik terug. Helemaal ACDC vergeten. Maar dat is toeval dat daar vandaan komt..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 807 times
Been thanked: 2379 times

Bericht door ShovingNE2 » 25 jun 2020, 20:19

@Menno1
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Been thanked: 416 times

Bericht door tijn0 » 25 jun 2020, 20:37

INXS was ook niet onaardig.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 20:51

tijn0 schreef:
25 jun 2020, 20:37
INXS was ook niet onaardig.
Afbeelding
Only in it for the money

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 25 jun 2020, 20:55

Je plaatje is kut.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 jun 2020, 11:12

tijn0 schreef:
25 jun 2020, 20:55
Je plaatje is kut.
Nee, INXS is best ok. Had gewoon zin om het plaatje te plaatsen :mrgreen:
Only in it for the money

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 jul 2020, 22:46

PCGC schreef:
25 jun 2020, 14:37
tijn0 schreef:
25 jun 2020, 07:27
Dankzij therapie heb ik tegenwoordig minder last van mijn spinnenfobie, maar de beesten die je daar ziet... daar gaat geen therapie mij voor wapenen. Direct een fight or flight reactie, wat bij mij nooit resulteert in fight.
Ik was net een paar maanden in Australië toen ik op een gegeven moment een vuilniszak in de kliko wilde gooien. Het was al donker, dus ik op de tast en mijn zaklantaarn van mijn telefoon op zoek naar die kliko, doe die klep open en ineens schiet er iets over mijn hand. Was het zo’n grote Huntsman spider, ter grootte van een volwassen krab. Nou, dan staat je hart wel even stil hoor.
2 maanden daarna zat de hond in de hoek van de tuin irritant te blaffen, en bleef ze op het gras net voor een struik staan. Ik ga kijken waarom ze zo blafte, kijk ik in de struiken ligt daar een slang van 1,5 meter gewoon rustig te chillen. Ik belde de slangen meneer (die gevaarlijke slangen bij mensen weghaalt), maar na de slang beschreven te hebben zei hij dat ik maar op de grond moest stampen met mijn voet en de hond een dagje binnen moest houden, want voor een doodgewone diamond python kwam hij niet opdagen.

Verder, behalve wat Redbacks onder de tuinstoelen, niet in aanraking geweest met giftige dieren hier al vonden de buren van mij laatst in de tuin wel een dooie Eastern Brown snake, die moet je echt niet bijten en zeker niet als je een (klein) kind bent.
Ik verbleef ooit eens een maand bij een Australische scharrel die ik elders had leren kennen. Meteen erachter gekomen dat Australië voor mij gewoon niet geschikt is. Constant paranoïde in m'n schoen, onder het bed, achter de pleepot, etc kijken of daar niks zit wat vervelend gaat doen. Reed gewoon een keer op m'n fietsje door een suburban woonwijk, zag in de verte iets liggen dat op n stuk rubber leek, maar dacht er verder niet bij na. Toen ik er langs reed, bleek het een slang te zijn, die gelukkig naar de fiets hapte ipv naar mij. Fucking vette natuur en chille life style, maar die beesten verzieken het compleet voor mij. Zelfs zo'n simpel zwartwit vogeltje heeft me n keer aangevallen toen ik in de tuin de was aan het ophangen was.

Overigens is het engste wat ik heb meegemaakt in Japan gebeurd. Ik stapte bij n maat in de auto die ver in de bossen woont. Zit er opeens zo'n spin met witte zak op de rug op t dashboard. Hij probeerde die spin dood te meppen, maar dat lukte maar half. Die witte zak scheurde open en daar renden toen allemaal mini spinnetjes hysterisch uit. Ik ben letterlijk door het open raam naar buiten geklauterd, aan de deur open doen dacht ik niet meer. Serieus vaak nachtmerries van gehad.

Terug naar ergernissen: misschien al eens gezegd hier, maar ik heb echt een enorme hekel aan rokende tokkies in een pretpark/dierentuin/amusementsplek vol met kinderen. Het zijn altijd dezelfde kermisklant achtige types met zo'n zelfgerolde die in rijen staan te wachten of waar veel mensen samen komen, en zich er niks van aantrekken wat het met anderen doet.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 25 jul 2020, 07:09

Dat spinnenverhaal is vreselijk! Al kon je het misschien wel een beetje aan zien komen, want het was het eerste wat ik dacht 😉.

