Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
RIO
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 63 times
Been thanked: 177 times

Mark van Bommel

Bericht door RIO » 04 aug 2019, 02:07

Slechte people manager, heeft totaal geen gevoel voor de medemens. Wanneer laat ie zijn vlas snorretje weer aangroeien. Krullen kan niet meer.
Mo money, Mo honey

Ricardo Izecson Santos
Veelbelovend talent
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Bericht door Ricardo Izecson Santos » 04 aug 2019, 03:01

Ik kreeg het gevoel dat hij gewoon disciplinair gestraft is door zijn gebaren na zijn wissel tegen Basel en daarom de hele wedstrijd op de bank moest zitten. Er zullen ongetwijfeld voldoende redenen zijn om hem daadwerkelijk als reserve te zitten vanwege het spel. Maar als je zelfs niet eens mag warmlopen maak je mij niet wijs dat hij puur om sportieve redenen op de bank is gekomen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 372 times
Been thanked: 610 times

Bericht door Menno1 » 04 aug 2019, 03:19

Slechte people manager lijkt hij inderdaad. En hij drukt aardig de prijs voor wat betreft lozano met zijn uitspraken. Ik kan mij niet voorstellen dat de spelers echt happy met hem zijn met al dat geslinger van spelers elke week: basis, bank, tribune en verschillende posities. Die latino’s zullen sowieso volledig klaar zijn met hem. Zeker na Cocu wie een veel betere manier van omgaan kent.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Massimo » 04 aug 2019, 09:17

Met zo'n slechte seizoensstart opvolgend met de slechte tweede seizoenshelft afgelopen seizoen komt er wel meteen druk op Van Bommel. Daarnaast maakt hij zich niet geloofwaardiger als hij elke keer veel goede dingen gezien heeft terwijl het helemaal niet goed was. Je neemt de supporters in de maling en het gros prikt hier doorheen. Net als elke keer geen uitleg te willen geven en steeds "omdat ik denk dat ik hier de meeste kans mee heb om te winnen" te gebruiken.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 507 times
Been thanked: 676 times

Bericht door ruuddevil » 04 aug 2019, 09:23

Van Bommel vindt het niet slecht. We krijgen alleen te makkelijk goals tegen en benutten de kansen niet. Tja Mark, dat zijn best cruciale elementen in het voetbal. En overigens: het is wel slecht. Heel slecht. Het lijkt niet eens op voetbal. Ga aub met Bert geld scheppen in een fout land.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 195 times
Been thanked: 1093 times

Bericht door ShovingNE2 » 04 aug 2019, 09:24

Dat is inderdaad niet lang houdbaar. Valt me ook erg tegen van hem, want als speler was hij anders.

Verder verbaas ik mij aan de andere kant in welke bewoordingen PSV-supporters over Mark van Bommel praten. Het is en blijft een clubicoon. Prima als je hoopt dat hij vertrekt of aan de kant gezet wordt: allemaal legitiem en hoort bij het voetbal, maar hou het in bewoordingen gewoon respectvol.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times

Bericht door Joenepsv » 04 aug 2019, 09:38

Het blijkt wel weer dat niet iedere top voetballer een top trainer is. Het begin was goed onder Bommel. Hij had de wind in de rug en het spel was goed. Maar na de winterstop is de hele van Bommel bubbel ingeklapt. Er is niks meer van over. Hij houdt zich krampachtig vast aan een bepaald systeem wat niet werkt, hij wisselt op vreemde en onlogische momenten van zijn basisopstelling en zijn wisselbeleid is werkelijk diep bedroefd. Daarnaast kunnen we nu wel concluderen dat hij (arrogante flapdrol dat hij is) niet met ego's kan omgaan en sowieso weinig empathie heeft voor spelers. Hoe hij bijvoorbeeld met Ramselaar om gaat is schandalig. Nu was er gister weer dat rare statement tegen Lozano. Hij snapt er gewoon niks van. En daardoor snappen de spelers het ook niet meer. De eerste helft tegen Twente was van een schrikbarend laag niveau. En niet omdat Twente zo goed was want die kunnen er helemaal niks van. Nee bij Psv is er geen enkele lijn in het spel te ontdekken. De spelers doen maar wat. Het kan best wel eens zijn dat er een speler uit vorm is (Zoet) of niet goed genoeg (Luckassen) maar op dit moment ligt het daar niet aan. Ik heb het gevoel dat er niet één speler op het veld staat die de eigen tactiek snapt. De passing van het middenveld naar de aanval klopt totaal niet. Er ligt daar een gapend gat. En de aanvallers rennen sowieso allemaal door elkaar heen zonder op doel te schieten. Het ziet er heel bedrijvig uit maar heeft nul rendement.

