Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Actualiteiten

Bericht door RaJitsu » 03 jul 2020, 15:42

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef:
03 jul 2020, 15:41
Profilering op basis van uiterlijke kenmerken (in tegenstelling tot profilering op basis van gedrag) is inderdaad normaal. Alleen ligt het thema huidskleur dan weer extreem gevoelig.
Punt is dat dit niet normaal zou moeten zijn. Typhoon had gewoon gelijk. Niets van wat hij zegt klopte niet.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 03 jul 2020, 15:48

Ik denk dat dit wel normaal zou moeten zijn. Op een slimme manier profileren helpt gewoon om misdaden op te lossen namelijk.

Echter, moet men er wel zeer bewust van zijn dát men profileert op basis van uiterlijke kenmerken, en er op een verantwoorde manier mee omgaan. Bewustwording is daarom wel zeer belangrijk, anders kan er bewust of onbewust veel schade mee worden aangericht.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 236 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Skywalker » 03 jul 2020, 15:54

Die gekken gaan steeds verder met de beeldenstorm.
Dat de politie/overheid niet direct vanaf het begin heeft ingegrepen is een dure fout.

De kleine zeemeermin en een rendier. Zwaar racistisch uiteraard. Uit respect voor Floyd bekladden en de hens erin.

https://www.reuters.com/article/us-glob ... 416R?taid=

https://www.politicopathy.com/2020/07/0 ... -portland/

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1192 times

Bericht door ruuddevil » 03 jul 2020, 16:12

Het wordt me uit het artikel niet duidelijk. Waarom is dat beeld in Denemarken racistisch?

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 03 jul 2020, 16:12

Brael schreef:
03 jul 2020, 15:48
Ik denk dat dit wel normaal zou moeten zijn. Op een slimme manier profileren helpt gewoon om misdaden op te lossen namelijk.
Op basis van huidskleur/etniciteit profileren is niet slim. Neem het voorbeeld van Typhoon. Was dat logischerwijs een potentiële crimineel gezien zijn uiterlijk en de specifieke auto? Dat had niets met slimheid te maken.
Echter, moet men er wel zeer bewust van zijn dát men profileert op basis van uiterlijke kenmerken, en er op een verantwoorde manier mee omgaan. Bewustwording is daarom wel zeer belangrijk, anders kan er bewust of onbewust veel schade mee worden aangericht.
Maar dergelijke bewustwording zou toch juist betekenen dat je niet puur op etniciteit profileert?
Laten we niet vergeten dat dit iets is dat vrij ver doorgevoerd is binnen verschillende instanties, met als recent voorbeeld de kinderbijslag affaire. Feitelijk bewijs dat normaal racisme feitelijk ook redelijk geïnstitutionaliseerd lijkt te zijn.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 03 jul 2020, 16:15

Skywalker schreef:
03 jul 2020, 15:54
Dat de politie/overheid niet direct vanaf het begin heeft ingegrepen is een dure fout.

De kleine zeemeermin en een rendier. Zwaar racistisch uiteraard. Uit respect voor Floyd bekladden en de hens erin.
Zou natuurlijk ook gewoon een grap kunnen zijn van een compleet losse groep? 'Die gekken' zoals je ze omschrijft zijn ook helemaal niet één groep. Daarmee maak je de definitie veel te makkelijk.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 295 times
Been thanked: 396 times

Bericht door tijn0 » 03 jul 2020, 16:18

Als het niet zo serieus was, zou het hilarisch zijn. Jammer dat een in de kern goede en positieve beweging zichzelf om zeep helpt met beeldenstormen en meer achterlijke acties. @RaJitsu heeft gelijk dat het geen (homogene) groep is, maar dit soort acties zijn (aanneme, true) wel uit naam van dezelfde beweging.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2011 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 16:24

tijn0 schreef:
03 jul 2020, 16:18
Als het niet zo serieus was, zou het hilarisch zijn. Jammer dat een in de kern goede en positieve beweging zichzelf om zeep helpt met beeldenstormen en meer achterlijke acties. @RaJitsu heeft gelijk dat het geen (homogene) groep is, maar dit soort acties zijn (aanneme, true) wel uit naam van dezelfde beweging.
Dit soort types moet je gewoon oppakken en bestaffen. Het blijven beelden die behoren tot het publieke domein waar de overheden en gemeentes aan betaald hebben. Dus zulke dingen vernielen is gewoon not done. De rotte appels eruit pikken. Weg ermee met dat soort idioten die ook nog eens de goedwillenden hiermee in een kwaad daglicht stellen.
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 03 jul 2020, 16:29