Wat rokers bij pretparken betreft: eens. Sowieso komt daar divers volk, waar ergernissen gauw de kop op steken vanwege "verschillende gebruiken", om het maar even politiek correct te verwoorden.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 25 jul 2020, 07:38

Ik wist überhaupt niet dat je nog mocht roken in het pretpark.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 jul 2020, 11:39

Josef Dettelbacher schreef:
24 jul 2020, 22:46
PCGC schreef:
25 jun 2020, 14:37
tijn0 schreef:
25 jun 2020, 07:27
Dankzij therapie heb ik tegenwoordig minder last van mijn spinnenfobie, maar de beesten die je daar ziet... daar gaat geen therapie mij voor wapenen. Direct een fight or flight reactie, wat bij mij nooit resulteert in fight.
Ik was net een paar maanden in Australië toen ik op een gegeven moment een vuilniszak in de kliko wilde gooien. Het was al donker, dus ik op de tast en mijn zaklantaarn van mijn telefoon op zoek naar die kliko, doe die klep open en ineens schiet er iets over mijn hand. Was het zo’n grote Huntsman spider, ter grootte van een volwassen krab. Nou, dan staat je hart wel even stil hoor.
2 maanden daarna zat de hond in de hoek van de tuin irritant te blaffen, en bleef ze op het gras net voor een struik staan. Ik ga kijken waarom ze zo blafte, kijk ik in de struiken ligt daar een slang van 1,5 meter gewoon rustig te chillen. Ik belde de slangen meneer (die gevaarlijke slangen bij mensen weghaalt), maar na de slang beschreven te hebben zei hij dat ik maar op de grond moest stampen met mijn voet en de hond een dagje binnen moest houden, want voor een doodgewone diamond python kwam hij niet opdagen.

Verder, behalve wat Redbacks onder de tuinstoelen, niet in aanraking geweest met giftige dieren hier al vonden de buren van mij laatst in de tuin wel een dooie Eastern Brown snake, die moet je echt niet bijten en zeker niet als je een (klein) kind bent.
Ik verbleef ooit eens een maand bij een Australische scharrel die ik elders had leren kennen. Meteen erachter gekomen dat Australië voor mij gewoon niet geschikt is. Constant paranoïde in m'n schoen, onder het bed, achter de pleepot, etc kijken of daar niks zit wat vervelend gaat doen. Reed gewoon een keer op m'n fietsje door een suburban woonwijk, zag in de verte iets liggen dat op n stuk rubber leek, maar dacht er verder niet bij na. Toen ik er langs reed, bleek het een slang te zijn, die gelukkig naar de fiets hapte ipv naar mij. Fucking vette natuur en chille life style, maar die beesten verzieken het compleet voor mij. Zelfs zo'n simpel zwartwit vogeltje heeft me n keer aangevallen toen ik in de tuin de was aan het ophangen was.
Dus nooit aan een Aussie scharrel beginnen anders komen de slangen op je af en wordt je aangevallen door een soort musje. Check..
Only in it for the money

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 jul 2020, 10:02

Was het zoiets Josef?

Afbeelding
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 jul 2020, 22:32

@deninho32 @ShovingNE2 @Maikel_91

een van jullie, maakt niet uit wie, verwijder die post hierboven van @PCGC aub en strafbankje voor die meneer aub. The fuck man, is het bij jullie ook zo warm momenteel.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1172 times
Been thanked: 1882 times

Bericht door Maikel_91 » 29 jul 2020, 22:34

:lol:

Wat een ding. Zou oprecht emigreren uit 't land als ik dat tegen zou komen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2153 times
Been thanked: 818 times

Bericht door Ren Höek » 29 jul 2020, 23:36

Ik heb begrepen dat dit soort beesten (vooral al die giftige) allemaal niet voorkomen in Nieuw-Zeeland, dat maakt een bezoek aan dat land nog interessanter :lol:

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 30 jul 2020, 07:11

Ik ben niet van het snelle huilen - hoewel, een beetje romcom en ik heb vochtige oogjes - maar als ik dat beest in huis zou aantreffen... 😭

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 30 jul 2020, 11:26

WTF IS DAT EN WAAROM WIL HET MENSEN DOODMAKEN. KILL IT WITH FIRE.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 30 jul 2020, 11:45

PCGC schreef:
29 jul 2020, 10:02
Was het zoiets Josef?

