Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 894 times
Been thanked: 1184 times

Ajax III

Bericht door ruuddevil » 31 jul 2020, 11:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vond dat beeld dat ie in de bus zat nog mooier.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1988 times
Been thanked: 1084 times

Bericht door J.B. » 31 jul 2020, 12:08

Johan-Cruijff schreef:
31 jul 2020, 10:44
ShovingNE2 schreef:
31 jul 2020, 10:31
Hij werd uit het technisch hart gegooid.
Jij moet het natuurlijk 'gooien' noemen. Maar dat er intern veranderingen zijn wil niet zeggen dat er ruzies zijn. Die conclusie verbind je er zelf vervolgens aan. Er zijn nog nooit berichten naar buiten gekomen dat De Boer slecht zou liggen bij Overmars of Van der Sar of dat er ruzie zou zijn. En destijds kwam alle shit naar buiten, dus dat was dan echt wel bekend geworden. De onderstaande quote is van De Boer.
De Boer kan goed leven met de wijziging. Over het technische hart zegt hij: 'Dennis houdt zich bezig met de overgang van jeugdspelers naar het eerste elftal. Wim bewaakt de jeugdopleiding. Dat zijn zaken waar ik als hoofdtrainer weinig tijd voor heb en weinig zicht op heb. Ik focus me op het eerste elftal. Ik kan prima leven met deze situatie'.
Maar ik had liever gezien dat je gelijk had gehad. Want dat zou betekenen dat De Boer voorlopig geen optie is bij Ajax. Want ik verwacht dat Overmars en/of Van der Sar nog wel een enkele jaren bij Ajax gaat blijven. Dus dat zou de deur voor De Boer ook dichthouden. Leek toen hij begon als coach een frisse, nieuwe wind te zijn. Maar werd als snel een saaie coach die enkel op safe wilde spelen. Die lijn heeft hij voortgezet en het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Pijnlijk dat er vandaag ook berichten naar buiten zijn gekomen dat er weinig spelplezier was tijdens wedstrijden en trainingen. Dat is echt de basis om een groep te laten functioneren. Dan moet je je als coach toch echt achter de oren krabben.
Wat vond jij eigenlijk van het voetbal onder de Boer?
Only in it for the money

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Johan-Cruijff » 31 jul 2020, 12:27

J.B. schreef:
31 jul 2020, 12:08
Wat vond jij eigenlijk van het voetbal onder de Boer?
Uitgebreid besproken op het vorige forum, maar voor wie dat zich niet kan heugen: ik was het beu. Behoorlijk beu, want als seizoenkaarthouder kom je voor meer naar het stadion dan enkel drie punten. Was op het eind dan ook een groot voorstander van zijn vertrek (wel door de voordeur gezien zijn staat van dienst) en wilde graag Bosz zien. Je wil namelijk ook vermaakt worden en dat was onder De Boer niet meer het geval. Het was bij tijd en wijle echt saai en je wist dat het niet ging veranderen. De Boer was dik tevreden met drie putjes, de rest was bijzaak. Die begon steeds vaker met dezelfde stokpaardjes. ''Wij hebben geen Messi'' of ''Voor een leuke wedstrijd heb je twee tegenstanders nodig'' en dat soort teksten. Dat deed De Boer in zijn eerste jaar bij Ajax echt nooit. Zeurde nooit over de scheidsrechter of tegenstanders, was de nuchterheid zelve. Was alleen bezig met de dingen waar hij wel directe invloed op had. Maar het tij keerde langzaam. De Boer werd voor de camera nukkiger en eigenwijzer en het spel transformeerde ook in een soort versie waarin zo min mogelijk fouten gemaakt moesten worden. Ajax gaf heel weinig weg, maar creëerde ook veel te weinig. Had aan een bevlieging genoeg om wedstrijden te winnen. Het middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen was ook om te huilen, daar zat zo weinig creativiteit en spelvermaak in. Alleen Bazoer liet zien technische bagage te hebben. Gudelj liep liever te beuken en te crossen en Klaassen stond vaak nog dieper dan onze spits. Dat komt het veldspel niet ten goede. Maar ook de keuze voor Sigthorsson heb ik De Boer nooit vergeven. Of nog erger; de wedstrijden met Sigthorsson op de flank. Als je daar te lang naar zou kijken zou je blind worden. Het is dat Sigthorsson om de haverklap geblesseerd was, maar toch.

