Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
PSV1990
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV

Mark van Bommel

Bericht door PSV1990 » 31 jul 2019, 09:38

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Beka schreef:
31 jul 2019, 09:37
Wie weet heeft hij die waarschuwing al gehad, alleen heb ik geen idee van wie.
Ik zou ook niet weten van wie. Toon Topsportmentaliteit misschien? Ik heb meer het idee dat ze elkaar in de top al jaren de handen boven het hoofd houden, in plaats van kritisch te zijn.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 475 times
Been thanked: 915 times

Bericht door deninho32 » 31 jul 2019, 09:45

Ik ben er ook wel klaar mee.. Dat eeuwige blok, dat achterlijke gedoe langs de lijn, tegen de 4e man en in de media. Ik denk dat hij gewoon (nog) niet geschikt is als hoofdcoach..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 31 jul 2019, 09:53

Wat hadden we het eigenlijk goed met Cocu.

Uithetzuiden18
Talent
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Uithetzuiden18 » 31 jul 2019, 09:58

PSV1990 schreef:
31 jul 2019, 09:38
Beka schreef:
31 jul 2019, 09:37
Wie weet heeft hij die waarschuwing al gehad, alleen heb ik geen idee van wie.
Ik zou ook niet weten van wie. Toon Topsportmentaliteit misschien? Ik heb meer het idee dat ze elkaar in de top al jaren de handen boven het hoofd houden, in plaats van kritisch te zijn.
Dit, al is dat bij iedere organisatie wel een beetje zo denk ik

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 10:18

Ardbeg schreef:
31 jul 2019, 09:53
Wat hadden we het eigenlijk goed met Cocu.
Die er uit vloog tegen Osijek? Cocu had tenminste middenvelders zoals Van Ginkel, Papi, Propper, Wijnaldum tot zn beschikking. Controleurs en doelpuntenmakers. Dit kan je VBommel niet aanrekenen, als onze kutkeeper die houdbare ballen gewoon pakt win je deze pot.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Johann Vogel » 31 jul 2019, 10:25

Juancho schreef:
31 jul 2019, 09:09
Johann Vogel schreef:
31 jul 2019, 08:11
Van Bommel doet het weer fijn als pech, deze nederlaag. Onbegrijpelijk. Zelfs tegen het zwakste Basel in jaren verneuken we het. Hoe krijgen we het voor elkaar.
v. Bommel heeft altijd mooie excuses na een wanvertoning maar nooit legt hij eens de vinger op de zere plek. Aangezien hij er verder ook niks aan doet is het gewoon een hele domme trainer om zo maar te zeggen. Een trainer die vast zit in zijn eigen web van ideeën over hoe te spelen en dit er perse en ondanks alles er door wil drukken.

Helaas Mark, maar dat gaat je de kop kosten. Ik had het mooi gevonden als het een geslaagd huwelijk zou worden, maar het belang van PSV staat altijd op 1. Liever vandaag van morgen nog vertrekken graag. Je bent er simpelweg nog niet klaar voor.
Ik irriteer me vooral aan alle randzaken rond van Bommel. Als je zijn interviews ziet lijkt het allemaal om hem te draaien. Cocu mag dan een stuk saaier zijn, zijn keuzes soms betwistbaar maar het team kwam wel op één.

Daarnaast ontbreekt het aan visie binnen dit PSV. Op Gebrands, Brands, Cocu was ook wel wat aan te merken maar de samenwerking liep gesmeerd. Naar buiten was er in ieder geval een verhaal en was er een duidelijke rolverdeling.

Ik krijg toch ergens het gevoel dat dit een stuk minder het geval is op dit moment bij PSV. Van Bommel is een dominant persoon en heeft zijn schoonvader natuurlijk achter zich. De Jong is toch van een ander kaliber dan Brands. Dat MvB ons heeft opgezadeld met twee Australische nietsnutten vind ik een slecht teken. Dat er hemel en aarde is bewogen om Guti te halen, en ondanks dat hij kwaliteiten heeft die verder geen andere middenvelder heeft speelt hij amper.

Wellicht dat dit voorbarig is maar ik heb er een slecht gevoel bij.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 31 jul 2019, 10:28

Is op zich wel waar, als Zoet 1 focking schot tegenhoudt zijn we door.
Mo money, Mo honey

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 jul 2019, 10:52

Tuurlijk, een wedstrijd kun je altijd platslaan tot enkele momenten, meer dan een handvol doelpunten vallen er sowieso nooit in 't voetbal he...

