Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Mark van Bommel

Bericht door Chucky » 07 aug 2019, 21:50

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://youtu.be/tr0mRjZf-TY

Dit interview kan echt niet, wat een misplaatste en arrogante houding..

NESTA

Bericht door NESTA » 07 aug 2019, 21:57

Wat een uithangbord van onze mooie club he. Schandalig gewoon.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 07 aug 2019, 21:59

Goeie teksten Mark. Maar niet heus.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 07 aug 2019, 22:05

Mark reageert als een kat in het nauw...

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 07 aug 2019, 22:11

Dit is toch niet nieuws? Hij geeft al vanaf het begin in 9 van de 10 gevallen als reden dat hij denkt dat dit het team is dat de meeste kans heeft om te winnen. Door de druk die zo langzamerhand begint te komen misschien iets geagiteerder dan normaal, maar ik zie geen andere Van Bommel dan anders. Ik vind het alleen niet altijd even slim en/of handig. Het publiek wil weten waarom bepaalde keuzes wordt gemaakt en juist door het steeds te ontwijken door er geen antwoord op te geven krijg je deze frictie. En Lozano is een ander verhaal dat een speler als pakweg Luckassen. Trainers krijgen bijna altijd de vraag waarom iemand niet speelt al dan niet door middel van een omweg. Dat is als coach ook irritant. Als PSV, Slegers en Van Bommel dat wat slimmer zouden aanpakken dan zorgde ze dat ze hier iets transparanter over zouden zijn zonder alles hoeven te vertellen. Dan is de kous een heel stuk sneller af.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 07 aug 2019, 22:17

Ik vind het eigenlijk geen slecht interview. Hij hoeft zich niet te verantwoorden richting journalisten of zelfs fans toe. Het gaat me er meer om dat hij in deze zwakke fase gaat roepen dat Lozano niet nodig is. Een van je beste spelers, een van je meest scorende spelers, eentje die voortdurend drie man bezighoudt en gevaarlijk kan zijn, zo'n speler is volgens van Bommel niet nodig. Hij heeft de illusie dat we het ook zonder dergelijke kwaliteit kunnen redden. Dát is arrogant.
#WelkomThuisGini

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 aug 2019, 22:37

Hij wil gewoon niks zeggen en zegt dus ook niks.

Ik vind dat totaal niks met arrogantie te maken hebben. Waar dan wel mee? Tsja... het stikt van de trainers die dit doen, het is eigenlijk een soort zelfbescherming he, voorkomen dat je antwoorden een ongewenst effect zouden hebben. Niks kwijt willen is hoe dan ook nooit een teken van kracht. Iemand zou van mening kunnen zijn dat interviews slechts 'nou eenmaal een contractuele verplichting' zijn, maar ga dat contract dan niet aan.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 682 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 07 aug 2019, 22:43

Wat steekt deze trainer toch schril af tegenover Cocu...
Cocu wist precies hoe hij de pers moest bespelen..
Deze man hanteert liever het conflictmodel...

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 22:47

Conflictmodel is een teken van onvermogen...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 07 aug 2019, 22:51

Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 07 aug 2019, 23:02

Denk dat daar nog een punt aan toegevoegd kan worden, en dat is omgang met spelers. Zoals op de werkvloer, is het ook in de voetballerij belangrijk dat je een goede band hebt met je leidinggevende/coach. Als jij een hekel aan je baas hebt, dan denk ik dat voor veel mensen geldt dat hun werk eronder gaat lijden.

Guti, Isimat, Ramselaar, Lozano en nu Luckasssen. Het lijstje wordt langer en langer. Ik kan niet in de hoofden van de spelers kijken, en ik kan ook niet beoordelen hoe de verhoudingen liggen. Maar van een afstandje lijkt het er niet op dat er een beste sfeer hangt.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 07 aug 2019, 23:17

Het is gewoon een lul van een vent. Geweldige voetballer geweest maar als ik voor hem zou werken, was ik vertrokken.

Basel verliest thuis met 1-2 van LANSK (wie?) Nog iemand die wil zeggen dat Basel best een sterke ploeg is en dat we die niet moesten onderschatten? Gewoon een keiharde fail was het....