Maar zoals gezegd vond ik De Boer in grofweg zijn eerste jaar echt sterk. De wijze waarop hij voor de camera stond, de speelwijze die hij voor ogen had, jonge jongens de kans geven, aanvallend voetbal propageren en daar ook naar handelen. Zo'n beetje alles waar hij toen voor stond lijkt hij nu te zijn vergeten. Rare gedaanteverandering die ik niet zo goed kan verklaren. Neigt qua sommige trekken erg naar Van Gaal, met name de Louis uit zijn United tijd.

Nee, wat mij betreft geen De Boer meer in Amsterdam. Maar ik sluit niet uit dat hij ooit nog een functie bij ons gaat bekleden. Staat er bij de verschillende kampen binnen de club goed op. Heeft het wat dat betreft slim gespeeld door zich afzijdig te houden en geen keuze te maken. Vond zijn houding in de turbulente periode wel sterk, liet zich niet gek maken of tot gekke uitspraken verleiden. Ging stoïcijns verder met zijn werk rond het eerste elftal.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Bericht door Ajacied1988 » 31 jul 2020, 12:48

Na Veltman, is ook de transfer van Botman naar Lille definitief voor 8 miljoen euro.
Goede bedrag voor een speler die alleen bij Heerenveen tot noch toe het liet zien.

TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 405 times
Been thanked: 432 times

Bericht door TomPSV » 31 jul 2020, 12:49

Goede bedrag? En nu in het Nederlands?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 31 jul 2020, 12:50

Thanks, maar had het al gelezen op sites en twitter gezien mijn internet het goed doet.

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 31 jul 2020, 12:50

Noch... ouch

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 31 jul 2020, 12:52

Alvarez en Blind centraal achterin bij Ajax, dan liggen er voor alle teams genoeg kansen.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 140 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 31 jul 2020, 12:55

7 miljoen wat kan oplopen dmv bonussen, daarvan gaat 7 ton naar Heerenveen. Desondanks een belachelijk bedrag voor een matige speler. Goede zaken voor Ajax.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 91 times
Been thanked: 76 times

Bericht door PSV90 » 31 jul 2020, 13:17

Wat een bedrag voor Botman... Zou Lille dan niemand hebben die het NL'se voetbal een beetje volgt en die ze kan vertellen dat dit veel te hoog is op basis van wat Botman tot nu toe heeft laten zien? Voor 3-4 miljoen had Ajax toch ook gewoon verkocht?

GvVleuten
Jeugdspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 5 times

Bericht door GvVleuten » 31 jul 2020, 13:18

Persepolis schreef:
31 jul 2020, 12:55
7 miljoen wat kan oplopen dmv bonussen
8 miljoen wat kan oplopen dmv bonussen :shock:

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 235 times
Been thanked: 763 times

Bericht door Ardbeg » 31 jul 2020, 13:20

Ajacied1988 schreef:
31 jul 2020, 12:48
Na Veltman, is ook de transfer van Botman naar Lille definitief voor 8 miljoen euro.
Goede bedrag voor een speler die alleen bij Heerenveen tot noch toe het liet zien.
Je eerste zin staat helemaal door de war. Het is goed* bedrag voor een speler die het alleen* en noch is met een g. Holy fuck, man.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 31 jul 2020, 16:18