RaJitsu schreef:
03 jul 2020, 16:12
Brael schreef:
03 jul 2020, 15:48
Op basis van huidskleur/etniciteit profileren is niet slim. Neem het voorbeeld van Typhoon. Was dat logischerwijs een potentiële crimineel gezien zijn uiterlijk en de specifieke auto? Dat had niets met slimheid te maken.
Ik ken de exacte details van zijn aanhouding niet. Het zou best kunnen dat de specifieke omstandigheden daar niet slim waren. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat profileren op basis van uiterlijke kenmerken nooit slim is.
RaJitsu schreef:
03 jul 2020, 16:12
Maar dergelijke bewustwording zou toch juist betekenen dat je niet puur op etniciteit profileert?
Niet puur en alleen op etniciteit natuurlijk. Maar etniciteit kan, net als andere uiterlijke kenmerken, op specifieke punten best een factor zijn die meespeelt. Mits je maar goed kunt onderbouwen waarom je op bepaalde uiterlijke kenmerken focust. En juist dáár is volgens mij nog veel te winnen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 17:25

Even dit tussendoor. Ik vind dit erg gaaf hoe dit is aangepakt. Zeer doeltreffend werk dit van de politie en recherche. Hulde

https://nos.nl/artikel/2339318-grootste ... -film.html
Only in it for the money

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 03 jul 2020, 17:44

RaJitsu schreef:
03 jul 2020, 16:15
Skywalker schreef:

Zou natuurlijk ook gewoon een grap kunnen zijn van een compleet losse groep? 'Die gekken' zoals je ze omschrijft zijn ook helemaal niet één groep. Daarmee maak je de definitie veel te makkelijk.
"gewoon een grap" telt niet meer. Vraag maar aan Johan Derksen.

(overigens zie ik niet wat er grappig is aan het vernielen/in de fik steken van een 120 jaar oude fontein met beeld en/of het bekladden van een 100+ jaar oud beeld)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 18:24

Skywalker schreef:
03 jul 2020, 17:44
RaJitsu schreef:
Skywalker schreef:

(overigens zie ik niet wat er grappig is aan het vernielen/in de fik steken van een 120 jaar oude fontein met beeld en/of het bekladden van een 100+ jaar oud beeld)
Daar kunnen ze F`noord ook nog over meepraten. Remember Rome? Het schijnt een hobby van mensen te zijn om public property te vernielen. Met het echte probleem heeft dit geen zak te maken. Dat zijn wat relschoppers die nu denken dat alles maar mag. Power to the people of zoiets? Slecht idee..
Only in it for the money

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 03 jul 2020, 18:33

J.B. schreef:
03 jul 2020, 18:24
Skywalker schreef:
RaJitsu schreef:

Daar kunnen ze F`noord ook nog over meepraten. Remember Rome? Het schijnt een hobby van mensen te zijn om public property te vernielen. Met het echte probleem heeft dit geen zak te maken. Dat zijn wat relschoppers die nu denken dat alles maar mag. Power to the people of zoiets? Slecht idee..
Ik herinner me niet dat de Feyenoorders die fontein in Rome in de fik hebben gezet en er "Rome is Racist" of iets dergelijks op hebben gespoten.
Ik wil hun gedrag niet goedpraten, maar dit is niet te vergelijken,

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 18:46

Skywalker schreef:
03 jul 2020, 18:33
J.B. schreef:
03 jul 2020, 18:24
Skywalker schreef:

Ik herinner me niet dat de Feyenoorders die fontein in Rome in de fik hebben gezet en er "Rome is Racist" of iets dergelijks op hebben gespoten.
Ik wil hun gedrag niet goedpraten, maar dit is niet te vergelijken,
Vernieling van openbare eigendommen is gewoon sowieso not done. En in dit geval zetten dit soort mensen zich buiten de discussie wat mij betreft. Je blijft met je poten af van publieke eigendommen. Altijd.
Only in it for the money

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 04 jul 2020, 04:20

J.B. schreef:
03 jul 2020, 17:25
Even dit tussendoor. Ik vind dit erg gaaf hoe dit is aangepakt. Zeer doeltreffend werk dit van de politie en recherche. Hulde

https://nos.nl/artikel/2339318-grootste ... -film.html
Eens, reken maar dat er nog een aantal peentjes zweten nu.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 484 times
Been thanked: 924 times

Bericht door deninho32 » 04 jul 2020, 11:04

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 04 jul 2020, 11:21

Mercedes maakt een miljoentje of 50 per jaar over, dan maakt het verleden niet uit.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1850 times

Bericht door Maikel_91 » 04 jul 2020, 17:47

Wat triest dit.
Ook bijzonder dat er een tussen staat met zijn rechterarm zo de lucht in. Daarmee maak je vast indruk. Ik zeg niet dat het daadwerkelijk een hitlergroet is, maar het kan die indruk wekken en daarmee sta je gelijk voor lul imo.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 04 jul 2020, 19:05

