Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 120 times
Been thanked: 63 times

Mark van Bommel

Bericht door Op weg naar nr 25 » 01 dec 2019, 13:47

Ik ben positief gestemd, we komen steeds dichter bij die dag dat Van Bommel vertrekt. ;-)

guus
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 97 times
Been thanked: 69 times

Bericht door guus » 01 dec 2019, 13:51

TylerDurdn schreef:
01 dec 2019, 13:35
ShovingNE2 schreef:
01 dec 2019, 13:11
Het zou mij niets verbazen als de selectie vandaag Van Bommel 'ontslaat'. Er zitten geen persoonlijkheden in die het kunnen vertellen aan Toon, maar je kan een keertje extra punten verliezen.
Laten we het hopen, zie nu op tegen iedere wedstrijd waar ik er voorheen naar uit keek.
Idem. Nog niet eens meer zin om te kijken. En dat ligt niet alleen aan wat PSV op het veld laat zien maar ook wat PSV buiten het veld laat zien. Belachelijke persconferenties, een voorzitter die het alleen over topsport in zijn boekjes heeft, Herdgang afsluiten voor supporters, de mond vol hebben over ‘de muntjesgooiers in Madrid’ en zelf lekker naar Qatar met een blinddoek op. Bah!

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1178 times
Been thanked: 807 times

Bericht door J.B. » 01 dec 2019, 13:56

Op weg naar nr 25 schreef:
01 dec 2019, 13:47
Ik ben positief gestemd, we komen steeds dichter bij die dag dat Van Bommel vertrekt. ;-)
Ja, want nog een half jaar door met deze pukkel gaat je ook nog es goodwill kosten en boze supporters..
Circle of fifths

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times

Bericht door Het Kanon » 01 dec 2019, 14:05

guus schreef:
01 dec 2019, 13:51
Idem. Nog niet eens meer zin om te kijken. En dat ligt niet alleen aan wat PSV op het veld laat zien maar ook wat PSV buiten het veld laat zien. Belachelijke persconferenties, een voorzitter die het alleen over topsport in zijn boekjes heeft, Herdgang afsluiten voor supporters, de mond vol hebben over ‘de muntjesgooiers in Madrid’ en zelf lekker naar Qatar met een blinddoek op. Bah!
Als de Herdgang niet besloten was geweest, dan wisten tegenstanders dat PSV aan de kant van Sadilek kwetsbaar is. Dus het is beter zo.

Je kunt ook de wedstrijd tegen Heerenveen bekijken en de twee helften naast elkaar leggen. Daar leert een tegenstander veel meer van dan van meegluren op de training.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1544 times
Been thanked: 389 times

Bericht door TylerDurdn » 01 dec 2019, 14:09

PSV is aan beide kanten extreem kwetsbaar, Denzel staat 9 van de 10x veel te diep, waardoor er te grote gaten vallen waarin iedere tegenstander PSV kapot weet te spelen. Het speelveld is keer op keer te lang, iedereen ziet het, behalve onze coach.

guus
Basisspeler
Has thanked: 97 times

Bericht door guus » 01 dec 2019, 14:16

Laat het vandaag dan maar 8-0 worden, misschien helpt dat.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 747 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2019, 14:22

'We zijn goede spelers kwijt' is ook zo'n gigantisch zwaktebod. Je hóópt als club juist dat je goede spelers kunt verkopen, je kiest daar in principe ook zelf voor en dus ook voor het aan moeten trekken van nieuwe spelers, het is gewoon doodnormaal onderdeel van je bedrijfsvoering. Kun je daar niet mee omgaan dan moet je echt wat anders gaan doen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 14:26

ziege maar ook zagge schreef:
01 dec 2019, 14:22
'We zijn goede spelers kwijt' is ook zo'n gigantisch zwaktebod. Je hóópt als club juist dat je goede spelers kunt verkopen, je kiest daar in principe ook zelf voor en dus ook voor het aan moeten trekken van nieuwe spelers, het is gewoon doodnormaal onderdeel van je bedrijfsvoering. Kun je daar niet mee omgaan dan moet je echt wat anders gaan doen.
Daar zit het probleem (zie dikgedrukt).

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times

Bericht door Het Kanon » 01 dec 2019, 14:27

We moeten wel gewoon winnen vandaag. Als er maar door het resultaat heen gekeken wordt, als het ware. Naar de achterliggende speelwijze dus. Wie weet is er zowaar op samenspel getraind de laatste dagen.

Daar wringt de schoen, van iedereen die bij PSV wat te zeggen heeft, komt de grootste oppervlakkige wartaal. Bij Van Bommel zijn de goede ideeën al lang op, maar hij wil zijn eigen hachje van week tot week redden. Wat begrijpelijk is.

Van Gerbrands horen we dat alles nog steeds goed gaat, de vraag is echter waar hij deze wijsheid op baseert. Hij moet nu een diepgaand inzicht laten, zien maar komt ook niet verder dan de managementspreuken waar hij zich de laatste 20 jaar mee staande heeft gehouden. Ik wil wel eens wat betere en scherpere teksten van de directeur horen. Sowieso heeft hij zijn principe 'geen excuses' al laten varen. Welke beginselen wil of gaat hij nog meer op de helling zetten?

Ricardo Zamora
Bankzitter
Has thanked: 9 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Ricardo Zamora » 01 dec 2019, 14:34

@ Het Kanon. Wat zijn die betere en scherpere inzichten die hij in jouw ogen moet laten zien?

Balinho
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Balinho » 01 dec 2019, 14:42

DeTaurus schreef:
01 dec 2019, 14:26
Verklaar je nader.