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 10:56

[mention]Johann Vogel[/mention] de teksten van v. Bommel geven vooral aan dat hij maar wat lult en het ook gewoon niet weet. Alleen het probleem is, hij denkt wel dat hij een professor is. Dat verklaart ook zijn vreselijk eigenwijze houding. Normaal lullen trainers maar wat in de media en moet je ze vooral niet te serieus nemen. In geval v. Bommel ligt dat anders. Die zegt gewoon letterlijk hoe hij de dingen ziet, beleeft en voor ogen heeft. Nu ook weer die uitspraak over het veldspel. Mijn god, hoe krijg je het uit je mond. Als ik Gerbrands was zou ik Mark vandaag nog op kantoor roepen en eens een paar wedstrijden samen te bekijken. Ziet Mark dan nog het probleem niet, daar is het gat van de deur.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 31 jul 2019, 11:11

Ziet zichzelf als een winnaar. Iedere keer (!) als er iets te winnen valt verliezen we echter. Ontken het maar Mark...

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 31 jul 2019, 11:12

Ik lees hier altijd ‘als die kans erin gegaan was, dan...’ en ‘als Zoet die bal had gepakt, dan...’. Zijn jullie nou niet van mening dat er een veel dieper liggend probleem is in de huidige selectie en manier van voetballen?

Zijn jullie niet ook van mening dat er structureel verkeerde keuzes gemaakt worden door Van Bommel? En komt het op jullie over alsof er ook maar sprake is van énige vorm van cohesie binnen de groep?

Ik zie totaal geen spelvreugde, en ik denk dat Van Bommel daar inderdaad schuldig aan is. Hoe hij met spelers omgaat, hij maakt mensen echt (onbewust) kapot.

Pereiro vroeger, die altijd geslachtofferd werd. Guti afgeserveerd, net zoals Ramselaar. Dé parel uit onze jeugd (Ihattaren) wordt nu op de tribune gezet omdat Bommeltje een nieuwe (waardeloze) uitvinding heeft gedaan: aanvallers op 10.

Als mensen nu concluderen dat onze selectie het niveau niet heeft (en vorig seizoen tweede helft dus ook), dan wordt daarmee automatisch gezegd dat Van Bommel beginnersgeluk had in de eerste seizoenshelft.

Ik wou Mark eerst nog het voordeel van de twijfel geven, maar dit voordeel heeft hij in mjnn ogen verspeeld.

Er is maar 1 mogelijkheid, en dat is dat hij zo snel mogelijk op moet stappen. Anders staan we rond oktober waarschijnlijk 5e. Naast slecht voetbal, lijkt het ‘teamproces’ ook te zijn verstoord. Ik zie geen bezieling, bereidheid en spelvreugde. Iedereen lijkt hem wel uit te kotsen.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 31 jul 2019, 11:16

Dat gevoel bekruipt mij ook, dat er simpelweg geen chemie is tussen spelers en trainer(s). Het blijven vasthouden aan een speler op 10 die geen 10 is, terwijl je er 2 op de bank/ tribune hebt zitten vind ik oprecht vreemd. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar zaterdag een valse start in de ED is wat mij betreft wel de druppel.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 11:18

Aanvallers op 10 ja. Ik werd verguisd vanwege mijn kritiek daarop en het functioneren van Van Bommel. Volgens mij was het Ailon die beweerde dat je alleen kritiek mocht hebben als je zelf een trainersdiploma had en alle details wist :lol: . Terwijl elke lulhannes sinds januari kon zien dat het bergafwaarts ging door zijn blok en Luuk als topscorer ineens op 10 te zetten.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:19

Die chemie is idd wel een dingetje. Welke speler loopt nou lekker vrijuit te voetballen onder v. Bommel? Welke speler maakt echt stappen, speelt met de borst vooruit en maakt zich om niets en niemand druk? Het is allemaal zo plichtmatig, nul spelplezier, geen initiatief.

De chemie (vreselijk woord eigenlijk) lijkt er ook amper te zijn geweest tussen aanpak van v. Bommel en de spelers.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 31 jul 2019, 11:20

Zoals ik Mark tegenwoordig het liefste zie:

https://www.eendevanger.nl/van-bommel-m ... end-vroeg/

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 31 jul 2019, 11:21

Ik denk overigens dat het met de voorhoede die hij in zijn hoofd heeft, met lopende spelers als Malen enzo het een prima concept is, maar dan moet je wel de spelers ervoor hebben of anders aanpassen. PSV is ook niets voor niets op zoek naar een aankoop voor die positie maar waarom gisteren niet gewoon Pereiro bv? Als hij 2 assist had gegeven dan zou hij ook makkelijker te verkopen zijn denk ik. Nee, er klopt beleidsmatig op het moment te veel niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1976 times
Been thanked: 1081 times

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:22

#Cocuterug
Only in it for the money

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 31 jul 2019, 11:23

Komt denk ik gewoon omdat Van Bommel (onder stress) een heel onplezierig persoon lijkt te zijn. Als we slecht presteren slachtoffert hij ook altijd spelers in plaats van te rade te gaan bij de gekozen tactiek.

Stel je bent Pereiro, Guti of nu Ihattaren, of van mij part Ramselaar. Als je ziet dat gasten als Hendrix en Rosario structureel mogen falen, en zelf word je om het minste of geringste geslachtofferd... dan irriteer je je toch kapot.