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 aug 2019, 23:17

Geldt dat niet voor elke speler die buiten de basis valt? Elke speler wilt spelen, ongeacht hij wel of niet goed genoeg is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 aug 2019, 23:21

Heruone schreef:
07 aug 2019, 23:17
Geldt dat niet voor elke speler die buiten de basis valt? Elke speler wilt spelen, ongeacht hij wel of niet goed genoeg is.
Van Bommel heeft de selectie op shuffle stand staan. Vindt jij het normaal hoe hij met die spelers omgaat? Je weet toch totaal niet waar je aan toe bent? En het werkt toch door in je vertrouwen?

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 07 aug 2019, 23:28

Mark wordt gelukkig veroordeeld op meer dan alleen zijn media optredens.

Hij haalt rare fratsen uit in zijn opstelling. Laat spelers continu tussen basis, bank en tribune zwerven. Heeft een duidelijke voorkeur/favorietjes die meer fouten mogen maken dan andere. Zit tactisch niet op het niveau van bijv een Cocu, is stront eigenwijs (spelersgroep moet zich aanpassen aan de tactiek ipv de juiste tactiek bij de spelersgroep zoeken) en is door zijn houding & gedrag niet bepaald een positief visitekaartje voor je club. Zeker niet voor een club zoals die van ons, die de normen en waarden nogal hoog in het vaandel heeft staan.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 23:40

Voor Mark gelden dus bijna alle punten uit die Tweet... Dat vat het probleem wel samen denk ik...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 07 aug 2019, 23:40

Menno1 schreef:
Het is gewoon een lul van een vent. Geweldige voetballer geweest maar als ik voor hem zou werken, was ik vertrokken.

Basel verliest thuis met 1-2 van LANSK (wie?) Nog iemand die wil zeggen dat Basel best een sterke ploeg is en dat we die niet moesten onderschatten? Gewoon een keiharde fail was het....
Dat een ploeg weinig individuele kwaliteit heeft, wil niet zeggen dat ze er niks van kunnen. Basel heeft een degelijk team vol spelers die weinig gekke dingen doen. Weinig bijzonders, maar met degelijkheid kun je ver komen, zie ook het afstraffen van de matige vorm van onze keeper.

Overigens vind ik het dan weer knap om te zien dat iedereen hier het niveau van Linz kan inschatten, om van daaruit de prestatie van PSV tegen Basel te beoordelen. Is er iemand die Linz meerdere wedstrijden heeft zien spelen, of gaan we weer lekker ouderwets af op de kleine naam van een tegenstander? Als dat een voorbode voor morgen is, dan heb ik een verrassing voor jullie: makkelijk gaat het weer niet worden.
#WelkomThuisGini

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 07 aug 2019, 23:43

Ykhim schreef:
07 aug 2019, 23:40
Menno1 schreef:

Dat een ploeg weinig individuele kwaliteit heeft, wil niet zeggen dat ze er niks van kunnen. Basel heeft een degelijk team vol spelers die weinig gekke dingen doen. Weinig bijzonders, maar met degelijkheid kun je ver komen, zie ook het afstraffen van de matige vorm van onze keeper.

Overigens vind ik het dan weer knap om te zien dat iedereen hier het niveau van Linz kan inschatten, om van daaruit de prestatie van PSV tegen Basel te beoordelen. Is er iemand die Linz meerdere wedstrijden heeft zien spelen, of gaan we weer lekker ouderwets af op de kleine naam van een tegenstander? Als dat een voorbode voor morgen is, dan heb ik een verrassing voor jullie: makkelijk gaat het weer niet worden.
Maar van LINS of hoe die shithole club ook mag heten is toch teveel gevraagd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 aug 2019, 23:48

Ykhim schreef:
Menno1 schreef:

Hou maar op Ykhim. Dat hele Basel stelde geen fuck voor. Was voetballend waardeloos. degelijk ja, maar dat is pakweg VVV ook. En die hele club staat in brand daar, trainer was al weggestuurd en plots weer teruggehaald.

En morgen gaat zeker niet makkelijk worden, maar dat heeft alles met PSV te maken en niks met de nummer 8(!!!) van Noorwegen....

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 aug 2019, 23:50

Menno1 schreef:
07 aug 2019, 23:21
Heruone schreef:
Van Bommel heeft de selectie op shuffle stand staan. Vindt jij het normaal hoe hij met die spelers omgaat? Je weet toch totaal niet waar je aan toe bent? En het werkt toch door in je vertrouwen?
Voor Gutierrez is er tot op heden geen enkele reden om aan te nemen dat hij vorig seizoen basis had moeten spelen. Het passeren van Luckassen is vanuit kwalitatief perspectief te billijken. Luckassen is het schoolvoorbeeld van iemand waarbij kwalitatief alles schort voor een centerback voor PSV niveau. Ramselaar had een goede invaller kunnen zijn, maar komt significant te kort voor de basis.