Als Bommel dit nog wil recht trekken dan moet hij ten eerste de defensie dicht timmeren. Sainsbury/Luckassen niet meer opstellen maar Baumgartl. Hoezo duurt dat sowieso zo lang vraag ik me af. Die Peterson van Heracles wordt vrijdag verkocht en speelt zaterdag bij Swansea en wij halen een speler van tien miljoen die nog niet fit is? Maargoed, die moet er donderdag gewoon staan. En Boscagli als linksback zo lang Lato nog niet voldoet/fit is. Dan heb je wat meer stabiliteit achterin en met Boscagli heb je meteen iemand die ook daadwerkelijk kan voetballen. Op het middenveld moet hij kappen met een aanvaller op tien te zetten. Dat kan gewoon niet. Een aanvaller valt aan en denkt er niet aan dat hij eigenlijk ook de verbindingsspeler moet zijn. Helemaal met al die kleine snelle aanvallers die wij hebben is dat broodnodig. Wat mij betreft Ihattaren opstellen tot Afellay fit is of er een betere optie is aangekocht. En wat de aanval betreft. Dit elftal heeft behoefte aan een grote kopsterke spits. Een kapstok als Luuk waar je het spel aan kan ophangen.

Tot slot moet hij een kleine cursus people management volgen. Hij kan niet met karakters omgaan of empathie tonen voor spelers die het moeilijk hebben omdat hij zichzelf de belangrijkste man van Psv vind. Hij acteert een toptrainer en heeft er ook de babbels voor maar daar blijft het bij.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 aug 2019, 09:43

Die Peterson van Heracles wordt vrijdag verkocht en speelt zaterdag bij Swansea en wij halen een speler van tien miljoen die nog niet fit is?
Peterson is al een week of vijf in training. Baumgartl kwam bij PSV met een week (loop)training in de benen na een WKU21 en vakantie. Baumgartl zit nu op de trainingsarbeid waar het gros van de groep de eerste week van juli zat.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 04 aug 2019, 09:45

Baumgartl zit in dezelfde situatie als Guti en Pereiro. Die hebben beide ook een week vakantie gehad na hun interlands en die kunnen wel spelen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 aug 2019, 09:54

Baumgartl heeft drie weken vakantie gehad. En er zit nog wel wat verschil in wat er gespeeld is. Maar geloof niet dat de discussie echt zin heeft. John de Jong en Van Bommel moeten er immers uit. En als er al gescholden wordt richting een clubicoon dan is het al helemaal klaar natuurlijk. Prima dat je hem weg wil hebben, ik zou er ook niet rouwig om zijn. Maar zeg in het in normale bewoordingen.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 04 aug 2019, 09:56

Clubicoon, trainerflop tot dusver. Sorry, Mark, maar... #MarkOut. Helaas. Voor hij nog verder afgaat en onze club nog verder voor lul zet.

