Ergernissen

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2002 times
Been thanked: 1087 times

Ergernissen

Bericht door J.B. » 20 apr 2019, 12:12

Ik zag nog geen topic waar er lekker geklaagd kan worden over allerlei ergernissen. Dit moet geen tweede bitchpit worden, maar meer over de dagelijkse ergernissen dacht ik dus.

Ik heb een enorme ergernis, en dat zijn automobilisten die altijd een paar km te langzaam rijden. Bijvoorbeeld 48 waar je 50 mag zodat er een hele stoet auto`s achter ze aan hobbelen. Trap gewoon dat gaspedaal in :x
Only in it for the money

tijn0

Bericht door tijn0 » 20 apr 2019, 12:56

Ik erger mij enorm aan stickers op fruit. Het slaat gewoon nergens op.
Daarnaast haat ik verpakkingen van dat harde plastic die met geen mogelijkheid open te krijgen zijn, deurbellen met een uitgebreide melodie (hoewel dat meer haat/liefde is), witte leggings en erger ik mij aan collega's die je normaal nooit over voetbal hoort, tenzij de resultaten voor hen gunstig zijn en/of ineens alle oneliners van televisie herhalen, bijvoorbeeld als Oranje speelt.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1156 times
Been thanked: 1841 times

Bericht door Maikel_91 » 20 apr 2019, 13:14

't feit dat mensen opeens massaal 100 gaan rijden zodra er een rij vrachtwagens ingehaald moet worden. Zo frustrerend, kan je lekker 130 rijden. Maar dan kom je zo'n groep tegen :x
Daarbij meteen de mensen die links blijven rijden en niet aan de kant gaan terwijl ze onder de limiet rijden.

Middelbare schoolkinderen in de trein is ook een grote ergernis. Als ik zo'n groep in de trein hoor ga ik spontaan castratie overwegen.

't feit dat ik niet met korte broek mag werken van m'n baas op een dag als deze :x

Oké, ik hou 't even hierbij. Anders wordt 't een heel boekwerk :D

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 290 times
Been thanked: 517 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 20 apr 2019, 18:00

Mag jij van Deninho geen korte broek aan?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1156 times
Been thanked: 1841 times

Bericht door Maikel_91 » 20 apr 2019, 18:15

Thijs85 schreef:Mag jij van Deninho geen korte broek aan?
:lol:

Werk in het echte leven als entertainer bij een evenementenbedrijf. En de grote baas daar wordt helemaal link als spelbegeleiders in korte broek gaan werken.
Geen succes op een dag als deze.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 20 apr 2019, 19:30

tijn0 schreef:Ik erger mij enorm aan stickers op fruit. Het slaat gewoon nergens op.
Daarnaast haat ik verpakkingen van dat harde plastic die met geen mogelijkheid open te krijgen zijn, deurbellen met een uitgebreide melodie (hoewel dat meer haat/liefde is), witte leggings en erger ik mij aan collega's die je normaal nooit over voetbal hoort, tenzij de resultaten voor hen gunstig zijn en/of ineens alle oneliners van televisie herhalen, bijvoorbeeld als Oranje speelt.
Ook een ergernis, mensen die hun plastic niet scheiden :evil:
Only in it for the money

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Tijn » 21 apr 2019, 21:04

Ergernissen vooral in het verkeer, mensen die niet doorrijden (zoals JB al zei), maar ook als ze niet aansluiten of enorm lang totaal onnodig op de linkerbaan rijden.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1072 times
Been thanked: 825 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 apr 2019, 23:22

Een variant op JB's rant: dalen in de spits. Zit die hele @&$% stad toch al dicht waardoor alles tien keer langer duurt dan normaal, heb je er weer zo 1 vóór je die gaten laat vallen, in slaap valt bij een stoplicht of heilig gelooft dat je een bocht alleen vanuit stilstand kunt nemen...

Je reinste cultuurbarbaren. Spits in de stad is een bewegingskunst, snap dat dan!! :x
J.B. schreef:Ook een ergernis, mensen die hun plastic niet scheiden :evil:
Ben ermee gestopt - voornamelijk omdat het vreselijk inefficiënt is: scheiding is niet compleet dus restafval moet nog steeds gescheiden worden, separaat ophalen / wegbrengen is extra CO2. Centraal scheiden is dus de oplossing. Daarnaast is het gewoon een vreselijk irritante praktijk: plastic tussen restafval wordt geplet, maar plastic alléén weegt niks en houdt vaak zijn vorm zodat je vooral lucht aan het verzamelen bent.

