Transferwindow winter/zomer 2020

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 421 times
Been thanked: 452 times

Transferwindow winter/zomer 2020

Bericht door TomPSV » 01 aug 2020, 17:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ouwejan hoef ik ook echt niet bij PSV te zien. Zet er dan maar een jeugdspeler ofzo in als ze niemand anders kunnen bedenken.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 63 times

Bericht door Voormalig KG » 01 aug 2020, 17:56

RIO schreef:
01 aug 2020, 13:26
Helaas nee. Zou de beste zijn voor de LB positie. Toekomstige Oranje back. Alhoewel ik Ouwejan ook een goed alternatief vind.

Ik zou er 15 miljoen voor over hebben. Twee jaartjes bij ons en dan voor 30 verkopen.
Overigens:

Voor deze bedragen zou ik liever Angeliño terugkopen mocht het mogelijk zijn.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 194 times
Been thanked: 483 times

Bericht door RIO » 01 aug 2020, 18:02

Angelino kost 30 miljoen en zit op 2.5 miljoen Britse ponden per jaar.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 649 times
Been thanked: 967 times

Bericht door Menno1 » 01 aug 2020, 18:43

Chucky schreef:
01 aug 2020, 14:20
Ykhim schreef:
01 aug 2020, 13:41
@Ihattaren: misschien moet je je vastgeroeste mening wat betreft Doan en Bruma loslaten en met een meer open blik naar die twee kijken, want zo slecht was het gisteren niet. In elk geval een stuk beter dan waar ze vorig seizoen geëindigd waren.

Verder is de gedachtegang natuurlijk ook niet juist, achteraf gelul is het. Als PSV Doan en Bruma niet had gehaald, dan hadden ze vorig seizoen ook echt geen 15 miljoen betaald voor Wijndal. Los van het feit dat hij toen niets had laten zien wat zo'n bedrag rechtvaardigt, gaat PSV natuurlijk sowieso niet zo'n bedrag betalen voor een linksback. En we hadden in plaats daarvan echt wel een andere aanvaller gehaald, want die waren - gezien het naderende vertrek van onze aanvallers toen - wel nodig.
Bruma was vorig jaar geëindigd met werkelijk waar de slechtste invalbeurt (Groningen-uit) die ik ooit heb mogen aanschouwen, dus het kon inderdaad alleen maar beter :lol:

Maar even serieus, Bruma komt te kort voor PSV, dat zag je gisteren ook weer. Positief was zijn dreiging, loopacties en dribbels, maar in de laatste fase gaat het structureel mis bij hem. Hij maakt daar simpelweg vrijwel altijd de verkeerde keuzes. Heel jammer, anders had het echt een sensatie kunnen worden.
Precies. En daar is niks achteraf gelul bij. Die conclusie was al gelijk getrokken; dat hij totaal geen rendement heeft/had.

Wijndal stond al eerder op de lijst van PSV toen hij nog reserve was. Jammer dat er toen niet is door gepakt.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1228 times

Bericht door Ykhim » 01 aug 2020, 18:59

Chucky schreef:
Maar even serieus, Bruma komt te kort voor PSV, dat zag je gisteren ook weer. Positief was zijn dreiging, loopacties en dribbels, maar in de laatste fase gaat het structureel mis bij hem. Hij maakt daar simpelweg vrijwel altijd de verkeerde keuzes. Heel jammer, anders had het echt een sensatie kunnen worden.
Hij kan wat toevoegen met zijn snelheid, dribbels, loopacties en intensiteit. Wat hij niet moet doen is proberen goals te maken. Verder leek met name Bruma een stuk vrijer te spelen gisteren. Goed: 45 minuten is een small sample size, maar het biedt ergens wel hoop.

Het gaat me er dan ook meer om dat sommige spelers niet eens meer een kans gegund wordt, wat ze ook doen. Dat is toch zonde? Er valt nog zoveel meer te halen uit Doan en Bruma. Probeer dat eerst voordat je zonder nadenken een miljoenenverlies accepteert. Die 5 miljoen voor Bruma vang je volgend jaar ook nog wel bijvoorbeeld.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 807 times
Been thanked: 2379 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 aug 2020, 19:10

Zoals Romero ook duidelijk was de Menno?
Menno1 schreef:
29 mei 2019, 21:40
Nou dat lijkt mij einde verhaal om eerlijk te zijn. Die zie ik niet meer terugkomen helaas. Toch erg zonde hoor. Maar goed, wel wat duidelijkheid.
Romero moest ook maar geloosd worden voor 1,5 miljoen euro. Bij het lachwekkende af. En het is altijd maar duidelijk.