LucNilis87
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 38 times
Been thanked: 13 times

Bericht door LucNilis87 » 04 aug 2019, 09:57

Iemand nog nieuwtjes? Beweging rondom Lozano? Gerbrands en De Jong die Van Bommel op het matje roepen? Binnenkomende transfers?
Heb echt iets positiefs nodig.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 04 aug 2019, 10:00

Het gaat ook niet om Baumgartl maar het grote geheel. Ik zeg overigens nergens dat Bommel of John eruit moet. Ik geef Bommel zelfs nog tips om het beter te doen;) En wat ik zeg is volgens mij in normale bewoordingen. Maar dat maakt op zich ook niks uit. Het enige wat ik belangrijk vind is dat Psv weer de wind in de rug heeft want de afgelopen vier wedstrijden waren zwaar voor de supporters. In elk geval wel voor mij.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 04 aug 2019, 10:11

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 57 times
Been thanked: 97 times

Bericht door grasveld » 04 aug 2019, 10:15

Op deze manier jaagt hij de hele selectie tegen zich in het harnas. NIEMAND weet meer waar ‘ie aan toe is, behalve Viergever, Rosario, Zoet en Dumfries.

Een paar dagen geleden zei ik: er is geen cohesie en chemie meer in deze groep samen met Van Bommel. Het lijkt er op dat dit inderdaad zo is. Ik zie een tikkende tijdbom. Als er niet snel resultaat geboekt wordt gaat deze barsten.

Komende donderdag uit tegen dat rare clubje. Ik denk dat we weer een totaal andere opstelling te zien gaan krijgen.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1339 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 04 aug 2019, 10:17

Hahaha die passmap laat zo duidelijk zien dat Mark totaal geen idee heeft, gaat ook niet komen. Weg ermee we hoeven deze rotzooi niet te accepteren. We zijn nog altijd een top club in Nederland, laten we dat zo houden.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Massimo » 04 aug 2019, 10:18

Ik kan veel kritiek op Van Bommel volgen. Met name de starheid van zijn systeem terwijl hij tot nu toe geen oplossing heeft kunnen vinden op de tegenzetten van de tegenstanders sinds de 2e seizoenshelft van afgelopen seizoen en de vele wisselingen zonder dit langere tijd de kans te willen geven. Daarnaast lijkt het spel veel geënt op momenten en minder op voetbal. En als er wel wordt druk gezet dan is het te weinig collectief en kunnen tegenstanders zich eronderuit voetballen. Vorig seizoen gaf ik meen Heruone een mooie uitleg met screenshots hoe er iets anders druk werd gezet na Fortuna en PEC uit toen die ook er te vaak onder de druk van PSV kwamen. Na de winterstop is dit alleen nog maar minder geworden in kwaliteit dan wel kwantiteit in plaats dit aspect te verbeteren en de tegenstander tot fouten dwingen. Het spel moet anders als je niet binnen no time 10 verliespunten wil hebben en als het even tegenzit je ook niet eens de EL groepsfase weet te halen. Dat gaat niet van de één op de andere dag, maar je zal wel hier stapjes vooruit in moeten gaan zien. Anders kan het wel eens een zeer treurig seizoen gaan worden en zal Van Bommel het eind van dit seizoen of zelfs de kerst niet gaan halen.

Ik vind het alleen niet volledig de schuld van Van Bommel. Een paar dagen geleden heb ik al 4 redenen gegeven en de selectie is er ook niet naar om elke keer goed en constant te kunnen spelen c.q. presteren. Daarvoor komt PSV teveel specifieke kwaliteiten tekort en mist het op dit moment teveel spelers. Het is ook niet zo dat met andere spelers het opeens veel beter was gegaan. Gutierrez laat niet zien dat hij een enorme verbetering is t.o.v. het verfoeide defensieve blok van vorig seizoen. Ook spelers als Gakpo en Ihattaren verzanden na een minuut of 5 nadat ze erin zijn gekomen. Iets wat ook niet gek is gezien hun leeftijd en ervaring.

Mrs.Unibet
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Mrs.Unibet » 04 aug 2019, 10:30

Mag hij gewoon wat tijd krijgen? Blijf bij de feiten en hij heeft een heel behoorlijk seizoen gehad.

Hij heeft zijn eigen aankopen nog niet eens in kunnen passen. In tegenstelling tot velen verwacht ik wel gewoon weer dat het goed komt. Niet snel, maar na het einde van de transferperiode waar ongetwijfeld nog het nodige zal gebeuren. Daarom is deze rommel nu misschien wel een zegen voor Van Bommel, worden er misschien eens knopen doorgehakt.

