Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Denzel Dumfries

Spelers A-selectie.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1872 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 mei 2018, 15:49

:D
Kampioenstopic openen .... pending

Gast

Bericht door Gast » 11 mei 2018, 15:50

ShovingNE2 schreef:
Aogo schreef: Dat vergt gewoon goed scout werk, iets wat je van een topclub mag verwachten. Ik lees hier bedragen van rond de 6 of 7 miljoen voor een simpel backje die het verdedigen nog moet leren.
Ook supporters moeten duidelijk nog stappen zetten in wat het in het moderne voetbal wordt gevraagd. PSV zoekt geen back die heel goed kan verdedigen en daarnaast mee op kan komen. PSV zoekt een aanvallende back die aanvallende opties biedt en daarnaast de defensie ondersteunt.

Arias was gezien het aantal passes verzonden op de helft van de tegenstander letterlijk de spelmaker van PSV. Dumfries was bij 23% van de goals van Heerenveen betrokken. Ik wil niet zeggen dat het uniek te noemen is, maar dat is uniek te noemen.

De aanvallende kwaliteiten van een back staan voorop, de rest is mooi meegenomen.
In het moderne voetbal, of tegen betere tegenstanders? Tegen vvv en Sparta heb je wellicht gelijk, maar ik probeer PSV te ambiëren naar Europese subtop. Dan kom je niet weg met een back die niet kan verdedigen. Maar misschien moet jij daar ook nog stappen in zetten.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1872 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 mei 2018, 15:54

Europese subtop zie ik niet gebeuren, lijkt mij financieel gezien ook een onmogelijke ambitie.

Maar backs worden bovenal op aanvallende kwaliteiten beoordeeld. Temeer omdat je met andere spelsystemen of afspraken defensieve flaws kan opvangen.

Daarnaast is goed verdedigen vaak een tekortkoming in positioneel opstellen, dat is deels ervaring en deels prima aan te leren. Aanvallende kwaliteiten heeft hij, verdedigend moet hij stappen zetten :D Maar dat is prima te doen. Al hangt alles af van de prijs natuurlijk.
Kampioenstopic openen .... pending

Gast

Bericht door Gast » 11 mei 2018, 16:08

Dat is het inderdaad. Alles staat of valt met de prijs die PSV er voor moet betalen. Bij een hoge prijs verwachten de supporters gewoon meer, terwijl een Viergever alleen maar mee kan vallen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 121 times
Been thanked: 180 times

Bericht door Heruone » 11 mei 2018, 17:43

Juancho schreef:
Ykhim schreef: Ik denk dat je Luckassen prima kunt vergelijken met Bruma. Ook dat is uiteindelijk goed gekomen. In het begin wild, maakte veel (domme) fouten en was nooit 90 minuten geconcentreerd. Totdat Moreno naast hem kwam te staan. Toen bleek Bruma ineens de beste CV sinds Alex. In de basis is Luckassen net als Bruma eigenlijk een goede speler. Hij is fysiek sterk, snel, wendbaar en heeft eigenlijk ook een prima traptechniek. Als hij 90 minuten geconcentreerd kan blijven, is Luckassen gewoon een uitstekende CV voor PSV-begrippen.
Dat mag maar die vergelijking vind ik ook krom. Bruma had sowieso al veel meer ervaring, wat je toch ook meeneemt in je ontwikkeling. Hij heeft gespeeld en getraind in Engeland en in Duitsland, daar is de weerstand sowieso hoger dan bij AZ waar Luckassen al matig was.

En ja, Bruma had ook schoonheidsfoutjes, absoluut. Maar de potentie en zijn sterke punten zag je wel. Ik heb die potentie eigenlijk nooit in Luckassen gezien. Maar dat is gewoon een persoonlijke mening en inschatting. Ik zie gewoon niets in hem behalve fysiek gezien een goed lichaam. Maar verder?

Bovendien zijn het 2 totaal andere posities waar andere dingen worden gevraagd. Als man in de as moet je inzicht hebben, tactisch sterk zijn. Dat valt niet zomaar aan te leren en moet je eigenlijk al van nature hebben. Als back is het vooral op de brommer stappen en 90 min al een malle blijven gaan. Komt veel minder tactisch inzicht bij kijken en veel meer fysieke en conditionele kwaliteiten.
Net zoals bij Bergwijn toch? Die heb jij ook compleet afgeserveerd destijds. Ik heb het gevoel dat we nu puur subjectief bezig zijn en dat daarbij alles uit de kast getrokken wordt om Luckassen als een enorme prutser neer te zetten. Nmi niet onterecht. Uiteraard heeft Luckassen een klote jaar achter de rug en kan hij zijn stempel tot op heden nog niet drukken. Maar er is wel degelijk een goede basis in combinatie met potentie.

