Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Mark van Bommel

Bericht door Maikel_91 » 04 aug 2019, 22:06

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Want Behich heeft zoveel meer gespeeld dan Isimat en Ramselaar. Niet de juiste speler om als voorbeeld te nemen als je een punt wilt maken. Sainsbury zelfde trouwens.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 683 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 05 aug 2019, 07:13

Uit het ED...

"De trainer zelf blijft tussen alle tumult zichzelf en doet ogenschijnlijk weinig moeite om het grote publiek voor zich te winnen. Excuses zoekt hij daarbij niet. In Amsterdam zei hij dat zijn spelers snel ‘grote kerels’ moesten worden, maar wees hij ook op de kansen die zijn ploeg had gehad. In Enschede erkende hij dat er zorgen zijn vanwege de resultaten, maar vond hij het spel ‘niet slecht’. In Basel vond hij PSV voetballend beter. Van Bommel wil perspectief voor zijn elftal creëren en doet dat op verschillende manieren, waarbij het de vraag is of hij de druk niet soms onnodig vergroot. De verbale charmes waarover hij ontegenzeggelijk beschikt, zet hij weinig in en soms lijkt hij vooral bezig om zijn eigen gelijk te halen, terwijl de buitenwereld kijkt naar de resultaten. Van Bommel lijkt soms vijanden te zien die - in tegenstelling tot de nodige gebruikers op sociale media - niet direct uit zijn op zijn scalp, maar vooral proberen zijn gedachtegang te begrijpen of daarnaar vragen. Het wordt dan al snel strijden in plaats van interviewen"

Het beeld van een stronteigenwijze man die het conflictmodel hanteert om tot resultaat te komen wordt hiermee bevestigd..

[X] ongeschikt.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 625 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 05 aug 2019, 07:56

Zelfs de veel te lieve Rik Elfrink is dus (terecht) kritisch. Dat is best knap eigenlijk.

Die interviews en gedrag met van Bommel zijn ook gênant. Je wordt op deze manier terecht een gehate club terwijl we heel leuk spelers materiaal hebben.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 05 aug 2019, 09:51

Van Bommel is being Van Bommel. Zo is hij gewoon. Ik denk dat het ook op een dergelijke manier gaat tussen hem en de spelersgroep. Zoals ik al vaker heb gezegd: ik heb de indruk dat er geen enkele chemie meer is tussen coach en groep. De signalen zijn verontrustend. De helft van de selectie loopt met een hoofd wat op onweer staat, en ik zie verder ook weinig vreugde of cohesie.

Daarbij is inmiddels ook gebleken dat Van Bommel een waardeloze people manager is. Hoe hij een deel van de selectie laat schipperen tussen basis, bank én tribune; dat kan echt niet. Zo kan je niet met voetballers omgaan. Die gasten hebben onderling contact met elkaar, en (waarschijnlijk) een betere band met elkaar dan met de trainer. Als je spelers behandelt zoals Bommel bijvoorbeeld Pereiro, Guti, Ramselaar, Isimat en Ihattaren behandelt, dan gaat dan op den duur een etterende wond worden. Dan bedoel ik niet dat hij onaardig tegen ze is of zo, maar meer: de ene week basis, dan bank, dan tribune. Dan weer basis, dan weer tribune.

Een goede klik en verstandhouding tussen trainer en spelersgroep is de belangrijkste voorwaarde voor prestaties. Dat lijkt me een feit. Als de spelers niet bereid zijn of niet geloven in de coach, dan is het een kwestie van tijd voordat het doek zal vallen.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 05 aug 2019, 10:00

Maikel_91 schreef:
04 aug 2019, 22:06
Want Behich heeft zoveel meer gespeeld dan Isimat en Ramselaar. Niet de juiste speler om als voorbeeld te nemen als je een punt wilt maken. Sainsbury zelfde trouwens.
Je mist het punt dat ik wil maken. Van Bommel heeft gewaardeerde krachten als Isimat en Ramselaar afgeserveerd. Tegelijkertijd introduceerde hij vanuit Australië twee waardeloze spelers.,

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 05 aug 2019, 10:11

Ik ben het eens dat Bommel zich in de media en langs de lijn niet altijd van zijn beste kant laat zien, maar de huidige mindere resultaten wijt ik niet allemaal aan hem. Dat is me veel te makkelijk.

