Denzel Dumfries

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 879 times
Been thanked: 1164 times

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2018, 14:30

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Daar dacht ik ook aan Ribbelchips, maar de andere kant is natuurlijk dat veel jongens niet kunnen aanhaken een niveau hoger. Dus als je ze een niveau lager ophaalt gaat het aantal miskopen ook omhoog met alle financiële en sportieve gevolgen van dien.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 228 times
Been thanked: 228 times

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2018, 14:59

Ribbelchips schreef:PSV mag wat mij betreft wel wat eerder dit soort spelers aantrekken. Bij Willems waren ze er mooi op tijd bij. Vorig seizoen had je Dumfries voor 750k op kunnen pikken bij Sparta. Nu betaal je een veelvoud van dat bedrag. Van Drongelen idem.

Clubs als Heerenveen, Utrecht en AZ zitten direct bovenin de boom als PSV aanklopt.
Ja en hoeveel middelmatige spelers van het niveau van heerenveen trekken ze daar aan die het niveau van ons niet halen? Dat risico mag bij ons niet worden genomen. Dit is hoe de voetbalboom werkt. Je zegt toch ook niet tegen Manchester City dat ze spelers eerder hadden moeten kopen. Het is een kwestie van kapitaal. PSV had vorig jaar het kapitaal niet om deze gokken te nemen. Bovendien zou zo'n jongen dan een jaar niet hebben gespeeld achter Arias.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 620 times
Been thanked: 930 times

Bericht door Menno1 » 18 mei 2018, 15:03

Jetro kwam als derde linksback en was 17 jaar. Was een groot talent, maar niemand had verwacht dat hij na een half jaar al in de basis zou staan. laat staan dat hij naar het EK ging. Hij had de mazzel dat zowel Pieters als Tamata geblesseerd uitvielen.

Dumfries komt als basis aankoop binnen, of anders als vaste invaller. Hele andere aankoop, is ook een paar jaar ouder. Dat PSV hem niet nam vorig jaar is inderdaad jammer, maar vaak willen ze ook weten of hij zich bij een Heerenveen zich verder zou ontwikkelen. Net zoals ze dat met Strootman toen aankeken. Voor die 'bevestiging' betaal je inderdaad wel dik.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 320 times
Been thanked: 637 times

Bericht door PCGC » 18 mei 2018, 15:18

En daarbij, stel dat PsV hem vorig naar gehaald had, had ie dan gespeeld? Ja in Jong PSV. Dan wist je nog niets over zijn niveau.

Nu heeft ie er een jaar ere opzitten bij een degelijke club.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2018, 15:23

PCGC schreef:En daarbij, stel dat PsV hem vorig naar gehaald had, had ie dan gespeeld? Ja in Jong PSV. Dan wist je nog niets over zijn niveau.

Nu heeft ie er een jaar ere opzitten bij een degelijke club.
Precies. Je betaald dus voor zijn ontwikkeling en voor de bevestiging dat hij hopelijk het PSV niveau aan kan. Het komt zelden voor dat PSV iemand oppikt van een degredatie kandidaat en het als een volwaardige basis speler ziet. Wellicht Unnerstall ooit.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Johann Vogel » 18 mei 2018, 15:27

Met alle respect maar vier tot zes miljoen vind ik erg veel voor een back die het een seizoen aardig doet bij Heerenveen. Ik vind het frappant dat zo’n jongen vorige zomer geen investering van acht ton waard was. Maar blijkbaar in het afgelopen seizoen zover indruk heeft gemaakt dat hij u een van duurste backs ooit moet worden.

Wat mij betreft gaan we enkel miljoenen investeren in Eredivisie spelers die echt uitblinken bij een provincieclub. Een Mason Mount denk ik dan bijvoorbeeld aan. Maar Dumfries vind ik het goed doen bij Heerenveen maar het is alles behalve een sensatie. Dan kijk ik liever verder. Ik vraag me af of een Pablo Rosario met wat begeleiding niet van een soortgelijk niveau kan worden als rechtsback als Dumfries.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2018, 16:13

Johann Vogel schreef:Met alle respect maar vier tot zes miljoen vind ik erg veel voor een back die het een seizoen aardig doet bij Heerenveen. Ik vind het frappant dat zo’n jongen vorige zomer geen investering van acht ton waard was. Maar blijkbaar in het afgelopen seizoen zover indruk heeft gemaakt dat hij u een van duurste backs ooit moet worden.

