Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Mark van Bommel

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 00:20

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heerlijk die zomers toch! Cocu was inovatief, out of the box, hoe je het ook wilt noemen. Die kon zelfs in een wedstrijd van systeem veranderen en weer terug. Cocu paste bij de visie van PSV. Mark staat daar ver vanaf helaas.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 00:24

Cocu vloog eruit tegen notabene Osijek en in die periode las je exact dezelfde commentaren terug als nu: twee blokken, geen plan, voetballen in een U-vorm, rare opstellingen, geen lef, geen verrassingen.

Enige grote verschil is dat van Bommel sommige spelers - spelers die (nog) niet goed genoeg zijn - behandelt als grof vuil. Maar toen Cocu spelers uit die categorie met geduld benaderde en veel tijd en ruimte gaf, was het óók niet goed, want dan stonden ze de jeugd in de weg, om een voorbeeld te noemen. Supporters hebben geen idee wat ze willen, als er maar resultaten geboekt worden. Lukt dat niet, dan kun je de 'fuck-er-deugt-weer-niks-van-ons-beleid-bingokaart' weer uit de kast trekken.
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 00:27

Cocu is opeens verworden tot God himself op dit forum. Terwijl iedereen toentertijd ook meer dan genoeg kritiek had op zijn spel. Het was saai en niet om aan te zien, zijn wissels waren voorspelbaar. Hij gaf nauwelijks nieuwe spelers de kans. Iedereen was oh zo toe aan een nieuwe trainer.

En nu is hij opeens fantastisch en weet ik veel wat. You don't know what you got 'till it's gone.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 00:28

Klopt, maar deze vent was bereid om te veranderen, ook ten koste van zijn geloofwaardigheid soms. Phillip was eigenlijk gek genoeg wat PSV en iedereen wil uitstralen in de regio. Voetbalvisie is een andere discussie, die heeft Ajax bijvoorbeeld wel, heb je ook weer tegen PAOK gezien en altijd doen ze het zo. Maar de visie van Cocu was om zich zo goed mogelijk aan te passen op situaties, gebreken en mensen. Guus was hier de meester in trouwens zeker in de combo met van Raaij, die af en toe risicotjes nam op financieel gebied.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 00:33

In seizoen 16/17 was Cocu helemaal niet bereid te veranderen, dat was toen het grote kritiekpunt. Onze spits rendeerde niet en men wilde in dat geval liever 4-4-2, zeker met ons overschot aan middenvelders. In de CL koos Cocu juist weer voor 5-3-2, terwijl we daar én de defensie niet voor hadden én de voorhoede niet. In seizoen 17/18 was er ook genoeg te morren, zeker met betrekking tot het tonen van meer lef en durf. De resultaten bleven echter vrij goed, dus dat werd hem dan niet kwalijk genomen.

Verder nog genoeg voorbeelden van een Cocu die zich probeerde aan te passen, waarna het hopeloos mislukte. De 3-0 in Amsterdam als voornaamste voorbeeld.

Cocu heeft de status van een halfgod (en misschien niet onterecht), maar ik zie genoeg overeenkomsten in de kritiek van toen en nu. En het is heel logisch, want de resultaten blijven even uit. Dan gaan supporters morren. Een trainer de tijd gunnen om de boel weer op de rit te krijgen, dat zit er bij de fans niet echt in.
#WelkomThuisGini

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 00:36

Ben blij dat ie m liet staan, ook al zo'n foefje. Vind ik juist mooi, niemand had dat gedaan. Hij zag de waarde van een de Jong zonder rendement in voor het team. De lange bal. Phillip laat m staan en Luuk ontwikkelt zich weer door. Zie je Mark dit doen? Als Cocu dit niet had gedaan zaten we een jaar geleden al in deze derrie. Begin steeds meer in te zien wat een bedachtzame vent het eigenlijk is. Een Guusje Lite. Het ligt er zo dik op dat Mark niet op verschillende manieren naar een situatie kan kijken en daar op verschillende manieren naar kan handelen. Hij mist dat creatieve vermogen gewoon als mens.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 08 aug 2019, 00:38

Ykhim schreef:
08 aug 2019, 00:24
Cocu vloog eruit tegen notabene Osijek en in die periode las je exact dezelfde commentaren terug als nu: twee blokken, geen plan, voetballen in een U-vorm, rare opstellingen, geen lef, geen verrassingen.