Zoet is uit vorm en de blessure van Unnerstall daarachter is gewoon pure pech, anders had die nu waarschijnlijk gespeeld. Daniel Schwaab heeft in april/mei al aangegeven dat ie ging stoppen. Dat Baumgartl slechts twee weken geleden aangetrokken is, is niet Bommels schuld. En dus ook niet dat ie het moet doen met een miskoop als Luckassen. Zelfde geldt een beetje voor de linksback positie waar nu ook noodverband Sadilek staat omdat Lato nog niet fit is en Boscagli ook net twee weken 'binnen'.

Daarnaast is er veel onrust rond mogelijke transfers van Pereiro. Lozano en Bergwijn en komt de blessure van Lammers natuurlijk op een enorm slecht moment.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 05 aug 2019, 10:30

En de mindere resultaten en het (veel) slechtere spel uit de tweede seizoenshelft dan? Jouw nuance is zeker terecht, maar als je de tweede seizoenshelft van vorig seizoen in ogenschouw neemt, laat dat toch weer een ander licht op de zaak schijnen.

Het ligt natuurlijk niet alleen aan Van Bommel, maar onderaan de streep is hij gewoon verantwoordelijk, zo simpel is het. De huidige selectie is misschien niet helemaal in balans, maar zo slecht en inspiratieloos als wij nu spelen, dat ligt echt niet aan de selectie.

Zowel John de Jong als Van Bommel moeten hier van leren. En gebeurt dat niet snel, dan zal het exit Van Bommel zijn. De Jong moet zorgen dat de selectie op tijd compleet is. Geen makkelijke job, maar mede daardoor lopen we nu misschien wel 35-40 miljoen mis. Al is het natuurlijk ook maar de vraag of we het met een complete selectie wél gered hadden.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1976 times
Been thanked: 1081 times

Bericht door J.B. » 05 aug 2019, 10:54

Menno1 schreef:
05 aug 2019, 07:56
Zelfs de veel te lieve Rik Elfrink is dus (terecht) kritisch. Dat is best knap eigenlijk.

Die interviews en gedrag met van Bommel zijn ook gênant. Je wordt op deze manier terecht een gehate club terwijl we heel leuk spelers materiaal hebben.
Rik is op twitter vaak verweten niet kritisch genoeg te zijn. Op zijn manier is ie dat nu wel geworden.
Only in it for the money

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 740 times
Been thanked: 813 times

Bericht door El Sordo » 05 aug 2019, 10:58

Ook omdat al die zelfbenoemde critici op twitter bij elke vieze scheet van Mark/John/Toon scheet volledig in paniek raken. Elfrink staat daar, gelukkig, wat nuchterder in. Nu is kritiek terecht en geeft hij die ook gewoon.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 05 aug 2019, 11:03

trolol schreef:
05 aug 2019, 10:30
En de mindere resultaten en het (veel) slechtere spel uit de tweede seizoenshelft dan?

Terechte vraag, ik was ook kritisch over de tweede seizoenshelft. We hebben daar gewoon een dikke voorsprong uit handen gegeven en tot twee keer toe nagelaten om Ajax op een onoverbrugbare achterstand te zetten. Dat is van Bommel zeker aan te rekenen, maar je ziet nu wel dat hij het duo Hendrix-Rosario uit elkaar heeft gehaald en Guti weer opstelt. Ik begrijp wel dat je minder durft te experimenteren wanneer je eigenlijk in de complete as van je elftal problemen hebt. Achterin staat het gewoon voor geen meter, dat is het voornaamste probleem. En dat is van Bommel m.i. juist niet aan te rekenen, verantwoordelijk of niet.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 05 aug 2019, 11:12

Voor de winterstop was het overigens ook niet altijd feest hoor. We wonnen vaak nog nipt op basis van karakter. Dat is dan één van de weinige pluspunten die ik kan benoemen van v. Bommel. Zijn elftal knokt altijd wel tot de laatste minuut. Echter was voor de winterstop ook zichtbaar dat we vaak met 2 linies speelden en dat PSV grote moeite hiermee had terwijl tegenstanders steeds beter begrepen hoe simpel je PSV eigenlijk kan bespelen.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 05 aug 2019, 11:22