Wat mij betreft gaan we enkel miljoenen investeren in Eredivisie spelers die echt uitblinken bij een provincieclub. Een Mason Mount denk ik dan bijvoorbeeld aan. Maar Dumfries vind ik het goed doen bij Heerenveen maar het is alles behalve een sensatie. Dan kijk ik liever verder. Ik vraag me af of een Pablo Rosario met wat begeleiding niet van een soortgelijk niveau kan worden als rechtsback als Dumfries.
Dat wordt boven je perfect uitgelegd. De markt is dan ook flink wat veranderd hea. Als je ziet dat Arias met een eenjarig contract meer dan 15 miljoen gaat opleveren, plaatst het de transfer van 5 miljoen van Dumfries met een meerjarig contract wel in een ander daglicht.

Rosario is totaal niet wendbaar, is totaal niet geschikt als back.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Johann Vogel » 18 mei 2018, 17:38

Trixm schreef:
Johann Vogel schreef:Met alle respect maar vier tot zes miljoen vind ik erg veel voor een back die het een seizoen aardig doet bij Heerenveen. Ik vind het frappant dat zo’n jongen vorige zomer geen investering van acht ton waard was. Maar blijkbaar in het afgelopen seizoen zover indruk heeft gemaakt dat hij u een van duurste backs ooit moet worden.

Dat wordt boven je perfect uitgelegd. De markt is dan ook flink wat veranderd hea. Als je ziet dat Arias met een eenjarig contract meer dan 15 miljoen gaat opleveren, plaatst het de transfer van 5 miljoen van Dumfries met een meerjarig contract wel in een ander daglicht.

Rosario is totaal niet wendbaar, is totaal niet geschikt als back.
Ik vind het totaal niet perfect uitgelegd, ik vind dat ene jaartje bij Heerenveen waar Dumfries het redelijk heeft gedaan niet in verhouding staan dat zijn transfersom vijf tot zeven keer over de kop gaat.

De vergelijking met Arias is lachwekkend. Dumfries is een twijfelgeval die net zo goed een nieuwe Luckassen kan worden. Arias is verkozen tot beste speler van de competitie, al jaren een betrouwbare back, basisspeler bij een outsider voor de wereldtitel, bewezen op CL niveau. Als een grotere club hem haalt weten ze zeker dat ze een echte uitblinker binnenhalen. Wij zouden met Dumfries een speler halen die niet dezelfde status heeft bij zijn club.

Voor vier tot zes miljoen haalt PSV normaliter een speler en zeker een back waarvan ze verwachten dat deze een stuk meer waard wordt. Ik ben van mening dat dit twijfelachtig is, ik zou een andere keuze maken eerlijk gezegd. Genoeg backs voor minder geld beschikbaar.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 320 times
Been thanked: 637 times

Bericht door PCGC » 18 mei 2018, 18:15

Nogmaals, stel je had hem voor 6-8 ton gekocht 2 jaar geleden. Wat was je nu dan wijzer geworden? Je denkt toch niet dat ie gespeeld had ipv Arias? Nee, dan had ie bij Jong gespeeld, hoe weet je dan of ie er klaar voor is nu?
Nu heeft hij een jaar eredivisie in de benen, en ja daar betaal je voor.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 mei 2018, 19:02

PCGC schreef:Nogmaals, stel je had hem voor 6-8 ton gekocht 2 jaar geleden. Wat was je nu dan wijzer geworden? Je denkt toch niet dat ie gespeeld had ipv Arias? Nee, dan had ie bij Jong gespeeld, hoe weet je dan of ie er klaar voor is nu?
Idd. Even een Willems ophalen voor n paar ton die daarna gelijk in Oranje staat is echt niet zo eenvoudig. Je hebt beperkt budget, dus je kunt niet elk talent gelijk kopen bij drie aardige acties.

Talenten ophalen bij Vitesse en AZ biedt al geen enkele garantie, laat staan bij Sparta.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 18 mei 2018, 19:07

Daar betaal je dan bijzonder veel voor. Ik vind Dumfries absoluut geen zes miljoen waard, net zoals ik Luckassen vorig jaar absoluut geen vijf miljoen waard vond en vind.