Dat hij met Rosario, Hendrix en Guti in zijn maag zit is overduidelijk. Dat hij Pereiro niet op z'n top kan laten voetballen, zal hem ook steken. Denk dat Van Bommel vooral op het middenveld door wil selecteren, maar met handen en voeten gebonden is aan het huidige materiaal totdat er wat beweging in komt.

Voorin mist hij een spits én iemand die het vanaf rechtsbuiten kan laten zien. Daarom zal hij graag Berghuis halen, wellicht dat er nog een spits komt. Als (ja, als) dit er nog aan zit te komen, kan je Van Bommel pas als hoofdschuldige aanwijzen. Deze inbalans in de selectie lijkt een beetje op dat seizoen met Lens, Mertens, Toivonen, Stroot, Gini en de lekke defensie. De TD moet hem gewoon de juiste handvaten geven..

Het enige dat me steekt, maar tegelijkertijd vinden velen dat dit het beleid hoort te zijn, is dat dwijlen met al die talenten die bij lange na nog niet goed genoeg zijn. PSV's jeugdopleiding is qua spelersmateriaal vergelijkbaar met Feyenoord en AZ (al vind ik eerstgenoemde misschien nog beter), maar zeker niet beter dan dat van Ajax die tegelijkertijd ook overal de beste talenten vandaan plukken. Hoe kunnen we dan ooit de strijd winnen? Dat lukte eerder door slim in te kopen, maar dat laatste is nu te vaak vervangen door in de jeugdopleiding rond te kijken. Daardoor spelen we met een Sadilek, Rigo, Ihattaren, Lammers en Gakpo, die niet (veel) beter zijn dan pak em beet dan een Gudmundsson, Boadu, Geertruida, Eiting of een Gravenberch. Dan gok je toch als directie (en wellicht trainer) zijnde dat het allemaal wel los loopt? Is dat dan topsportklimaat? Volgensmij heerste dat 15 jaar geleden nog meer toen de regel was dat je goed genoeg moest zijn om bij het eerste te komen..

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1339 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 04 aug 2019, 10:33

Dat mensen nog steeds vertrouwen in hem hebben zeg...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

tijn0

Bericht door tijn0 » 04 aug 2019, 10:35

Ja, je wereld zou maar uit meer tinten bestaan dan zwart en wit.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 154 times
Been thanked: 277 times

Bericht door NESTA » 04 aug 2019, 10:41

Ach sommigen beginnen pas te piepen als PSV 6e staat. Maar dan is het te laat. Al die voorstanders hebben trouwens nog 0 positieve prestaties van de trainer kunnen benoemen, maar dat terzijde.

RIO
Meervoudig international

Bericht door RIO » 04 aug 2019, 10:42

Tja. Tis gewoon een arrogante bazige overschatte trainer. Helaas maar je ziet gewoon dat ie niet leert van zijn fouten. Hoe kan je jezelf dan verbeteren?

Ga maar ergens anders de dictator uithangen.
Mo money, Mo honey

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Armada » 04 aug 2019, 10:43

Altijd groot fan van hem, hij zal ook nog wel de nodige tijd krijgen echter gaat dit niet meer goed komen. Ik kijk niet eens naar de prestaties (al spelen die zeker een rol), maar de selectie is klaar met hem. 100%.

colocolofc
Basisspeler
Has thanked: 22 times
Been thanked: 32 times

Bericht door colocolofc » 04 aug 2019, 10:44

Wie zouden jullie dan als opvolger willen zien? Wetende dat Cocu niet beschikbaar is.

RIO
Meervoudig international

Bericht door RIO » 04 aug 2019, 10:46

Dat is niet aan ons. Ook het ontslaan van Herr Bommel is niet aan ons. Ik mag aannemen dat ze een plan hebben na het plotselinge vertrek van Cocu meer dan 14 maanden geleden. Begrijpelijk dat ze toen voor Bommel toen gingen. Viergever zegt net er zit potentie maar het komt er niet uit. Drie keer raden waarom.
Mo money, Mo honey

Plaats reactie