Het voornaamste probleem is dat zijn systeem niet werkt..
Dat is dé oorzaak van alles..
Dat er spelers totaal niet in vorm zijn klopt, maar dit wordt in de hand gewerkt doordat hij incapabel is om het systeem aan te passen aan zijn spelers..
Wat hij nu doet is spelers aanpassen aan zijn systeem..
Het helpt natuurlijk ook niet als je wisselbeleid gewoon ruk is..
Ik zie ook geen enkel aanknopingspunt om te denken dat hij het weer op de rails krijgt..
Ik zie ook totaal geen spelvreugde meer, spelers lijken wel angsthazen..
Het is klaar met hem...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1976 times
Been thanked: 1081 times

Bericht door J.B. » 05 aug 2019, 11:26

Nou, Milas. Geef `m ff nog de kans om EL te halen. Wat mij betreft zn laatste strohalmpje
Only in it for the money

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 31 times

Bericht door ElChucky » 05 aug 2019, 11:27

Juancho schreef:
05 aug 2019, 11:12
Voor de winterstop was het overigens ook niet altijd feest hoor. We wonnen vaak nog nipt op basis van karakter. Dat is dan één van de weinige pluspunten die ik kan benoemen van v. Bommel. Zijn elftal knokt altijd wel tot de laatste minuut. Echter was voor de winterstop ook zichtbaar dat we vaak met 2 linies speelden en dat PSV grote moeite hiermee had terwijl tegenstanders steeds beter begrepen hoe simpel je PSV eigenlijk kan bespelen.
Dat doorknokken dicht ik eerder toe aan Luuk de Jong als ik eerlijk ben. Ook onder Cocu wonnen we vaak in de laatste minuten. Dit kwam door 2 redenen;

1 Luuk is een leider pur sang en ging altijd voorop in de strijd, tot aan het bittere eind.
2 Luuk maakte het mogelijk om een slotoffensief te creëren doordat hij elk kopduel wint. Iets wat we nu totaal missen, tegen Basel eN tegen Twente hebben we geen kans gecreëerd in de laatste minuten. Dit is zeer kwalijk te noemen..
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 05 aug 2019, 11:33

Er is geen visie, totaal geen idee gewoon waar hij mee bezig is. Houd zich vast aan het gedateerde systeem van Opa, geeft hier ook nog slecht invulling aan met spelers op verkeerde posities (gaf zelf ook zijn onvermogen toe met het wisselen van Stevie en Gaston na een minuut of 20), maakt geen spelers beter hij jaagt ze eerder weg, om ze vervolgens weer naar zich toe te trekken en zijn wisselbeleid zou iedereen hier beter doen. Dit komt nu alleen extra bloot te liggen door de andere factoren waar Ribbelchips op wijst. Het is altijd al zo geweest en het gaat niet veranderen. Het probleem wordt weer gemaskeerd wanneer de andere factoren weer gaan draaien en daar heb ik nog steeds vertrouwen in dat deze weer gaan lopen. Hierdoor laat ik John ook (nog) buiten beschouwing. Heb alleen geen vertrouwen in van Bommel meer. In een periode als deze had een goede trainer zich juist laten zien door flexibel te zijn en zich aan te passen aan de situatie. Deze man maakt het probleem alleen maar groter.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 05 aug 2019, 12:15

Voor jou doe ik dat J.B. :mrgreen:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 05 aug 2019, 12:59

ElChucky schreef:
05 aug 2019, 11:27
Dat doorknokken dicht ik eerder toe aan Luuk de Jong als ik eerlijk ben. Ook onder Cocu wonnen we vaak in de laatste minuten. Dit kwam door 2 redenen;

1 Luuk is een leider pur sang en ging altijd voorop in de strijd, tot aan het bittere eind.
2 Luuk maakte het mogelijk om een slotoffensief te creëren doordat hij elk kopduel wint. Iets wat we nu totaal missen, tegen Basel eN tegen Twente hebben we geen kans gecreëerd in de laatste minuten. Dit is zeer kwalijk te noemen..
Tegen Basel maakten we nog goals in minuten 89 en 90+3. Het kwam echt niet alleen door Luuk de Jong, maar ook door de enorme fitheid en mentaliteit van de ploeg. Die is er nog steeds. Het verschil is alleen dat je geen targetman meer hebt waar je in de laatste seconden een bal op kunt gooien. We hebben sowieso geen lengte, dus iets forceren blijft lastig.

