Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
NESTA

Actualiteiten

Bericht door NESTA » 05 jul 2020, 08:20

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De Gelderlander is ook schuld, kut krant.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 481 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 05 jul 2020, 08:37

Iedereen van vroeger is racistisch! Beeld omtrekken gauw.
Man man man.

https://nos.nl/artikel/2339588-betogers ... omver.html

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 275 times
Been thanked: 370 times

Bericht door tijn0 » 05 jul 2020, 08:48

Zal er een tegenreactie komen, dat beeltenissen van Nelson Mandela's worden beklad, vanwege het terrotistische verleden? Want als iedereen met een smet op het blazoen onderuit gehaald wordt, dan ook Mandela?

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 324 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 09:25

tijn0 schreef:
05 jul 2020, 07:33
Dus als de politie zegt: jullie mogen hier niet demonstreren, "iedereen naar huis" en men weigert, dan is het uitlokking? Als iedereen zich nou aan de regels zou houden en een beetje respect zou tonen voor gezag, dan gebeurde dit niet.

Sowieso, "vrijheidsstrijders"... van welke overheerser gaan ze ons verlossen?

Wel een befaamd twitteraar gespot:
https://www.gelderlander.nl/wageningen/ ... google.nl/
Welke regels? Je mag demonstreren. Je hebt niet eens een vergunning nodig. De gemeente is zelfs verwittigd (wat dus wel moet) dat er een vreedzaam protest zou komen.

Maarja, voetbalsupporters he, vogelvrij.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 270 times
Been thanked: 487 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 05 jul 2020, 09:30

Grasmat schreef:
05 jul 2020, 08:37
Man man man.

Over Columbus is natuurlijk al lang discussie. Een van de voormannen in de genocide van de oorspronkelijke bewoners van Amerika en iemand die de slavernij ook duidelijk in de lift zette.

Betekent niet dat ik vind dat je zijn standbeeld omver moet trekken, maar ik zou het wel mooi vinden als er bij zo’n standbeelden wel een iets vollediger beeld wordt geschetst van iemand dan enkel het positieve.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 05 jul 2020, 10:16

PCGC schreef:
05 jul 2020, 09:25

Welke regels? Je mag demonstreren. Je hebt niet eens een vergunning nodig. De gemeente is zelfs verwittigd (wat dus wel moet) dat er een vreedzaam protest zou komen.

De gemeente claimt overvallen te zijn, er staat "onaangekondigd" in de artikelen, de mensen waren geschrokken, confrontatie met politie werd gezocht en er werd met spullen gegooid. Ik denk genoeg van voetbalsupporters te weten, om te kunnen stellen dat het echt niet allemaal goede bedoelingen waren en dat ze de slachtofferrol niet geloofwaardig kunnen spelen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 465 times
Been thanked: 906 times

Bericht door deninho32 » 05 jul 2020, 10:49

tijn0 schreef:
05 jul 2020, 08:48
Zal er een tegenreactie komen, dat beeltenissen van Nelson Mandela's worden beklad, vanwege het terrotistische verleden? Want als iedereen met een smet op het blazoen onderuit gehaald wordt, dan ook Mandela?
Waarschijnlijk niet, blijkbaar ben je soms terrorist en soms ineens vrijheidsstrijder. Bij Ernesto Guevara hetzelfde verhaal, die wordt massaal vrijheidsstrijder genoemd :lol: Heeft schijnbaar met de politieke kant te maken of zo...
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 465 times
Been thanked: 906 times

Bericht door deninho32 » 05 jul 2020, 10:51

RaJitsu schreef:
04 jul 2020, 21:09
deninho32 schreef:
04 jul 2020, 11:04
Dit slaat ook nergens op. Alsof het Mercedes van nu hetzelfde is als Mercedes van toen. En sowieso maakt Mercedes een statement die helemaal in lijn is.

Die 'vrijheidsstrijders' zijn gewoon een stel kanslozen...
U bent bekend met humor?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 05 jul 2020, 10:53

Ik had het er van de week met mijn vrouw over. Volgens mij heeft die Bin Laden nooit schuld bekend voor 9/11. Stel nou dat hij er niets mee te maken heeft (want onschuldig tot schuld bewezen is), dan kun je alles wat hij daarna gezegd heeft en gedaan heeft, prima onder de noemer verzet scharen.