Enfin, bovenstaande is niet eens heel relevant. Er speelt zoveel meer dan slechts enkel het zwart witte gebied dat wij hebben: het wel / niet nadrukkelijk passeren van een aantal spelers. Er wordt specifiek gezegd door Trolol dat van Bommel geen goede (werk)sfeer weet te creëeren. Wij als supporters kunnen daar 0.0 zinnigs over zeggen.
TylerDurdn schreef:
07 aug 2019, 23:28

Hij haalt rare fratsen uit in zijn opstelling. Laat spelers continu tussen basis, bank en tribune zwerven. Heeft een duidelijke voorkeur/favorietjes die meer fouten mogen maken dan andere. Zit tactisch niet op het niveau van bijv een Cocu, is stront eigenwijs (spelersgroep moet zich aanpassen aan de tactiek ipv de juiste tactiek bij de spelersgroep zoeken) en is door zijn houding & gedrag niet bepaald een positief visitekaartje voor je club. Zeker niet voor een club zoals die van ons, die de normen en waarden nogal hoog in het vaandel heeft staan.
Geef eens op zijn minst drie inhoudelijke argumenten waaruit zou blijken dat Van Bommel tactisch significant minder is dan Cocu.
Juancho schreef:

Voor Mark gelden dus bijna alle punten uit die Tweet... Dat vat het probleem wel samen denk ik...
En jij kan die andere 90%, de rest, beoordelen? Ik ben ook benieuwd naar jouw epistel Juancho.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 23:54

Ik beoordeel wat ik zie/lees/hoor beste Heruone. Net als jij en alle andere vriendjes en vriendinnetjes hier...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 07 aug 2019, 23:57

Menno1 schreef:
07 aug 2019, 23:48
Hou maar op Ykhim. Dat hele Basel stelde geen fuck voor. Was voetballend waardeloos. degelijk ja, maar dat is pakweg VVV ook. En die hele club staat in brand daar, trainer was al weggestuurd en plots weer teruggehaald.

En morgen gaat zeker niet makkelijk worden, maar dat heeft alles met PSV te maken en niks met de nummer 8(!!!) van Noorwegen....
Dnjepr kan er niks van, AIK kan er niks van, Estoril kan er niks van, Rostov kan er niks van, Osijek kan er niks van, Basel kan er niks van, eigenlijk kan bijna geen enkele van onze Europese tegenstanders er iets van. Of laten we bij onze vrienden uit de Eredivisie kijken, zij die eruit vliegen tegen Kairat Almaty, Trencin en Zjrinski Mostar. PAOK kon er ook niks van en houdt de goddelijke Europese elite-spelers van Ajax gisteren op 2-2. We gaan de laatste jaren steevast op onze bek, hoge uitzonderingen daargelaten.

Wij, PSV-fans en Nederlanders in het algemeen, moeten eens heel snel nederig worden als het om Europees voetbal gaat. Dat constante roepen dat andere teams waardeloos zijn er niks van kunnen, daar moet het eens mee gedaan zijn. Ja: het ligt voor een groot deel aan ons, maar vooral omdat we niet de kwaliteit en de tactische vaardigheden hebben om clubs met kleine namen te verslaan.

Aan de andere kant mogen 'nikszeggende' clubs ook wat meer credits krijgen. Het zijn geen amateurvoetballers, kom nou.
#WelkomThuisGini

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 aug 2019, 00:07

Het zijn wel amateur voetballers, die Nooren. Of in ieder geval semi profs.

@Heroune, je kan er maar 11 opstellen. En je kan zeker wel eens wisselen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een groot deel van de selectie zo behandeld werd: van basis, naar tribune, naar x aantal weken niet aan bod komen en dan zonder ritme staan ze plots weer in de basis.

Neem alleen al de laatste 3 wedstrijden:

- Ihattaren - Tribune Basel, nu weer invallen
- Pereiro - Geen seconde meegedaan in de voorbereiding, niet bij de selectie tegen Ajax en weer in de basis. Eerst op 10, na 20 minuten op rechts
- Luckassen - elke wedstrijd mee gedaan voorbereiding, basis tegen Ajax en Basel, nu niet eens mee.
- Lozano - Basis, dan er uit en als er gescoord moet worden komt er een linksback in.

