Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 49 times
Been thanked: 371 times

Mark van Bommel

Bericht door Ardbeg » 29 nov 2019, 08:52

NESTA schreef:
29 nov 2019, 07:22
Nu zijn Luuk, Lozano en Angelino de smoes van v Bommel. Wat gaat ie zondag zeggen? Dat ie verliest omdat Phoxy er niet bij was?
Regen.

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 221 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 29 nov 2019, 08:56

Het wordt tijd dat Mark zijn clubliefde laat blijken en opstapt.

Maar we weten allemaal dat ie dat niet gaat doen. Gerbrands moet het nu echt doen. Smoezen als 'het seizoen is toch al kapot tellen niet. Mark moet op straat en wel nu. Elke week dat hij langer voor de ploeg staat zet PSV zich gigantisch voor lul.

EDIT: Serieus, even op een rijtje:

Al een jaar lang waardeloos spel.
Geen enkele vorm van voetbal lijkt aanwezig.
Wisselbeleid is belabberd.
Het fiasco tegen Ajax, waar je de titel weggeeft.
Toppers worden niet gewonnen.
Zelfs van subtoppers wordt niet meer gewonnen.
Van Basel verliezen in de vCL.
In deze extreem makkelijke poule uitgeschakeld worden in de EL (!!!!!!).
Stugge interviews en dom gedrag naast de lijn helpen niet mee aan een goed imago.
Er is geen enkel spoor van verbetering, geen sprankje hoop.
Bommel houdt vast aan dezelfde nonvoetballers en dezelfde manier van 'voetballen'.

Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom Mark NIET ontslagen hoort te worden. Met Mark aan het roer begin je elke wedstrijd met 2-0 achter. We moeten echt NU uit deze negatieve spiraal. Wacht niet op de winterstop Toon, alsjeblieft.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 29 nov 2019, 09:20

Het ligt aan alles behalve aan Van Bommel aldus Van Bommel... Zo komt het op mij over. Als je niet wil openstaan voor kritiek en verbeteringen dan ga je ook niet op slechts mondjesmaat verbeteren. Het spel en de wanprestaties zijn nu te lang en te vaak voorgekomen dat ik niet denk dat er nog een basis is om verder te gaan. Deze selectie heeft absoluut hiaten, maar als trainer dien je het maximale uit een groep te halen en dat doet Van Bommel nu al 11 maanden verre van. Altijd jammer als het niet blijkt te werken, maar het is nog meer jammer als je op deze heilloze manier doorgaat.

Jona
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Jona » 29 nov 2019, 09:24

Ik was voorstander van de komst van Van Bommel, omdat ik een soort Simeone zag met aantrekkelijk pressievoetbal. Dat hebben we ook gezien tot de winterstop vorig seizoen, met een shitload aan punten tot gevolg. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet, maar het volledige jaar 2019 was niet om aan te gluren. Geen lijn én geen bezieling. Als je dan op woensdag naar een (overigens niet eens spectaculair goed) Ajax kijkt en dan gisteren naar ons, dat verschil is werkelijk immens. Er is geen enkel teken dat Van Bommel het in zich heeft om dit om te draaien, zijn ploeg op een menselijke manier te managen of een visie laat zien waar we volgens kunnen voetballen. Een gevallen clubheld, in ieder geval als trainer. Tijd om afscheid te nemen, de situatie wordt met de dag genanter. Overigens moet De Jong wel heel erg hopen dat de opvolger van Van Bommel zijn spelers wel aan de praat krijgt, anders kent ook hij een zeer valse start.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 29 nov 2019, 09:25

De enige reden die ik me nog kan bedenken is dat ze het gewoon heel moeilijk vinden om een clubheld en echte PSV'er de laan uit te sturen. Maar als straks het hele stadion om zijn vertrek schreeuwt dan wordt het alleen maar pijnlijker.

En stel de volgende keer gewoon een ervaren trainer aan. Niet weer iemand die eerst een half jaar aan de hand van een Hiddink of van Marwijk mee hoeft te lopen en waarvan nog maar moet blijken hoe ie het doet. Je kunt je nu niet nog een mispeer op dat gebied permitteren want dan wordt de achterstand op Ajax echt onoverbrugbaar.