Enige grote verschil is dat van Bommel sommige spelers - spelers die (nog) niet goed genoeg zijn - behandelt als grof vuil. Maar toen Cocu spelers uit die categorie met geduld benaderde en veel tijd en ruimte gaf, was het óók niet goed, want dan stonden ze de jeugd in de weg, om een voorbeeld te noemen. Supporters hebben geen idee wat ze willen, als er maar resultaten geboekt worden. Lukt dat niet, dan kun je de 'fuck-er-deugt-weer-niks-van-ons-beleid-bingokaart' weer uit de kast trekken.
Volgens mij hebben er nog nooit zoveel jeugdspelers hun debuut gemaakt als onder Cocu.

Verliezen van Osijek was ook een schande, echter trok Cocu daar dus wel lering uit en heeft er toen voor gekozen om andere accenten in het team aan te brengen en met succes (beton voetbal, vanuit de 2e bal).

Wat vooral niet deugt aan Mark is idd het schofferen van zijn spelers, zijn gedrag langs de lijn, zijn gedrag jegens de media en het halsstarrig vasthouden aan een systeem dat niet werkt (al 9 maanden niet hè). Het geklaag komt niet van de een op de andere dag.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 00:40

En daarbij het ging ook vaak fout inderdaad je hebt daar helemaal gelijk in, maar hij probeerde het tenminste. Mark is alleen maar bezig met zijn grabbelton in het systeem van Bert. Ik vind trouwens het beleid ook verkeerd 'topspelers zullen ook wel toptrainers zijn'. Over 5 jaar gaan we het met Ruud proberen jongens! Geweldige spits, laten m eerst wat jeugdteams doen en dan mag hij proberen die 40 miljoen voor ons binnen te slepen......... In Amsterdam zijn ze eerder tot dit inzicht gekomen dan wij. Dacht dat we innovatiever waren dan onze vrienden? Is gewoon een fout van Toon en niemand zegt hier iets over. Hier opende ik ook mee in mijn eerste post hier. Dit is onnozel voor een club die zo afhankelijk is van het slagen in kritieke periodes als deze met voorrondes en halve selecties. Dit lijkt me voor een toptrainer al een hele kluif, laat staan voor Bommel. Is een jaarlijks terugkerend fenomeen bij PSV en die taak gaan we dan aan iemand geven die net het vak begint te leren? Niet eens voor die lelijke schaal van de KNJB, maar om te bouwen aan ons financieel toekomstperspectief. Cocu heeft het bewonderenswaardig gedaan voor iemand die eigenlijk nog geen volleerde trainer was.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 08 aug 2019, 00:42

Ykhim schreef:
08 aug 2019, 00:33
In seizoen 16/17 was Cocu helemaal niet bereid te veranderen, dat was toen het grote kritiekpunt. Onze spits rendeerde niet en men wilde in dat geval liever 4-4-2, zeker met ons overschot aan middenvelders. In de CL koos Cocu juist weer voor 5-3-2, terwijl we daar én de defensie niet voor hadden én de voorhoede niet. In seizoen 17/18 was er ook genoeg te morren, zeker met betrekking tot het tonen van meer lef en durf. De resultaten bleven echter vrij goed, dus dat werd hem dan niet kwalijk genomen.

Verder nog genoeg voorbeelden van een Cocu die zich probeerde aan te passen, waarna het hopeloos mislukte. De 3-0 in Amsterdam als voornaamste voorbeeld.