Johan-Cruijff schreef:
31 jul 2020, 12:27

Uitgebreid besproken op het vorige forum, maar voor wie dat zich niet kan heugen: ik was het beu. Behoorlijk beu, want als seizoenkaarthouder kom je voor meer naar het stadion dan enkel drie punten. Was op het eind dan ook een groot voorstander van zijn vertrek (wel door de voordeur gezien zijn staat van dienst) en wilde graag Bosz zien. Je wil namelijk ook vermaakt worden en dat was onder De Boer niet meer het geval. Het was bij tijd en wijle echt saai en je wist dat het niet ging veranderen. De Boer was dik tevreden met drie putjes, de rest was bijzaak. Die begon steeds vaker met dezelfde stokpaardjes. ''Wij hebben geen Messi'' of ''Voor een leuke wedstrijd heb je twee tegenstanders nodig'' en dat soort teksten. Dat deed De Boer in zijn eerste jaar bij Ajax echt nooit. Zeurde nooit over de scheidsrechter of tegenstanders, was de nuchterheid zelve. Was alleen bezig met de dingen waar hij wel directe invloed op had. Maar het tij keerde langzaam. De Boer werd voor de camera nukkiger en eigenwijzer en het spel transformeerde ook in een soort versie waarin zo min mogelijk fouten gemaakt moesten worden. Ajax gaf heel weinig weg, maar creëerde ook veel te weinig. Had aan een bevlieging genoeg om wedstrijden te winnen. Het middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen was ook om te huilen, daar zat zo weinig creativiteit en spelvermaak in. Alleen Bazoer liet zien technische bagage te hebben. Gudelj liep liever te beuken en te crossen en Klaassen stond vaak nog dieper dan onze spits. Dat komt het veldspel niet ten goede. Maar ook de keuze voor Sigthorsson heb ik De Boer nooit vergeven. Of nog erger; de wedstrijden met Sigthorsson op de flank. Als je daar te lang naar zou kijken zou je blind worden. Het is dat Sigthorsson om de haverklap geblesseerd was, maar toch.

Maar zoals gezegd vond ik De Boer in grofweg zijn eerste jaar echt sterk. De wijze waarop hij voor de camera stond, de speelwijze die hij voor ogen had, jonge jongens de kans geven, aanvallend voetbal propageren en daar ook naar handelen. Zo'n beetje alles waar hij toen voor stond lijkt hij nu te zijn vergeten. Rare gedaanteverandering die ik niet zo goed kan verklaren. Neigt qua sommige trekken erg naar Van Gaal, met name de Louis uit zijn United tijd.

Nee, wat mij betreft geen De Boer meer in Amsterdam. Maar ik sluit niet uit dat hij ooit nog een functie bij ons gaat bekleden. Staat er bij de verschillende kampen binnen de club goed op. Heeft het wat dat betreft slim gespeeld door zich afzijdig te houden en geen keuze te maken. Vond zijn houding in de turbulente periode wel sterk, liet zich niet gek maken of tot gekke uitspraken verleiden. Ging stoïcijns verder met zijn werk rond het eerste elftal.
Ik ben het wel met je eens. In het begin had De Boer wel zelfreflectie. Zelfs als er gelijk werd gespeeld terwijl er bij Ajax een onterecht een doelpunt werd afgekeurd, dan vond hij dat ze maar meer moeten hadden moeten creëren en scoren. Later was er na een gelijkspel de grassprieten te lang of lag er confetti op het veld. En als Ajax 70% balbezit had (waarbij bijna niets gecreëerd werd) dan vond hij Ajax dominant. Het spel werd minder en minder aantrekkelijk en toch bleef en zelfs nu nog blijft het idee ontstaan bij vele media dat De Boer een aanvallende coach was c.q. is. Wel moet ik zeggen dat hij elk jaar een mindere selectie tot zijn beschikking had al werden de opstellingen en de wissels wel steeds bedenkelijker. Evenals zijn interviews na de wedstrijd waar ik steeds vaker het idee kreeg een gehele andere wedstrijd te hebben gezien. Dat laatste heb ik trouwens heel 2019 ook met Van Bommel gehad.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 31 jul 2020, 16:50

Massimo schreef:
31 jul 2020, 16:18
Johan-Cruijff schreef:
31 jul 2020, 12:27

Ik ben het wel met je eens. In het begin had De Boer wel zelfreflectie. Zelfs als er gelijk werd gespeeld terwijl er bij Ajax een onterecht een doelpunt werd afgekeurd, dan vond hij dat ze maar meer moeten hadden moeten creëren en scoren. Later was er na een gelijkspel de grassprieten te lang of lag er confetti op het veld. En als Ajax 70% balbezit had (waarbij bijna niets gecreëerd werd) dan vond hij Ajax dominant. Het spel werd minder en minder aantrekkelijk en toch bleef en zelfs nu nog blijft het idee ontstaan bij vele media dat De Boer een aanvallende coach was c.q. is. Wel moet ik zeggen dat hij elk jaar een mindere selectie tot zijn beschikking had al werden de opstellingen en de wissels wel steeds bedenkelijker. Evenals zijn interviews na de wedstrijd waar ik steeds vaker het idee kreeg een gehele andere wedstrijd te hebben gezien. Dat laatste heb ik trouwens heel 2019 ook met Van Bommel gehad.
Ja, in de trant van het ligt aan iedereen behalve aan mij en zonder zelflerend vermogen. Cocu bv vijd ik daar enorm in gegroeid, altijd objectief en rustig.