Juancho
Legende
Has thanked: 406 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Juancho » 23 apr 2019, 10:17

Vuilniszakken bij ondergrondse containers... Wat zijn mensen toch soms kuddedieren zeg, vreselijk. 1 mafkees zet een zak naast de container die blijkbaar vol is (en die persoon is de lui om ff de ROVA te bellen om te legen) en opeens vinden heel veel mensen het normaal en binnen een dag staan er een stuk of 10 zakken :x

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 483 times
Been thanked: 924 times

Bericht door deninho32 » 23 apr 2019, 11:39

Het gebruik van namen in combinatie met een lidwoord, mensen die zo geil van zichzelf zijn dat ze hun kind naar zichzelf vernoemen en voetballers bij hun voornaam noemen zonder dat je ze echt kent.. Owja een betoog besluiten met 'punt' of 'klaar' is ook ergerlijk..
En verering van terroristen als Ernesto Guevara en Nelson Mandela vind ik ook altijd enorm irritant..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 891 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 apr 2019, 15:54

Vrouwelijke onzin bij het koffiezetapparaat, op hoorafstand van mijn bureau. Van het moment dat ze hun mond open doen tot het moment dat ze terug lopen naar hun eigen werkplek.

tijn0

Bericht door tijn0 » 26 apr 2019, 19:47

deninho32 schreef: En verering van terroristen als Ernesto Guevara en Nelson Mandela vind ik ook altijd enorm irritant..
Haha, mijn vrienden zuchten elke keer hoofdschuddend, wanneer ik weer eens aan mijn betoog begin over de terrorist Mandela :lol: .

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 apr 2019, 21:56

Gebrek aan nuance vind ik ook altijd irritant, bijvoorbeeld: ja goed je vocht tegen bloedige dictatuur, maar dat deed je niet door zelf alleen maar heggeblaadjes te kauwen en dus was je slecht mmmz.. :D

tijn0

Bericht door tijn0 » 27 apr 2019, 08:56

We leven niet in de tijd van de nuance, zmoz ;).

NESTA

Bericht door NESTA » 27 apr 2019, 14:20

Mensen die aan de kassa hun boodschappentas pas gaan vullen nadat ze hebben afgerekend. Gevolg: ik kan pas beginnen met vullen als diegene klaar is. Wat heb je in die tussentijd zitten doen?! :x

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 apr 2019, 14:18

ziege maar ook zagge schreef:Een variant op JB's rant: dalen in de spits. Zit die hele @&$% stad toch al dicht waardoor alles tien keer langer duurt dan normaal, heb je er weer zo 1 vóór je die gaten laat vallen, in slaap valt bij een stoplicht of heilig gelooft dat je een bocht alleen vanuit stilstand kunt nemen...

Je reinste cultuurbarbaren. Spits in de stad is een bewegingskunst, snap dat dan!! :x
J.B. schreef:Ook een ergernis, mensen die hun plastic niet scheiden :evil:
Ben ermee gestopt - voornamelijk omdat het vreselijk inefficiënt is: scheiding is niet compleet dus restafval moet nog steeds gescheiden worden, separaat ophalen / wegbrengen is extra CO2. Centraal scheiden is dus de oplossing. Daarnaast is het gewoon een vreselijk irritante praktijk: plastic tussen restafval wordt geplet, maar plastic alléén weegt niks en houdt vaak zijn vorm zodat je vooral lucht aan het verzamelen bent.
Heeft niks met Co2 te maken, je zorgt ervoor dat er geen plastic in het milieu komt.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2019, 14:34

Het normale huisvuil wordt ook gescheiden JB, dus veel maakt het niet uit.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 apr 2019, 14:39

ziege maar ook zagge schreef:Het normale huisvuil wordt ook gescheiden JB, dus veel maakt het niet uit.
Waarom doen ze dan zo hysterisch (boetes en alles) als ze bij mij een folietje in de normale kliko vinden? Krijg ik meteen een waarschuwing van de gemeente en alles..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2019, 14:54

Geen idee hoe het in Breda gaat.. dat is ook wel een puntje: die verzameling en scheiding gebeurt in heel Nederland op een heleboel verschillende manieren, alleen hier in Eindhoven gaat het al om een stuk of drie compleet verschillende stromen die naast elkaar bestaan.

