Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Het Nederlands Elftal

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

[Oranje] Wat nu en welke kant op?

Bericht door deninho32 » 20 nov 2019, 17:23

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 20 nov 2019, 17:42

deninho32 schreef:
20 nov 2019, 17:23
Was dat de eerste speler die er af moest toen? Ik hield het toen allemaal niet meer bij..
Circle of fifths

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 56 times

Bericht door Siemen » 20 nov 2019, 17:55

Wat een luxeprobleem als goede spelers en talenten zoals Bergwijn, Malen, Boadu, Stengs, Ihatarren, mogelijkerwijs allemaal buiten de boot vallen. Ik hoop eigenlijk op een stralende Bergwijn zodat hij daarna verpatst kan worden.

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 145 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Chucky » 20 nov 2019, 18:21

Ik zou de volgende 23 namen meenemen:

Cillessen
Bizot
Vermeer

Dumfries
Veltman (geen geschikt alternatief)
De Vrij
De Ligt
Van Dijk
Aké
Blind

F. de Jong
Pröpper
De Roon
Wijnaldum
Van de Beek
Koopmeiners (ik verwacht echter Strootman)

Ihattaren (of Stengs, maar ik geef de voorkeur aan onze Mo)
Memphis
L. de Jong
Promes
Bergwijn
Malen (of Boadu, maar ik geef de voorkeur aan Malen)
Babel

King Cobra
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 12 times

Bericht door King Cobra » 20 nov 2019, 19:09

Kan me niet voorstellen dat Koeman Ihattaren zou passeren voor het EK na het zéér uitgebreide persmoment een paar weken geleden. Dan doe je niet voor een twijfelgeval. Stengs doet het uitstekend in een goed draaiend AZ, Mo steekt er bovenuit in een zwalkend elftal.
Berghuis kan het wmb schudden als we rechtsbuitens gaan schrappen.
"I'm a traveler of both time and space,
To be where I have been".

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 520 times
Been thanked: 772 times

Bericht door Menno1 » 20 nov 2019, 19:51

Chucky schreef:
20 nov 2019, 18:21
Ik zou de volgende 23 namen meenemen:

Cillessen
Bizot
Vermeer

Dumfries
Veltman (geen geschikt alternatief)
De Vrij
De Ligt
Van Dijk
Aké
Blind

F. de Jong
Pröpper
De Roon
Wijnaldum
Van de Beek
Koopmeiners (ik verwacht echter Strootman)

Ihattaren (of Stengs, maar ik geef de voorkeur aan onze Mo)
Memphis
L. de Jong
Promes
Bergwijn
Malen (of Boadu, maar ik geef de voorkeur aan Malen)
Babel
Ja, ik zie hier ook wel wat in. Hopen op Mo en Malen. Ik denk dat Mo, Bergwijn en Stengs vechten voor 2 plekken. En het tussen Boadu en Malen gaat. Waarbij ik wel verwacht dat Malen dat gaat winnen wegens net wat meer ervaring en multi inzetbaar.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 nov 2019, 20:46

Op de keeperspositie na heb je een elftal dat -ALS iedereen fit is en alles draait- een prijs kunt pakken.

Veltman heeft idd het geluk dat er op RB weinig alternatieven zijn. Karsdorp had de potentie. Hopelijk kan Dumfries zich herpakken, dan hoeven we ons er niet heel druk om te maken.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Skywalker » 20 nov 2019, 20:47

Het media offensief om vooral die AZ gasten mee te nemen is al gestart.

Ik zou de volgende 23 meenemen:

Zoet
Bizot
Krul

Dumfries
Bruma
De Vrij
De Ligt
Van Dijk
Aké
Willems

F. de Jong
Pröpper
Ihattaren
Wijnaldum
Van de Beek
Strootman
Vilhena

Depay
L. de Jong
Promes
Bergwijn
Malen
Stengs

Overschatte Blind en de Roon d'ruit. Janksmoel Silly idem. Dan maar Zoet.

Het scheelt dat het me niks uit maakt of NL ver komt :mrgreen:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 20 nov 2019, 21:03

Zoet, Bruma en Vilhena?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 114 times
Been thanked: 392 times

Bericht door Massimo » 20 nov 2019, 21:15

Josef Dettelbacher schreef:
20 nov 2019, 20:46
Op de keeperspositie na heb je een elftal dat -ALS iedereen fit is en alles draait- een prijs kunt pakken.

Veltman heeft idd het geluk dat er op RB weinig alternatieven zijn. Karsdorp had de potentie. Hopelijk kan Dumfries zich herpakken, dan hoeven we ons er niet heel druk om te maken.
Ik vind dat niet.

Het Nederlands team heeft vind ik te weinig topspelers daarvoor. Ik vind dat er 5 spelers zijn die je in de basis kan hebben om een prijs te winnen en die staan wel allemaal in de as, dus dat scheelt, maar de rest daaromheen vind ik redelijke spelers of zitten nog in de status van talentvolle speler waarbij het afwachten is of ze een volgende stap kunnen gaan zetten.

