Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1999 times
Been thanked: 1086 times

Actualiteiten

Bericht door J.B. » 01 jul 2020, 17:45

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

tijn0 schreef:
01 jul 2020, 17:39
J.B. schreef:
01 jul 2020, 17:34
Jij mag best in een moslimwijk op een kistje grove grappen over mohammed maken, maar je moet niet gek op kijken als daar een reactie op komt. Want ook die mensen hebben dus recht op hun mening.
Als ze hun mening geven is het prima, maar met een beetje pech roepen ze een fatwa uit, dan gaat de lol eraf.

Ik vind het plaatje sterk, maar het is een terecht punt dat niet elke reactie is toegestaan. Nu vind ik de vergelijking tussen terreur en Arie Boomsma een beetje simpel, maar aan de andere kant heeft Arie wel een beste baard.
Waar het nu op begint te lijken is dat de zogenaamde `vrijheid van meningsuiting` vooral geldt voor diegenen die de grootste bek hebben of die het hardste schreeuwen. Gek genoeg zijn dat dezelfde mensen die als daar kritiek op gegeven wordt om het hardste roepen dat men ze de mond wil snoeren (het woord censuur of monddood is ook hier een term die te pas en onpas wordt gebruikt). Wilders (of die andere mafkees) hebben daar trouwens ook een handje van. Ja, je mag alles zeggen, hoe dom of grof ook, maar laten we stoppen met het meten met twee maten. Dit werkt twee kanten op. Maargoed, dit kreeg ik in het VI topic ook niet echt lekker uitgelegd, want sponsors dit en Arie Boomsma dat. Nee, dat is de reactie op, ook vrijheid van meningsuiting, maarja, dan komt het even niet uit en dan is ineens censuur of wat dan ook. Daar ga ik echt niet mee. Je accepteert de gevolgen van bepaalde uitspraken. Zo simpel is het. Anders moet je ze niet doen..
Only in it for the money

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 293 times
Been thanked: 391 times

Bericht door tijn0 » 01 jul 2020, 17:53

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Derksen heeft jarenlang jan en alleman mogen beledigen en weet ik veel wat geroepen, en nu zijn wat mensen er klaar mee. Dat heeft met censuur niets te maken.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 01 jul 2020, 18:13

...
Laatst gewijzigd door tijn0 op 02 jul 2020, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 01 jul 2020, 18:16

...
Laatst gewijzigd door tijn0 op 02 jul 2020, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 01 jul 2020, 19:57

ShovingNE2 schreef:
01 jul 2020, 19:42
We gaan naar twee kampen in de maatschappij met een extreme verharding.
Lees jij je eigen posts wel eens terug?
Jij staat soms heel open voor zaken en kunt genuanceerd zijn, maar je springt er regelmatig ook met 2 benen op kniehoogte in. Oftewel je bent zelf medeplichtig aan die verharding. Beetje vreemd en hypocriet om dan over 'ze' te praten.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 01 jul 2020, 20:20

Sorry Shoving, je bent weer flink aan het doorslaan. Zowel in taalgebruik als in alt-light/right frames.
Dit gaat nergens meer over en maakt iedere poging tot discussie zinloos.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 93 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 01 jul 2020, 21:10

J.B. schreef:
01 jul 2020, 12:21
klotelinks
Eindelijk het licht gezien... ;)
Afbeelding
Het argument dat de vrijheid van meningsuiting wordt ondermijnd wordt zeker wel eens misbruikt.

Toch denk ik dat er wel degelijk een bredere beweging is die probeert meningen die niet in hun straatje passen aan te vallen op manieren waarbij vrijheid van meningsuiting wel degelijk in het gedrang komt. Een duidelijk voorbeeld is misschien J.K. Rowling?
Laatst gewijzigd door PSV90 op 02 jul 2020, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 670 times

Bericht door PCGC » 01 jul 2020, 22:41

Hoezo zijn er posts verwijderd? Dat kan toch niet als je niet de laatste poster bent geweest?
Ik vind het wel schadelijk als een mod/Admin zelf zijn eigen posts gaat verwijderen, zodat tijn0 nu als een droplul lijkt....
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 770 times
Been thanked: 2336 times

Bericht door ShovingNE2 » 02 jul 2020, 06:16

Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn posts doet. En het was ook niet om tijn0 een droplul te laten lijken. Op zijn verzoek die posts verwijderen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 897 times
Been thanked: 1190 times

Bericht door ruuddevil » 02 jul 2020, 07:15

tijn0 schreef:
01 jul 2020, 18:13
Ander ding: er komt een club die zich gaat bezighouden met het aanzwengelen van de discussie over slavernijverleden. O.a. Typhoon en Davids zitten erin.