Luckassen bezit in principe alle facetten van een moderne verdediger. Hij is extreem snel, zijn oppervlakte is ongeveer twee bij twee en hij bezit nmi ook een uitstekende traptechniek. Dat laatste facet mag zeker benoemd worden.

https://www.youtube.com/watch?v=G5YEL-ycYQ4

In bovenstaande video komt dat duidelijk naar boven. Tegen Ajax thuis trapte hij een vrije trap ook vrij aardig.

Kenneth Perez zei onlangs ook nog dit over Derrick:
FOX Sports-analist behoudt het vertrouwen in PSV-verdediger Derrick Luckassen. De 22-jarige stopper stond tegen Willem II op het middenveld, waarna hij twee strafschoppen en een rode kaart kreeg.

"Luckassen vind ik een speler met potentie, echt ongelooflijk veel potentie. Maar dan moet hem wel verteld worden dat hij eigenlijk niet kan voetballen. En dat hij de bal heel snel bij de juiste kleur moet inleveren", stelt Perez maandagavond bij Natafelen met Kees. De Deen is vooral onder de indruk van de fysieke capaciteiten van Luckassen. "Zijn snelheid, zijn power, zijn kracht... Hij is heel erg druistig en all over the place, maar qua postuur, wat je niet kunt kopen, heeft hij heel veel mogelijkheden."
Het probleem zit hem met name in de zogenaamde kinderziektes die in de software zitten. Als voorbeeld: Luckassen speelt tegen Groningen an sich niet eens zo'n hele slechte wedstrijd. Ga je de wedstrijd echter terug kijken, kan je zeker 7 a 8 (slordigheids-) fouten opnoemen. Bal net te ver voor zich uitspelen bijv. of net iets teveel willen doen.

Met die punten moet Luckassen overduidelijk aan de slag. Wat iig zou helpen is een goede centrale verdediger langs hem die rust uitstraalt evenals leiderschap. Bij Bruma zag je bijvoorbeeld heel goed het Moreno effect. Ik denk dat dat Luckassen ook een positieve stimulans biedt.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 11 mei 2018, 18:10

Luckassen goede techniek? Hmm, dat is mij niet opgevallen. Was tegen Groningen vooral opvallend met bedroefende aannames waardoor PSV twee keer gevaarlijk balverlies had, omdat de bal van zijn voeten sprong.

Maar goed, hopelijk gaat het nog wat worden. Voorlopig vind ik het meer het debiele broertje van Marcelo dan de nieuwe Bruma.

Juancho
Legende
Has thanked: 317 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 11 mei 2018, 19:54

Ykhim schreef:@Juancho: Luckassen heeft geen geweldig jaar gehad, maar hij wordt nu wel heel erg omlaag geschreven,
Nee hoor, ik zie namelijk dezelfde Luckassen als bij AZ. En dat vond ik al vrij weinig. Dit seizoen was de lat al redelijk laag en dat zal komend seizoen echt anders moeten. Dus ik zal er geen traan om laten als je hem kan verkopen voor een mooie prijs.

Ik zie het gewoon niet bij hem. Kan er maar weinig anders van maken tot dat hij het tegendeel bewijst :D :wink:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 11 mei 2018, 20:15

Dat kan, dat mag. Ik zie hem ook liever verkocht worden, maar we moeten wel zo reëel zijn dat ze dat bij PSV niet zomaar zullen doen. Spelers na een matig jaar meteen verkopen is niet bepaald een trend geweest de laatste jaren. Dus tja, stel je er maar op in dat hij lekker blijft. We moeten dus maar hopen dat het inderdaad een tweede Bruma betreft. En potentie is echt wel zichtbaar, ik noem nogmaals Ajax-thuis. Je kan zeggen dat het toen al 3-0 stond en dat Ajax wel doodgeslagen was, maar desondanks liet Luckassen sterke dingen zien.

Heruone noemde het kinderziektes in de software, maar ik wil het gewoon houden op concentratieproblemen. Als Luckassen 90 minuten lang gefocust kan blijven, dan denk ik dat we er alsnog een goeie aan kunnen hebben. Iemand als Moreno naast hem kan dan een oplossing zijn. Ik vrees dat we het zullen moeten doen met Viergever. Die kan uiteraard ook druk en taken wegnemen bij Luckassen, maar Viergever is nou niet iemand die eventuele fouten makkelijk kan repareren. Die zal het druk genoeg met zichzelf hebben. Daarom is het ook geen ideaal duo, maar hopelijk verkoopt PSV Isimat en halen ze er een sterke vervanger voor terug. Weliswaar niet de prioriteit, maar toch zeer wenselijk.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 11 mei 2018, 21:10

Je vergeet alleen 1 ding: Bruma speelde, elke week weer en werd beter. Wil je dat Luckassen beter wordt, zal hij dus moeten spelen. Naast Viergever die ongetwijfeld de LCV gaat worden. Dus zeg maar, wil je met dat duo de competitie en CL in?