Een argument die je hier dan vaak voorbij ziet komen is ‘Van Bommel is trainer en de baas’ of ‘het teambelang staat boven het belang van een individu’. Tot op zekere hoogte waar, maar als je met dergelijke zaken geen enkele rekening houdt, dan krijg je situaties als nu.

Iedereen loopt met de ziel onder zijn arm lijkt het.

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 31 jul 2019, 11:25

#opbommelen wil je zeggen. :D

Heeft verder helemaal geen zin joh.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:26

Mercer schreef:
31 jul 2019, 11:25
#opbommelen wil je zeggen. :D

Heeft verder helemaal geen zin joh.
Wat heeft geen zin?
Only in it for the money

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 872 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jul 2019, 11:28

[mention]trolol[/mention]

Ik kan sommige dingen niet verklaren. Ik kan me namelijk nog interviews herinneren met spelers aan het begin van het vorige seizoen die soms subtiel, soms minder subtiel lieten blijken blij te zijn met de nieuwe manier van spelen t.o.v. Cocu.

Maar enige nuance: Pereiro werd bij Cocu al geslachtofferd, het was v Bommel die hem een nieuwe kans bood. Ihattaren heeft op zeer jonge leeftijd een kans gekregen.

Met Schwaab en De Jong is PSV twee mentale steunpilaren kwijt, en Zoet - die dit óók zou moeten zijn - geeft al maanden sportief niet thuis. Wie is op dit moment de leider binnen de lijnen? Hendrix? Die kan het niveau zelf amper aan in wedstrijden tegen gelijkwaardige of sterkere tegenstanders, en lijkt ook nog te gaan. We missen gewoon een échte aanvoerder.

En laten we niet vergeten: spelers waarvan hier geroepen wordt dat ze minimaal 40 miljoen moeten opleveren, daarvan zie ik in belangrijke wedstrijden nou nooit waar dit op gebaseerd is..

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 31 jul 2019, 11:47

Er is geen lijn te ontdekken in de aanpak van van Bommel. Het begon vorig jaar al met het aantrekken van twee Australische bekenden: Sainsbury en Behich. Onbegrijpelijk. Dan het volledig buitenspel zetten van Ramselaar. Toch een verdienstelijk speler tijdens het kampioensjaar.

Vorig jaar kon van Bommel parasiteren op de kopkracht van de Jong. Verzorgd veldspel was er niet te zien. Dat breekt dit jaar op. Het elftal bestaat uit vier verdedigers die enorm te kort komen en verzuipen. Een tweemansmiddenveld dat niet scoort en niet kan opboksen tegen drie tegenstanders. En dan nog vier creatieve aanvallers die min of meer hetzelfde profiel hebben. Linies opereren los van elkaar. Enig verband is er niet. En dan nog een keeper die 12 van de laatste 18 schoten door laat.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:52

Mouth of the south schreef:
31 jul 2019, 11:47
Er is geen lijn te ontdekken in de aanpak van van Bommel. Het begon vorig jaar al met het aantrekken van twee Australische bekenden: Sainsbury en Behich. Onbegrijpelijk. Dan het volledig buitenspel zetten van Ramselaar. Toch een verdienstelijk speler tijdens het kampioensjaar.

Vorig jaar kon van Bommel parasiteren op de kopkracht van de Jong. Verzorgd veldspel was er niet te zien. Dat breekt dit jaar op. Het elftal bestaat uit vier verdedigers die enorm te kort komen en verzuipen. Een tweemansmiddenveld dat niet scoort en niet kan opboksen tegen drie tegenstanders. En dan nog vier creatieve aanvallers die min of meer hetzelfde profiel hebben. Linies opereren los van elkaar. Enig verband is er niet. En dan nog een keeper die 12 van de laatste 18 schoten door laat.
Eerste seizoenshelft zag er goed uit bij PSV. Daarna is de klad er in gekomen
Only in it for the money

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 31 jul 2019, 11:52

J.B. schreef:
31 jul 2019, 11:26
Mercer schreef:
#opbommelen wil je zeggen. :D Heeft verder helemaal geen zin joh.
Wat heeft geen zin?
De trainer eruit gooien. Gerbrands verwoordde dat laatst typerend. Supporters lullen maar wat raak.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:53

Mercer schreef:
31 jul 2019, 11:52
J.B. schreef:
31 jul 2019, 11:26
Mercer schreef:
#opbommelen wil je zeggen. :D Heeft verder helemaal geen zin joh.
Wat heeft geen zin?
De trainer eruit gooien. Gerbrands verwoordde dat laatst typerend. Supporters lullen maar wat raak.
Nouja, als Bommel geen EL haalt is wel stront aan de knikker
Only in it for the money

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 31 jul 2019, 11:53

Ook dan hoef hij van mij niet weg. Maakt de problemen alleen nog maar groter.

Plaats reactie