The list goes on and on. Ik zou knetter gek worden van zo'n 'baas.' Zeker als je dan de 'uitleg' nog hoort.....

Maar goed, verdedig die lul van een trainer maar. Het is een mix van Lowie en van Basten. Oh the irony.......

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 00:11

Waar verdedig ik onze trainer dan?

Ik geef aan dat we in Nederland vaak zó ontzettend denigrerend doen over tegenstanders die echt wel wat kunnen. Basel valt ook in die categorie. Dat soort ploegen aan de kant zetten - zeker in het begin van de voorbereiding - is zo makkelijk nog niet. Vraag maar aan de coaches die hier niet zo lang geleden hebben rondgelopen: Rutten, Advocaat, Cocu. Ze hadden het allemaal lastig tegen die zogenaamd kleine, nietszeggende, waardeloze clubjes. Zijn dat dan ook prutsers?
#WelkomThuisGini

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 08 aug 2019, 00:13

Heruone schreef:
07 aug 2019, 23:50
Menno1 schreef:
07 aug 2019, 23:21
Heruone schreef:
Voor Gutierrez is er tot op heden geen enkele reden om aan te nemen dat hij vorig seizoen basis had moeten spelen. Het passeren van Luckassen is vanuit kwalitatief perspectief te billijken. Luckassen is het schoolvoorbeeld van iemand waarbij kwalitatief alles schort voor een centerback voor PSV niveau. Ramselaar had een goede invaller kunnen zijn, maar komt significant te kort voor de basis.

Enfin, bovenstaande is niet eens heel relevant. Er speelt zoveel meer dan slechts enkel het zwart witte gebied dat wij hebben: het wel / niet nadrukkelijk passeren van een aantal spelers. Er wordt specifiek gezegd door Trolol dat van Bommel geen goede (werk)sfeer weet te creëeren. Wij als supporters kunnen daar 0.0 zinnigs over zeggen.
TylerDurdn schreef:
07 aug 2019, 23:28

Geef eens op zijn minst drie inhoudelijke argumenten waaruit zou blijken dat Van Bommel tactisch significant minder is dan Cocu.
Juancho schreef:

En jij kan die andere 90%, de rest, beoordelen? Ik ben ook benieuwd naar jouw epistel Juancho.
Cocu had het vermogen om PSV in meerdere, bij de selectie passende systemen, te laten spelen als de wedstrijd erom vroeg (433 met de punt naar achteren, 532, 451 etc). Dus niet blind starend op 1 plan wat niet bij de selectie past.

De teams van Cocu wisten de gegeven ruimtes goed te bespelen en maakte over het algemeen de juiste keuzes in de omschakeling.

Cocu had sneller door dat zijn spelersgroep het niet van de opbouw van achteruit moest hebben en koos vooral in het laatste seizoen om vanuit de 2e bal te spelen.

Mark zijn idee om een wedstrijd te doen kantelen is een buitenspeler erbij te zetten of 2 of 3. Wat de kampioenswedstrijd tegen Ajax had moeten zijn als beste voorbeeld.

Het vasthouden aan de verkapte 4-2-4 variant. Waardoor we zoals vaker aangegeven met enige regelmaat overlopen worden op het middenveld.

Het uit de spits halen van Luuk de jong, notsbene je topscorer, om deze als 10 te posteren. Zien dat het voor geen meter werkt en toch eraan vast blijven houden. Hij heeft dat in de eerste seizoenshelft ook wel eens gedaan maar dan was het om het middenveld te versterken en gevaarlijk te counteren met Bergwijn en Lozano er voor.

Je eigen stokpaardje nog, het slecht bespelen van de vrijgekomen half spaces, waar Mark kennelijk wel naartoe wil. Het lukt echter dusdanig niet om zijn visie over te brengen op de spelers. Gezien de veelal verkeerde keuzes die op dag moment gemaakt worden, met en zonder bal.

Weet jij overigens of een Mark ook kan sparren op tactisch gebied met zijn assistenten of zijn dat allemaal soortgelijke denkers?

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 00:20

Heerlijk die zomers toch! Cocu was inovatief, out of the box, hoe je het ook wilt noemen. Die kon zelfs in een wedstrijd van systeem veranderen en weer terug. Cocu paste bij de visie van PSV. Mark staat daar ver vanaf helaas.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Plaats reactie