Cocu heeft de status van een halfgod (en misschien niet onterecht), maar ik zie genoeg overeenkomsten in de kritiek van toen en nu. En het is heel logisch, want de resultaten blijven even uit. Dan gaan supporters morren. Een trainer de tijd gunnen om de boel weer op de rit te krijgen, dat zit er bij de fans niet echt in.
In het seizoen 2016/2017 speelde we toch hoog pressie voetbal? We hadden dacht ik de meeste kansen gecreëerd, hoogste percentage balbezit op helft van de tegenstander, wij scoorde dacht ik het beste in de aanvallende statistieken behalve in de belangrijkste, het verzilveren van de kansen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 08 aug 2019, 00:49

[mention]Ykhim[/mention] ik vond dat 5-3-2 juist een goede keuze als de wedstrijd daarom vroeg. Zeker in de cl heeft deze variant ons bijna een ronde verder gebracht. Het ontbreekt bij Bommel in ieder geval een een plan b. Cocu had een plan a,b en als het moest een plan c.
Only in it for the money

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 08 aug 2019, 00:50

TylerDurdn schreef:
08 aug 2019, 00:13

Cocu had het vermogen om PSV in meerdere, bij de selectie passende systemen, te laten spelen als de wedstrijd erom vroeg (433 met de punt naar achteren, 532, 451 etc). Dus niet blind starend op 1 plan wat niet bij de selectie past.
Van Bommel heeft vorig seizoen ook geregeld een 4-4-2 vlak of 4-4-2 ruit uit de kast getoverd. Ook gedurende wedstrijden om het wedstrijdbeeld te kantelen. Evenals PSV ook regelmatig vanuit een 4-4-1-1 / 4-5-1 vanuit zone dekking de counter bespeelt. Van Bommel zou blind starend zijn, terwijl Cocu om zijn tactische vernuftheid geroemd wordt. Diezelfde Cocu werd in zijn laatste seizoen om zijn tactische vernuftheid verguld. Opmerkelijk? Nee, dit is de supportersblik die heerst. En binnen die supportersblik valt er geen enkel fatsoenlijk inhoudelijk argument te noemen qua tactiek. Daarvoor zijn is onze kennis / opleiding simpelweg te beperkt.
De teams van Cocu wisten de gegeven ruimtes goed te bespelen en maakte over het algemeen de juiste keuzes in de omschakeling.
PSV onder van Bommel heeft vorig seizoen laten zien vooral een ploeg te zijn sterker zonder bal dan met bal. In een Eredivisie waar per 5 seconden dacht ik een omschakelingsmoment is, heeft PSV laten zien meer dan uitstekend die omschakeling te kunnen beheersen.
Cocu had sneller door dat zijn spelersgroep het niet van de opbouw van achteruit moest hebben en koos vooral in het laatste seizoen om vanuit de 2e bal te spelen.
Terwijl iedereen beargumenteerde dat Cocu een tactische lul was die vanuit tactische begrippen een kamikaze strategie hanteerde. Als we tenminste het Cocu topic eens ff gaan doorspitten.

Koos van Bommel trouwens niet ook om vanuit de tweede bal te spelen? Of telt die lange bal op Luuk niet.
Het vasthouden aan de verkapte 4-2-4 variant. Waardoor we zoals vaker aangegeven met enige regelmaat overlopen worden op het middenveld.
Je wordt niet overlopen door een 4-2-4 wat an sich niet eens klopt. PSV valt naar mijn mening niet in 2 specifieke blokken terecht. Het is vooral dat Bergwijn of een andere ‘10’ structureel zichzelf niet goed positioneert. Daardoor speel je 4-3-3, maar is de veldbezetting qua posities met vlagen niet correct.

