Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Ajax III

Bericht door Ajacied1988 » 30 jul 2020, 09:13

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

koetje schreef:
30 jul 2020, 09:09
Je vergeet Magallan in je opsomming.
Mallejan?
Ja die komt tekort mag vertrekken had Overmars al gezegd, terecht ook onbegrijpelijke aankoop.
Dus nee dat is een mispeer, als Ajax daarmee aan de gang gaat dan heb je totaal geen ambities.
Schuurs vond ik afgelopen seizoen tegen Lille uit wel imponeren , maar daarnaast had hij in vele wedstrijden altijd 1 slaapmomentje wat tegengoals kostten.
Denk dat Ajax het meeste vertrouwen heeft in Schuurs, maar dan moet hij wel iets aan zijn concentratievermogen doen, meestal einde van de wedstrijd is hij niet altijd even scherp.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 278 times

Bericht door koetje » 30 jul 2020, 09:18

Ajacied1988 schreef:
30 jul 2020, 09:13
koetje schreef:
Mallejan?
Ja die komt tekort mag vertrekken had Overmars al gezegd, terecht ook onbegrijpelijke aankoop.
Vindt het anders best een optie hoor.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 30 jul 2020, 09:29

Grasmat schreef:
30 jul 2020, 09:08
Irritante natte tosti die ajax meer punten heeft gekost dan opgeleverd. Ondanks dat blij dat hij opgebokt is en we hem niet meer hoeven zien.

Begrijpelijk dat Verweij Brighton een droomtransfer noemt want dat is ook echt wel zijn absolute plafond.

Tja. Verweij. Wat een lul is dat.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 30 jul 2020, 09:56

Als je voor een dik salaris in de premier League speelt dan is dat toch een droom transfer voor een speler als Veltman?

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 139 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 30 jul 2020, 12:02

Ajacied1988 schreef:
koetje schreef:
Mallejan?
Dus nee dat is een mispeer, als Ajax daarmee aan de gang gaat dan heb je totaal geen ambities.
Blijft een apart verhaal. Je zit 1-1,5 jaar (misschien langer) achter zo'n speler aan, ga je hem in die tijd, neem ik aan, uitvoerig scouten, besluit je op basis van al die scouting er 10 miljoen euro (een vermogen voor een verdediger voor een Eredivisie club) voor uit te geven en schrijft hem na 60 minuutjes bij een ploeterend Ajax tegen Feyenoord weer volledig af. Dat soort geldverspilling kan Ajax zich helaas veroorloven.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2313 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 30 jul 2020, 12:29

Maikel_91 schreef:
29 jul 2020, 23:19
Op weg naar nr 25 schreef:
29 jul 2020, 22:34
Ajax kennende dik door de 10 miljoen.
Haal die 0 maar weg :lol:

Afbeelding

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 30 jul 2020, 13:11

https://www.telegraaf.nl/sport/27082127 ... j-brighton

Hoe lang wordt die arme Nouri nog uitgemolken?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 30 jul 2020, 13:24

Persepolis schreef:
30 jul 2020, 12:02
Ajacied1988 schreef:
koetje schreef:
Mallejan?
Blijft een apart verhaal. Je zit 1-1,5 jaar (misschien langer) achter zo'n speler aan, ga je hem in die tijd, neem ik aan, uitvoerig scouten, besluit je op basis van al die scouting er 10 miljoen euro (een vermogen voor een verdediger voor een Eredivisie club) voor uit te geven en schrijft hem na 60 minuutjes bij een ploeterend Ajax tegen Feyenoord weer volledig af. Dat soort geldverspilling kan Ajax zich helaas veroorloven.
Mallagan heeft toch 8 miljoen gekost? Nog 3 van dit soort spelers erbij en het tikt toch aardig aan. Was hij niet de gedroomde opvolger van die andere grootheid, Wober?
Only in it for the money

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Bericht door Ajacied1988 » 30 jul 2020, 13:26

Persepolis schreef:
Ajacied1988 schreef:
koetje schreef:
Mallejan?
Dat betekend dat de scouts gigantisch hebben gefaald.
Hij kan voor geen meter voetballen, waardoor hij in een club als Ajax waar je in de competitie gewoon meer mee moet voetballen dan verdedigen, in de problemen komt.
Dat moet je als scout ook weten lijkt mij, daarnaast als mandekker is het ook om te huilen het niveau van hem.