Mercer daarentegen is wat verstandiger.
Mercer schreef:
31 mei 2019, 08:52
Beter vlammen bij Velez dan verder aanrommelen bij club-x. Is dan bovendien terug in z'n vertrouwde omgeving. Om als herboren Maxi 2.0 terug te keren. Roep ook maar wat. :D
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 712 times
Been thanked: 247 times

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 19:27

Sinds de F'jes wordt er bij iedere club geleerd dat de taak van een aanvaller is om doelpunten te maken( natuurlijk scoort meestal de spits het meest maar ook de vleugelspitsen hebben een taak hierin)..
Bruna is kennelijk de uitzondering hierin want hij moet niet proberen om goals te maken?
Alsof je een verdediger vraagt om te proberen een speler van scoren af te houden..

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 aug 2020, 19:31

Die manier van denken is behoorlijk ouderwets. We praten tegenwoordig ook over voetballende keepers, opbouwende verdedigers en creatieve aanvallers. Bruma is geen scorende aanvaller, maar wel iemand die mannetjes kan uitspelen, met zijn snelheid gevaarlijk kan zijn en een goede pass in huis heeft.
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 19:39

En de basistaken van al deze posities op het veld blijven nog steeds hetzelfde:
Keeper: moet ballen tegenhouden, voetbalt ie lekker mee maar verzuimd hij om ballen tegen te houden is het einde verhaal..
En dat geldt voor de verdediging, middenveld, aanval...
Leuk dat je lekker kunt opbouwen maar kun je niet verdedigen dan heb je in de verdediging niks te zoeken..
Leuk dat je een mooie dribbel hebt maar als je daar geen rendement uit kunt halen (assists, doelpunten) heb je er niks aan..
Bruna hoeft geen topscorer te worden, maar zeker in de Nederlandse competitie mag je wel verwachten dat hij regelmatig scoort en assists geeft...
Niks van gezien...
Je mag toch van een Portugees international wat meer verwachten dan een leuke dribbel of een mooie pass?
Ook die waren op 1 hand te tellen overigens..
Laatst gewijzigd door milansandro op 01 aug 2020, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 01 aug 2020, 19:40

Chucky schreef:
Toch heb ik het idee dat met wat vertrouwen Bruma een stuk effectiever zou kunnen worden. Op een bepaald moment vonden velen ook dat Bergwijn maar voor 10 miljoen verkocht moest worden aan Torino, omdat hij niet effectief was. Nu is Bruma natuurlijk een stuk ouder, maar ik heb toch nog wat hoop dat hij het hier gaat laten zien.

Ik besef dat ik weinigen zal overtuigen, maar het verschil tussen structureel de verkeerde keuzes maken en - met meer vertrouwen en de daaruit voortvloeiende rust - zeer regelmatig wel de goede keuzes maken is volgens mij minder groot dan het lijkt.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1172 times
Been thanked: 1882 times

Bericht door Maikel_91 » 01 aug 2020, 19:41

milansandro schreef:
01 aug 2020, 19:27
Sinds de F'jes wordt er bij iedere club geleerd dat de taak van een aanvaller is om doelpunten te maken( natuurlijk scoort meestal de spits het meest maar ook de vleugelspitsen hebben een taak hierin)..
Echt? Bij de clubs waar ik vroeger voetbalde moest ik als linksbuiten altijd de achterlijn halen en dan voorgeven. Goals maken had geen prioriteit.

