Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door Brael » 16 dec 2019, 16:21

Dan zijn we weer terug bij af. Zo hebben ze het inderdaad niet gezegd, maar zo interpreteer ik het wel.
En ik dacht dat jij ook die kant op ging, met deze quote:
De rechtbank had misschien wel hoger willen straffen, maar dat is wettelijk niet mogelijk aangezien ze moord niet voldoende bewezen achtten.
Maar ik kan hem natuurlijk verkeerd geinterpreteerd hebben.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 16 dec 2019, 17:16

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 dec 2019, 18:43

Een rechter kan natuurlijk ook verder kijken dan een specifieke zaak, terwijl hij wel door die zaak geïnspireerd werd.

Hoe dan ook zullen de straffen vast blijven stijgen, past bij de tijdsgeest... mensen willen het en dus gebeurt het ook. Degenen die harder willen straffen zijn ook altijd degenen die 't meeste lawaai maken.

Goed nieuws intussen over het arresteren van die knakker ^

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 dec 2019, 17:53

https://www.nu.nl/economie/6018600/deel ... n-nam.html

De NAM, dat zijn wij dus, WIJ moeten méér dokken - Shell mocht zijn handjes er van de VVD immers van af trekken:

https://www.trouw.nl/nieuws/shell-zet-d ... ~b427ec4b/

Zoals altijd: de burger betaalt.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 23 dec 2019, 22:46

https://www.nu.nl/entertainment/6019609 ... redirect=1

Ben ik de enige die dit een Theater der Trieste Zakkenvullerij vindt? Ongedierte Hari wil een nieuw gevecht ving ik op, ja nogal wiedes :lol:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 24 dec 2019, 00:25

ziege maar ook zagge schreef:
23 dec 2019, 22:46

Ben ik de enige die dit een Theater der Trieste Zakkenvullerij vindt? Ongedierte Hari wil een nieuw gevecht ving ik op, ja nogal wiedes :lol:
Een beetje zoals dat show worstelen. Het is allemaal commerciele bullshit dit. Die Badr is trouwens 35 zoiets? Nee, ik heb het zoveel mogelijk proberen te vermijden qua aanloop. Mijn vrouw wilde het per se zien (heeft het nooit over boxen gehad of iets waar ze interesse gehad), heb me lekker opgesloten en nos samenvattingen gekeken. Gelukkig was het gevecht toen al voorbij. Opa stond in de ring :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door RaJitsu » 24 dec 2019, 20:34

J.B. schreef:
24 dec 2019, 00:25
23 dec 2019, 22:46

Een beetje zoals dat show worstelen. Het is allemaal commerciele bullshit dit. Die Badr is trouwens 35 zoiets? Nee, ik heb het zoveel mogelijk proberen te vermijden qua aanloop. Mijn vrouw wilde het per se zien (heeft het nooit over boxen gehad of iets waar ze interesse gehad), heb me lekker opgesloten en nos samenvattingen gekeken. Gelukkig was het gevecht toen al voorbij. Opa stond in de ring :mrgreen:
Zeker voor een zwaargewicht is 35 niet perse oud. Hari heeft echter geen vechtroutine meer, wat fysiek meetelt. Vocht alleen tegen Gerges hiervoor als een soort tune up fight.
Overigens zeg je dat je niet gekeken hebt. Voor alle duidelijkheid, Hari stond gewoon voor op het moment dat hij geblesseerd raakte. En ook in dat eerste gevecht stond hij gewoon voor.

Reken maar dat Rico dat gevecht ook wel. Want ondanks dat hij minder krijgt dan Hari heeft hij nog nooit dit soort bedragen verdiend.

Dat het zakkenvullen is, etc, etc, Tsja. Het is show en mensen komen ervoor kijken. Het is ook raar dat Hari door zijn randzaken vooral bekend is en dat daardoor mensen graag komen kijken en zowel Badr als Rico nu flink hun zakken kunnen vullen hierdoor.
Aan de andere kant, Verhoeven is al jaren de kampioen en niemand lijkt hem uit te kunnen dagen, en dus kan Hari dan van stal gehaald worden. En die bewees dat dit niet onterecht is. Maar ik denk wel dat we nu met zekerheid kunnen stellen dat Verhoeven niet van de klasse is die we in het verleden zagen bij een Bonjasky, Hoost, Aerts en ook Hari die toen beter was.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 dec 2019, 20:58