Overigens hoop ik eigenlijk dat Vd Beek gaat vertrekken, ipv Onana en Tagliafico, best erg eigenlijk.
Voor de nummer 10 positie kan Kudus dus ook spelen, en Promes speelde daar ook aardig , met Antony , Neres,Tadic,Hansen en Promes heb je ook genoeg vleugel aanvallers, dus daar hebben we eigenlijk gewoon een overvloed aan spelers.
Vd Beek werd daardoor afgelopen seizoen op de dubbele pivot 6 gezet , maar daar liggen zijn grootste kwaliteiten niet, dat ligt op de 10 positie.
Van dat geld moeten ze een goede verdediger+ Controleur halen... dat zou het beste mogelijke scenario voor Ajax zijn, maar daar heb je niks op te zeggen natuurlijk.

@J.B.
Klopt, was de opvolger van Wober, als je terug denkt dan denk ik dat is echt een fiasco geweest.
Ik bedoel Wober was echt wel een solide verdediger, die had ik er veel liever bij gehad op dit moment dan Maggallan, dan hadden we in principe nu geen problemen achterin om daar nu een speler te voor moeten kopen.
En ja eens, je kan niet ongelimiteerd veel miskopen hebben, maar Ajax heeft gewoon geluk van afgelopen seizoen met de extreme bedragen van Frenkie De Jong, Matthijs De Ligt en de CL miljoenen van bijna 100 miljoen euro dat jaar waardoor we een buffer hebben en daardoor nog spelers kunnen aantrekken.
Maar als het allemaal spelers als Magallan blijven komen, dan is dat geld ook zo snel verdampt.
Laatst gewijzigd door Ajacied1988 op 30 jul 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 30 jul 2020, 13:27

J.B. schreef:
30 jul 2020, 13:24
Mallagan heeft toch 8 miljoen gekost? Nog 3 van dit soort spelers erbij en het tikt toch aardig aan. Was hij niet de gedroomde opvolger van die andere grootheid, Wober?
Die grootheid Wober hebben ze gekocht voor circa 7,5 miljoen, en weer verkocht voor naar verluid 10,5 miljoen. Dat is toch verdomd lekker, voor een bankzitter notabene. Daar kunnen wij nog wat van leren. :mrgreen:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 30 jul 2020, 13:43

grasveld schreef:
30 jul 2020, 13:27
J.B. schreef:
Die grootheid Wober hebben ze gekocht voor circa 7,5 miljoen, en weer verkocht voor naar verluid 10,5 miljoen. Dat is toch verdomd lekker, voor een bankzitter notabene. Daar kunnen wij nog wat van leren. :mrgreen:
Dan hou je nog maar 2,5 over na de (mis) koop Mallagan. Tenzij ze die voor meer dan het aankoopbedrag weten te slijten natuurlijk.
Only in it for the money

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 30 jul 2020, 15:05

J.B. schreef:
Persepolis schreef:
Ajacied1988 schreef:

Mallejan?
9 miljoen blijkbaar, volgens Transfermarkt. Waarheid lag in het midden.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 30 jul 2020, 15:11

Ajacied1988 schreef:
30 jul 2020, 13:26
Persepolis schreef:
Ajacied1988 schreef:

Mallejan?
Dat betekend dat de scouts gigantisch hebben gefaald.
Hij kan voor geen meter voetballen, waardoor hij in een club als Ajax waar je in de competitie gewoon meer mee moet voetballen dan verdedigen, in de problemen komt.
Dat moet je als scout ook weten lijkt mij, daarnaast als mandekker is het ook om te huilen het niveau van hem.
De scouting heeft zeker weten gefaald, maar ik neem toch aan dat zo'n aankoop, met volledige rapportages en beelden erbij, ook uitvoerig wordt besproken met Overmars en Ten Hag? Dit is of niet gebeurt, of zij hebben het ook volledig verkeerd gezien, of Magallan heeft de kans niet gehad om zich te ontwikkelen. Maar goed, voorlopig kan Ajax zich zulke missers veroorloven, net zoals een Marin, Bandé of Kristensen, en ook Alvarez dreigt die kant op te gaan.

