Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Formule 1

Bericht door RaJitsu » 26 jul 2020, 21:40

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maikel_91 schreef:
26 jul 2020, 19:55
Hamilton met zijn 'the fans here are the best in the world' is bijna net zo grote meme geworden als Verstappen die Driver of the Day is.
Was volgens mij zo'n 2 seizoenen geleden dat Hamilton daadwerkelijk na elke race verkondigde dat het geweldig was om te winnen voor de beste fans te wereld.
Het is inderdaad al even geleden dat hij inderdaad altijd de fans aansprak en bedankte. Maar het gaat mij erom dat hij dus niet sprak over 'the best fans'. Dit heeft hij alleen gezegd over de Britse fans, en de Mexicanen. Dat zou je als dubbel kunnen noemen, hoewel er natuurlijk de ervaring is van het stadion in Mexico wat de ervaring anders maakt. Hij heeft ook gesproken over de Britten als de beste fans op basis van dat ze ook de sport beter begrijpen. Hoe dan ook, dan kun je dus evt. spreken over dat hij het twee keer gezegd heeft.
Hier is een poging gedaan om een montage te maken waarin hij altijd zou spreken over de 'best fans': De maker van deze video kwam er zelf dus ook achter dat het idee niet klopte en heeft het waarschijnlijk alsnog maar online gezet.

Maar goed, het publiek bedanken maakt je kennelijk ook een monster, en we verzinnen de context er wel bij om het kloppend te maken kennelijk. Niets nieuws. Ondertussen wel zeuren over spelers die niet na de wedstrijd het publiek komen bedanken.
deninho32 schreef:
26 jul 2020, 20:00
Misschien een gevalletje 'beam me up Scotty'?
Er wordt iig gezegd dat ze naar het schip getransporteerd willen worden, Hamilton noemt het publiek niet iedere keer dat ze betere fans zijn dan anderen.
Laatst gewijzigd door RaJitsu op 26 jul 2020, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 26 jul 2020, 22:26

Ik kwam een heel ander filmpje tegen :mrgreen:

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 30 jul 2020, 21:35

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... britse-gp/

Had niet gedacht dat het daadwerkelijk zou gebeuren dat een van de coureurs positief getest zou worden. Maar het is dan toch gebeurd.
Interessant gegeven is dat ze Esteban Guitiérrez waarschijnlijk laten instappen. Aan de ene kant logisch, omdat hij naast Vandoorne de reservecoureur is en Vandoorne niet kan rijden wegens verplichtingen in de Formule e. Aan de andere kant was de laatste keer dat hij F1 reed in 2016. En de laatste keer dat hij überhaupt een seizoen professioneel racen deed was in 2017.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 331 times
Been thanked: 648 times

Bericht door PCGC » 30 jul 2020, 23:33

Hoe kan dat eigenlijk? Ze zitten toch in een bubbel?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 31 jul 2020, 00:02

PCGC schreef:
30 jul 2020, 23:33
Hoe kan dat eigenlijk? Ze zitten toch in een bubbel?
Ze zitten niet altijd in quarantaine. Alleen op het circuit zitten ze in een bubble, niet daarbuiten. Leclerc en Bottas vlogen zelfs terug naar Monaco tussen de GP's in Hongarije, en Leclerc was zelfs op een sociaal event te zien.

En vergeet niet dat je het ook kan krijgen van bijv. het aanraken van een besmet oppervlak. Op plastic of roestvrij staal kan het virus twee tot drie dagen overleven.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 16:43

Haha wat een race.
Benieuwd hoeveel Verstappen fans de TV hadden uitgezet 😉
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 280 times
Been thanked: 377 times

Bericht door tijn0 » 02 aug 2020, 16:47

Bijzonder einde! Ook opvallend dat je met een lekke band maar 30 seconden verliest.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 16:56

Zit Lewis zijn auto nu niet onder het vereiste gewicht @RaJitsu ?

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 66 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 02 aug 2020, 17:09

Nadat Bottas die klapband kreeg, zei ik hier nog dat Max niet voor de snelste tijd moest gaan, maar liever een ingecalculeerd risico moest nemen dat Hamilton mogelijk hetzelfde kon gebeuren. Dat mogelijke extra punt (dat toen nog niet zeker was) gaat het seizoen ook niet maken of breken, al zal het de nodige kritiek opleveren als Hamilton hem zonder issues had uitgereden. Enerzijds begrijp ik wel dat ze vanaf plek 3 tevreden waren, anderzijds had het met een zekere plek 2 ook wel lekker geweest om dan wel dat risico te nemen. Maar goed, dat is nu achteraf. Op dat moment had ik die keuze ook gemaakt (aangezien ik het toen al riep), maar kan ergens wel begrijpen dat ze het niet hebben gedaan. In een seizoen krijg je maar een paar keer zo'n mogelijkheid om zo'n ingecalculeerd risico te nemen, of het nou wel of niet goed uitpakt, en dit was in mijn ogen zo'n moment.