Nu wil ik Mandela en Guevara niet direct gelijk stellen aan Bin Laden, maar het gaat me meer om dat de bril waardoor je kijkt, bepaalt welk label erop komt.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 11:28

tijn0 schreef:
05 jul 2020, 10:16
PCGC schreef:

De gemeente claimt overvallen te zijn, er staat "onaangekondigd" in de artikelen, de mensen waren geschrokken, confrontatie met politie werd gezocht en er werd met spullen gegooid. Ik denk genoeg van voetbalsupporters te weten, om te kunnen stellen dat het echt niet allemaal goede bedoelingen waren en dat ze de slachtofferrol niet geloofwaardig kunnen spelen.
Tja, al geven ze de demonstratie door een uur van te voren. Dat maakt niet uit. Wat de gemeente denkt is voor hun rekening.
Toch gek, dat de politie en media roepen dat de demonstranten de confrontatie zochten en er gegooid zou zijn met spullen, echter is er op geen één filmpje te zien dat dit zo was. De demonstranten vertellen een ander verhaal en aan de hand van de filmpjes die nu online staan, zie je toch een ander beeld.
Nogmaals, de politie (lees: ME) krijgt op een gegeven zelfs applaus en respect wanneer ze zich terugtrekken.
Zoals ik het zie, en ja ik heb wat mensen gesproken die er waren, was het protest vreedzaam, aangekondigd (al dan niet laat), en werd het wat grimmiger (al moeten we niet overdrijven want echte gevechten waren er niet), toen de ME de groep ging insluiten en er over werd gegaan op arrestaties.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 730 times
Been thanked: 2262 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 jul 2020, 11:50

Omdat ik erbij was even mijn relaas.

De demonstranten is rustig verstaan gegeven te vertrekken nadat ze ongeveer een kwartier lang daar waren. Het was schijnbaar een afsplitsing van de groep die in Utrecht zou demonstreren. Die demo was verboden. Het was trouwens niet echt duidelijk waar tegen ze demonstreerden.

Er waren een paar leeghoofden die notabene voor Hotel de Wereld de hitlergroet brachten. Heb ik niet uit de media: heb ik met eigen ogen gezien. Ik geloof ook te zien op 1 van mijn foto's.

Er is verder nauwelijks een klap gevallen. Niet vanuit de ME, niet vanuit de demonstranten. Ik ben later naar de markt gelopen en ik ben overal demonstranten tegengekomen. Ik heb niets gehoord of gezien van ook maar de kleinste vernieling ook. Helemaal niets. De ME was uitermate goed georganiseerd en wisten iedere keer een paar demonstranten in te boxen en zonder welke vorm van tegenstand dan ook in te rekenen. Soms ging het er van beide zijden zelfs vriendelijk aan toe.

Later werd op de markt een groep op een terras aangehouden door een aantal ME-ers. Gingen ook rustig mee er was zelfs geen stemverheffing te horen. Alles wat ik heb gezien (en dat is aardig wat) daar is de term 'grimmig' nog te zwaar voor. Behoudens wat gescheld naar locals af en toe is er eigenlijk niets gebeurd wat ik heb kunnen waarnemen. ME was uitermate goed georganiseerd en de coordinatie vanuit de lucht was ook voortreffelijk.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 11:57

Nu begrijp ik dat er een noodverordening was in Wageningen. Dus ja dan heeft de ME/politie het recht je op te pakken.
Op basis waarvan die noodverordening er was geen idee overigens.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 12:01

Burgemeester kent de Nederlandse wet niet, met zijn “zonder vergunning”.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1943 times
Been thanked: 1069 times

Bericht door J.B. » 05 jul 2020, 12:09

Grasmat schreef:
05 jul 2020, 08:37
Man man man.

Wat ie heeft gedaan met de native Americans is ook niet echt chique natuurlijk. Buiten dat was ie ook niet vies van een slaafje her en der. Dusja, maar verder eens dat mensen gewoon van beelden moeten afblijven. Dat slaat helemaal nergens op.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2086 times
Been thanked: 785 times

Bericht door Ren Höek » 05 jul 2020, 12:42

Columbus was verantwoordelijk voor genocide op de native Americans en is een aanzetter geweest van de slavenhandel.
Ik kan me daarom wel voorstellen dat zijn standbeeld discutabel wordt gevonden.