Skywalker schreef:
RaJitsu schreef:
Skywalker schreef:

Aard van de grap is natuurlijk niet echt vergelijkbaar. En mensen snappen wel vaker niet wat voor gevolgen hun grappen hebben. Geen idee wat voor verf er gebruikt is.
Dat elandbeeld lijkt meer een kwestie van dom vandalisme.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 81 times
Been thanked: 205 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 04 jul 2020, 20:08

Maikel_91 schreef:
04 jul 2020, 17:47

Ik zeg niet dat het daadwerkelijk een hitlergroet is, maar het kan die indruk wekken en daarmee sta je gelijk voor lul imo.
Ik wel. Die steekt heus niet toevallig precies op het moment dat die geposeerde foto gemaakt wordt zijn arm de lucht in.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1850 times

Bericht door Maikel_91 » 04 jul 2020, 20:32

GillesdelaCroquette schreef:
04 jul 2020, 20:08
Maikel_91 schreef:

Ik zeg niet dat het daadwerkelijk een hitlergroet is, maar het kan die indruk wekken en daarmee sta je gelijk voor lul imo.
Ik wel. Die steekt heus niet toevallig precies op het moment dat die geposeerde foto gemaakt wordt zijn arm de lucht in.
Eens.
Het wordt onder die tweet verdedigt als 'Zo juichen fans alleen hij doet het nu met 1 hand'

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 04 jul 2020, 21:09

deninho32 schreef:
04 jul 2020, 11:04
Dit slaat ook nergens op. Alsof het Mercedes van nu hetzelfde is als Mercedes van toen. En sowieso maakt Mercedes een statement die helemaal in lijn is.

Die 'vrijheidsstrijders' zijn gewoon een stel kanslozen...

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 00:47

Maikel_91 schreef:

Wat triest dit.
Ook bijzonder dat er een tussen staat met zijn rechterarm zo de lucht in. Daarmee maak je vast indruk. Ik zeg niet dat het daadwerkelijk een hitlergroet is, maar het kan die indruk wekken en daarmee sta je gelijk voor lul imo.
Keurige demonstratie, niets aan de hand. Totdat de ME zich met groot machtsvertoon op ging stellen, de demonstranten ging insluiten en er wat opstootjes waren. Weer een prima voorbeeld van onnodig politie optreden.
Laat die mensen toch gewoon, doen geen vlieg kwaad. Uiten hun mening en gaan weer. Dat blijkt ook wel uit ooggetuigenverslagen van voor de politie er was, het was allemaal vredig, niets aan de hand.
Zie in Rotterdam bij het beeld van Pim Fortuyn. Politie op afstand aanwezig, gaan in gesprek met de mensen, en na 2 uurtjes is het, zonder wanklank, weer voorbij.
Als het BLM protestanten waren had de ME zich echt niet opgesteld zo. Voetbalsupporters zijn helaas vogelvrij hier.

Edit: Net een filmpje gezien waarbij de politie (ME) gewoon keurig netjes een applaus krijgt van de demonstranten op het moment dat de ME in linie naar achter gaat. Niks aan de hand verder.

Daarna sluit de ME via andere straatjes de demonstranten alsnog in en komen er wat opstootjes omdat ze in willen grijpen.

Ook deze opmerking van een medewerkster van Cafe De Wereld zegt alles imho:
Sfeer grimmiger
Rond vier uur werd de sfeer op en rond het 5 Mei Plein echter steeds grimmiger, herinnert de hotelmedewerkster zich. ,,Dat begon toen de ME-busjes kwamen aanrijden. Tot die tijd ging het eigenlijk wel. Er is bij ons niks vernield. De demonstranten hadden wat plantjes weggehaald voor hun spandoeken, maar die hebben ze daarna ook weer netjes teruggezet.”

Bron: De Gelderlander
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 295 times
Been thanked: 396 times

Bericht door tijn0 » 05 jul 2020, 07:33

Dus als de politie zegt: jullie mogen hier niet demonstreren, "iedereen naar huis" en men weigert, dan is het uitlokking? Als iedereen zich nou aan de regels zou houden en een beetje respect zou tonen voor gezag, dan gebeurde dit niet.

Sowieso, "vrijheidsstrijders"... van welke overheerser gaan ze ons verlossen?

Wel een befaamd twitteraar gespot:
https://www.gelderlander.nl/wageningen/ ... google.nl/

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 05 jul 2020, 08:08

Als er een rel is dan is @ShovingNE2 erbij.

NESTA

Bericht door NESTA » 05 jul 2020, 08:20

De Gelderlander is ook schuld, kut krant.

Gesloten