Gelukkig bracht de race nog iets van entertainment tegen het einde.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 02 aug 2020, 20:33

Als die van Max ook geklapt waren (wat kon, want er zijn er nu al 3 of 4 geklapt), had je helemaal niks. Nu sta je op 6 van Bottas en 36 van Hammer. Heel eerlijk: dat had ik niet verwacht na de openingsrace in Oostenrijk.

Bottas doet het eigenlijk ook bijzonder slecht, als je met een auto die zoveel beter is, maar 6 punten voor staat op Max.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 02 aug 2020, 22:32

PCGC schreef:
02 aug 2020, 16:56
Zit Lewis zijn auto nu niet onder het vereiste gewicht @RaJitsu ?
Geen idee eigenlijk. Ik zie er niet direct wat over in de regels staan. Ik denk dat ze gewoon kijken naar wat redelijkheidshalve dat wiel moet wegen en dat bovenop het gewicht tellen. Die skid blocks worden waarschijnlijk genegeerd, aangezien de auto natuurlijk over het asfalt gesleept is.
tijn0 schreef:
02 aug 2020, 20:33
Bottas doet het eigenlijk ook bijzonder slecht, als je met een auto die zoveel beter is, maar 6 punten voor staat op Max.
Er zijn natuurlijk pas vier races geweest. Bottas werd 1e, 2e, 3e en 11e. Verstappen DNF, 3e, 2e en 2e. Dus dan is het logisch dat het niet zo ver van elkaar staat. Na de Mercedessen is Verstappen gewoon het snelst uiteindelijk.
Jwoeloe schreef:
02 aug 2020, 17:09
Gelukkig bracht de race nog iets van entertainment tegen het einde.
We hebben de hele wedstrijd toch leuke gevechten gezien? Vooraan was het minder interessant, maar in het middenveld was er toch de nodige actie te zien.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 aug 2020, 22:50

Ik vond het ook een leuke race, maar ja als je je maar blijft fixeren op de kop van de wedstrijd en/of alleen maar F1 kijkt om Max te zien winnen, dan kan ik me voorstellen dat het wederom een kut race was 😉

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2104 times
Been thanked: 786 times

Bericht door Ren Höek » 02 aug 2020, 23:17

Voor de overwinning was het zeker niet spannend, tot de laatste 2 rondes ineens.
Maar op het middenveld was inderdaad genoeg te beleven, dat maakte het toch een leuke race.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 03 aug 2020, 06:58

@RaJitsu naar mijn mening mag je met die bak niet achter Verstappen eindigen. En eerlijk gezegd vind ik een geklapte band niet enkel pure pech, al maakten ze het gisteren wel erg bont, maar is het aan de rijders om banden te managen. Of dacht Bottas Hamilton wel te kunnen pakken?

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 03 aug 2020, 19:32

tijn0 schreef:
03 aug 2020, 06:58
@RaJitsu naar mijn mening mag je met die bak niet achter Verstappen eindigen. En eerlijk gezegd vind ik een geklapte band niet enkel pure pech, al maakten ze het gisteren wel erg bont, maar is het aan de rijders om banden te managen. Of dacht Bottas Hamilton wel te kunnen pakken?
Als je een perfecte race hebt niet. Maar Bottas verpeste de start, iets dat de besten kan overkomen.

Overigens, is het wel erg opvallend dat de RBR zo slecht is. Ze zijn gewoon trager op bepaalde circuits dan vorig jaar. Ik vraag me af of het niet te maken heeft met het veel te agressieve ontwerp van de auto. Vergeet niet dat ze bij RBR ook na de testperiode dachten dat ze gewoon mee konden doen. Ik vraag me af of het iets te maken heeft met de feedback van Albon en Verstappen die een soortgelijke stijl hebben, en dat ze voor iets gegaan zijn dat ze niet hebben kunnen waarmaken.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 03 aug 2020, 19:48

Ik vind dat heel opvallend, al kan ik totaal niets zeggen over de ontwerpen van dat soort machines, want dat gaat mijn pet ver te boven. Ricciardo (die gister trouwens knap presteerde) dacht dat het aan het concept van hun extreme rake ligt, dat achterhaald zou zijn. RB lijkt inderdaad minder op sommige circuits, maar het is niet alsof de auto gepasseerd is door een ander merk, dus dat is misschien net zo opvallend. Max rijdt zonder veel moeite naar de derde plek, zelfs in de kwalificatie.