Verschil tussen aangevers en afmakers. Bruma zal meer een aangever moeten zijn, moet wel gezegd worden dat hij het dit seizoen wel moet gaan laten zien met dreiging en rendement met OF assists OF goals. Combinatie mag ook natuurlijk.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 aug 2020, 19:43

milansandro schreef:
01 aug 2020, 19:39
Keeper: moet ballen tegenhouden, voetbalt ie ekker mee maar verzuimd hij om ballen tegen te houden is het einde verhaal..
Leuk dat je lekker kunt opbouwen maar kun je niet verdedigen dan heb je in de verdediging niks te zoeken..
Leuk dat je een mooie dribbel hebt maar als je daar geen rendement uit kunt halen (assists, doelpunten) heb je er niks aan..
Bruna hoeft geen topscorer te worden, maar zeker in de Nederlandse competitie mag je wel verwachten dat hij regelmatig scoort en assists geeft...
Niks van gezien...
Niks gezien? Dan moet je misschien eens naar PSV gaan kijken. 3 goals, 3 assists, Europees niet meegeteld. Niet eens 11 hele wedstrijden bij elkaar gespeeld en in het zwakste PSV in tijden, terwijl hij ook privéproblemen had. Bovendien: hij hoeft zelf niet per se rendement uit zijn acties te halen, dat kunnen anderen ook doen bijvoorbeeld.

Zoals ik al zei: geef het gewoon even tijd. Nieuwe, capabele trainer en een speelstijl die hem ligt. Dat hij niet de beste afmaker is: klopt. Gaat hij ook niet worden, dus dat moet hij elders compenseren.
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 19:49

Je staat op een positie op het veld waarin je het dichtst bij het vijandelijke doel staat, natuurlijk is je taak als aanvaller om een doelpunt te maken...dat dat niet altijd lukt is evident en wanneer je een goede voorzet in je poten hebt kun je nog altijd assists geven..
Maar je zal als linkerspits vaker voor het doel komen dan als bijvoorbeeld een centrale verdediger...
Dus je mag van aanvallende spelers redelijkerwijs meer goals en assists verwachten dan op andere posities..
Lijkt me logisch..

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 19:56

Ykhim schreef:
01 aug 2020, 19:43
milansandro schreef:
Keeper: moet ballen tegenhouden, voetbalt ie ekker mee maar verzuimd hij om ballen tegen te houden is het einde verhaal..
Niks van gezien...
Niks gezien? Dan moet je misschien eens naar PSV gaan kijken. 3 goals, 3 assists, Europees niet meegeteld. Niet eens 11 hele wedstrijden bij elkaar gespeeld en in het zwakste PSV in tijden, terwijl hij ook privéproblemen had. Bovendien: hij hoeft zelf niet per se rendement uit zijn acties te halen, dat kunnen anderen ook doen bijvoorbeeld.

Zoals ik al zei: geef het gewoon even tijd. Nieuwe, capabele trainer en een speelstijl die hem ligt. Dat hij niet de beste afmaker is: klopt. Gaat hij ook niet worden, dus dat moet hij elders compenseren.
Ik kijk genoeg naar PSV, for your information...
En Bruma heeft vorig seizoen gewoon gefaald, dat valt niet te ontkennen hoe je ook je best doet om dat te downplayen..
Voor iemand die voor zoveel geld is gekomen, Portugees international is, heeft hij bij lange na niet gebracht wat redelijkerwijs verwacht mocht worden van hem..
Dat hij maar 11 wedstrijden heeft gespeeld lag toch echt wel een groot gedeelte aan hem...
Met als dieptepunt de schandelijke invalbeurt tegen Groningen..
Ik hoop dat hij dit seizoen de pannen van het dak gaat spelen, begrijp me niet verkeerd ( overigens hoop ik dat natuurlijk voor elke speler) maar ik heb daar weinig tot geen vertrouwen in..

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 912 times
Been thanked: 1216 times

Bericht door ruuddevil » 01 aug 2020, 20:00

Bruma en Doan waren beiden belachelijke aankopen en hebben dat bewezen.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 200 times

Bericht door Chucky » 01 aug 2020, 20:06

Ykhim schreef:
01 aug 2020, 19:43
milansandro schreef:
Niks van gezien...

Kom op Ykhim, hoe komt het dat hij in totaal maar tot 11 hele wedstrijden is gekomen? Daarnaast heeft hij vanaf september nog maar 1 goal gemaakt en geen een assist meer gegeven.