Ik zag een persconferentie waar dan zogenaamd een andere bokser opmerkingen vanuit het publiek maakte waar die Verhoeven en zijn manager dan zogenaamd weer pisnijdig over werden... da's toch allemaal hartstikke nep joh, allemaal gemaakte ophef, gemaakte rivaliteit, die lui van die organisatie verzinnen van alles om mensen te laten geloven dat het allemaal echt ergens over gaat maar het ligt er allemaal zó dik op....
Afgelopen weekend kwam Rocky II weer voorbij op TV - klassiek B niveau acteerwerk maar toch echt nog een stuk geloofwaardiger dan dit gefröbel ;)

Die Verhoeven ken ik verder niet zo behalve dat er ie een jaar geleden ofzo opeens even elke dag op TV te zien was (vast een investering van die 'sportbond') maar die Hari is tuig van de allerlaagste richel, dat zulk menselijk afval idd nog in de spotlights kan staan en bakken geld binnen kan slepen is echt heel erg irritant. Een slechter voorbeeld voor de (Marokkaans-Nederlandse) jeugd is moeilijk denkbaar.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 25 dec 2019, 10:57

RaJitsu schreef:
24 dec 2019, 20:34
Maar ik denk wel dat we nu met zekerheid kunnen stellen dat Verhoeven niet van de klasse is die we in het verleden zagen bij een Bonjasky, Hoost, Aerts en ook Hari die toen beter was.
Wat versta je onder klasse en beter?
Ik heb namelijk nog nooit een zwaargewicht gezien met het uithoudingsvermogen van Verhoeven. Hari werd moe na 2 ronden, wat normaal is, Verhoeven begint dan echter net warm te worden. Hari wint bijna alles op KO, dat is heel knap. Maar Verhoeven wint bijna alles op TKO of op punten, omdat het verder niemand lukt om 5 ronden lang het niveau vast te houden. Dat is zeldzaam en maakt Verhoeven een klasse apart.

Aangezien Verhoeven tegen Hari in ronde 3 was gaf ik Verhoeven een hele goede kans om nog te winnen.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door RaJitsu » 26 dec 2019, 18:23

Ren Höek schreef:
25 dec 2019, 10:57
RaJitsu schreef:
24 dec 2019, 20:34
Maar ik denk wel dat we nu met zekerheid kunnen stellen dat Verhoeven niet van de klasse is die we in het verleden zagen bij een Bonjasky, Hoost, Aerts en ook Hari die toen beter was.
Wat versta je onder klasse en beter?
Ik heb namelijk nog nooit een zwaargewicht gezien met het uithoudingsvermogen van Verhoeven. Hari werd moe na 2 ronden, wat normaal is, Verhoeven begint dan echter net warm te worden. Hari wint bijna alles op KO, dat is heel knap. Maar Verhoeven wint bijna alles op TKO of op punten, omdat het verder niemand lukt om 5 ronden lang het niveau vast te houden. Dat is zeldzaam en maakt Verhoeven een klasse apart.

Aangezien Verhoeven tegen Hari in ronde 3 was gaf ik Verhoeven een hele goede kans om nog te winnen.
Rico had inderdaad nog kunnen winnen. En Hari leek inderdaad wat af te zwakken. Maar die tweede 8 tellen kreeg Verhoeven wel juist in zo'n situatie waarin Verhoeven dacht dat hij de situatie kon verzilveren en een stotenwisseling aanging en dus geraakt werd. Zijn hoek riep ook steeds dat hij die slagenwisseling niet aan moest gaan en Rico zelf gaf achteraf ook toe dat hij gewoon een fout maakte aldaar. Vergeet verder niet dat Badr 35 is en amper gevochten heeft de afgelopen jaren. Als je dit vergelijkt met de K1-mensen (die aan het eind van een partij zelden moe waren overigens, het is niet zo dat ze daar niet wisten wat pacing was) waar Hari nooit een GP won terwijl hij fysiek beter was en qua routine ook meer in vorm was doordat hij meer vocht, kan ik alleen de conclusie trekken dat Verhoeven nu in een omgeving van een lager niveau zit.
Dat die Ben Saddik lange tijd met een dikke pens de nummer twee was, zegt ook het nodige.