Het grootste probleem is het gebrek van organisatie, een ingespeeld middenveld / verdediging en primair ook een gebrek aan kwaliteit.
Je eigen stokpaardje nog, het slecht bespelen van de vrijgekomen half spaces, waar Mark kennelijk wel naartoe wil. Het lukt echter dusdanig niet om zijn visie over te brengen op de spelers. Gezien de veelal verkeerde keuzes die op dag moment gemaakt worden, met en zonder bal.
Waardoor bespeelt PSV de halfspaces slecht? Ligt het aan Van Bommel (zo ja, waaruit blijkt dat)? Of ligt dat aan het spelersmateriaal (zo ja, waaruit blijkt dat?).

Op beide vragen valt een enorm grijs antwoord te geven. Dat is het grootste probleem.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 08 aug 2019, 00:53

Cocu was zeker niet alles. Maar een blessing vergeleken met van Bommel. Ik zit echt met plaatsvervangende schaamte te luisteren naar die man en ik woon in de VS, dus ben wel wat arrogantie gewend....

En nee, het is niet alleen zijn media optredens. Het is niet alleen zijn gedrag langs de lijn. Of zijn tactische blunders. Het is het overall plaatje eigenlijk en ik merk hoe meer hij in het nauw zit, hoe achterlijker hij gaat gedragen

Net Lowie. Net Marco.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2019, 00:55

Cocu is een prima trainer, vooral voor PSV omdat hij bij de club past. Een leider, winnaar en een gentleman. En ja, in thuiswedstrijden hadden we best iets meer vermaak mogen zien. Kon ook makkelijk tegen de lamme en de blinde. Denk dat de huidige spelersgroep goed bij hem zou passen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 08 aug 2019, 00:58

Hoho Heruone, ik heb altijd gezegd dat Cocu tactisch gezien donders goed wist waar ie mee bezig was. Dat zag je al speler al bij 'm. Dus niet iedereen was kritisch over Cocu, wat mij betreft komt ie morgen terug.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 01:01

J.B. schreef:
08 aug 2019, 00:49
@Ykhim ik vond dat 5-3-2 juist een goede keuze als de wedstrijd daarom vroeg. Zeker in de cl heeft deze variant ons bijna een ronde verder gebracht. Het ontbreekt bij Bommel in ieder geval een een plan b. Cocu had een plan a,b en als het moest een plan c.
In 15/16, ja. In 16/17 werden we met 5-3-2 vierde. Nog achter Rostov. Toen koos Cocu haast principieel voor die formatie, terwijl we daar niet de spelers voor hadden.
#WelkomThuisGini

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 01:08

J.B. schreef:
08 aug 2019, 00:58
Hoho Heruone, ik heb altijd gezegd dat Cocu tactisch gezien donders goed wist waar ie mee bezig was. Dat zag je al speler al bij 'm. Dus niet iedereen was kritisch over Cocu, wat mij betreft komt ie morgen terug.
Wat mij betreft ook hij is namelijk inmiddels volleerd trainer.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 08 aug 2019, 01:22

Heruone schreef:
08 aug 2019, 00:50
TylerDurdn schreef:
08 aug 2019, 00:13

Cocu had het vermogen om PSV in meerdere, bij de selectie passende systemen, te laten spelen als de wedstrijd erom vroeg (433 met de punt naar achteren, 532, 451 etc). Dus niet blind starend op 1 plan wat niet bij de selectie past.
Van Bommel heeft vorig seizoen ook geregeld een 4-4-2 vlak of 4-4-2 ruit uit de kast getoverd. Ook gedurende wedstrijden om het wedstrijdbeeld te kantelen. Evenals PSV ook regelmatig vanuit een 4-4-1-1 / 4-5-1 vanuit zone dekking de counter bespeelt. Van Bommel zou blind starend zijn, terwijl Cocu om zijn tactische vernuftheid geroemd wordt. Diezelfde Cocu werd in zijn laatste seizoen om zijn tactische vernuftheid verguld. Opmerkelijk? Nee, dit is de supportersblik die heerst. En binnen die supportersblik valt er geen enkel fatsoenlijk inhoudelijk argument te noemen qua tactiek. Daarvoor zijn is onze kennis / opleiding simpelweg te beperkt.
De teams van Cocu wisten de gegeven ruimtes goed te bespelen en maakte over het algemeen de juiste keuzes in de omschakeling.
PSV onder van Bommel heeft vorig seizoen laten zien vooral een ploeg te zijn sterker zonder bal dan met bal. In een Eredivisie waar per 5 seconden dacht ik een omschakelingsmoment is, heeft PSV laten zien meer dan uitstekend die omschakeling te kunnen beheersen.
Cocu had sneller door dat zijn spelersgroep het niet van de opbouw van achteruit moest hebben en koos vooral in het laatste seizoen om vanuit de 2e bal te spelen.
Terwijl iedereen beargumenteerde dat Cocu een tactische lul was die vanuit tactische begrippen een kamikaze strategie hanteerde. Als we tenminste het Cocu topic eens ff gaan doorspitten.

