Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 50 times
Been thanked: 49 times

Tactiek / Formatie

Bericht door Rudie-10 » 24 jul 2020, 12:04

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb stiekem hoge verwachtingen van Guti als verdedigende spelverdeler. Een nieuwe trainer die het wellicht wel in hem ziet zitten kan uitkomst bieden. In eerste instantie lijkt het me niet perse een speler voor de tactiek van Schmidt, maar ik heb goede hoop dat hij de juiste snaar kan raken. Want vorig seizoen had hij ook een periode waarin hij buffelde en lekker voetbalde.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1125 times
Been thanked: 1229 times

Bericht door Ykhim » 24 jul 2020, 12:06

Rudie-10 schreef:
24 jul 2020, 10:59
Hoe verwacht men hier de opstelling? Met de wetenschap dat Schmidt waarschijnlijk 4-4-2 gaat spelen?
Unnerstall

Dumfries
Lyanco
Viergever
Van Aanholt

Ihattaren
Thomas
Van Ginkel
Gakpo

Malen
Romero

Ja toch :mrgreen:
#WelkomThuisGini

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 50 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Rudie-10 » 24 jul 2020, 13:29

Ykhim schreef:
24 jul 2020, 12:06
Rudie-10 schreef:
24 jul 2020, 10:59
Hoe verwacht men hier de opstelling? Met de wetenschap dat Schmidt waarschijnlijk 4-4-2 gaat spelen?
Unnerstall

Dumfries
Lyanco
Viergever
Van Aanholt

Ihattaren
Thomas
Van Ginkel
Gakpo

Malen
Romero

Ja toch :mrgreen:
Dan zie ik ons ineens meedoen om de titel! Hopen mag!

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Bericht door FritskePhilips » 01 aug 2020, 12:25

Na de wedstrijd van gisteren 2x te hebben gezien, zijn me al een aantal zaken duidelijker geworden.

Hierbij ervan uitgaande dat Schmidt zoveel mogelijk spelers op hun sterkste positie heeft uitgeprobeerd, daar waar mogelijk.

Op basis van de opstellingen van gisteren:
1. Unnerstall & Zoet -> Unnerstall meest overtuigende doelman, al bleek de opbouw vooralsnog problematisch. Bij Zoet kan ik me niet van de indruk weerhouden dat hij klaar is bij PSV.

2. Dumfries & Rigo -> geen vergelijking mogelijk, aangezien Rigo één van de spelers was die niet op zijn natuurlijke positie stond. Wist echter wel te assisteren bij de 1-0 van Lammers. Dumfries lijkt de ideale speler voor het systeem van Schmidt op deze positie.

3. Teze & Baumgartl -> beide speelden aardig; defensief hoog, veel ruimte in de rug en voldoende snelheid om te anticiperen. Aanvallend beide met durf aan de bal, dribbelden in met voortzetting naar voren. Teze opvallend omdat de meesten hem nog niet in deze rol bij het eerste hebben zien spelen.

4. Boscagli & Viergever -> kijkend naar de voorwaarden zoals bij 3 beschreven, zie je dat deze 2 spelers in balbezit hetzelfde kunnen overleggen, waarbij het mij opvalt dat Boscagli meer oog heeft voor het bereiken van meer diepte in de passing. Viergever lijkt met zijn snelheid meer moeite te hebben om hoger te spelen, terwijl Boscagli juist fysiek meer moeite heeft om defensief bij te kunnen benen. Op deze positie hebben we ook nog Obispo, welke we niet in actie hebben gezien.

5. Hendrix & Sadilek -> beide geen beoordeling mogelijk, aangezien ze niet op hun natuurlijke posities speelden. Aangezien Schmidt dit inmiddels ook in de media heeft benoemd, slaan we dit over.

6. Thomas & Rosario -> de dynamiek die Thomas aaanvallend op deze positie wist te overleggen, sprak mij meer aan dan het statische dan Rosario op de mat legde. Rosario was met zijn passing wel weer meer naar voren gericht, hetgeen opviel. Defensief is Rosario uiteraard fysiek sterker, maar minder wendbaar. Thomas lost dit met zijn drive op en kom je als kuitenbijter meerdere keren tegen.