Overigens is het verschil in handschoenen ook een ding. In de K1 hadden ze lichtere handschoenen, dus snellere vechters hadden een voordeel terwijl verdedigen lastiger was. Twee dingen die in het nadeel van een vechter als Verhoeven zouden zijn. Maar goed, wellicht dat hij zich er dan anders op ingesteld had.
24 dec 2019, 20:58
Ik zag een persconferentie waar dan zogenaamd een andere bokser opmerkingen vanuit het publiek maakte waar die Verhoeven en zijn manager dan zogenaamd weer pisnijdig over werden... da's toch allemaal hartstikke nep joh, allemaal gemaakte ophef, gemaakte rivaliteit, die lui van die organisatie verzinnen van alles om mensen te laten geloven dat het allemaal echt ergens over gaat maar het ligt er allemaal zó dik op....
Afgelopen weekend kwam Rocky II weer voorbij op TV - klassiek B niveau acteerwerk maar toch echt nog een stuk geloofwaardiger dan dit gefröbel ;)

Die Verhoeven ken ik verder niet zo behalve dat er ie een jaar geleden ofzo opeens even elke dag op TV te zien was (vast een investering van die 'sportbond') maar die Hari is tuig van de allerlaagste richel, dat zulk menselijk afval idd nog in de spotlights kan staan en bakken geld binnen kan slepen is echt heel erg irritant. Een slechter voorbeeld voor de (Marokkaans-Nederlandse) jeugd is moeilijk denkbaar.
Waarom noemen zo veel mensen het boksen? Op nu.nl en GPBlog (komkommertijdberichtje wegens de vergelijking die Rico maakte met de auto van Max) ook al. Je weet toch dat het kickboksen is?
Die andere vechter was overigens Hesdy Gerges. Ik denk dat het wel gemeend was en niets gespeeld. Was het wel een spelletje, dan hadden ze dit ook doorgezet via social bijv. 'Pisnijdig' zou ik het overigens niet noemen vanuit Rico. Hij reageerde gewoon op Gerges op deze manier omdat hij net gevochten heeft en iemand vervolgens respectloos en buiten zijn plaats zijn pr-momentje wil komen halen.

Ik denk verder dat ze wel redelijk door hebben dat dit soort hype niet werkt in Glory en dat het nep over komt. Gerges was gewoon irritant en Verhoeven reageerde daarop. Het zou mij zeer verbazen wanneer ze Gerges inderdaad dat gevecht geven op basis van zijn matige status.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 01 jan 2020, 13:53

https://www.trouw.nl/binnenland/veel-vu ... gle.com%2F

Hebben ze goed aangepakt daar. Ik had grote incidenten verwacht met dat pyromane clubje, maar het viel mee
Triplets, it`s all about Triplets..

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 06 jan 2020, 19:07

Je verwacht het niet. De verdachte die nu is opgepakt voor het medeplegen van moord is in 2013 veroordeeld voor twee geweldadige overvallen. In de tussentijd nog eens voor het bezit voor een grote hoeveelheid softdrugs.

Iemand verrast dat hij in 2019 alweer een levensdelict kan plegen? (In 2017 alweer op vrije voeten trouwens) Nee toch. Ja: de straffen worden hoger, maar nog lang niet hoog genoeg voor dit soort enorm ernstige vergrijpen.

Langer straffen helpt niet, maar je weet bij deze figuren dat ze het gewoon weer gaan doen en je houdt ze een heel stuk langer van de straat. Onze rechtstaat zal wel gewerkt hebben met tweede kans en zo. Ten koste van een leven, dat dan weer wel. Als het feit bewezen wordt: levenslang opsluiten graag en in totale afzondering opsluiten.

https://www.ad.nl/binnenland/van-moord- ... ~a3349369/

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 06 jan 2020, 19:12

Hij heeft 7 jaar gehad voor 2 overvallen, dat is vrij fors. Softdrugsbezit zou wat mij betreft niet eens strafbaar moeten zijn, maar dat is een andere discussie. Denk je dat wanneer hij 10 jaar had gehad voor die overvallen dat hij dan nooit meer iets fout zou hebben gedaan?Als je mensen heel snel levenslang oplegt dan krijg je heftige toestanden bij achtervolgingen en arrestaties. Je hebt als crimineel dan namelijk niets meer te verliezen en zal het vuur op de politie veel vaker worden geopend..Met alle gevolgen van dien voor ook omstanders.. Daarnaast gaat bijna niemand van warme chocomel naar moord. Daar zit een opgaande lijn in. Dus het is totaal niet verwonderlijk dat deze meneer al behoorlijk wat op zijn kerfstok heeft..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 jan 2020, 19:32

Ik vind na 4 jaar op straat voor twee overvallen waarbij mensen neergestoken zijn niet vrij fors. Daar verschillen wij van mening. Ik vind het een fopstraf.