PS: Het zal wel toeval zijn dat sommigen altijd en overal de ME en de politie de schuld geven als er iets gebeurt, het kan natuurlijk nooit de verantwoordelijkheid zijn van de hooligans ('voetbalsupporters'). Dat zou absurd zijn :roll:

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 12:47

Je overdrijft weer eens Ren, met je ‘altijd en overal’ en ‘natuurlijk nooit’. Zo valt niet te discussiëren met je als je in zo’n ‘mijn tampon zit verkeerd’ bui bent...

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 05 jul 2020, 12:48

Zoals dit bedoel je?
PCGC schreef:
Altijd wijzen naar anderen.
Die mafkezen die de Hitlergroet brachten hadden natuurlijk ook net jeuk in hun oksel ofzo?

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 12:51

Ik zit daarmee aardig in de buurt met wat we al jaren zien. Ik heb laatst, uit het blote hoofd zelfs, nog wat voorbeelden gegeven waar dat uit blijkt. In tegenstelling tot jou (en anderen) die van de zijlijn hun mening geven (wat overigens je goed recht is), weet ik uit eerste hand wat de politie ineens kan doen als het om “voetbalsupporters” gaat.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 12:52

Ren Höek schreef: Die mafkezen die de Hitlergroet brachten hadden natuurlijk ook net jeuk in hun oksel ofzo?
En nu leg je ineens weer woorden in mijn mond, doe nou niet zo mal!

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 05 jul 2020, 13:00

Dus je beaamt mijn woorden dat het altijd de schuld is van de politie en de ME, maar ik mag het zo niet zeggen? Want mijn tampon zit verkeerd?
En dan valt met mij niet te discussiëren?

Ik leg trouwens helemaal geen woorden in je mond.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 05 jul 2020, 13:13

@ShovingNE2 Er zijn toch wat foto's te vinden van mensen die ingerekend worden met tierips en mensen die op de grond liggen. Lijkt me niet echt rustig, laat staan vriendelijk.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 jul 2020, 13:15

Goeie ballen die jongens!

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 730 times
Been thanked: 2262 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 jul 2020, 14:18

RaJitsu schreef:
05 jul 2020, 13:13
@ShovingNE2 Er zijn toch wat foto's te vinden van mensen die ingerekend worden met tierips en mensen die op de grond liggen. Lijkt me niet echt rustig, laat staan vriendelijk.
Standaard procedure. Viel heel erg mee. Er werden geregeld ook grappen gemaakt tussen ME en demonstranten. Zelfs als ze tieraps om kregen. Maar het moet wel omdat bij het afvoeren de agenten numeriek in de minderheid zijn in zo'n bus. Gewoon voor veiligheid.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 05 jul 2020, 14:50

ShovingNE2 schreef:
05 jul 2020, 14:18
RaJitsu schreef:
05 jul 2020, 13:13
Standaard procedure. Viel heel erg mee. Er werden geregeld ook grappen gemaakt tussen ME en demonstranten. Zelfs als ze tieraps om kregen. Maar het moet wel omdat bij het afvoeren de agenten numeriek in de minderheid zijn in zo'n bus. Gewoon voor veiligheid.
Mensen op de grond leggen is geen standaard procedure. Dit is alleen als het nodig is. Dat van die tieraps kan ik nog wel geloven. Dit zijn geen vriendelijke praktijken:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1943 times
Been thanked: 1069 times

Bericht door J.B. » 05 jul 2020, 15:19

PCGC schreef:
05 jul 2020, 12:51
Ik zit daarmee aardig in de buurt met wat we al jaren zien. Ik heb laatst, uit het blote hoofd zelfs, nog wat voorbeelden gegeven waar dat uit blijkt. In tegenstelling tot jou (en anderen) die van de zijlijn hun mening geven (wat overigens je goed recht is), weet ik uit eerste hand wat de politie ineens kan doen als het om “voetbalsupporters” gaat.
Hooligans bedoel je? Nee, dat zijn lieverdjes. De volgende keer leggen we de rode loper voor ze uit..
Only in it for the money

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 05 jul 2020, 19:50

PCGC schreef:
05 jul 2020, 13:15
Goeie ballen die jongens!

Blijkbaar. Ik had nooit gedacht dat we in een tijd zouden komen, dat niet willen knielen als gewaagd wordt beschouwd.

Het is ook totaal niet des Max om met dit soort statements bezig te zijn. Wel goed dat beide heren aangeven dat je ook tegen racisme kunt zijn, zonder gek te doen.

Gesloten