Als je zoveel geld betaald voor een speler uit de eredivisie moet dat voor een speler zijn die of een topseizoen heeft gehad of al jaren stabiel presteert in de eredivisie. Gaat beide niet voor Dumfries op. Hij begon goed, in de eerste drie wedstrijden vier assists als ik me niet vergis (ook vier goals van Thorsby volgens mij) maar daarna zakte hij toch weg. Hij is me de rest van het jaar vooral blijven hangen omdat hij zo'n vrolijke uitstraling heeft en omdat hij in zijn zak werd gegrepen door die verdediger van Vitesse.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2018, 19:19

Wat zijn dan wel redelijke prijzen volgens jou? Moet lozano dan voor maximaal 20 miljoen worden verkocht? Hij speelt hier pas een jaartje, was vorig jaar voor 11 op te halen bij Pachuca?

De markt verandert de laatste jaren enorm. 5 miljoen nu is niet hetzelfde als drie jaar geleden.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Johann Vogel » 18 mei 2018, 19:20

PCGC schreef:Nogmaals, stel je had hem voor 6-8 ton gekocht 2 jaar geleden. Wat was je nu dan wijzer geworden? Je denkt toch niet dat ie gespeeld had ipv Arias? Nee, dan had ie bij Jong gespeeld, hoe weet je dan of ie er klaar voor is nu?
Daar zijn verschillende oplossingen voor. Je zou hem bijvoorbeeld kunnen kopen voor een paar ton en dan elders een jaar stallen zoals nu ook met Unnerstall gebeurd.

Je zou ook kunnen rouleren. PSV is namelijk een club die normaliter in een seizoen al snel dik veertig wedstrijden speelt. Ramselaar werd ook gehaald terwijl we al Guardado, Hendrix, Pröpper en later van Ginkel op het middenveld hadden. Maar goed, die jongen kreeg de tijd en moest niet het eerste seizoen al gelijk de grote leider op het middenveld zijn.

Maar om antwoord te geven op je vraag, we zouden dan niks wijzer geworden zijn. Net zoals nu, want niemand kan een garantie geven dat Dumfries een zekerheidje is. Net zoals niemand dat kon met Luckassen die zelfs al meerdere seizoenen bij een subtopper Eredivisie in de benen had.

Om dan de prijs vijf tot zeven keer over de kop te laten gaan terwijl met een beetje zoeken er best goedkopere alternatieven te vinden zijn terwijl we het geld ook op andere posities kunnen investeren, dat vind ik op zijn minst een punt voor discussie.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2018, 19:23

Niet alleen dat, we zwemmen ook niet bepaald in het geld dat we dit soort gokjes overal kunnen nemen. We zijn geen City.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2018, 19:27

De Robben constructie is maar met 1 persoon geluky: Robben. Al die andere keren dat we dat toepasten werd het niks. Jordy Hoogstrate, Arvid Smit...de lijst is eindeloos, maar nooit werd het wat.

Het klinkt leuk hoor: we kopen ze vroeg, verhuren ze 1-2 jaar en dan zijn het toppers voor ons die we gelijk kunnen inzetten, ons de CL bezorgen en dan voor tientallen miljoenen worden doorverkocht. De realiteit helaas is dat alles opgeteld, het behoorlijk dure investeringen zijn geweest die geen rendement hebben gebracht. Sportief niet, financieel niet. Zie nu ook Jurjus.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Massimo » 18 mei 2018, 19:57

Ondanks dat hij een jaar geleden voor 7,5 ton was op te halen heb ik er totaal geen moeite mee als PSV er nu ca. 5 en misschien wel 6 miljoen voor betaald.

In het geval van Dumfries heeft hij nu een seizoen ontwikkeling in de Eredivisie erop zitten en heeft zich dit jaar goed ontwikkeld. Is als back daar ook speler van het jaar geworden. Uiteindelijk blijft potentieel voor een deel een gok en hoe verder iemand in zijn ontwikkeling is hoe beter je het kan inschatten en daar betaal je voor. Mocht PSV hem halen dan haal je een speler die verder in zijn ontwikkeling, daardoor een hoger basisniveau heeft en waarbij je hem kan inschatten dan een jaar geleden. Had hij een matige ontwikkeling gehad dan had PSV ook helemaal niet bij Heerenveen te hoeven aankloppen. Het is nu aan PSV om een juiste inschatting te maken of hij ook weer de volgende stappen kan zetten.