Maar goed: neem aan dat er geleerd is en dat als de feiten bewezen worden niemand meer deze meneer zielig vindt en hem gewoon onder luid applaus levenslang het gevang in kunnen flikkeren. Of gaan we nog iemand offeren voordat we hem definitief opbergen?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 06 jan 2020, 19:41

Enkelvoudige moord is normaal zo rond de 18 jaar. Als het in vereniging gebeurt kan er een 3e deel bijkomen. Dus dat zou ongeveer 24 jaar betekenen. Dus effectief 16 jaar van straat en daarna nog 8 jaar voorwaardelijk met een proeftijd.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 06 jan 2020, 19:44

ShovingNE2 schreef:
06 jan 2020, 19:32
Ik vind na 4 jaar op straat voor twee overvallen waarbij mensen neergestoken zijn niet vrij fors. Daar verschillen wij van mening. Ik vind het een fopstraf.

Maar goed: neem aan dat er geleerd is en dat als de feiten bewezen worden niemand meer deze meneer zielig vindt en hem gewoon onder luid applaus levenslang het gevang in kunnen flikkeren. Of gaan we nog iemand offeren voordat we hem definitief opbergen?
Achteraf is zoiets makkelijk te zeggen.

Bovendien hebben langere straffen een negatief effect op het aantal misdrijven. De lengte van straffen heeft op 3 manieren invloed:
- De afschrikwekkende werking: Gek genoeg worden er meer misdrijven gepleegd wanneer de straffen hoger zijn.
- De vrijheidsontneming: Spreekt voor zich. In de cel kan iemand normaal gesproken geen misdrijven plegen.
- De recidievekans: Deze is VEEL hoger bij hogere straffen. Zo veel dat het effect van vrijheidsbeneming niet loont.

In individuele gevallen kan je dus achteraf wel zeggen dat je ze beter langer op had moeten sluiten, maar voor de maatschappij als geheel heeft het een negatief effect.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 06 jan 2020, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 06 jan 2020, 19:48

deninho32 schreef:
06 jan 2020, 19:41
Enkelvoudige moord is normaal zo rond de 18 jaar. Als het in vereniging gebeurt kan er een 3e deel bijkomen. Dus dat zou ongeveer 24 jaar betekenen. Dus effectief 16 jaar van straat en daarna nog 8 jaar voorwaardelijk met een proeftijd.
Dit is wel heel makkelijk. Er zijn zo veel stafverlichtende en strafverzwarende omstandigheden.

Dat de rechtsorde is geschaad en dat dit lastig uit te leggen is aan de maatschappij zullen ongetwijfeld een verzwarende werking hebben in de strafmaat.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 jan 2020, 20:03

Nu gewoon levenslang opbergen (gaat in ieder geval geëist worden gezien het feit dat het een aanslag op de rechtstaat was). Kan hij ook niet recidiveren, hij heeft zijn recht op een vrij leven wel verspeeld na diverse zeer ernstige delicten en een levensdelict. Doei. Verleen euthanasie als hij dat graag wil.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 06 jan 2020, 21:20

DeTaurus schreef:
06 jan 2020, 19:48
deninho32 schreef:
06 jan 2020, 19:41
Dit is wel heel makkelijk. Er zijn zo veel stafverlichtende en strafverzwarende omstandigheden.

Dat de rechtsorde is geschaad en dat dit lastig uit te leggen is aan de maatschappij zullen ongetwijfeld een verzwarende werking hebben in de strafmaat.
Volkert kreeg ook 18 jaar..We zijn nu een paar jaar verder en de straffen worden alsmaar hoger, dus misschien zetten ze nu wel in op 20 of 22 jaar inderdaad..

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 06 jan 2020, 22:13

En na 11 jaar kwam ie alweer vrij...
Lekker een moord plegen en na 11 jaar weer lekker rondhuppelen in Nederland...

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 06 jan 2020, 22:23

11 jaar zitten is echt heel lang, veel mensen worden na 4 weken al helemaal gek. Bovendien is zwaarder straffen totaal niet effectief zoals hierboven al is uitgelegd. Vind het altijd een beetje onderbuikgezever dat roepen om levenslange straffen. Ik heb het niet per se over jou, maar vaak komt het van mensen die helemaal niets van detentie of de justitiële molen weten.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 06 jan 2020, 22:30

Tsja mag je vinden..
Ik vind 11 jaar voor het bewust nemen van een andermans leven een lachertje...