Met Van Dijk en De Ligt heb je een zeer goed duo achterin. Frenkie de Jong heeft zich in 1 jaar zo goed ontwikkeld dat hij al bijna praktisch de beste middenvelder daar is en Wijnaldum en Depay, die ik bij hun club goed vind maar geen Europese top c.q. kunnen in het Nederlands elftal een hoger niveau bereiken en beslissender zijn waardoor ik hen er ook onder schaar. De rest vind ik een stuk minder en zijn niet voor niets veel makkelijker in te wisselen. De keeper alleen niet omdat de rest nog een stuk minder is. Je kan het ook wel aflezen aan de clubs waar ze spelen en wat voor een rol ze daar hebben. 6 posities redelijk vind ik niet voldoende om een prijs te kunnen pakken. Als het meezit en het teamgevoel goed is, is een kwartfinale of misschien zelfs halve finale mogelijk, maar dat is dan ook wel het maximale.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Skywalker » 20 nov 2019, 21:25

deninho32 schreef:
20 nov 2019, 21:03
Zoet, Bruma en Vilhena?
Mogen ook Ruiter, Rekik en Hendrix zijn.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 nov 2019, 21:34

Er zijn mindere ploegen die de (halve) finale hebben gehaald, en dít Oranje heeft voldoende basiskwaliteit om het in een finale wél een keer af te maken. Ik zeg absoluut niet dat het gebeurt, maar met een gelukkige loting en vlot verloop van het toernooi, is het wmb niet uitgesloten.

WK 2010: Uruguay halve finale, Nederland (met een minder gebalanceerd elftal dan nu) finale.

WK 2014: Nederland halve finale, niet door op penalties. Argentinië naar finale, maar vond ik op basis van het spel ook geen titelkandidaat.

EK 2016: Portugal 3* gelijk in poulefase, vervolgens Kroatie, Polen en Wales, om pas in de finale een prestatie te leveren. En sowieso: Wales halve finale.

WK 2018: Kroatië in finale, Engeland halve finale.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 nov 2019, 22:02

Skywalker schreef:
20 nov 2019, 20:47
Het scheelt dat het me niks uit maakt of NL ver komt :mrgreen:
Geen overbodige disclaimer denk ik :lol:

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 793 times
Been thanked: 959 times

Bericht door ruuddevil » 20 nov 2019, 22:39

Idem. Tenzij er wat PSV’ers in staan.

Als Bergwijn niet meegaat dan is dat een flinke klap.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 520 times
Been thanked: 772 times

Bericht door Menno1 » 20 nov 2019, 22:44

Ik vind Oranje wel een outsider.

Ten eerste is er wel sprake van een echt team; zitten geen rotte appels tussen heb ik het idee. Prima sfeer en dat is wel eens anders geweest bij Oranje.

Ten tweede: Het zijn jonge, hongerige spelers. Ze hebben nog alles te winnen en dat kan ze net wat meer brengen dan een verwend Spanje of Frankrijk.

Ten derde: Veel spelers zijn misschien minder uitgeput dan spelers uit Engeland, Italie, Spanje. OP van Dijk, Wijnaldum, de Ligt en de Jong na gaan ze geen 60 wedstrijden spelen op het allerhoogste niveau. Fitheid kan best wel eens de doorslag geven

Tenslotte: ik vind het eigenlijk best een kwalitatief interessante groep.

- De Ligt en van Dijk is in potentie een wereldklasse centraal duo.
- Wijnaldum en de Jong een ijzersterk en complimentair duo op het middenveld en Memphis is de grote ster van de aanval. Daaromheen heb je redelijk stabiele spelers die niet uit de toon vallen.
- Dumfries is een matige voetballer technisch gezien maar kom er maar eens langs.
- Blind is een 'vaste' speler. De Roon of Propper op het middenveld hangt af van je tegenstander maar voor beiden valt wat te zeggen.
- En tenslotte voorin heb je vooral hele jonge leuke spelers, die het grote publiek nog niet kent: Malen, Ihattaren, Stengs, Bergwijn.

Het moet uiteraard enorm mee zitten; de verschillen zijn klein. Maar ik ben wel benieuwd naar dit EK. Wellicht nog te vroeg om een prijs te pakken, maar voor de komende 6-8 jaar gaan we denk ik wel een leuk Nederlands elftal krijgen.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 20 nov 2019, 22:58

Ik vind eigenlijk alleen Spanje, Frankrijk en misschien Duitsland aantoonbaar beter dan Nederland.
Denk niet dat dit EK meteen vuurwerk wordt, maar de toernooien daarna zien er bijzonder goed uit. Er is enorm veel potentie op dit moment.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 nov 2019, 23:24

Maikel_91 schreef:
20 nov 2019, 22:58
Ik vind eigenlijk alleen Spanje, Frankrijk en misschien Duitsland aantoonbaar beter dan Nederland.
Denk niet dat dit EK meteen vuurwerk wordt, maar de toernooien daarna zien er bijzonder goed uit. Er is enorm veel potentie op dit moment.
Laten we België ook niet vergeten. Niet per sé beter, maar die hebben sinds 2014 toch een aardige reputatie opgebouwd, en ik zou een directie confrontatie liever uit de weg gaan. Zou liever nog tegen Portugal spelen.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 20 nov 2019, 23:27