Koos van Bommel trouwens niet ook om vanuit de tweede bal te spelen? Of telt die lange bal op Luuk niet.
Het vasthouden aan de verkapte 4-2-4 variant. Waardoor we zoals vaker aangegeven met enige regelmaat overlopen worden op het middenveld.
Je wordt niet overlopen door een 4-2-4 wat an sich niet eens klopt. PSV valt naar mijn mening niet in 2 specifieke blokken terecht. Het is vooral dat Bergwijn of een andere ‘10’ structureel zichzelf niet goed positioneert. Daardoor speel je 4-3-3, maar is de veldbezetting qua posities met vlagen niet correct.

Het grootste probleem is het gebrek van organisatie, een ingespeeld middenveld / verdediging en primair ook een gebrek aan kwaliteit.
Je eigen stokpaardje nog, het slecht bespelen van de vrijgekomen half spaces, waar Mark kennelijk wel naartoe wil. Het lukt echter dusdanig niet om zijn visie over te brengen op de spelers. Gezien de veelal verkeerde keuzes die op dag moment gemaakt worden, met en zonder bal.
Waardoor bespeelt PSV de halfspaces slecht? Ligt het aan Van Bommel (zo ja, waaruit blijkt dat)? Of ligt dat aan het spelersmateriaal (zo ja, waaruit blijkt dat?).

Op beide vragen valt een enorm grijs antwoord te geven. Dat is het grootste probleem.
Mijn excuses alvast voor het ietwat onsamenhangend geheel, echter wat moeite met het quote via mijn telefoon.

In het 1e gedeelte van de 1e seizoenshelft heeft Van Bommel een aantal keer de tactische variant van 4-4-2 in een ruit uit zijn hoge hoed getoverd, gaf ik zelf ook al aan. Gaandeweg het seizoen is hij gaan klote met de 10 positie en heeft hij ervoor gekozen om zich meer te focussen op 1 strategie. De lange bal op de jong is daarbij ook onderdeel geworden van plan A.

Op papier is het idd 4-3-3 maar zoals je zelf al aangeeft komen we meer dan eens in de problemen door het slecht positioneren van de 10. Waardoor de veld bezetting niet correct is. Zoals je zelf wederom aangeeft is ons grootste probleem een gebrek aan organisatie en ingespeeld team.

Maar het is toch aan de trainer om hier dan organisatorisch een oplossing voor te zoeken? Daarbij is Mark een mede verantwoordelijk voor een gebrekkig ingespeeld team. Hij kiest er toch voor om regelmatig spelers tussen basis, bank en tribune te laten zwerven?