"Ondertussen zijn er wel degelijk strafrechtevaluaties die aantonen dat zwaardere straffen wel helpen. De ISD strafmaatregel voor notoire veelplegers is een gevangenisstraf in een Inrichting Stelselmatige Daders die standaard voor twee jaar wordt opgelegd. De strafmaatregel werd vooral de eerste jaren meestal als erg hard aangemerkt, maar blijkt zeer effectief in het terugdringen van criminaliteit in de grote stad. De winst zit hem vooral in het insluitingeffect: iemand die achter slot en grendel zit kan immers geen misdrijven plegen, maar er is meer. Uit een evaluatie bleek dat stelselmatige daders die de maatregel opgelegd kregen, zelf ook aangeven dat de maatregel werkt. De voormalige dieven blijven op het rechte pad omdat de angst bestaat na een misstap wéér voor twee jaar achter slot en grendel te belanden.

Een zeer goed en uitgebreid onderzoek naar het effect van strenger straffen verscheen in 2008 in Justitiële Verkenningen nr. 2. Het onderzoek “Werkt gevangenisstraf echt niet? Criminologen als struisvogels” is van twee rechtseconomen: Universitair hoofddocent rechtseconomie B. Van Velthoven en drs. G. Suurmond. Voor het onderzoek werd de beschikbare data over de ontwikkeling van de gevangenisstraf en de omvang van criminaliteit gewogen en dan blijkt al snel dat gevangenisstraf wel degelijk een negatief effect heeft op criminaliteit. Vervolgens wordt systematisch gecontroleerd voor andere relevante sociale economische en demografische ontwikkelingen en dan blijft er maar één logische conclusie over: gevangenisstraf werkt. Dit kwam al naar voren vijf jaar geleden bij meta-analyse van Amerikaans onderzoek naar het effect van gevangenisstraf. De betrokken criminologen (Pratt & Cullen 2005) wisten zich er geen raad mee wisten en weten het overduidelijke verband tussen langere straffen en minder criminaliteit vervolgens aan onjuiste variabelen, het zgn simultaneïteitsprobleem, maar dit viel buiten de scope van hun onderzoek. Men vergat te melden dat alle onderzoeken die wel corrigeerden voor dit probleem een nog groter verband vonden tussen strengere straffen en minder criminaliteit"

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 06 jan 2020, 23:24

Die eerste anekdote gaat zo te zien over het invoeren van één uniforme straf voor veelplegers wat goed werkt bij die specifieke groep, maar dat hoeft m.i. niet te betekenen dat bijv. 20 jaar voor moord beter werkt dan 15.

Edit: never mind ik snap al hoe ze dat onderzoek bedoelen.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 07 jan 2020, 11:39

deninho32 schreef:
06 jan 2020, 22:23
11 jaar zitten is echt heel lang, veel mensen worden na 4 weken al helemaal gek. Bovendien is zwaarder straffen totaal niet effectief zoals hierboven al is uitgelegd. Vind het altijd een beetje onderbuikgezever dat roepen om levenslange straffen. Ik heb het niet per se over jou, maar vaak komt het van mensen die helemaal niets van detentie of de justitiële molen weten.
11 jaar zitten is echt heel lang zeg je. Kun je dan ook even de jaren bij elkaar optellen van slachtoffers die geen tijd meer met hun geliefden kunnen doorbrengen? Eens kijken hoe lang dat is.

Verder kun je alles weten over detentie en de justitiële molen zonder het daar mee over eens te moeten zijn. Het slachtoffer telt, niet de dader. Dat zijn we geloof ik vergeten in Nederland.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 07 jan 2020, 11:42

NESTA schreef:
07 jan 2020, 11:39
deninho32 schreef:
06 jan 2020, 22:23
11 jaar zitten is echt heel lang zeg je. Kun je dan ook even de jaren bij elkaar optellen van slachtoffers die geen tijd meer met hun geliefden kunnen doorbrengen? Eens kijken hoe lang dat is.

Verder kun je alles weten over detentie en de justitiële molen zonder het daar mee over eens te moeten zijn. Het slachtoffer telt, niet de dader. Dat zijn we geloof ik vergeten in Nederland.
Nee hoor dat zijn we helemaal niet vergeten. Voor een slachtoffer of nabestaande is echter geen enkele straf voldoende en dat is best te begrijpen..

Plaats reactie