Belgie heeft vooral de nét niet reputatie wmb.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 nov 2019, 23:53

NESTA schreef:
20 nov 2019, 23:27
oh en wij niet?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 21 nov 2019, 02:18

Belgische selectie begint nu best oud te worden en zo heel breed is hun selectie ook weer niet. Vallen tot op heden vooral tegen op eindtoernooien ondanks hun sterke basis. Vind ze niet beter dan Nederland.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 135 times
Been thanked: 250 times

Bericht door Brael » 21 nov 2019, 09:13

NESTA schreef:
Reputatie hebben we niks aan.
Belgie heeft zoveel meer kwaliteit dan wij.
Courtois, Hazard, De Bruyne, Lukaku, Mertens, Meunier. En spelers als Batshuay en Origi op de bank.
Plus 3 heel goede verdedigers achterin. Niet (meer) het niveau Van Dijk en De Ligt, maar daar toch heel dicht bij.

Qua spelersmateriaal kunnen we niet tippen aan de Belgen. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 21 nov 2019, 09:21

Brael schreef:
21 nov 2019, 09:13
NESTA schreef:
Courtois, Hazard, De Bruyne, Lukaku, Mertens, Meunier. En spelers als Batshuay en Origi op de bank.
Plus 3 heel goede verdedigers achterin. Niet (meer) het niveau Van Dijk en De Ligt, maar daar toch heel dicht bij.

Qua spelersmateriaal kunnen we niet tippen aan de Belgen. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Belgen worden structureel overschat.

Haken af op het moment het echt spannend wordt. Doen stoer van buiten maar het overgrote deel blijven het twijfelende Belgen van binnen.

Vooral aanvallend uitstekende spelers. De toppers van NL zijn meer gelijkmatig verdeeld over het team.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 21 nov 2019, 09:22

Brael schreef:
NESTA schreef:

de ligt/van dijk +wijnaldum/de jong + memphis. Je hebt gewoon in meerdere linies wereldtop lopen, aangevuld met spelers die óók van toegevoegde waarde zijn, zoals Pröpper (speelt bij een club onder zijn niveau) en vd Beek (die meermaals in de CL heeft laten zien mee te kunnen, en m.i. wereldtop kan worden op die positie). Het is op het moment zó goed bezet dat je voormalig speler van het jaar Klaassen gewoon buiten de selectie kunt laten. Voorin hebben we spelers die zich nog grotendeels moeten bewijzen, maar waar de potentie er zeker is.

We hebben het laten zien tegen Portugal, Duitsland, Engeland en Frankrijk. We hebben gewoon een elftal dat op een goede dag gewoon van die teams kan winnen. Verliezen is óók mogelijk, maar je maakt gewoon een goede kans. Tegen elke tegenstander.

Én, de sfeer lijkt beter dan ooit in het team. Ook heel belangrijk voor succes.

Brael
Nationale topspeler
Been thanked: 250 times

Bericht door Brael » 21 nov 2019, 09:53

Memphis wereldtop? Nee sorry, dan overdrijf je echt.
Memphis is een leuke speler voor de internationale subtop, maar komt echt tekort voor het niveau Manchester City of Barcelona.
koetje schreef:
21 nov 2019, 09:21
Brael schreef:
NESTA schreef:

Belgen worden structureel overschat.

Haken af op het moment het echt spannend wordt. Doen stoer van buiten maar het overgrote deel blijven het twijfelende Belgen van binnen.

Vooral aanvallend uitstekende spelers. De toppers van NL zijn meer gelijkmatig verdeeld over het team.
Courtois, Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen zijn toch meer dan degelijke subtoppers. Het enige dat Belgie mist, is een echte goede middenvelder die verdedigend werk kan opknappen, naast De Bruyne.
Uitspraken als "ze haken af als het echt spannend wordt" hebben natuurlijk nul waarde. Dat kun je over elke ploeg zeggen die geen groot toernooi wint (zoals Nederland dus ook al ruim 30 jaar).
Maikel_91 schreef:
21 nov 2019, 02:18
Belgische selectie begint nu best oud te worden en zo heel breed is hun selectie ook weer niet. Vallen tot op heden vooral tegen op eindtoernooien ondanks hun sterke basis. Vind ze niet beter dan Nederland.
Ze zijn het laatste WK 3e geworden. Als je dat tegenvallend vindt, wat waren precies je verwachtingen dan?

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 77 times
Been thanked: 140 times

Bericht door grasveld » 21 nov 2019, 10:57

Memphis is absoluut geen wereldtop, maar wel een speler die het iedereen op een goede dag lastig kan maken. Als je snelheid, kracht en doelgerichtheid bundelt in één speler, is diegene altijd moeilijk te verdedigen. Zie Memphis.

Plaats reactie