Een 'discussie' doet vermoeden dat ook andere geluiden gehoord en besproken worden, maar ik vraag me oprecht af, of dat ook de uitwerking gaat zijn. Zit men echt op een discussie te wachten, of willen ze Nederland voorlichten?
Intellectueel Edgar Davids is niet eens in staat tot een discussie. Typhoon kwam een aantal jaar geleden in het nieuws omdat hij vond dat hij op basis van zijn huidskleur door de politie werd gecontroleerd, hij reed namelijk in een dure auto. Bleek die auto een modale Mitsubishi te zijn. :lol:

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV90 » 02 jul 2020, 07:16

Als normale user kun je een post alleen verwijderen als er daarna nog niet gereageerd is in de topic. Kun je natuurlijk wel min of meer omzeilen door gewoon je post te wijzigen en de inhoud te wissen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 481 times
Been thanked: 922 times

Bericht door deninho32 » 02 jul 2020, 07:18

Of je vraagt aan een mod om het te verwijderen. Staat misschien een beetje raar nu, maar @ShovingNE2 is verantwoordelijk voor zijn eigen teksten. Dus ook of ze er nog staan.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 897 times
Been thanked: 1190 times

Bericht door ruuddevil » 02 jul 2020, 07:25

Had Kay toch gelijk. ;)

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 670 times

Bericht door PCGC » 02 jul 2020, 09:05

deninho32 schreef:
02 jul 2020, 07:18
Of je vraagt aan een mod om het te verwijderen. Staat misschien een beetje raar nu, maar @ShovingNE2 is verantwoordelijk voor zijn eigen teksten. Dus ook of ze er nog staan.
Wellicht verkeerde topic, maar ik vind dat ik hier toch iets van moet zeggen. Eerlijk gezegd vind ik wat er nu gebeurd niet kies en eigenlijk misbruik maken van het ‘mod zijn’ .
Wij als gebruikers kunnen onze posts niet meer verwijderen als er eenmaal achteraan is gepost, maar nu gebruikt een mod die optie wel. Dit terwijl jullie altijd zelf, heel keurig overigens, aangeven, niet te modereren bij jezelf.

Wilde het toch even gezegd hebben.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 481 times
Been thanked: 922 times

Bericht door deninho32 » 02 jul 2020, 09:43

Zit misschien wel wat in. Shoving heeft het echter eerst intern gevraagd en na overleg heeft hij zijn posts verwijderd. In principe is dat hetzelfde als wanneer een andere user mij vraagt een post te verwijderen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1999 times
Been thanked: 1086 times

Bericht door J.B. » 02 jul 2020, 11:11

PSV90 schreef:
01 jul 2020, 21:10
J.B. schreef:
01 jul 2020, 12:21
klotelinks
Eindelijk het licht gezien... ;)
Afbeelding
Het argument dat de vrijheid van meningsuiting wordt ondermijnd wordt zeker wel eens misbruikt.

Toch denk ik dat er wel degelijk een bredere beweging is die probeert meningen die niet in hun straatje passen aan te vallen op manieren waarbij vrijheid van meningsuiting wel degelijk in het gedrang komt. Een duidelijk voorbeeld is misschien J.K. Rowling?
Wat was er met Rowling?
Only in it for the money

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 02 jul 2020, 11:31

Iets met sekse. Ze zei dat "iemand die menstrueert" ook wel gewoon vrouw genoemd kan worden, maar mannen kunnen ook menstrueren (want iedere vrouw kan besluiten als man door het leven te gaan).

En daar kreeg ze een stortvloed aan kritiek op, wat me nogal simpel leek. Haar mening was helemaal niet spannend, maar goed.

Ik hou me doorgaans verre van dat onderwerp. Ik vind het niet zo interessant en denk dat ze gewoon niet overal zo'n big deal van moeten maken.