Overigens ben ik het helemaal eens met je laatste punt en het is ook wat dat betreft een wisselwerking tussen de coach en de kwaliteit van de spelers. Je hebt ook zeker gelijk wat betreft het gebrek aan kwaliteit in de laatste linie, Mark zit opgescheept met een keeper die geen enkele bal tegenhoudt en hij heeft ook geen echt sterke CV ter beschikking. Alleen had hij wat mij betreft die keuze voor die Ozzy niet hoeven te maken.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 02:18

Chucky schreef:
07 aug 2019, 21:50
https://youtu.be/tr0mRjZf-TY

Dit interview kan echt niet, wat een misplaatste en arrogante houding..
Dat shot op het einde met Toon en Bert. Ze zijn druk in de weer haha.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 456 times
Been thanked: 155 times

Bericht door voskat » 08 aug 2019, 04:07

Mijn enige echte kritiekpunt op Cocu was dat hij te conservatief was met het inpassen van de jeugd.

Van Bommel gooit de jonkies sneller voor de leeuwen, dat wel.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 08 aug 2019, 05:23

Ze stellen ook domme vragen sorry hoor maar dat niveau.
Mo money, Mo honey

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 08 aug 2019, 06:05

voskat schreef:
08 aug 2019, 04:07
Mijn enige echte kritiekpunt op Cocu was dat hij te conservatief was met het inpassen van de jeugd.

Gooit een speler er ook sneller weer uit. Tribune, erin, bank en weer naar jong en nog op rechts, nee 9, toch 10, oh nee toch links, ik weet het niet, ach dan maar weer tribune. Zo ziet het er soms uit voor de buitenwereld op t moment. Zou hem inmiddels niet meer serieus nemen dan als ik zo'n jonkie was en is rond gaan kijken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 aug 2019, 06:32

Menno1 schreef:
07 aug 2019, 23:17
Het is gewoon een lul van een vent. Geweldige voetballer geweest maar als ik voor hem zou werken, was ik vertrokken.
Jij weet hoe hij is een onderlinge werkverhouding. Prima werken met hem hoor. Fijne vent.
'
De antwoorden die hij geeft in het interview zit ook niet op te wachten, maar ik snap ook dat hij niet van iedere speler op tafel gaat leggen waarom hij niet speelt. Al was het alleen maar omdat hij dan kritiek gaat geven op een individu en dat lijkt me niet wenselijk. Tactisch zou ik wel meer toegelicht willen zien. Maar ik zie geen arrogant interview eigenlijk.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 08 aug 2019, 07:00

voskat schreef:
08 aug 2019, 04:07

Ook dat valt nog te betwisten. Cocu liet Mauro, Malen, Rosario, Gakpo en anderen debuteren en met name Mauro en Malen kregen de nodige minuten. Bergwijn groeide elk jaar onder Cocu, Hendrix werd vaste basisspeler De meeste talenten, die nu kansen krijgen van van Bommel waren nog erg jong toen Cocu hier was. Alleen Rigo kreeg bij Bommel even een kans, maar werd ook door hem te licht bevonden. Obispo kreeg die kans bij Bommel ook niet, dus kun je je afvragen of Cocu de jeugd geen kans gaf of ze gewoon niet goed genoeg waren.
Er waren bij Cocu namelijk mensen, die vonden dat Gudmundsson meer moest spelen, terwijl die nu bij AZ zelfs niet zijn minuten echt maakt.

Daarbij kreeg Cocu de complimenten in zijn beginperiode dst hij toen juist wel jeugd een kans gaf, zoals Bakkali bijvoorbeeld...

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 08 aug 2019, 07:04

Ykhim schreef:

Helemaal mee eens.
De kritiekpunten richting Van Bommel (oa hij is niet bereid om te veranderen) worden opeens gebruikt als punten om Cocu op te hemelen (wees achteraf maar blij dat hij niet bereid was om te veranderen).

Anderen praten hun kritiek goed met de meest vreemde theorie die ik hier ben tegengekomen: je kunt beter vooraf (ongefundeerde) kritiek hebben, en dan achteraf je ongelijk moeten toegeven, dan andersom.

Een stug interview (dat ook door het niveau van de vragensteller erg stroef verloopt) wordt opeens getypeerd als arrogant.