7. Ihatarren & Doan -> Beide vulden deze positie op totaal verschillende manieren in; Ihatarren meer als spelverdeler en Doan meer als dribbelaar. Vergelijken heeft daardoor minder nut, alleen kunnen we wel concluderen dat Ihatarren met zijn speelwijze en speelstijl een grotere bijdrage had dan Doan. Laatstgenoemde voerde acties vaak te ver door, waardoor ruimte onmogelijk klein werden. Maakte mede daardoor in mijn ogen geen goede beurt.

8. Gutiérrez & Mauro Jr -> Gutiérrez geen goede beurt; offensief te weinig bijgedragen en defensief kwamen zijn zwakheden boven drijven, waarbij vooral het gebrek aan snelheid opviel. Mauro vond ik daarentegen juist wel positiever bijdragen, zowel offensief als defensief. Had eenzelfde speelstijl als Thomas bij het andere team.

9. Romero & Piroe -> Zijn beide vergelijkbare spelers, beide killers voor het doel. Bij vlagen zie je beide erg doelgericht handelen, al zie je wel dat Romero hierin verder is. In de wetenschap dat we ook nog Malen hebben voor deze positie, zou ik overwegen om Piroe te verhuren aan een eredivisieclub waar hij aanspraak maakt op een basisplaats. Grote kans dat hij in zo'n geval succesvol de 'Lammers-route' kan doorlopen.

10. Madueke & Lammers -> Wederom erg verschillende speelstijlen, maar ow wat hebben we met Madueke een parel in huis. Wat een atleet en wat een potentie, echt smullen! Dribbelt vooralsnog wat te veel en te ver, maar zijn potentie staat voor mij buiten kijf! Lammers komt in mijn optiek snelheid tekort voor de speelstijl en het omschakelvoetbal van Schmidt, maar is een prima concurrent voor de overige spitsen. Vooral tegen clubs die je diep op eigen helft vast kunt zetten, zal Lammers nog grote waarde vertegenwoordigen.

11. Bruma & Gakpo -> Persoonlijk vond ik de bijdrage van Gakpo gisteren te laag voor zijn aanwezige kwaliteiten. Daar zit meer in, in mijn ogen. Bruma viel gisteren zowel positief als negatief op; positief omdat hij met zijn snelheid kansen weet te creëren, negatief omdat het rendement vervolgens bedroevend is te noemen. De kans die hij één op één met Zoet tegen de benen van laatstgenoemde schoot, was illustratief. Ook in de tweede helft een situatie die hij (na buitenspel) slecht breed legt in eenzelfde situatie, is daarvan een schoolvoorbeeld. Gezien de bezetting op deze positie, zijn verkoopbaarheid en de mogelijkheden op de transfermarkt, kunnen we hem nog wat extra tijd geven om ons ongelijk te bewijzen.

Wat zou ik doen, als ik in Schmidt's schoenen stond:
Zoet uit -> Vorm in als 2e doelman
Hendrix uit -> linksback in
Rosario/Rigo uit -> Rosario verkopen of Rigo verhuren, centrale middenvelder in
Doan uit -> investeren in RV/RCV
Piroe -> verhuur

1. Unnerstall & Vorm
2. Dumfries & Teze/aankoop
3. Baumgartl & Teze/aankoop
4. Obispo & Viergever/Boscagli
5. Aankoop & Viergever/Boscagli
6. Thomas & Rosario/Rigo
7. Ihatarren & Mauro Jr
8. Aankoop & Sadilek
9. Romero & Madueke
10. Malen & Lammers
11. Gakpo & Bruma/aankoop

Alle positiesdubbel bezet, aanvullen uit Jong bij blessureleed en schorsingen. Leuk weer, een nieuwe trainer met nieuwe speelstijl en transfertijd.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 207 times
Been thanked: 367 times