En mensen die zeggen man noch vrouw te zijn, daar kan ik helemaal niks mee.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 236 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Skywalker » 02 jul 2020, 12:21

tijn0 schreef:
02 jul 2020, 11:31
Iets met sekse. Ze zei dat "iemand die menstrueert" ook wel gewoon vrouw genoemd kan worden, maar mannen kunnen ook menstrueren (want iedere vrouw kan besluiten als man door het leven te gaan).

En daar kreeg ze een stortvloed aan kritiek op, wat me nogal simpel leek. Haar mening was helemaal niet spannend, maar goed.

Ik hou me doorgaans verre van dat onderwerp. Ik vind het niet zo interessant en denk dat ze gewoon niet overal zo'n big deal van moeten maken.

En mensen die zeggen man noch vrouw te zijn, daar kan ik helemaal niks mee.
De gendergekkies zijn geen Potter fan meer nee.

Rowling heeft m.i. ook gewoon gelijk.
Prima als een man besluit dat ie als vrouw door het leven gaat, maar dat maakt hem nog geen vrouw,
Er is een hoop heisa geweest om een man die zich identificeerde als vrouw en voor uitstrijkje naar een arts wilde om zich te laten checken op baarmoederhalskanker.
Een man. Met een snikkel.

Zo gek zijn ze voortaan.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 02 jul 2020, 12:34

tijn0 schreef:
IEn daar kreeg ze een stortvloed aan kritiek op, wat me nogal simpel leek. Haar mening was helemaal niet spannend, maar goed.
Ze ontkende daarmee de vrouwen die als man geboren zijn.
En het was ook niet de 1e keer dat ze een negatieve opmerking maakte over de lgbt-gemeenschap.

Ik vind het altijd wel komisch dat een storm of stortvloed aan kritiek niet zou liggen aan de ontvanger, maar aan de vele criticasters.
Skywalker schreef:
02 jul 2020, 12:21
Prima als een man besluit dat ie als vrouw door het leven gaat, maar dat maakt hem nog geen vrouw,
Fysiek niet, geestelijk wel.
Een transseksueel is overigens wel volledig getransformeerd naar het andere geslacht.
Skywalker schreef:
Zo gek zijn ze voortaan.
Ze?
Iedereen over één kam scheren op basis van 1 idioot voorbeeld, dat is bedroevend.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 236 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Skywalker » 02 jul 2020, 12:59

Ren Höek schreef:
02 jul 2020, 12:34

Fysiek niet, geestelijk wel.
Een transseksueel is overigens wel volledig getransformeerd naar het andere geslacht.
Lijkt me sterk dat die artsen er ook voor zorgen dat baarmoederhalskanker een optie is.
Of dat een man die vrouw wordt zwanger kan worden.
Skywalker schreef:
Zo gek zijn ze voortaan.
Ren Höek schreef:
Ze?
Iedereen over één kam scheren op basis van 1 idioot voorbeeld, dat is bedroevend.
Zo zijn er wel meer voorbeelden. Maar als ik die hier ga posten knalt het forum er uit en heb ik Shoving, Maikel en Deninho op mn dak.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 02 jul 2020, 13:14

Ren Höek schreef:
tijn0 schreef:
IEn daar kreeg ze een stortvloed aan kritiek op, wat me nogal simpel leek. Haar mening was helemaal niet spannend, maar goed.
Ze ontkende daarmee de vrouwen die als man geboren zijn.
Misschien heeft ze moeite met dat aspect. Ik vind het helemaal prima als een man zich vrouw besluit te noemen en dan ook het andere toilet in wil, mij best. Doe wat je gelukkig maakt. Ik vind het zelfs heel wijs, bij die kids die al vanaf hun vijfde weten: maar ik ben geen jongetje/meisje. Alsjeblieft, laten we die kids helpen. Jongvolwassenen idem, niemand moet ongelukkig zijn (structureel, soms is het wel goed).

Maar ik heb ook een gevoel dat een wezenlijk deel andere (mentale) problemen heeft een daarvoor een oplossing zoekt in deze hoek. Dat zijn dus niet die kids. Beetje als die figuren die zich laten ombouwen tot een tijger, of iets anders geks. Die proberen een leegte te vullen met een andere leegte. Niet alles is even oprecht. Dat geeft mij een dubbel gevoel aangaande dit onderwerp.