De ondergrens van Luckassen ligt een heel stuk lager dan Bruma destijds. Ik zie daar net als Menno wel een klasse verschil tussen. Dat trek je niet zomaar rechts.

Wat Perez zegt klopt, hij is fysiek sterk. Maar als dat alles is is het gewoon te weinig. Ik vind vooral zijn inzicht erg matig en dat heeft weinig te maken met concentratie. Hij ziet het vaak gewoon niet, maakt foute keuzes en zelfs, ondanks zijn fysiek, vind ik hem als pure mandekker (waar Perez op doelt) ook behoorlijk tegenvallen. Jij noemt Ajax thuis, ik noem bijv. Willem 2 uit.

We hebben al genoeg twijfelgevallen, met alle respect voor Luckassen maar ik zie voor hem komend seizoen geen rol in de basis. Dus de vraag is wat je dan met hem moet doen. Verhuren? Verkopen? Zeg het maar...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 11 mei 2018, 21:18

Juancho schreef:Je vergeet alleen 1 ding: Bruma speelde, elke week weer en werd beter. Wil je dat Luckassen beter wordt, zal hij dus moeten spelen. Naast Viergever die ongetwijfeld de LCV gaat worden. Dus zeg maar, wil je met dat duo de competitie en CL in?
Correcte constatering. En als antwoord op je vraag: liever niet. Maar ik vrees dat we volgend seizoen weinig keuze hebben wat dat betreft. Met Obispo, Viergever, Luckassen en misschien Schwaab en/of Isimat valt er niet veel te kiezen.
De ondergrens van Luckassen ligt een heel stuk lager dan Bruma destijds.
Dat weet ik niet hoor. Volgens mij is dat beeld nu vertekend omdat Bruma het uiteindelijk fantastisch deed, maar die was in zijn beginperiode ook uitermate zwak hoor. Misschien dat de ondergrens van Luckassen iets ligt, maar niet ''een heel stuk''. Geloof ik niet.

Jij noemt Ajax thuis, ik noem bijv. Willem 2 uit.
Ik noem Ajax-thuis omdat iemand de stelling opperde dat Luckassen überhaupt geen potentie of aanknopingspunten laat zien, terwijl dat in die wedstrijd natuurlijk wél gebeurde. Willem II-uit is de andere kant van de medaille en dat was ronduit schandalig, maar dat geldt dan ook meteen voor het hele elftal. Wil niet zeggen dat ze allemaal niks kunnen. Natuurlijk is zoiets makkelijk counteren, want Luckassen heeft meer slechte wedstrijden gespeeld, maar hij heeft ook goeie potjes gespeeld. Utrecht-uit en Ajax-thuis bijvoorbeeld.
We hebben al genoeg twijfelgevallen, met alle respect voor Luckassen maar ik zie voor hem komend seizoen geen rol in de basis.
Ik zie ook liever een ander, maar nogmaals: is dat realistisch om te verwachten? Het is niet des PSV's om een speler als Luckassen er na een relatief matig seizoen uit te bonjouren. Moet 'ie dan basisspeler worden? Misschien, afhankelijk van wat we hebben. Momenteel is dat met Schwaab, Isimat (die beide misschien nog vertrekken), Viergever en Obispo allemaal nog niet denderend.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 11 mei 2018, 22:38

Zo zie je maar weer hoe veranderlijk transferzaken zijn...

PSV had de eerste contacten met Dumfries al een half jaar geleden gehad.
Eind maart / begin april zijn - om wat voor reden dan ook - de onderhandelingen door PSV gestopt.

Maar nu is er toch weer contact opgenomen met Dumfries..... tot mijn genoegen overigens...
Nada mesmo em cidade proletária

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 11 mei 2018, 22:45

Volgens zijn oom was hij zelfs bij het kampioensfeest/huldiging. Hier durf ik wel geld op te zetten dat hij de opvolger van Arias gaat worden.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 11 mei 2018, 22:52

Menno1 schreef:Volgens zijn oom was hij zelfs bij het kampioensfeest/huldiging. Hier durf ik wel geld op te zetten dat hij de opvolger van Arias gaat worden.
Dat kun je in dit geval wel doen :wink:
Nada mesmo em cidade proletária

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 11 mei 2018, 22:57

Blijft Brenet dan linksachter of gaat die ook vertrekken?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 mei 2018, 22:59

Ik denk eerlijk gezegd dat Brenet Dumfries er finaal uitspeelt op RB.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 11 mei 2018, 23:00

Bij welke club gaat Brenet dan linksbuiten spelen?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 mei 2018, 23:02

