Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
NESTA

Covid-19

Bericht door NESTA » 02 aug 2020, 10:07

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef:
02 aug 2020, 07:46
Tis nog een graadje erger geworden de maatregelen in Melbourne. De stad gaat vanaf 18.00uur vanavond (nog 2 uur te gaan) onder een zgn. ‘State of disaster’ geplaatst worden. Nog een graadje erger dan stage 4.
Dit na 671 nieuwe besmettingen op 1 dag en 7 doden.

Wat dit inhoudt:
- avondklok van 20.00uur-05.00uur elke dag
- alleen naar buiten om boodschappen te doen (1 gezinslid per huishouden), of om te werken of om noodhulp te verlenen.
- boodschappen moeten binnen 5KM van huis gebeuren.
- niet meer naar buiten voor vrije tijd of sporten, behalve 1 uur per dag maximaal 5KM van je huis (dus hond uitlaten of een wandeling mag nog maar 1 uur)
- scholen dicht en kinderdagverblijven alleen open voor kinderen die risico lopen thuis of van ouders die een ‘essential’ beroep hebben (dokters, politie etc)

Rest van de stad Victoria gaat naar level 3 van het rampenplan.

Deze maatregelen dienen in ieder geval voor 6 weken.

Soldaten, politiemensen zullen patrouilleren in de stad en wijken en waar nodig handhaven.

Klinkt als een politiestaat maar ja ze moeten iets...
200 doden (waarschijnlijk niet eens puur aan corona) op 25.000.000 mensen. En dan zulke maatregelen. Wauw.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 79 times
Been thanked: 203 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 02 aug 2020, 10:43

In Australië pakken ze in ieder geval door. Wij gaan ongetwijfeld weer te laat zijn als het hier erger wordt

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 670 times

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 12:50

Ik ben in ieder geval heel blij met ScoMo en de premier van QLD.
Doen het fantastisch.
Het is alleen puur vanwege de mensen dat het virus hier nog is.
Ook die 3 domme wijven die moedwillig Corona overbrengen naar een andere staat. Dan kan je wel alle maatregelen treffen., maar als je inwoners zo dom zijn heb je er nog niks aan. Daarom zit VIC nu met de gebakken peren.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 12:52

ShovingNE2 schreef:
02 aug 2020, 09:32
Het lijkt wel of het virus daar veel zwaarder en sterker is dan hier? Of ben ik gek? Of allebei?
Volgens mij geen verschil denk ik. Mensen luisteren gewoon niet. Als je ziet hoe de 2e golf in Melbourne is begonnen, mensen die ziek zijn, zijn gewoon gaan werken en naar restaurants gegaan, ja dat verspreid zich dan. Vooral in die sociale woontorens waar weinig mensen de taal machtig zijn en niet veel van het Australische nieuws en maatregelen mee krijgen. Dan gaat het hard, daar is het begonnen.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 13:00

NESTA schreef:
02 aug 2020, 10:07
PCGC schreef:
02 aug 2020, 07:46
Tis nog een graadje erger geworden de maatregelen in Melbourne. De stad gaat vanaf 18.00uur vanavond (nog 2 uur te gaan) onder een zgn. ‘State of disaster’ geplaatst worden. Nog een graadje erger dan stage 4.
Dit na 671 nieuwe besmettingen op 1 dag en 7 doden.

Wat dit inhoudt:
- avondklok van 20.00uur-05.00uur elke dag
- alleen naar buiten om boodschappen te doen (1 gezinslid per huishouden), of om te werken of om noodhulp te verlenen.
- boodschappen moeten binnen 5KM van huis gebeuren.
- niet meer naar buiten voor vrije tijd of sporten, behalve 1 uur per dag maximaal 5KM van je huis (dus hond uitlaten of een wandeling mag nog maar 1 uur)
- scholen dicht en kinderdagverblijven alleen open voor kinderen die risico lopen thuis of van ouders die een ‘essential’ beroep hebben (dokters, politie etc)

Rest van de stad Victoria gaat naar level 3 van het rampenplan.

Deze maatregelen dienen in ieder geval voor 6 weken.

Soldaten, politiemensen zullen patrouilleren in de stad en wijken en waar nodig handhaven.