En dat overspannen reageren ook. Iemand kan toch dergelijke gevoelens uiten en dat je vervolgens in gesprek gaat met elkaar? In plaats daarvan is het direct oorlog.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 02 jul 2020, 14:01

tijn0 schreef:
02 jul 2020, 13:14
Maar ik heb ook een gevoel dat een wezenlijk deel andere (mentale) problemen heeft een daarvoor een oplossing zoekt in deze hoek.
Ongetwijfeld zullen die mensen er ook zijn.
Maar dat doet niets af aan degenen die geen andere problemen hebben. En bij een gendertransitie met geslachtsaanpassende operaties komt heel wat kijken, daar gaat een heel (gemiddeld twee jaar durend) traject aan vooraf met behandelaars (meestal een psycholoog en een seksuoloog) en geslachtshormonen. Dat is absoluut geen makkelijk traject.
En dat overspannen reageren ook. Iemand kan toch dergelijke gevoelens uiten en dat je vervolgens in gesprek gaat met elkaar? In plaats daarvan is het direct oorlog.
Waarom is het overspannen?
En hoezo is het oorlog? En hoezo direct?

Er is al langer kritiek op haar transfobe tweets, dit is niet de eerste keer.
Naar aanleiding van de huidige kritiek heeft ze trouwens een flink essay geschreven om zichzelf te verdedigen en te verklaren, maar ook daarin maakt ze enkele transfobe opmerkingen. Wat weer extra kritiek opleverde.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV90 » 02 jul 2020, 14:18

Dit is tegenwoordig dus transfobie? Dat ze hierna een te maken krijgt met een storm aan kritiek, mensen die afstand van haar nemen, mensen die niet meer met haar willen werken, mensen die haar willen boycotten gaat wel ver toch?

Uiteraard hebben die mensen ook recht op vrijheid van meningsuiting dus je kunt er niet echt iets tegen doen. Maar ik vind dit wel degelijk een ongezonde ontwikkeling.

Ik vind het prima om iemand die als man geboren is vrouw te noemen als diegene zich daar beter bij voelt. Maar in mijn ogen slaat het nergens op om vrouwen 'people who menstruate' te gaan noemen. Maar met deze visie ben je blijkbaar transfoob.

De reden dat ik Rowling noemde was overigens dat ik dacht dat we het er wel over eens konden zijn dat het onzin was om haar als transfoob weg te zetten en dat er wel degelijk een beweging is die mensen monddood probeert te maken. Verkeerd gedacht blijkbaar...
Laatst gewijzigd door PSV90 op 02 jul 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 02 jul 2020, 14:23

@Ren Höek vergeef me dat ik niet op de hoogte ben van de gemiddelde postings van JK Rowling. Ik heb zelfs haar boeken nooit gelezen, laat staan haar tweets.

Zoals ik het begreep, maakte ze een opmerking over menstrueren en kreeg daarna de wind van voren. Ik heb niet het idee dat er veel ruimte is om een andere mening of een ander beeld te schetsen, zonder die reacties te krijgen. Nu vind ik dat prima, tijden veranderen, maar we moeten niet doen alsof het niet overspannen is.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 02 jul 2020, 14:41

tijn0 schreef:
02 jul 2020, 14:23
Zoals ik het begreep, maakte ze een opmerking over menstrueren en kreeg daarna de wind van voren.
Dit klopt.
Maar het is dus niet de eerste keer dat ze een dergelijke opmerking maakt en veel kritiek krijgen vind ik geen oorlog, ik zie sowieso niet waarom het een probleem zou moeten zijn dat ze kritiek krijgt op tweets. Veel mensen geven aan het niet eens te zijn met haar, waarom is dat erg? Zij mag wel haar mening geven, maar anderen niet?

Zoals Memphis kritiek kreeg toen hij poseerde met een lijger, krijgt Rowling kritiek met een kwetsende tweet over transgenders (die ook fysiologisch onjuist is, aangezien vrouwen tijdens en na de menopauze niet meer menstrueren en desondanks nog steeds vrouw zijn).

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 02 jul 2020, 14:44

Ja, eens. Zoals gezegd: niets mis mee, tijden veranderen.

Maar van een dialoog kunnen we moeilijk spreken en die vind ik persoonlijk leuker. Stel dat we hier net zo zouden reageren op elkaar. Dan moet je het maatschappelijke deel elke zoveel weken sluiten. Oh, wacht...

Gesloten