Natuurlijk moet Van Bommel verbeteren, maar hij heeft het afgelopen seizoen naar behoren gedaan. Dit seizoen heeft hij (mede door een gebrekkige voorbereiding) de ploeg nog niet op de rails. Nog geen enkele trainer in Nederland heeft zijn ploeg op de rails, maar bij ons ligt het blijkbaar alleen aan Van Bommel, en worden de omstandigheden weggezet als slappe excuses.

Een winnende trainer heeft vrienden, een verliezende trainer heeft vooral veel vijanden. Daardoorheen prikken en kijken naar de onderliggende variabelen (of toegeven dat je in veel gevallen geen enkel zicht hebt op die onderliggende variabelen), blijkt voor veel mensen te lastig.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 aug 2019, 07:06

ShovingNE2 schreef:
08 aug 2019, 06:32
Menno1 schreef:
07 aug 2019, 23:17
Het is gewoon een lul van een vent. Geweldige voetballer geweest maar als ik voor hem zou werken, was ik vertrokken.
Jij weet hoe hij is een onderlinge werkverhouding. Prima werken met hem hoor. Fijne vent.
'
De antwoorden die hij geeft in het interview zit ook niet op te wachten, maar ik snap ook dat hij niet van iedere speler op tafel gaat leggen waarom hij niet speelt. Al was het alleen maar omdat hij dan kritiek gaat geven op een individu en dat lijkt me niet wenselijk. Tactisch zou ik wel meer toegelicht willen zien. Maar ik zie geen arrogant interview eigenlijk.
Hoe zou jij het vinden als je wordt ingehuurd door een bedrijf om als boekhouder te werken, je baas na 3 dagen zegt dat je vanaf nu in het magazijn mag werken aan de lopende band en na 2 maanden plots wordt teruggeroepen door diezelfde baas en die vraagt of je de Raad van Commissarissen even wil uitleggen hoe je binnen een week de omzet gaat verviervoudigen? Om je vervolgens halverwege een onvoorbereide presentatie weer naar het magazijn te schoppen?

Want zo gaat hij nu met zijn spelers ongeveer om.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 aug 2019, 07:11

Brael schreef:
08 aug 2019, 07:04
Ykhim schreef:

Helemaal mee eens.
De kritiekpunten richting Van Bommel (oa hij is niet bereid om te veranderen) worden opeens gebruikt als punten om Cocu op te hemelen (wees achteraf maar blij dat hij niet bereid was om te veranderen).

Anderen praten hun kritiek goed met de meest vreemde theorie die ik hier ben tegengekomen: je kunt beter vooraf (ongefundeerde) kritiek hebben, en dan achteraf je ongelijk moeten toegeven, dan andersom.

Een stug interview (dat ook door het niveau van de vragensteller erg stroef verloopt) wordt opeens getypeerd als arrogant.

Natuurlijk moet Van Bommel verbeteren, maar hij heeft het afgelopen seizoen naar behoren gedaan. Dit seizoen heeft hij (mede door een gebrekkige voorbereiding) de ploeg nog niet op de rails. Nog geen enkele trainer in Nederland heeft zijn ploeg op de rails, maar bij ons ligt het blijkbaar alleen aan Van Bommel, en worden de omstandigheden weggezet als slappe excuses.

Een winnende trainer heeft vrienden, een verliezende trainer heeft vooral veel vijanden. Daardoorheen prikken en kijken naar de onderliggende variabelen (of toegeven dat je in veel gevallen geen enkel zicht hebt op die onderliggende variabelen), blijkt voor veel mensen te lastig.
14 punten uit de laatste 10 uit wedstrijden. In de eredivisie.

Misschien ben je pas sinds Juli voetbal aan het kijken, maar het koopt al langer voor geen kant. Er zit al 8 maanden lang een dalende lijn in het spel en de resultaten van PSV. Niet alleen de laatste 4 wedstrijden; de laatste 25 wedstrijden. Dan kan je best spreken van een behoorlijke sample size lijkt mij.

Plaats reactie