Bericht door Heruone » 01 aug 2020, 13:25

Waarom wordt Gutierrez t.o.v. Mauro vergeleken, Ihattaren t.o.v. Doan en Madueke t.o.v. Lammers als die betreffende spelers gisteren overduidelijk niet op dezelfde positie speelde?
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times

Bericht door RIO » 01 aug 2020, 13:35

Ja begrijp ik ook niet. Wat me opviel is dat Bruma, Gakpo, Doan en in mindere mate Madueke teveel met de bal lopen/dribbelen en de gaten dicht die eigenlijk bestemd zijn voor de spitsen en centrale middenvelders. Dat moet eruit.

Tis duidelijk dat we op Lb en centraal op het middenveld echt een kwaliteitsinjectie nodig hebben. Viergever en Baumi centraal achterin vind ik goed genoeg voor de Eredivisie, natuurlijk heb ik liever nog een type Alex erbij.

Zoet en Unerstaal zijn ong hetzelfde niveau qua voetballend vermogen dus Lars heeft de voorkeur want die kan echt een stuk beter keepen. Tammus zou ik een kans geven. Mo de beste speler na Malen maar Malen is denk ik constanter en bepalender. De rest is selectie opvulling.
Mo money, Mo honey

Asjemenou
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Bericht door Asjemenou » 01 aug 2020, 15:08

Heruone schreef:
01 aug 2020, 13:25
Waarom wordt Gutierrez t.o.v. Mauro vergeleken, Ihattaren t.o.v. Doan en Madueke t.o.v. Lammers als die betreffende spelers gisteren overduidelijk niet op dezelfde positie speelde?
Gutierrez had met Ihattaren vergeleken moeten worden en Doan met Mauro. Madueke speelde naar mijn inziens wel op dezelfde positie als Lammers.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 207 times
Been thanked: 367 times

Bericht door Heruone » 01 aug 2020, 19:30

RIO schreef:
01 aug 2020, 13:35
Ja begrijp ik ook niet. Wat me opviel is dat Bruma, Gakpo, Doan en in mindere mate Madueke teveel met de bal lopen/dribbelen en de gaten dicht die eigenlijk bestemd zijn voor de spitsen en centrale middenvelders. Dat moet eruit
Dat is ook inherent aan de verandering van tactische invulling en visie. Ze moeten andere ruimtes bezetten en moeten nu positioneel gezien ook meer rekening houden met beide spitsen. En het gebrek van backs in de selectie is natuurlijk niet ideaal. In de rust had Schmidt het over spelverleggen en diepte aan de contrakant, iets wat hij invult met offensieve backs. Zo'n loopactie bij de 1-0 en 1-1 zijn te zeldzaam. PVA is needed.

Anderzijds, de voorbereiding is pas ~ 1.5 week onderweg. En de progressie op het vlak van drukzetten als collectief vind ik bewonderenswaardig om te zien. Evenals een aantal spelers t.o.v. vorig jaar echt een goede indruk maken.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een mooie pressingtrigger.

https://gyazo.com/0d2b588b0c66a2e4c398537db63098ce
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 02 aug 2020, 02:40

Kwamen de assists van de backs? Rigo en Jimi?
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 650 times
Been thanked: 972 times

Bericht door Menno1 » 02 aug 2020, 05:17

Rigo en Doan.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 123 times
Been thanked: 149 times

Bericht door Voijke » 02 aug 2020, 10:32

bal kwam wel vanuit die positie, na een afgeslagen voorzet van Jimi.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 02 aug 2020, 11:26

Dat ziet Roger graag. Die LB moet er echt komen en Denz moet blijven.
Mo money, Mo honey

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 916 times
Been thanked: 1225 times

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2020, 18:08

Unnerstall
Dumfries - Baumgartl - Teze - Viergever
Ihattaren - Boscagli - Lammers - Gakpo
Malen - Madueke

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 200 times

Bericht door Chucky » 08 aug 2020, 18:09

Nee

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 426 times
Been thanked: 456 times

Bericht door TomPSV » 08 aug 2020, 18:09

ruuddevil schreef:
08 aug 2020, 18:08
Unnerstall
Ihattaren - Boscagli - Lammers - Gakpo
Malen - Madueke
Lammers als controlerende middenvelder?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2020, 18:17

Meer als verbindingsspeler. En Boscagli als passer.

Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik gebruik hier alleen spelers die we nu hebben.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 650 times
Been thanked: 972 times

Bericht door Menno1 » 08 aug 2020, 19:57

Unnerstall
Madueke - Ihattaren - Rosario - Gakpo
Malen - Romero

ElTigre
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 64 times
Been thanked: 37 times

Bericht door ElTigre » 08 aug 2020, 20:05

Unnerstall
Dumfries-Baumgartl - Aankoop (Obispo op dit moment) - Aankoop (Op dit moment Viergever)
Ihattaren- Rosario - Thomas - Gakpo
Madueke - Malen

Velen van jullie zullen het hiermee niet eens zijn, maar ik ben geen groot fan van Viergever. Opbouwend dramatisch, vaak tikjes zijwaarts of teruguit of schiet de bal naar voren. Verdedigend kan het er nog mee vooruit. Liefste zie ik hem alleen als wisselspeler.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 813 times
Been thanked: 2388 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 aug 2020, 20:15

Als we beter kunnen halen : graag. Maar verdedigend is het zelden een onvoldoende en dat is ook wat waard. Vorig jaar was vertekend want hij mocht ook de linksback positie in de gaten houden.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ElTigre
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 64 times
Been thanked: 37 times

Bericht door ElTigre » 08 aug 2020, 20:17

ShovingNE2 schreef:
08 aug 2020, 20:15
Als we beter kunnen halen : graag. Maar verdedigend is het zelden een onvoldoende en dat is ook wat waard. Vorig jaar was vertekend want hij mocht ook de linksback positie in de gaten houden.
Ben ik het met je eens. Zie alleen liever iemand die ook nog wat kan compenseren met snelheid / kracht en dat heeft Viergever beide niet voldoende imo.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 813 times
Been thanked: 2388 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 aug 2020, 20:26

Snelheid wordt erg belangrijk onder Schmidt. Baumgartl is snel. Viergever niet.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 353 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 08 aug 2020, 23:30

Malen - Madueke
Bruma - Mauro - Ginkel - Ihattaren
Aanholt - Teze - Kim - Dumfries
Mvogo

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 259 times
Been thanked: 803 times

Bericht door Ardbeg » 08 aug 2020, 23:58

Lorenzo von Matterhorn schreef:
08 aug 2020, 23:30

Malen - Madueke
Bruma - Mauro - Ginkel - Ihattaren
Aanholt - Teze - Kim - Dumfries
Mvogo
Iemand heeft ook een gerucht over een keeper gehoord😂

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 783 times
Been thanked: 848 times

Bericht door El Sordo » 09 aug 2020, 00:01

Los daarvan, Unnerstall op doel en Viergever of Baumi gewoon naast het monster en je hebt een prima elftal. Alhoewel Van Ginkel dan wel een zekerheid moet zijn.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 259 times
Been thanked: 803 times

Bericht door Ardbeg » 09 aug 2020, 00:08

El Sordo schreef:
09 aug 2020, 00:01
Los daarvan, Unnerstall op doel en Viergever of Baumi gewoon naast het monster en je hebt een prima elftal. Alhoewel Van Ginkel dan wel een zekerheid moet zijn.
En een linksback en nog een middenvelder

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 09 aug 2020, 00:09

Unnerstall
Dumfries - Baumgartl - Obispo - Aanholt
Jahanbaks - Ginkel - Mauro - Ihattaren
Malen - Madueke

Obispo daarnet over het hoofd gezien.

Selectie: Lammers, Romero, Viergever, Teze, Boscagli, Thomas, Rosario, Sadilek, Gakpo, reservekeeper
Verkopen: Hendrix, Guti, Bruma, Zoet, Doan

Plaats reactie