Afbeelding
Dit moet in de reisgidsen voor touristen. Naast de andere enge beesten. Dit zie je op tv niet. Wel koala`s en kangoeroes. Lekker schattig, maar dit..
Only in it for the money

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 30 jul 2020, 11:54

Die slaan je ook zo voor je bek hoor als je te dichtbij komt die Kangaroes. En als die ineens voor je auto springen als je 80 of 100 rijdt dan heb je ook een probleem 😂

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 30 jul 2020, 12:00

PCGC schreef:
30 jul 2020, 11:54
Die slaan je ook zo voor je bek hoor als je te dichtbij komt die Kangaroes.
Dragen ze een ADO shirt?
Only in it for the money

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 01 aug 2020, 21:15

Ik erger me aan domme mensen op televisie. Mijn vrouw kijkt nu een of ander gaar debat op televisie bij Max (we kunnen wel stellen dat alle passie inmiddels de relatie uit is), en daarin zit een of andere volkszanger die ik niet ken, die godbetert eerst betoogt dat ondanks alle klimaatveranderingen hij gewoon zijn ding moet doen "want je leeft maar een keer en het kan morgen voorbij zijn" (hopelijk heeft hij gelijk), en vervolgens poneert hij nog eens de stelling dat we alle vleermuizen uit moeten roeien, omdat ze virussen veroorzaken. Zegt een ander dat we dat niet kunnen doen, zegt een of ander dom wijf naast hem dat we nu anders wel de mensen aan het uitroeien zijn. Wat is de mens toch een vreselijk stupide wezen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1172 times
Been thanked: 1882 times

Bericht door Maikel_91 » 01 aug 2020, 21:35

:lol:
Wat een prachtig verhaal. Tijn, never change

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 aug 2020, 22:27

tijn0 schreef:
01 aug 2020, 21:15
Ik erger me aan domme mensen op televisie. Mijn vrouw kijkt nu een of ander gaar debat op televisie bij Max (we kunnen wel stellen dat alle passie inmiddels de relatie uit is), en daarin zit een of andere volkszanger die ik niet ken, die godbetert eerst betoogt dat ondanks alle klimaatveranderingen hij gewoon zijn ding moet doen "want je leeft maar een keer en het kan morgen voorbij zijn" (hopelijk heeft hij gelijk), en vervolgens poneert hij nog eens de stelling dat we alle vleermuizen uit moeten roeien, omdat ze virussen veroorzaken. Zegt een ander dat we dat niet kunnen doen, zegt een of ander dom wijf naast hem dat we nu anders wel de mensen aan het uitroeien zijn. Wat is de mens toch een vreselijk stupide wezen.
Dat laatste sowieso..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 02 aug 2020, 09:31

Goed verhaal. Lekker kort ook!

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 778 times
Been thanked: 840 times

Bericht door El Sordo » 02 aug 2020, 11:24

Haha, los van serieuze fobieën zijn al die volwassen kerels hier die bang zijn voor wat beestjes toch wel erg schattig. Is toch prachtig man, ik kan me urenlang vermaken met het observeren van die beestjes. De mooiste was een flinke Zwarte Weduwe die zich ophield in een hoek van mijn slaapkamer. Schitterende felrode tekening op de rug. Ook een relatief ongevaarlijke schorpioen kwam elke dag, op zoek naar eten, even polshoogte nemen. Af en toe met wat jong op de rug. Mooi hoor. Veruit de mooiste spin die ik ooit heb gezien was een Nephila, ongeveer zo groot als een kinderhand.

Afbeelding

Zet mij in een omgeving met allerhande reptielen, amfibieën en spinachtigen en ik ben dagen zoet hoor.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 489 times
Been thanked: 934 times

Bericht door deninho32 » 02 aug 2020, 12:10

Ik vind alle beesten ranzig..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Gesloten