Wat hierboven ook al geschreven werd. Tot de winterstop was er echt niks aan de hand. We speelde attractief voetbal en joegen de tegenstander het hele veld over. De 3-0 tegen Ajax (in hun beste seizoen sinds 20 jaar) was daarvan een mooi voorbeeld. In de winterstop las je ineens dat Bommel er een ander spelsysteem in wilde slijpen. Oorspronkelijk bedoeld als plan B, maar in de praktijk bleek al snel dat dit het nieuwe systeem werd. Geen pressie meer, maar achteruit leunen en hopen op een snelle uitbraak van Malen, Lozano, Bergwijn en later Bruma. Waarom? Waarom gooi je een werkende tactiek, waar je destijds een straatlengte voorsprong op Ajax mee had opgebouwd zomaar overboord? En waarom val je daar niet op terug wanneer het inmiddels al bijna meer dan een jaar niet blijkt te werken? Hoe dik is die plaat voor je kop dan wel niet?

En dan heb ik het nog niet eens over dat structureel opstellen van spelers op de verkeerde positie. Lozano op rechts, Bergwijn op 10, Sadilek als back, Gakpo als spits, het vast blijven houden aan lieverdjes als Rosario en diezelfde Sadilek.. De waslijst is inmiddels lang.. Jammer Mark, maar succes bij Fortuna.
Laatst gewijzigd door Ribbelchips op 29 nov 2019, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

guus
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 96 times
Been thanked: 69 times

Bericht door guus » 29 nov 2019, 09:33

Chucky schreef:
29 nov 2019, 07:33
Ik denk dat Van Bommel autistisch is, ren andere verklaring voor dit gedrag heb ik echt niet.
Ik ben geen psychiater maar ik denk eerder een narcistische psychopaat. Geen empathisch vermogen, een gesloten web om zich heen bouwen en alles wat hij verkeerd doet projecteren op een ander. ;)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 903 times
Been thanked: 635 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 nov 2019, 09:36

Nog even en Bommel is eigenlijk een terrorist :lol:

Welnee, Bommel is een doodgewone eigenwijze knakker die goed kon voetballen, niet kon coachen en eind november 2019 helaas geen andere geloofwaardige mogelijkheid meer had dan op te stappen.

Mouth of the south
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 20 times
Been thanked: 96 times

Bericht door Mouth of the south » 29 nov 2019, 12:17

Bommel weet het echt niet meer. Hij is een excuus-trainer geworden. Dan ligt het aan de scherpte, dan aan blessures, dan aan rode kaarten, dan aan ingooien of corners, dan aan pech.
Het ligt echt maar aan 1 iemand: van Bommel zelf.

Als je niet inziet dat PSV tegen LASK en SP totaal overpowered is, dan is er iets goed mis met je (voetbal)verstand. Speel je deze wedstrijd 10 keer, verlies je 10 keer. De gaten tussen de linies zijn groter dan bij de plaatselijke amateurclub. En zolang je met Sadilek, Hendrix en Rosario speelt, komt het niet goed.
De gifbeker is nog lang niet leeg. Iedere week vult Bommel de hoeveelheid gewoon weer aan. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Nou, dat spreekwoord gaat niet op voor Bommel. Die knalt met zijn kop wel 50 keer tegen dezelfde steen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 29 nov 2019, 12:20

Welnee, het ging goed. Alleen die 2 ingooien en een corner.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 934 times
Been thanked: 721 times

Bericht door J.B. » 29 nov 2019, 12:23

Jona schreef:
29 nov 2019, 09:24
Ik was voorstander van de komst van Van Bommel, omdat ik een soort Simeone zag met aantrekkelijk pressievoetbal. Dat hebben we ook gezien tot de winterstop vorig seizoen, met een shitload aan punten tot gevolg. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet,
Bommel besloot in al zijn wijsheid een succesvolle tactiek (pressie spelen, middenveld in handen hebben) overboord te flikkeren en er een soort Italiaanse variant van te maken. En dan nog een slechte uitvoering daarvan..
Circle of fifths

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Het Kanon » 29 nov 2019, 12:30

ruuddevil schreef:
29 nov 2019, 12:20
Welnee, het ging goed. Alleen die 2 ingooien en een corner.
Het is maar goed dat we besloten trainen, anders was het nog erger geweest.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 29 nov 2019, 12:32

Mouth of the south schreef:
29 nov 2019, 12:17
Bommel weet het echt niet meer. Hij is een excuus-trainer geworden.