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Johan-Cruijff » 31 jul 2020, 16:54

Massimo schreef:
Dat laatste heb ik trouwens heel 2019 ook met Van Bommel gehad.
Dat vergelijk wilde ik ook maken, maar wist niet of dat hier de juiste plek voor was. Maar waar ik van zowel De Boer als Van Bommel in beginsel een hoge pet op had werden die - om wat voor reden dan ook - ineens heel anders. Zowel qua spelopvatting als qua houding voor de camera. Structureel andere wedstrijden zien, vinnig reageren richting de media en halsstarrig vasthouden aan bepaalde keuzes. Wellicht uit koppigheid om het gelijk maar te halen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 31 jul 2020, 17:35

Johan-Cruijff schreef:
31 jul 2020, 16:54
Massimo schreef:
Dat laatste heb ik trouwens heel 2019 ook met Van Bommel gehad.
Dat vergelijk wilde ik ook maken, maar wist niet of dat hier de juiste plek voor was. Maar waar ik van zowel De Boer als Van Bommel in beginsel een hoge pet op had werden die - om wat voor reden dan ook - ineens heel anders. Zowel qua spelopvatting als qua houding voor de camera. Structureel andere wedstrijden zien, vinnig reageren richting de media en halsstarrig vasthouden aan bepaalde keuzes. Wellicht uit koppigheid om het gelijk maar te halen.
Al zijn ze verschillend, denk ik dat het beide met een bepaalde karaktereigenschap te maken heeft. Tevens zijn ze denk ik allebei overtuigt van hun gelijk en manier van werken waardoor ze vinden dat de spelers zich maar aan hen moeten aanpassen. Cocu kwam daar veel intelligenter in over. Daarnaast heeft het al beginnende trainer denk ik ook niet geholpen dat er in het begin meteen succes was en bij De Boer zelfs aan meerdere prijzen op een rij. Die zat er meteen lekker in met de eerste wedstrijd uit bij Milan. Die wedstrijd ging voor Milan nergens meer voor, maar de toon was wel meteen in positieve zin gezet. Doordat ze meteen succes hadden zijn ze in hun manier gaan geloven en zijn ze zich nauwelijks verder gaan ontwikkelen. Cocu, die een heleboel beginnersfouten heeft gemaakt in zijn eerste jaar, werd gedwongen zich snel aan te passen en moest gaan groeien om overeind te blijven. Die heeft uiteindelijk sneller geleerd door een slecht eerste seizoen. Die zei dan wel niet veel, maar het was vrijwel nooit onzin.

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Bericht door VeresRivne » 01 aug 2020, 02:00

Ironisch genoeg was er voor zowel De Boer als Van Bommel iets minder druk toen ze instapten. Ze hadden hun lijntjes in de media dus vanuit die hoek hebben ze zeker in hun beginperiode weinig kritiek gehad, dat werkt al een stukje makkelijker.
De manier waarop Willem Vissers VB omdoopte tot beste Nederlandse coach sinds Van Gaal was ronduit gênant.
Verder begonnen ze met de jeugdspelers die ze zelf nog kenden vanuit hun eigen jeugdperiodes, spelers die ook voor hen wel door het vuur gingen. Ik zie hier het woord koppig vallen, wil daar nog aan toevoegen dat beide altijd de behoefte hebben om het alfamannetje te zijn en alles te controleren. Het probleem is dat als je dit karaktertype niet bijstuurt het allesoverheersend wordt voor de organisatie. De herinneringen hier aan Van Bommel die het wel even beter wist dan de medische staf zullen nog wel levendig zijn.