Klinkt als een politiestaat maar ja ze moeten iets...
200 doden (waarschijnlijk niet eens puur aan corona) op 25.000.000 mensen. En dan zulke maatregelen. Wauw.
Die doden en dat totale aantal besmettingen Is vergeleken met andere landen laag, juist omdat de maatregelen zo goed werken. De test capaciteit is enorm (gisteren bijvoorbeeld in mijn staat op 1 dag al zo’n 14.000 tests afgenomen, in totaal zijn er al meer dan 4.300.000 afgenomen), contact tracing loopt prima, en ze komen hier gewoon aan je deur hè om te checken of je er bent met hoge boetes tot gevolg als dat niet zo is, dan gehoorzaam je wel.
Deze maatregelen werden al eind maart genomen, toen wisten ze in Nederland en de rest van Europa amper of je Corona met een C of K moest schrijven (bij wijze van spreken dan), daar liepen ze enorm achter.
Plus het feit dat de gemiddelde Australiër wat gehoorzamer is dan een Nederlander en maatregelen van de overheid sneller accepteert

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 02 aug 2020, 13:03

PCGC schreef:
02 aug 2020, 12:50

Het is alleen puur vanwege de mensen dat het virus hier nog is.
Ook die 3 domme wijven die moedwillig Corona overbrengen naar een andere staat. Dan kan je wel alle maatregelen treffen., maar als je inwoners zo dom zijn heb je er nog niks aan. Daarom zit VIC nu met de gebakken peren.
Dat zie je overal. Mensen die het niet serieus nemen, mensen die - vaak uit eigenbelang
- alles beter denken te weten, mensen die zichzelf niet kwetsbaar achten en de rest van de wereld stikt er maar in en mensen die echt gewoon te dom zijn hiervoor. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat wij die zelf nooit uitgebannen krijgen. Medicatie of een vaccin zijn de enige opties.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 02 aug 2020, 18:26

Medewerkers van slachterij Van Rooi Meat uit Helmond zeggen tegen de NOS dat ze de afgelopen twee maanden met coronaklachten hebben doorgewerkt. Ze durven niet te melden dat ze klachten hebben of ziek zijn, uit angst hun baan te verliezen.

Een aantal werknemers verklaart dat ze de instructie kregen om te liegen. Ze zeggen dat een leidinggevende van het bedrijf hun opdroeg bij de vraag of ze ziek zijn 'nee' aan te kruisen op gezondheidsverklaringen, die dagelijks moeten worden ingevuld. Sommigen vulden uit eigen beweging de gezondheidsverklaring verkeerd in, uit vrees dat ze bij klachten nooit meer terug hoefden te komen.

De GGD en Veiligheidsregio zien in de bevindingen van de NOS aanleiding om per direct nieuwe maatregelen aan te kondigen bij het bedrijf. Per brief is Van Rooi Meat dit weekend medegedeeld dat er onaangekondigde controles van de gezondheidsverklaringen gaan plaatsvinden.

Directeur Marc van Rooi ontkent tegen de NOS dat het personeel de instructie heeft gekregen om te liegen. ,,Dit is bij mijn weten niet gebeurd. En als we het horen, nemen we maatregelen. We hebben maar één belang en dat is de fabriek coronavrij houden."

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 02 aug 2020, 18:39

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1999 times
Been thanked: 1086 times

Bericht door J.B. » 03 aug 2020, 11:37

GillesdelaCroquette schreef:
02 aug 2020, 10:43
In Australië pakken ze in ieder geval door. Wij gaan ongetwijfeld weer te laat zijn als het hier erger wordt
Ik heb de indruk dat we er hier wel bovenop zitten eerlijk gezegd..
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1153 times
Been thanked: 1838 times

Bericht door Maikel_91 » 03 aug 2020, 12:48

02 aug 2020, 18:26
Medewerkers van slachterij Van Rooi Meat uit Helmond zeggen tegen de NOS dat ze de afgelopen twee maanden met coronaklachten hebben doorgewerkt. Ze durven niet te melden dat ze klachten hebben of ziek zijn, uit angst hun baan te verliezen.