Wat betreft je opmerking over dat andere spelers rendement moeten halen uit zijn acties, dat slaat echt nergens op. Hoeveel buitenspelers spelen er in de top met zo’n laag rendement? Goals en assists zijn cruciaal voor aanvallers.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 649 times
Been thanked: 967 times

Bericht door Menno1 » 01 aug 2020, 20:14

ShovingNE2 schreef:
01 aug 2020, 19:10
Zoals Romero ook duidelijk was de Menno?
Menno1 schreef:
29 mei 2019, 21:40
Nou dat lijkt mij einde verhaal om eerlijk te zijn. Die zie ik niet meer terugkomen helaas. Toch erg zonde hoor. Maar goed, wel wat duidelijkheid.
Romero moest ook maar geloosd worden voor 1,5 miljoen euro. Bij het lachwekkende af. En het is altijd maar duidelijk.

Mercer daarentegen is wat verstandiger.
Mercer schreef:
31 mei 2019, 08:52
Beter vlammen bij Velez dan verder aanrommelen bij club-x. Is dan bovendien terug in z'n vertrouwde omgeving. Om als herboren Maxi 2.0 terug te keren. Roep ook maar wat. :D
Ah onze undercover ajacied ;) gaat selectief quoten. Kijk het Romero topic eens goed na: Vaak genoeg gezegd dat ik vertrouwen heb in Maxi en hoopte dat hij zou opleven bij Velez.

Jij vond dat Bergwijn maar voor 10 miljoen naar Torino moest. En daar zit je nog steeds op af te geven, terwijl daar 10x zoveel plezier aan hebben beleefd, sportief als financieel, dan aan die Portugese prutser.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 aug 2020, 20:24

Jij bent af!
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 aug 2020, 20:44

milansandro schreef:
01 aug 2020, 19:56
Ik kijk genoeg naar PSV, for your information...
En Bruma heeft vorig seizoen gewoon gefaald, dat valt niet te ontkennen hoe je ook je best doet om dat te downplayen..
Voor iemand die voor zoveel geld is gekomen, Portugees international is, heeft hij bij lange na niet gebracht wat redelijkerwijs verwacht mocht worden van hem..
Dat hij maar 11 wedstrijden heeft gespeeld lag toch echt wel een groot gedeelte aan hem...
Met als dieptepunt de schandelijke invalbeurt tegen Groningen..
Ik hoop dat hij dit seizoen de pannen van het dak gaat spelen, begrijp me niet verkeerd ( overigens hoop ik dat natuurlijk voor elke speler) maar ik heb daar weinig tot geen vertrouwen in..
Jij hebt het over dat je geen goals en assists hebt gezien, maar met 3 goals en 3 assists in niet eens 11 volledige wedstrijden is dat niet helemaal waar natuurlijk. Dat is wat jij beweert, dat is wat ik ertegenover zet.

Nu heb je het over dat hij niet heeft gebracht wat redelijkerwijs verwacht had mogen worden. Daar ben ik het helemaal mee eens en dat probeer ik zeker niet te downplayen. Het was schandalig, absoluut. Aan de andere kant: de nuances wil ik niet achterwege laten. Bruma had privéproblemen en was niet vrij in z'n hoofd, had te maken met een coach die z'n elftal niet aan de praat kon krijgen en het team naar de slechtste fase in mensenheugenis heeft geloodst. Hij kreeg het elftal niet aan het voetballen, er werden steeds minder kansen gecreëerd (en afgemaakt). Dan komen aanvallers gewoon niet tot hun recht. Sterker nog: alleen Malen deed het prima, maar die scoorde zo'n beetje de helft van z'n goals in één wedstrijd. Bergwijn? Fors ondermaats. Ihattaren? Geen rendement. Lammers en Gakpo? Leuk, maar niet goed genoeg om het team te dragen. Ik zie daarin een patroon.