Ik heb me door experts laten vertellen dat centrale inzameling, dus gewoon 1 geavanceerd scheidsingsapparaat, uiteindelijk het meest efficiënt is. Daar kan dus veel beter op ingezet worden danop het doorontwikkelen van het Plastic Hero verhaal wat er uiteindelijk waarschijnlijk op neer zal komen dat ze zullen proberen mensen het plastic nóg een keer zullen laten verdelen zodat je twéé plastic emmers mag gaan bijhouden.

Maar goed. In hoeverre het bij jou nu echt efficiënt is zal dus idd afhangen van de manier zoals er in Breda met normaal huisvuil omgegaan wordt, geen idee hoe dat zit.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 apr 2019, 15:04

Volgens mij is het ook niet zonder reden. Lijkt mij dat plastic scheiden van de rest van het afval een kostbare klus is. Anders zouden ze het idd gewoon bij het normale huisvuil kunnen laten.

Valt me trouwens wel op hoeveel plastic ik eigenlijk al gebruik. En dan hebben we een klein huishouden. We gooien een vuilniszak vol plastic weg als ik alles bij elkaar optel, per week(!!)
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 apr 2019, 15:08

Dat is idd sowieso wél winst: dat mensen zich bewuster worden van al die troep.

Zie trouwens ook hier:
https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... en-fabels/
bij kopje 'Waarom zit ik zo moeilijk te doen met allerlei bakken? Ze kunnen het afval toch net zo goed achteraf scheiden?': plastic is dus 1 van de typen afval die ook volgens milieucentraal heel goed achteraf gescheiden kan worden. Er zijn niet overal de benodigde scheidingsmachines (geen idee waar precies wel/niet) maar dat is m.i. dus waarin geïnvesteerd moet worden, beter dan in Plastic Hero campagnes met alles wat daarbij komt kijken: de campagnes en -materialen, de speciale zakken, extra bakken bij mensen thuis, extra inzamelingscontainers door de hele stad, natuurlijk de wagens die daar weer apart voor rijden, bij dat alles wetende dat het hiermee ingezamelde plastic eigenlijk nog tezeer gemengd is.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 apr 2019, 18:40

Nog even wat dat plastic scheiden betreft, heel toevallig lees ik net een interview met Bert Meijer (hoogleraar TU/E, internationale autoriteit in supramoleculaire polymeren) in New Scientist, quote:
Neem het scheiden van ons plastic afval. Omdat we plastic afval nu separaat ophalen, branden verbrandingsovens niet meer uit zichzelf. Voorheen nam plastic de rol van brandstof op zich, maar nu moeten we olie in de ovens toevoegen om het vuur te laten branden.
Dat is dus nog een heel ander probleem. Dit hoorde ik trouwens zo'n 20 jaar geleden al van iemand uit de sector, in de tijd dat op MTV de Denis Leary 'use a mug' spotjes draaiden en werknemers inderdaad steeds vaker een eigen koffiemok op het buro hadden staan zodat ze geen plastic bekertjes meer hoefden te gebruiken, toen was dit effect dus ook al actueel.

Alhoewel ik zeker wel in heel veel andere duurzame initiatieven geloof (en Meijer ook) legt hij in het interview ook nog even de vinger op de échte zere plek:
‘Er is maar één oplossing voor de duurzaamheidsproblemen, of het nu gaat om CO 2 of plastic: massaal minder consumeren. Maar dat is moeilijk te realiseren, want niemand wil uit de groeimodus. Mijn vrouw wees me laatst op een quote van Ghandi:

‘De aarde biedt genoeg voor de behoefte van mensen, maar niet voor de begeerte van mensen’. Daar zit de kern van het probleem.’

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 apr 2019, 23:33

Denis Leary, daar heb ik ooit nog een cd van gekocht, stond ook het nummer asshole op. Geweldig :D
Only in it for the money

tijn0

Bericht door tijn0 » 30 apr 2019, 06:59

Op zich vind ik die over begeerte lekker bekken en resoneren, alleen als ik naar mijn eigen consumptie kijk, denk ik: waar kan ik dan minderen? Bijna alle pmd rommel komt van voedingswaren en die heb ik best wel nodig.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 apr 2019, 09:27

J.B. schreef:Denis Leary, daar heb ik ooit nog een cd van gekocht, stond ook het nummer asshole op. Geweldig :D
:D

Gesloten