Wist je trouwens dat Malen al vaker in de slotfase heeft gescoord dan Luuk de Jong in alle jaren bij elkaar? Toegegeven: Malen maakt niet steeds de winnende, soms ook de 3-0 bijvoorbeeld, maar hij staat er wél. Dit seizoen ook al.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 05 aug 2019, 13:11

Eens, die credits moet je v. Bommel gewoon geven. Zijn teams zullen nooit (snel) opgegeven. Dus die krijgt hij van mij. Het zou alleen ook wel eens fijn zijn als we gewoon eens gaan voetballen met een idee. Dat zal indirect ook gelijk een stuk inhoud en fitheid schelen omdat je niet steeds de boel moet recht trekken :)

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door ElChucky » 05 aug 2019, 14:00

Basel thuis ok, vond het zelf schrijnend om te zien hoe machteloos we stonden uit tegen Basel en tegen Twente. In de laatste minuten moet je kunnen pompen. Nu staan er 4 hardlopers die allemaal niet boven de 1,70 uitkomen.

Zoals je zelf al zegt, Malen maakt zelden de beslissende goal in de laatste minuten, weet zeker dat Luuk dit vaker heeft gedaan. Pec uit en Heracles uit schieten me al zo te binnen..

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 aug 2019, 14:10

Heerenveen-uit en Basel-thuis voor Malen dan ;)

Ik snap je punt wel, maar zolang Dumfries de aangewezen stormram is (zoals tegen Twente), weet je dat het nog niet goed zit. We missen gewoon lengte.
#WelkomThuisGini

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door ElChucky » 05 aug 2019, 14:11

Die geef ik je dan ;)

Baumgartl nieuwe stormram dan maar:)

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 05 aug 2019, 14:14

Ykhim schreef:
05 aug 2019, 14:10

Ik snap je punt wel, maar zolang Dumfries de aangewezen stormram is (zoals tegen Twente), weet je dat het nog niet goed zit. We missen gewoon lengte.
Tja dan is de logische vraag.... als je lengte mist of een fysiek sterk aanspeelpunt.... waarom ga je dan wel spelen alsof deze speler wel in het elftal staat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Ja het is verdomd klote dat Luuk weg is, maar Malen heeft zijn eigen specifieke kwaliteiten en met hem natuurlijk de rest van de aanvallers en eigenlijk het hele team.

Je zal linksom of rechtsom anders moeten spelen. Kan Mark wel leuk doorgaan op zijn manier maar dan gaat ie de kerst echt niet halen.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 05 aug 2019, 14:40

Juancho schreef:
05 aug 2019, 14:14
Ykhim schreef:
05 aug 2019, 14:10

Tja dan is de logische vraag.... als je lengte mist of een fysiek sterk aanspeelpunt.... waarom ga je dan wel spelen alsof deze speler wel in het elftal staat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Ja het is verdomd klote dat Luuk weg is, maar Malen heeft zijn eigen specifieke kwaliteiten en met hem natuurlijk de rest van de aanvallers en eigenlijk het hele team.

Je zal linksom of rechtsom anders moeten spelen. Kan Mark wel leuk doorgaan op zijn manier maar dan gaat ie de kerst echt niet halen.
We spelen ook niet meer alsof we Luuk de Jong wel hebben, er is wel degelijk een aanvalsplan met aanvallen over de grond. Ook is er een nieuwe opbouwvariant zichtbaar waarin in moeilijkheden niet meer de hoge bal richting onze spits gaat, maar de wisselpass richting Dumfries gespeeld wordt. Soms staan Dumfries en onze rechtsbuiten (wie dat dan ook moge zijn) dan tegen slechts 1 verdediger, soms moet Dumfries met zijn 1.91 het luchtduel aangaan. In beide gevallen zouden we in het voordeel moeten zijn.