Hehe

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 46 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Mick Jagger » 11 mei 2018, 23:03

Ykhim schreef:Bij welke club gaat Brenet dan linksbuiten spelen?
Tadic wil niet, dus is Ajax bij Brenet uitgekomen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 11 mei 2018, 23:31

De verwachting was dat als Arias vertrekt Brenet naar rechts gaat en er een echte linksback komt. Brenet gaat echt niet meer op de bank zitten (en hoe je ook over hem denkt valt dat vanuit zijn perspectief wel te begrijpen). PSV gaat geen miljoenen voor Dumfries neerleggen om hem achter Brenet op de bank te zetten. Ik hoop maar dat dit niet betekent dat we nog een jaar naar een rechtspoot op links moeten kijken.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 12 mei 2018, 00:32

Ykhim schreef:
Juancho schreef:Je vergeet alleen 1 ding: Bruma speelde, elke week weer en werd beter. Wil je dat Luckassen beter wordt, zal hij dus moeten spelen. Naast Viergever die ongetwijfeld de LCV gaat worden. Dus zeg maar, wil je met dat duo de competitie en CL in?
Correcte constatering. En als antwoord op je vraag: liever niet. Maar ik vrees dat we volgend seizoen weinig keuze hebben wat dat betreft. Met Obispo, Viergever, Luckassen en misschien Schwaab en/of Isimat valt er niet veel te kiezen.
Natuurlijk heb je wel te kiezen. Niet direct wbt een transfer (al vind ik er niets mis mee om tegen een speler te zeggen dat hij beter verder kan kijken, bijv. tegen Isimat en Brenet). Het belang van PSV staat op 1 en soms horen daar niet altijd leuke keuzes bij. Maar PSV moet vooruit, zeker na het matig voetbal van dit seizoen. Al klinkt dat waarschijnlijk wat apart met de titel op zak :). Het is een afweging die je moet make. Zit er nog veel rek in Luckassen (ik denk dat PSV ook denkt van wel) en hoe wil je dan dat laten ontwikkelen. Die foutjes en domme keuzes gaan er niet uit als je op de bank zit. Vlieguren maken, dat is het medicijn. En nogmaals, ik zie dat niet gebeuren komend seizoen. Niet als basisspeler. Misschien is zijn hoop dat de vrouw van Schwaab blijkbaar heimwee heeft en de kans groot is dat Isimat weg wil. Dan zijn er opeens 2 CV's weg en schuift Luckassen vanzelf een plekje op.
De ondergrens van Luckassen ligt een heel stuk lager dan Bruma destijds.
Dat weet ik niet hoor. Volgens mij is dat beeld nu vertekend omdat Bruma het uiteindelijk fantastisch deed, maar die was in zijn beginperiode ook uitermate zwak hoor. Misschien dat de ondergrens van Luckassen iets ligt, maar niet ''een heel stuk''. Geloof ik niet.

Dat mag, ik denk daar iets anders over :). Ik geloof nooit dat Luckassen kan doorgroeien tot niveau Bruma.
Ik zie ook liever een ander, maar nogmaals: is dat realistisch om te verwachten? Het is niet des PSV's om een speler als Luckassen er na een relatief matig seizoen uit te bonjouren. Moet 'ie dan basisspeler worden? Misschien, afhankelijk van wat we hebben. Momenteel is dat met Schwaab, Isimat (die beide misschien nog vertrekken), Viergever en Obispo allemaal nog niet denderend.
Ik denk best realistisch. Dus of hij wordt wel gedwongen om te spelen om zo maar te zeggen omdat er 2 CV's gaan. Of hij zit net als dit seizoen veelal op de bank, moet hopen op blessures en schorsingen (of kan de rol van 5de verdediger oppakken zoals Isimat dat deed in CL wedstrijden). En tja, wat is dan het beste? Misschien wel verhuren als er idd een RB komt en hij ook geen eerste RCV wordt.

We zullen het wel zien. Dit topic gaat overigens over de RB positie en die zie ik al helemaal weg gelegd voor Luckassen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 12 mei 2018, 01:07

Luckassen heeft een eigen topic, hoe moeilijk kan het zijn.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 12 mei 2018, 01:23

Hier doen we niet zo moeilijk... we zijn niet op het oude PN!! :x :wink:

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 12 mei 2018, 11:23

Juancho schreef:Hier doen we niet zo moeilijk... we zijn niet op het oude PN!! :x :wink:
Is het nog wel irritant.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 121 times
Been thanked: 180 times

Bericht door Heruone » 12 mei 2018, 11:38

Indedaad! Verdomme Jan :lol:
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 12 mei 2018, 12:37

Tijd voor de "is niet ok knop" dan maar? :lol:

Plaats reactie