Een tweede reden is dat ik het goed vind dat clubs als Heerenveen in staat zijn om miljoenenverkopen te doen. Doen ze dat niet of te weinig dat gaat het niveau omlaag. FC Groningen is bijvoorbeeld vanwege een gebrek aan verkopen de laatste 5 jaar flink in kwaliteit gedaald en hebben steeds meer moeten bezuinigen. Ik vind het goed voor de Eredivisie als clubs buiten PSV, Ajax en Feyenoord in staat zijn spelers aan te trekken die met een goede ontwikkeling goed te verkopen zijn. De meeste clubs uit het rechterrijtje zijn niet of nauwelijks in staat om zulke spelers aan te trekken en hebben door gebrek aan financiële middelen niet de mogelijkheid om spelers langdurige contracten te geven, waardoor een speler die het zeer goed doet bij een ploeg uit het rechterrijtje op het moment dat hij sportieve waarde vertegenwoordigt vaak nog maar een eenjarig contract heeft of zelfs uit zijn contract loopt. Die ploegen hebben niet voor niets steeds meer huurlingen in hun selectie in een poging de onderste plaatsen te ontlopen. Die kunnen vrijwel niet de stap omhoog maken omdat ze nauwelijks of geen goede verkopen kunnen realiseren. Verkoopt Heerenveen Dumfries en Zeneli deze zomer, dan kunnen ze weer nieuwe spelers halen die anders niet mogelijk waren.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1143 times
Been thanked: 1823 times

Bericht door Maikel_91 » 18 mei 2018, 20:12

Rik Elfrink vertelt net aan iemand op Twitter dat de zaakwaarnemers van Dumfries vandaag op de Herdgang aanwezig waren.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mei 2018, 20:31

Meervoud, nog wel!

Wellicht een familie aangelegenheid?

Noosa
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 23 times

Bericht door Noosa » 18 mei 2018, 21:01

Het zou leuk zijn als PSV dit soort spelers een jaar eerder bij Sparta weg kan plukken en dan eerst een jaartje kan verhuren aan bijvoorbeeld Heerenveen, maar ik denk dat Gerbrands mede daarom een financiële buffer wil opbouwen om zulke spelers in de toekomst eerder te kunnen halen. Vorig jaar was er geen ruimte om even 8ton te investeren in een speler voor de toekomst.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 18 mei 2018, 23:07

ziege maar ook zagge schreef:Meervoud, nog wel!

Wellicht een familie aangelegenheid?
Dumfries zit bij het makelaarsbureau Juzzt Foortball die onder meer ook de belangen van Bruma, Rekik en van Nistelrooy behartigen.
En meervoud?
Nogal wiedes. Door de bank genomen worden door spelers-makelaars meestal tussen de 6 en 7% aan courtage (commissie of bonus) bedongen en in een enkel geval oplopend tot 10%.
Dus bij een transfer van 5 miljoen voor Dumfries kan dat zo'n 3 ton bedragen. En daarbij komt dan ook nog een bonus bij eventuele doorverkoop en periodieke betalingen van speler en club voor wie de makelaar diensten levert.
Nada mesmo em cidade proletária

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mei 2018, 23:17

Hoezo, ook bij zulke percentages is het toch fijner als je de enige zaakwaarnemer bent? Kun je het mooi allemaal in je eigen zak steken 8)

Zit net te kijken op dit site van JuzztFootball, die pic van Dumfries waar z'n kop groter wordt als je 'm aanraakt met je cursor is doodeng! Wat mij betreft is dat aspect van Denzel minimaal een ton of 2 extra waard :D

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 18 mei 2018, 23:19

ziege maar ook zagge schreef:Zit net te kijken op dit site van JuzztFootball, die pic van Dumfries waar z'n kop groter wordt als je 'm aanraakt met je cursor is doodeng! Wat mij betreft is dat aspect van Denzel minimaal een ton of 2 extra waard :D
:lol: :lol: nu begrijp ik waarom hij afgelopen seizoen in een raar incident verzeild is geraakt..
Nada mesmo em cidade proletária

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 879 times
Been thanked: 1164 times

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2018, 23:30

Ah Santi Kolk werkt voor Rodger Linse.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Johann Vogel » 19 mei 2018, 16:28

Is die Ebuehi die nu transfervrij naar Benfica gaat nu zo veel minder dan Dumfries?

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 19 mei 2018, 17:31

Johann Vogel schreef:Is die Ebuehi die nu transfervrij naar Benfica gaat nu zo veel minder dan Dumfries?
Nee, maar die heeft al een jaar een akkoord met Benfica. Goed gescout.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 289 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 22 mei 2018, 23:23

Heerenveen wil 6 á 7 miljoen ontvangen voor Dumfries. Nou dan laat hem maar lekker daar. Ga dan maar voor de José Luis Gomez die afgelopen zomer ook in beeld was. Is beter en zal niet duurder zijn.

Plaats reactie