Een aantal werknemers verklaart dat ze de instructie kregen om te liegen. Ze zeggen dat een leidinggevende van het bedrijf hun opdroeg bij de vraag of ze ziek zijn 'nee' aan te kruisen op gezondheidsverklaringen, die dagelijks moeten worden ingevuld. Sommigen vulden uit eigen beweging de gezondheidsverklaring verkeerd in, uit vrees dat ze bij klachten nooit meer terug hoefden te komen.

De GGD en Veiligheidsregio zien in de bevindingen van de NOS aanleiding om per direct nieuwe maatregelen aan te kondigen bij het bedrijf. Per brief is Van Rooi Meat dit weekend medegedeeld dat er onaangekondigde controles van de gezondheidsverklaringen gaan plaatsvinden.

Directeur Marc van Rooi ontkent tegen de NOS dat het personeel de instructie heeft gekregen om te liegen. ,,Dit is bij mijn weten niet gebeurd. En als we het horen, nemen we maatregelen. We hebben maar één belang en dat is de fabriek coronavrij houden."
Snap ze wel.
Ken meer bedrijven waarbij je een schuldgevoel wordt aangepraat als je je laat testen en daardoor niet kunt werken of wanneer je thuis bent vanwege klachten.
Heb zelf ook een keer aangegeven dat ik niet naar kantoor zou komen wegens symptomen. Toen kreeg ik enkel een linkje toegestuurd waarbij een andere advocaat ergens had geroepen dat je je niet ziek mag melden met enkel een kuchje.
Oftwel: Ik werd gewoon op werk verwacht en moest me niet aanstellen want er waren genoeg mogelijkheden om afstand te houden van elkaar(wat ook niet zo was).

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 771 times
Been thanked: 2339 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 aug 2020, 13:15

Voor het eerst loopt het heel iets op.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 aug 2020, 13:17

ShovingNE2 schreef:
03 aug 2020, 13:15
Voor het eerst loopt het heel iets op.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Wat loopt op? Het R getal?
Only in it for the money

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 90 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 03 aug 2020, 15:24

Ik begrijp die obsessie niet zo met oplopende cijfers. Het is toch te verwachten dat het op gaat lopen als allerlei dingen versoepeld worden? Oorzaak en gevolg. Het moet alleen niet uit de klauw gaan lopen. Vooralsnog is er in de ziekenhuizen en IC's weinig tot niets aan de hand. Al loopt dat natuurlijk wel zo'n 2-4 weken achter op het stijgende aantal besmettingen.

Maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat het natuurlijk weer snel kan gaan. Maar ik word persoonlijk wel een beetje moe van de media. Continue dat apocalyptische denken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 aug 2020, 16:30

Niet alleen in Antwerpen,maar in heel
België blijft het aantal besmettingen
met het coronavirus stijgen.Gemiddeld
waren er afgelopen week 491 positieve
testuitslagen en 23 ziekenhuisopnames
per dag.Het aantal patiënten op de IC
is sinds juli verdubbeld.

Epidemioloog Van Gucht zei op een
persconferentie van het Crisiscentrum
dat het virus "intens circuleert" in
België.Hij verwacht dat de cijfers de
komende tijd nog verder stijgen.

Van Gucht roept Belgen op nog een paar
moeilijke maanden te aanvaarden.Volgend
jaar verwacht hij een terugkeer naar
een normale samenleving.
Only in it for the money

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 03 aug 2020, 17:30

Het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis neemt toe. Het zijn er nu 109, achttien meer dan op zondag en het hoogste aantal sinds 25 juli. Het aantal opgenomen patiënten ligt nog wel binnen 'de bandbreedte van de afgelopen weken', zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Hij verwacht in de komende tijd een matige verdere stijging van het aantal ziekenhuisopnames.