De wedstrijd Red Bull Salzburg - Ajax staat mij in het bijzonder bij van het onvermogen van De Boer als coach. Red Bull had een aardig team. Had al zijn 5 EL wedstrijden gewonnen in de poule. Had Mane. en nog een aantal andere kwaliteitsrijke spelers. Dat Ajax zou kunnen verliezen van RBS had ik an sich nog niet erg gevonden. Maar zoals de Fransen zeggen, c'est le ton qui fait la musique. Zelden heb ik Ajax zoooooo kansloos gezien in een wedstrijd, met name omdat het overklast werd in tactiek en er geen enkele keer gekozen werd voor de lange bal. Nee men bleef achterin risicovol rondtikken om afgejaagd te worden door RBS. Die hele wedstrijd geen kans gecreëerd en desondanks geen tactische omzetting. Ajax speelde toen RBS haarfijn in de kaart want die hadden het kryptoniet wel gevonden op de tactiek van De Boer. Vroeger had Ajax in Nicolae Mitea best een leuk talent als buitenspeler maar doordat hij altijd naar binnen ging was hij zo voorspelbaar dat backs al geheel zo gingen staan dat ze hem zo onschadelijk konden maken. Toch kwam het bij hem nooit op om een keer buitenom te gaan al was het maar om de tegenstander een keer te doen twijfelen, druk te leggen op een andere plek. Frank De Boer is de Nicolae MItea onder de voetbalcoaches, hij zal het nooit over een andere boeg gooien en graaft daarmee zijn eigen graf. Ook spelers raak je gedurende dat proces een keer kwijt, die zijn ook niet achterlijk en hebben wel een visie op tactiek. De Boer en ook Van Bommel zijn alleen kampioen verkeerde diagnoses stellen, zodra het niet loopt met het elftal wordt op de beleving gegooid. En ja De Boer had zo graag gif in zijn elftal, eerst een kansloze exercitie met Theo Janssen om daarna ook nog eens Nemanja Gudelj te proberen....

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 894 times
Been thanked: 1184 times

Bericht door ruuddevil » 01 aug 2020, 08:44

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 759 times
Been thanked: 2323 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 aug 2020, 08:53

VeresRivne schreef:
01 aug 2020, 02:00
De manier waarop Willem Vissers VB omdoopte tot beste Nederlandse coach sinds Van Gaal was ronduit gênant.
De manier waarop Willem Vissers met diverse Ajacieden omgaat is genant. Hoe hij over Frenkie schrijft. Om te kotsen. Heeft ook niets met journalistiek te maken. Is gewoon een hele enge fanboy.
VeresRivne schreef:
01 aug 2020, 02:00
Frank De Boer is de Nicolae MItea onder de voetbalcoaches, hij zal het nooit over een andere boeg gooien en graaft daarmee zijn eigen graf.
Zoals Van Bommel ook zei: als plan A goed is, heb je geen plan B nodig. Dat is meer om je eigen falen te maskeren dan dat je het meent.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 01 aug 2020, 10:10

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 01 aug 2020, 10:13

TomPSV schreef:
01 aug 2020, 10:10
Ah, daar is ie weer hoor

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=375081
"Het is een jongen die al twee dagen heeft meegetraind met Jong Ajax. Panna's, aka's, passeerbewegingen: iedereen kijkt zijn ogen uit. Na twee dagen zijn ze er al zeker van dat het een sensatie kan worden."

Gaan ze dus veel plezier van hebben in de Keuken Kampioen Divisie. ;)

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 01 aug 2020, 10:16

Zo kan je het omschrijven, ik heb begrepen dat Ajax gebruik heeft gemaakt van de twijfel bij die “absolute” top. Wat niet wegneemt dat dit voor Eredivisie begrippen wel hoogste categorie is.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 759 times
Been thanked: 2323 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 aug 2020, 10:17

Zou mooi zijn als hij totaal mislukt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 743 times
Been thanked: 821 times

Bericht door El Sordo » 01 aug 2020, 10:18

Het is weer eens subliem en sensationeel hoor. Ze zijn een beetje door de oneliners heen. Maar ach, de achterban slikt het allemaal als zoete koek (alhoewel een groot deel van de lovende reacties waarschijnlijk bestaat uit die aangekochte algoritmes).
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 666 times

Bericht door PCGC » 01 aug 2020, 10:25

Zo vaak de Europese top afgetroefd, benieuwd wanneer deze godenzonen nu zelf Europese top worden....
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Bericht door Ajacied1988 » 01 aug 2020, 10:26

De Europese top gaat heel ver, die hadden zich niet gemeld bij Antony.
Dortmund was wel concreet, maar Neres is een goede vriend van Antony dat was ook een belangrijke punt dat hij voor Ajax koos.
Ben wel heel benieuwd naar Antony, vaardige speler, maar met nog veel te weinig rendement.
Als hij rendement krijgt kan hij een sensatie worden inderdaad, maar zo niet dan net zo goed een flop.

Plaats reactie