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Johan-Cruijff » 30 jul 2020, 15:47

Persepolis schreef:
30 jul 2020, 15:11
De scouting heeft zeker weten gefaald, maar ik neem toch aan dat zo'n aankoop, met volledige rapportages en beelden erbij, ook uitvoerig wordt besproken met Overmars en Ten Hag? Dit is of niet gebeurt, of zij hebben het ook volledig verkeerd gezien, of Magallan heeft de kans niet gehad om zich te ontwikkelen. Maar goed, voorlopig kan Ajax zich zulke missers veroorloven, net zoals een Marin, Bandé of Kristensen, en ook Alvarez dreigt die kant op te gaan.
Ook om Essel Sports te pleasen, dat kan haast niet anders. Dan moet je er wel eens zo'n drol bijnemen blijkbaar. Ik kan er ook met mijn verstand niet bij hoe je zo'n houthakker in huis kan halen. In niets een Ajax speler. Blijkbaar was er de hoop dat hij verdedigend dermate goed zou zijn om zijn gebrekkig voetballend vermogen te compenseren. Op die manier zou er een complementair centrum moeten ontstaan. Een 'voetballer' en een 'sloper'. Maar dat is hopeloos gefaald. Totaal ongeschikt om ver van het eigen doel af te spelen. Heeft ook de draaicirkel van een vrachtschip. Magallan kan er gewoon niets van, moet met zijn kont in de zestien spelen en braaf balletjes wegkoppen zoals Van der Hoorn. Af ten toe hard tegen een spits aanlopen en wat boos kijken. Moet maar lekker gaan beuken in de Championship of bij een laagvlieger in de Serie A. Al wat je nog kan vangen voor deze koekenbakker is meegenomen, pak je verlies maar en ga door. Zoals je dat ook moet doen met Pierie, Marin, Bandé en weet ik het wat voor rotzooi dat we nog meer onder contract hebben staan. Investeer in sterkhouders en maak ruimte voor je talenten.

De vijf wissels zijn er in ieder geval door, dus ik verwacht dat Huntelaar wel aan zijn minuten gaat komen. Hopelijk ook jonge jongens zoals Unuvar, Taylor, Traoré en Timber mocht de wedstrijd dat toelaten/om vragen. Ik denk dat een brede selectie wel belangrijk is nu het speelprogramma zo propvol zit. Maar die minuten moeten niet gaan naar Marin, want dat is trekken aan een dood paard. Ik vrees echter dat Ten Hag ook maar wat graag aan alles en iedereen vast wil houden en moeite gaat hebben met afstand doen van spelers. Over Advocaat hoor je dezelfde verhalen. Die denken alleen maar in brede selecties en alles maar behouden voor het elftal voor als er ooit zes mensen geblesseerd raken. Dat gaat óf ten koste van de ontwikkeling van jonge jongens omdat 'dead wood' voorrang krijgt of het kost een hoop geld als de jonge jongens wel spelen maar de dure miskopen op de bank blijven zitten. Hoe dan ook geen gezonde situatie als er niets gedaan wordt de komende tijd.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 862 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jul 2020, 09:23

Auw.. die is klaar. Wellicht nog in Qatar of China, maar beter gaat ie iets anders doen.

https://www.vi.nl/nieuws/atlanta-eigena ... ek-de-boer

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 69 times
Been thanked: 198 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 31 jul 2020, 09:31

De Boer is gewoon een waardeloze trainer. Altijd geweest, ook in Nederland al. Alleen had hij toen het geluk dat in de jaren dat hij bij Ajax zat de concurrentie het volledig af liet weten. Zelden elftallen met zo weinig punten kampioen zien worden om maar niet te spreken over het commentaar op het spel van de achterban.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 31 jul 2020, 09:32