Op de intensive cares liggen momenteel 27 coronapatiënten. Dat is het hoogste aantal sinds 1 juli. Op zondag behandelden ic-afdelingen 21 patiënten. Het aantal coronapatiënten op verpleegafdelingen steeg van 70 naar 82.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 aug 2020, 18:22

J.B. schreef:
03 aug 2020, 13:17
Wat loopt op? Het R getal?
Nee, IC en ziekenhuisopnames. De gemiddelden over 3 dagen.
grasveld schreef:
03 aug 2020, 15:24
Ik begrijp die obsessie niet zo met oplopende cijfers. Het is toch te verwachten dat het op gaat lopen als allerlei dingen versoepeld worden?
Twee maanden lang (zolang zijn de versoepelingen al) liep het niet op. En jij noemt het obsessie, sommigen willen gewoon weten wat de status is in cijfers in de ziekenhuizen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 03 aug 2020, 18:28

Je ziet de werking nu wel duidelijk terug. 1 maand geleden verregaande versoepelingen, 2 weken geleden begonnen de cases toe te nemen, nu de ziekenhuisopnames.

We zitten weer in februari met als verschil dat we nu wel weten waarmee we te maken hebben. Het is nu aan ons om er geen tweede maart van te maken.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 aug 2020, 19:17

Helemaal mee eens.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 897 times
Been thanked: 1190 times

Bericht door ruuddevil » 03 aug 2020, 20:40

Wat dat betreft ben in weinig hoopvol. Ik zie nog maar weinig mensen afstand houden. En dan heb ik het nog niet over de duizenden vakantiegangers die straks terug komen uit allerlei haarden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 aug 2020, 07:36

Studie: corona sloeg vooral toe via aerosolen op dit cruiseschip.
Onderzoekers van de universiteiten Harvard en het Illinois Institute of Technology pakten de uitdaging op. Met meer dan 20.000 computersimulaties werd berekend hoe het virus zich door het schip kon verspreiden. Bij ongeveer 130 van die simulaties lukte het te reproduceren wat er ook in werkelijkheid op de Princess Diamond gebeurde. Door die ’realistische scenario’s’ te onderzoeken berekenden de onderzoekers wat de meest waarschijnlijke manier was waarop het virus zich verspreidde.

Hun conclusie: het virus verspreidde zich grotendeels (zo’n 60 procent) via microscopisch kleine druppeltjes die lang in de lucht blijven hangen, zogenaamde aerosolen. En dus niet op de manier die de gangbare wetenschap tot nu toe aannam, via grotere druppels en contact met besmette oppervlakten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5238723 ... odzakelijk

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 293 times
Been thanked: 391 times

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 10:26

Betaal jij voor de Telegraaf? Want ik zie een betaalmuur. Was benieuwd hoe ze nu kunnen onderzoeken hoe in januari een virus verspreid is.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 482 times
Been thanked: 924 times

Bericht door deninho32 » 04 aug 2020, 10:43

Paywall telegraaf kun je simpel omzeilen ;)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 293 times
Been thanked: 391 times

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 12:26

Er is iets in mij dat altijd een beetje doodgaat als ik de Telegraag zie, dus dat laat ik maar voor wat het is 😋. En dat komt niet eens door Ajax (alleen).

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2020, 12:46

tijn0 schreef:
04 aug 2020, 12:26
Er is iets in mij dat altijd een beetje doodgaat als ik de Telegraag zie, dus dat laat ik maar voor wat het is 😋. En dat komt niet eens door Ajax (alleen).
Heel verstandig. Ik snap ook niet dat wat de Telegraaf publiceert sowieso klakkeloos wordt aangenomen. Dat is toch de eerste krant waar ik mn vraagtekens bij zet als er iets over gepost wordt hier..
Only in it for the money

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 04 aug 2020, 14:33

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Van ongeveer 900 naar 1300 naar 2600 besmettingen in één week. Amsterdam en Rotterdam springen er wel er bovenuit met respectievelijk 135 en 93 nieuwe besmettingen. Punt is; als we zo doorgaan zitten we binnen no time weer op 1000+ besmettingen per dag en komt een nieuwe lockdown steeds dichterbij.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 315 times

Bericht door Brael » 04 aug 2020, 15:12

04 aug 2020, 14:33
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Van ongeveer 900 naar 1300 naar 2600 besmettingen in één week. Amsterdam en Rotterdam springen er wel er bovenuit met respectievelijk 135 en 93 nieuwe besmettingen. Punt is; als we zo doorgaan zitten we binnen no time weer op 1000+ besmettingen per dag en komt een nieuwe lockdown steeds dichterbij.
44 ziekenhuisopnames. In één week. Dat is echt nog geen enkel probleem.

Plaats reactie