Als je niet inziet dat PSV tegen LASK en SP totaal overpowered is, dan is er iets goed mis met je (voetbal)verstand. Speel je deze wedstrijd 10 keer, verlies je 10 keer. De gaten tussen de linies zijn groter dan bij de plaatselijke amateurclub. En zolang je met Sadilek, Hendrix en Rosario speelt, komt het niet goed.
Ik reageer nu op deze opmerkingen maar ik had evengoed een aantal andere posts kunnen nemen als voorbeeld van het feit, dat PSV, ondanks de diepe crisis er geen fluit mee op schiet als de coach nu tussentijds wordt vervangen.

Je opmerking dat hij een excuustrainer is geworden is beside the point. Hij heeft er inderdaad velen, maar gebruikt ze nauwelijks.

Verder ziet hij ongetwijfeld net als wij dat we overlopen zijn in de duels die je noemt. maar je geeft vervolgens zelf al aan dat het met een andere trainer niet beter gaat, omdat we een matige selectie hebben.

Daarnaast was het Viergever die bij de 1-0 blunderde en was het zondagsschot van Bruno Fernandes ook niet op het conto van Mark te schrijven dacht ik.

Ergo; wachten op betere tijden die al in Emmen kunnen beginnen lijkt me beter dan toegeven aan de stem des volks waar naast een paar correcte nog veel meer valse noten tussen zitten.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 569 times

Bericht door deninho32 » 29 nov 2019, 12:35

J.B. schreef:
29 nov 2019, 12:23
Jona schreef:
Ik was voorstander van de komst van Van Bommel, omdat ik een soort Simeone zag met aantrekkelijk pressievoetbal. Dat hebben we ook gezien tot de winterstop vorig seizoen, met een shitload aan punten tot gevolg. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet,
Bommel besloot in al zijn wijsheid een succesvolle tactiek (pressie spelen, middenveld in handen hebben) overboord te flikkeren en er een soort Italiaanse variant van te maken. En dan nog een slechte uitvoering daarvan..
Ik vraag me echt af wat Van Bommel nog meer moet kapot maken om ontslagen te worden. MvB is net als zijn initiaalgenoot een complete pannenkoek als trainer.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 nov 2019, 12:40

deninho32 schreef:
29 nov 2019, 12:35
J.B. schreef:
Jona schreef:
Ik vraag me echt af wat Van Bommel nog meer moet kapot maken om ontslagen te worden. MvB is net als zijn initiaalgenoot een complete pannenkoek als trainer.
Van Marwijk die speelde in ieder geval een tactiek die werkte. Van Bommel doet maar wat. Buiten dat lijkt het tussen het team en coach uitgewerkt te zijn. Je gaat mij niet vertellen dat spelers, die eerder wel goed speelden, er ineens niets meer van kunnen. Hij gaat dit niet meer aan de praat krijgen, het zou een godswonder zijn als dat zou gebeuren.

Nee, opzoek naar een nieuwe coach is het beste. Ik heb mijn voorkeur, maar in ieder geval iemand die snapt hoe tactiek werkt, en wanneer je moet ingrijpen tijdens een wedstrijd. Ik kan het niet meer aanzien dit. Alle respect voor Bommel als speler maar dit project is mislukt. Doorschakelen.
Circle of fifths

Thoresen
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 18 times

Bericht door Thoresen » 29 nov 2019, 12:43

Opgehemelde voetballer, zeer slechte coach . Nooit fan van geweest ook niet in zijn tijd dat ie voetbalde. Achterbaks en altijd naar een ander wijzen als het niet goed ging.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 29 nov 2019, 12:44

Jona schreef:

Overigens moet De Jong wel heel erg hopen dat de opvolger van Van Bommel zijn spelers wel aan de praat krijgt, anders kent ook hij een zeer valse start.
Wat er daarna gebeurd is weet ik wel. En ik niet alleen.

En in je laatste zin geef je ook een reden om je coach niet te ontslaan.