Wat me bijbleef, preseason, was goede gevoel bij RB en de geheimzinnige glimlachen van Horner als het over Newey ging. Alsof ze een meestervondst hadden gedaan. Denk dus dat ze ergens een forse misrekening hebben gemaakt, want no way dat ze verwacht hadden zo op de kloten te krijgen van Mercedes in de kwalificaties. Denk dat Max in die 4 kwalificaties opgeteld al bijna gelapt is door Hamilton 😅.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 04 aug 2020, 08:13

Mercedes is dit jaar sneller dan vorig jaar, wat normaal is.
Maar RBR en Ferrari zijn dit jaar langzamer dan vorig jaar, wat inderdaad erg opvallend is. Daar is echt iets fout gegaan.

Alpha Tauri is wel sneller dan vorig jaar, al scheelt het zo goed als niets. En alle teams met een Ferrari motor zijn langzamer.
Alle teams met een Mercedes motor en (eindelijk) Renault zijn wel sneller dan vorig jaar.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 04 aug 2020, 12:47

We weten natuurlijk wel waarom Ferrari trager is. Daarnaast zijn de Ferrari B-teams beiden vrij kansloos qua opzet, dus die zouden altijd vervagen puur op basis van de infrastructuur en het chassis dat daaruit voort komt, waarbij nu de motor dus een extra factor is.

AT heeft voor het eerst enorm veel onderdelen van de RBR van vorig jaar (de volledige achterzijde o.a.), wat betekent dat ze een auto hebben die deels gebaseerd is op de infrastructuur waar veel meer geld achter zit.

Die hoge rake waar Ricciardo het over heeft is een van de dingen die ik bedoelde met het agressieve ontwerp. Is het volledig de uitkomst van het idee van Newey en zijn mensen zelf geweest (de RBR's zijn altijd op een hoge rake gebaseerd geweest)? Of hebben Albon en Verstappen bepaalde feedback gegeven die niet al te best was en is daar dus een ontwerp op gebaseerd dat nu niet werkt?

Newey heeft niet altijd het beste chassis van het hele veld gemaakt, maar ze waren over het algemeen wel gewoon van goed genoeg om degelijk mee te presteren en competitief vs die van de andere topteams. Het zou opvallend zijn wanneer hij echt een enorme misser gemaakt zou hebben.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 13:00

En ik weet niet of Honda teleur heeft gesteld, ze hebben er - voor zover ik gelezen heb - een stuk meer in geïnvesteerd dan andere teams, maar of ze zoveel winst hebben geboekt t.o.v. vorig jaar?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 04 aug 2020, 13:12

Dit is humor trouwens, Max verveelde zich tijdens de race:

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 04 aug 2020, 16:44

Lewis Hamilton blijft het jammer vinden dat niet alle Formule 1-coureurs knielen tijdens het anti-racisme-moment dat sinds kort voor elke Grand Prix plaatsvindt.

„Ik ga je niet vertellen wat mijn mening is, of iedereen het moet doen of niet. Maar als je kijkt naar andere sporten, bijvoorbeeld het basketbal of voetbal, naar Spaanse, Italiaanse en teams van over de hele wereld. Het maakt niet uit welke nationaliteit de spelers hebben, ze doen het allemaal, verenigd.”

Hamilton vindt het opmerkelijk dat een aantal F1-rijders niet knielt, omdat ze niet weten hoe er in hun land wordt gereageerd op een dergelijk gebaar. „Wanneer dat de reden is om het niet te doen, hoef je alleen maar naar de andere sporten te kijken, want daar doet dus wel iedereen mee. Ik hoop dat we beetje bij beetje meer en meer samen en meer verenigd kunnen worden in de Formule 1.”

Desalniettemin vindt Hamilton het mooi om te zien dat alle coureurs de anti-racisme campagne steunen en tijdens het volkslied voor de start een shirt met daarop ’End racism’ dragen.