Waarom het nieuwe aanvalsplan (nog) niet loopt, heeft meerdere redenen.
1) Er lijken nog heel weinig automatismen/vastigheden in deze ploeg te zitten. Dat is deels een trainer aan te rekenen (een deel van de automatismen mag er van vorig jaar nog wel inzitten), maar heeft deels ook met de bekende omstandigheden te maken, waardoor teams nog niet compleet zijn, laat staan dat ze ingespeeld zijn.

2) Van Bommel heeft het team zo neergezet dat er in de opbouw zoveel mogelijk risico gemeden wordt. Dit draagt er wel toe bij dat de opbouw traag verloopt zonder veel verrassing. Een tegenstander kan zich daar makkelijker op instellen.

3) Qua spelersmateriaal moeten we het doen met beperkt materiaal. We hebben te weinig spelers in de opbouw die iets verrassends kunnen doen. We hebben een keeper die zeer onzeker oogt bij elke terugspeelbal (en die voetballend gewoon lomp oogt), we hebben geen centrale verdedigers met een geweldige cross-pass of die makkelijk met een bal aan de voet de middenlijn oversteken, we hebben in de opbouw ook niemand die met een handige aanname, een schijnbeweging of een versnelling een mannetje uit kan spelen (vooruit, hooguit Guti laat dit sporadisch zien). En na het vertrek van Angelino zijn ook onze backs voetballend niet geweldig. We hebben daarnaast vanuit het middenveld geen diepgaande speler, die door diepgang bij verdedigende blokken voor moeilijkheden kan zorgen. Kortom, in de selectie ontbreekt wel het een en ander, om een tegenstander makkelijk kapot te kunnen spelen zonder targetman.

4) Ons aanvalsplan werkt eigenlijk vooral als onze voorhoedespelers wat ruimte krijgen. Een tegenstander die een resultaat verdedigt en massaal inzakt, die kan ons aanvalsplan daarmee al redelijk makkelijk afstoppen. Vorig jaar was het dan inderdaad met Luuk de Jong gewoon een kwestie van tijd voordat die bal er toch een keer inging, dit jaar is dat niet het geval. Een tactisch plan waarin ook inzakkende tegenstanders het niet meer kunnen belopen, lijkt er nog niet te zijn. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat vrijwel elke Europese club het lastig heeft om inzakkende tegenstanders kapot te spelen. PSV lijkt er echter wel meer moeite mee te hebben dan noodzakelijk zou moeten zijn.

5) Door vaak vroeg op achterstand te komen, geven we de tegenstander ook een mentale boost om tot het einde toe te strijden voor het resultaat dat ze in handen hebben. Als we zorgen dat er achterin niks te halen is (kortom, zet er een keeper neer die ballen tegenhoudt), dan leidt dat er ook toe dat tegenstanders het mentaal zwaarder vinden om 90 minuten gedisciplineerd te blijven strijden.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 05 aug 2019, 14:55

Als je speelt met 2 linies en daartussen een een gat van 40-60m dan zie ik even niet in wat er dan anders is. Het is weer hopen op een individuele actie en dat we het achterin maar dicht kunnen houden. Thats it, het voetbalidee van v. Bommel in een notendop.

Je geeft zelf bovendien al een aantal punten aan die dat ook bevestigen. Er zit gewoon vrijwel nul ontwikkeling in het elftal en dat is heel, heel zorgwekkend.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 aug 2019, 15:07

Juancho schreef:
05 aug 2019, 14:14
Tja dan is de logische vraag.... als je lengte mist of een fysiek sterk aanspeelpunt.... waarom ga je dan wel spelen alsof deze speler wel in het elftal staat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Hier gaan we weer: gewenning, Juancho. De lange bal is een soort reflex van dit team geworden. Één voorbereiding is niet genoeg om dat eruit te krijgen.

Of dacht je serieus dat men bewust de lange bal op onze kabouters voorin gaat spelen? Natuurlijk niet. Die spelers weten gewoon niet beter :lol:
#WelkomThuisGini

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 05 aug 2019, 15:25

Misschien dat Makienok wel wil komen ;) (Om even het oude netwerk forum aan te halen)

Plaats reactie