Nu hebben we Schmidt als coach en hij brengt een intensere speelstijl met zich mee. Die speelstijl ligt Bruma beter: meer loopwerk (zonder bal) vooral. Daarin is Bruma beter dan welke andere PSV'er dan ook. Is dat genoeg? Natuurlijk niet, maar het is een basis die gelegd wordt om te presteren. Dan kan Chucky mooi tegen mij zeggen dat het nergens op slaat wanneer ik zeg dat andere spelers het rendement moeten halen uit z'n acties, maar zo werkt het uiteindelijk wel. Bruma zal zich moeten richten op de assists, niet op de goals. Dat is wat ik probeer te betogen: de beste man heeft een uitstekende passeeractie, heeft snelheid, heeft de bereidheid om te werken, heeft ook gewoon het inzicht om kansen te creëren. Afmaken kan hij niet, dus dan maar de focus op het voorbereiden.

Je kan hem ook verkopen voor een miljoen of 5 en daar zou ik ook geen problemen mee hebben, maar dat gaat je volgende zomer ook lukken, daar heeft hij immers het cv voor. Tot die tijd kun je misschien gewoon beter proberen er wat van te maken, net als bij Doan. Ze hebben namelijk echt wel kwaliteiten die wat toe kunnen voegen aan dit PSV.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 aug 2020, 20:47

Over een jaar lachen we iedereen uit Ykhim. En als hij toch kut blijkt te zijn dan zijn we gehackt geweest. Komt iedereen mee weg.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 01 aug 2020, 20:48

Bruma zie ik nog wel wat in, maar dit jaar is wel do or die voor hem. Geldt ook voor Baumgartl overigens.
Doan heb ik nog nooit kunnen betrappen op iets wat maar in de buurt komt van het niveau dat PSV moet nastreven

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 21:04

We zullen zien dit seizoen..
Ik hoop voor hem dat hij zich revancheert maar ik heb daar weinig tot geen vertrouwen in..
Ondanks zijn skillset, die hij wel degelijk heeft, haalt hij daar veel te weinig uit...en dat is min of meer de rode draad in zijn carrière..
Dat zal naar mijn mening weinig aan veranderen.
Als ik kijk naar zijn statistieken in zijn carrière dan zie ik dat hij 254 wedstrijden heeft gespeeld met daarin 40 goals en 37 assists..
Hij scoort ongeveer gemiddeld 1x per 6 wedstrijden en geeft gemiddeld 1x per 6 wedstrijden een assist..
Dat is voor een aanvaller gewoonweg te weinig..
En ik verwacht geen significante verbetering hierin..

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 138 times
Been thanked: 498 times

Bericht door Massimo » 01 aug 2020, 21:05

Op Dumfries na zijn wordt het voor de aankopen van de afgelopen 2,5 jaar eigenlijk allemaal wel een seizoen van de waarheid. Romero, Thomas, Gutierrez, Baumgartl, Bruma en Doan zijn allemaal miljoenenaankopen waar het dit seizoen nu wel voor moet gebeuren bij PSV. Defensief is het wat dunner bezaaid bij PSV, maar voor de genoemde middenvelders en de aanvallers zou je eigenlijk bij een fatsoenlijk bod best wel afscheid van kunnen nemen. Romero misschien uitgesloten vanwege het gaan spelen met 2 spitsen. Echter alleen voor redelijke bedragen, want deze spelers voor 5 miljoen verkopen zet weinig zoden aan de dijk en omdat ze nou niet op de top van hun marktwaarde is het niet dat je dan de hoofdprijs laat lopen dat over een jaar niet meer krijgt zoals @Ykhim al met het voorbeeld van Bruma hierboven aangeeft.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 01 aug 2020, 21:08

Moet ik zeggen dat dat aantal goals voor een buitenspeler niet eens zo heel slecht is hoor. Assists zijn wel te laag.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 421 times
Been thanked: 452 times

Bericht door TomPSV » 01 aug 2020, 21:19

Zag laatst toevallig deze samenvatting nog eens voorbijkomen. Wat begon Bruma lekker zeg

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 aug 2020, 21:25

Maikel_91 schreef:
01 aug 2020, 21:08
Moet ik zeggen dat dat aantal goals voor een buitenspeler niet eens zo heel slecht is hoor. Assists zijn wel te laag.
1x per 6 a 7 wedstrijden scoren is nog niet eens zo heel slecht?
Trek je dat door naar 34 wedstrijden dan scoor je ongeveer 5 x in een hele competitie van 34 wedstrijden...
Niet om naar huis te schrijven naar mijn mening..

Plaats reactie