„Ik ben echt trots op alle rijders die het shirt dragen. Ik denk dat er vooruitgang is. Het belangrijkste is dat de rijders respect voor elkaar blijven hebben denk ik, en dat doen we ook. Misschien moet er gewoon meer gepraat worden.”

Mogelijk knoopt Hamilton deze week in aanloop naar de tweede GP op Silverstone nog een gesprekje aan met Kevin Magnussen, die afgelopen zondag voor het eerst niet knielde, nadat hij dat bij de eerste drie races wel had gedaan.

„Ik weet niet waarom Magnussen niet geknield heeft, ik heb niet met hem gesproken. Maar beetje bij beetje denk ik dat we gewoon proberen om elkaar beter te begrijpen.”

Sowieso vond het Hamilton het fijn om te zien dat er op Silverstone weer voldoende tijd en ruimte voor het moment werd vrijgemaakt. In Hongarije was het een rommeltje, na een wijziging in het tijdsschema. In het allerijl werd er toen in de pitstraat kortstondig stilgestaan. Hamilton baalde daarvan. Hij vindt dat de strijd tegen racisme een doorlopend proces moet zijn en geen stille dood mag sterven.

„Ik denk dat de Formule 1 een veel, veel betere job deed na de discussies van vorige week over hoe we het beter kunnen doen”, zei Hamilton. „Je kon zien dat het een stuk professioneler was.”

Max Verstappen
Max Verstappen verklaarde eerder een felle tegenstander van racisme te zijn. Hij knielt echter niet voor wedstrijden.

„Ik ben erg toegewijd aan gelijkheid en de strijd tegen racisme. Maar ik geloof ook dat iedereen het recht heeft om zichzelf te uiten op een moment en op een manier die bij hen past”, zo stelde Verstappen voorafgaand aan de eerste race in Oostenrijk.

„Ik kniel niet, want ik ben hier naar toe gekomen om te racen, maar ik respecteer en ondersteun de persoonlijke keuzes die elke coureur maakt om zichzelf te uiten.”

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 04 aug 2020, 20:05

Batsu schreef:
04 aug 2020, 16:44
Mogelijk knoopt Hamilton deze week in aanloop naar de tweede GP op Silverstone nog een gesprekje aan met Kevin Magnussen, die afgelopen zondag voor het eerst niet knielde, nadat hij dat bij de eerste drie races wel had gedaan.

„Ik weet niet waarom Magnussen niet geknield heeft, ik heb niet met hem gesproken. Maar beetje bij beetje denk ik dat we gewoon proberen om elkaar beter te begrijpen.”
Dit is waar ik me aan erger bij Hamilton. Het lijkt alsof andere rijders zich bij hem moeten komen verantwoorden over keuzes die ze maken.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 05 aug 2020, 07:16

Eerder andersom, hij komt bij hen. Op zich is de vraag niet gek, als iemand na drie keer knielen ermee stopt, waarom dat dan is. Zou het alleen niet in de pers communiceren, want dan zet je druk op andere rijders. Al vermoed ik dat dat zijn bedoeling is, je merkt aan alles dat dit zijn nieuwe levensdoel is. Wat, nogmaals, ik geen vervelende eigenschap vind. Iemand moet zeuren, trekken en duwen om iets gedaan te krijgen of te veranderen. Dat is geen dankbare taak en diegene komt er nooit louter positief uit.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 470 times
Been thanked: 908 times

Bericht door deninho32 » 05 aug 2020, 09:26

Dat hij blijft zaniken tegen die rijders ligt ook aan die anderen. Als je gewoon meteen de eerste keer zegt 'luister maat, leuk dat je een hobby hebt gevonden, maar laat mij er lekker buiten'. Dan is het ook meteen klaar lijkt me.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 05 aug 2020, 14:37

Klopt.

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Momfer » 06 aug 2020, 09:55

Even wat anders. Er is een redelijk grote kans dat de Formule E in 2022 naar Eindje komt. Het zou dan gaan om een avond/nachtrit. Nu volg ik Formule 1 maar zijdelings en Formule E al helemaal niet maar ik zag toevallig gisteren een stukje van de race in Berlijn op Ziggo. Dat viel niet mee..

Sowieso heel raar om die auto's zo voorbij te zien vliegen zonder bijbehorend geluid, parcours daar was redelijk sfeerloos. Zal niet geholpen hebben dat er ook geen publiek was verder.

Volgen jullie de Eprix? Iemand die er wel enthousiast over is en wat meer kan vertellen. Ik begreep ook dat ze daar andere regels hebben.

Plaats reactie