Zelfs ik zou op dit moment niet zijn opvolger willen zijn. Je ergert je rot tijdens de wedstrijden, machteloos aan de zijlijn.

Uithetzuiden18
Talent
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Uithetzuiden18 » 29 nov 2019, 12:44

Is ie al weg?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 nov 2019, 12:46

Uithetzuiden18 schreef:
29 nov 2019, 12:44
Is ie al weg?
Nee joh, lekker het seizoen afmaken, als 4e eindigen en dan hopen op verbetering.. Owja eerst nog even naar Qatar. Wat een bak ellende heeft PSV met Van Bommel binnengehaald..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 nov 2019, 12:48

deninho32 schreef:
29 nov 2019, 12:46
Uithetzuiden18 schreef:
29 nov 2019, 12:44
Is ie al weg?
Nee joh, lekker het seizoen afmaken, als 4e eindigen en dan hopen op verbetering.. Owja eerst nog even naar Qatar. Wat een bak ellende heeft PSV met Van Bommel binnengehaald..
4e? We moeten uitkijken dat Utrecht en FN ons niet voorbij gaan.
Circle of fifths

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Bericht door Heya Hallvar » 29 nov 2019, 12:53

J.B. schreef:
Jona schreef:
Het blijft een groot mysterie waarom na een hoopvol begin de weg van destructie is ingezet. Meest logisch verklaring voor mij is dat MvB het vermogen (taktisch, empatisch, etc) ontbeert om zich aan te passen (toen er een antwoord op zijn concept was gevonden) en daarmee alle fundamenten onder het elftal heeft weggeslagen. Hoe beperkt Hendrix en Rosario ook zijn, ze hebben vorig jaar nog redelijk op CL niveau kunnen acteren omdat er zekerheden waren ingebouwd. Nu is het volstrekt chaos en zakt elke speler door de ondergrens. De spelers zouden zich moeten uitspreken, dat lijkt het enige middel om Van Bommel weg te krijgen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 nov 2019, 13:04

Het nieuws is er door. Gerbrands overlegd een persconferentie. Zou het dan toch?

dus niet waar dit.. maar wat zou het mooi zijn geweest
Circle of fifths

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 29 nov 2019, 13:08

Ik denk dat het uiteindelijk neerkomt op het volgende: van Bommel is 'een winnaar' (= kan totaal niet tegen verlies/kritiek). Als speler had hij 'het', dan is het relatief goed te doen zolang je blijft winnen en goed speelt.

Als trainer heeft hij het (nog) niet + is hij eindverantwoordelijke. Hij heeft geen antwoord op de uitdagingen van het laatste jaar.

Hij kan totaal niet met deze situatie omgaan en maakt al meer dan een jaar de beginnersfout door deze frustratie te vertalen naar de spelersgroep door met harde hand te regeren; in de hoop dat het zaken verbetert maar het tegenovergestelde is het geval. Dan sla je inderdaad beetje bij beetje al het fundament en vertrouwen onder dit elftal weg. Hoe goed/slecht de selectie ook is.

De aap komt de laatste week ook steeds duidelijker uit de mouw met zijn optreden in de media waar hij constant de schuld buiten hemzelf legt (de manier hoe hij met bepaalde spelers om is gegaan was een teken aan de wand).

Jammer dat het zo moet gaan maar het mentale/psychologische aspect van het trainerschap is misschien wel het belangrijkste. Dat lijkt hij echt niet goed genoeg te beheersen en ik heb mijn vraagtekens of dat nog gaat lukken.

Hij heeft een heel jonge selectie met weinig echte 'characters', als dit anders was geweest dan denk ik dat een half jaar geleden al iemand naar de RvC of directie was gestapt.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 29 nov 2019, 13:13

J.B. schreef:
29 nov 2019, 13:04
Het nieuws is er door. Gerbrands overlegd een persconferentie. Zou het dan toch?

Waar heb je dit vernomen?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 nov 2019, 13:13

Lees de kleine lettertjes..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 nov 2019, 13:14

Armada schreef:
29 nov 2019, 13:13
J.B. schreef:
29 nov 2019, 13:04

Waar heb je dit vernomen?
Lees de disclaimer onderaan in het klein. Ik had even een droom :mrgreen:
Circle of fifths

Plaats reactie