Zal me niks verbazen als die bij een vertrek van Ten Hag weer terugkeert bij Ajax
#SzoboszlaiForBallonD'Or

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 69 times
Been thanked: 198 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 31 jul 2020, 09:33

Sensation schreef:
31 jul 2020, 09:32
Zal me niks verbazen als die bij een vertrek van Ten Hag weer terugkeert bij Ajax
Graag. Een slechtere keus kunnen ze niet maken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 862 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jul 2020, 09:51

Sensation schreef:
31 jul 2020, 09:32
Mij wel eerlijk gezegd. Sinds het vertrek van De Boer hebben ze er qua ambities bij Ajax duidelijk een schepje bovenop gedaan. Zie ze eerder nog proberen Schmidt los te weken bij PSV als hij het goed doet hier, of dat ook zij voor een buitenlandse coach gaan. De enige die eventueel terug zou kunnen komen, is Bosz.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 31 jul 2020, 10:08

Frons lag overhoop met Overmars en Vd Sar. Was 1 grote puinbak toen. Zolang netto en flap er nog zitten gaat hij niet terug.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal

Bericht door Johan-Cruijff » 31 jul 2020, 10:30

ShovingNE2 schreef:
31 jul 2020, 10:08
Frons lag overhoop met Overmars en Vd Sar. Was 1 grote puinbak toen. Zolang netto en flap er nog zitten gaat hij niet terug.
Hoe kom je daar nu weer bij? De Boer heeft nooit overhoop gelegen met Van der Sar of Overmars.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 31 jul 2020, 10:30

Ajax kennende, komen ze met de Barcelona B coach aan.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 31 jul 2020, 10:31

Hij werd uit het technisch hart gegooid.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal

Bericht door Johan-Cruijff » 31 jul 2020, 10:44

ShovingNE2 schreef:
31 jul 2020, 10:31
Hij werd uit het technisch hart gegooid.
Jij moet het natuurlijk 'gooien' noemen. Maar dat er intern veranderingen zijn wil niet zeggen dat er ruzies zijn. Die conclusie verbind je er zelf vervolgens aan. Er zijn nog nooit berichten naar buiten gekomen dat De Boer slecht zou liggen bij Overmars of Van der Sar of dat er ruzie zou zijn. En destijds kwam alle shit naar buiten, dus dat was dan echt wel bekend geworden. De onderstaande quote is van De Boer.
De Boer kan goed leven met de wijziging. Over het technische hart zegt hij: 'Dennis houdt zich bezig met de overgang van jeugdspelers naar het eerste elftal. Wim bewaakt de jeugdopleiding. Dat zijn zaken waar ik als hoofdtrainer weinig tijd voor heb en weinig zicht op heb. Ik focus me op het eerste elftal. Ik kan prima leven met deze situatie'.
Maar ik had liever gezien dat je gelijk had gehad. Want dat zou betekenen dat De Boer voorlopig geen optie is bij Ajax. Want ik verwacht dat Overmars en/of Van der Sar nog wel een enkele jaren bij Ajax gaat blijven. Dus dat zou de deur voor De Boer ook dichthouden. Leek toen hij begon als coach een frisse, nieuwe wind te zijn. Maar werd als snel een saaie coach die enkel op safe wilde spelen. Die lijn heeft hij voortgezet en het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Pijnlijk dat er vandaag ook berichten naar buiten zijn gekomen dat er weinig spelplezier was tijdens wedstrijden en trainingen. Dat is echt de basis om een groep te laten functioneren. Dan moet je je als coach toch echt achter de oren krabben.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 31 jul 2020, 10:51

Na Advocaat maakte hij de allergrootste blunder in het hedendaagse voetbal. Die kop van hem toen hij het veld af liep nadat hij zijn topscorer een half uur eerder er vanaf had gehaald.

Die arrogante grafkop... van hem. Liever zie ik hem niet meer in Nederland, maar als trainer van Ajax maak ik een uitzondering.

Die ultieme teleurstelling. Wat genieten zeg.

Afbeelding

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 31 jul 2020, 11:28

Ik vond dat beeld dat ie in de bus zat nog mooier.

Plaats reactie