Bij ieder bedrijf met een gezonde bedrijfsvoering was er al lang op een of andere manier ingegrepen.
Op dit moment is juist de mantel der onverstoorbare gemoedelijkheid, het "we're in this together", ons de das om aan het doen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 14:42

Het probleem ligt gewoon dieper dan deze paar slechte wedstrijden. Het is structureel dat we achterop raken en achter de feiten aanlopen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2019, 14:48

Structureel sinds november 2018 idd...

Bommel moet gewoon ophouden zich te verschuilen. Hij moet uit dit materiaal een fatsoenlijk team kunnen bouwen, dat lukt niet en daarvoor is hij als hoofcoach verantwoordelijk, elke uitvlucht is daarbij een extra teken van zwakte, een teken dat ie zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen. Erken je je fouten niet dan is er sowieso geen hoop op verbetering.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 14:52

Balinho schreef:
01 dec 2019, 14:42
DeTaurus schreef:
01 dec 2019, 14:26
Verklaar je nader.

Bij ieder bedrijf met een gezonde bedrijfsvoering was er al lang op een of andere manier ingegrepen.
Op dit moment is juist de mantel der onverstoorbare gemoedelijkheid, het "we're in this together", ons de das om aan het doen.
Bij ieder ander bedrijf zou een betere benchmark worden gedaan en zou de oorzaak van de problematiek beter worden achterhaald. Voetbal valt niet te vergelijken met het bedrijfsleven, maar hierbij toch een metafoor om aan te geven hoe absurd hier gedacht wordt.

Stel dat een productiebedrijf voor een kapitaal aan tweedehands machines aankoopt die niet blijken te voldoen. Ook bij het bedrijf waar ze vandaan komen al niet. De concurrentie heeft efficiëntere en betrouwbare machines gekocht en is daarom beter in staat om grotere productie te draaien, wat een kettingeffect veroorzaakt. Zij kunnen de productie verder uitbreiden en enorme reserves opbouwen. Wij daarentegen, hebben jarenlang onze laatste cent uitgegeven aan machine op machine, waar gewoon enorm veel rommel tussen zat. We hebben op die machines geen cent winst gedraaid, ondanks dat er (veel) kleinere bedrijven zijn die dat wel voor elkaar krijgen.

Veel aangekochte machines zijn gewoon slechter dan de huidige machines, en kunnen daardoor nauwelijks gebruikt worden. Tot overmaat van ramp hebben de machines ook nog een storing van 7 dagen, waardoor de verkoop volledig stil wordt gelegd tijdens deze 7 dagen. Daarnaast is er ook nog uitval. Uiteindelijk is het zo ver gekomen dat dit jaar het marktleiderschap is vergeven. De schade wordt nog beperkt door de R&D afdeling die 3 wel goedwerkende machines heeft weten te ontwikkelen.

Zou je dan de dagelijkse productiemanager aanspreken of zou je eens kritisch kijken naar hoe het heeft kunnen gebeuren dat er jarenlang dat soort assets zijn aangekocht?
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 01 dec 2019, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2019, 14:57

Mark is geen productiemanager, hij is architect en motivator die moet werken met beperkte middelen, zoals iedereen altijd met beperkte middelen werkt. Hij heeft de klus aangenomen en faalt: er staat geen huis, er staat zelfs geen fundament, de sfeer in het 'productieteam' is verrot en iedereen presteert ondermaats.

Wij zijn geen Real Madrid en hebben dus iemand nodig die wél met beperkingen om kan gaan.

En als hij vindt dat ie niet kan presteren dan moet ie conclusies trekken in plaats van zeurend en falend door te modderen.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 01 dec 2019, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 292 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 dec 2019, 14:58

Mooi omgeschreven. Ik ben het met nog geen komma of punt eens. Het is een verhaal om de trainer buiten schot te houden.

Simpel voorbeeld:

Heerenveen gaat van 4-3-3 ineens 4-4-2 spelen. Mark 'je hebt geen plan B nodig als plan A goed is' van Bommel krijgt het niet voor elkaar om zijn team zo neer te zetten dat je de controle terugpakt met als gevolg dat we helemaal weggespeeld worden de tweede helft. Een team dat de laatste jaren 10e wordt in de Eredvisie heeft 58% balbezit en lost 13 schoten op goal.... in het Philips Stadion... Waarom? Omdat onze trainer een elftal niet kan meegeven hoe het moet staan als er een 4-4-2 formatie komt. Een simpele omzetting die standaard in je pakket moet zitten. Nee: 'Ik kan de jongens niet bereiken'....

Dit heeft niets met bedrijfsvoering te maken. Van Bommel kan het gewoon (nog) niet. Dit heeft iedere trainer op ons niveau in zijn pakket. Kan je het tot in den treure recht lullen dat het niet aan Van Bommel ligt, maar dit voorbeeld met een nagenoeg fitte selectie zegt genoeg.

Een ding weten we zeker; als er een nieuwe trainer komt moeten jij of ik ons ongelijk gaan toegeven. En ik ga het niet zijn ga ik je vertellen: iedere trainer presteert beter met dit materiaal. En als ik Elfrink lees zit het ook mis tussen staf en spelersgroep. Laatste wedstrijd voor Van Bommel vandaag verwacht ik.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 15:01

01 dec 2019, 14:57
Mark is geen productiemanager, hij is architect en motivator die moet werken met beperkte middelen, zoals iedereen altijd met beperkte middelen werkt. Hij heeft de klus aangenomen en faalt: er staat geen huis, er staat zelfs geen fundament, de sfeer in het 'productieteam' is verrot en iedereen presteert ondermaats.

Wij zijn geen Real Madrid en hebben dus iemand nodig die wél met beperkingen om kan gaan.

En als hij vindt dat ie niet kan presteren dan moet ie conclusies trekken in plaats van zeurend en falend door te modderen.
De vergelijking met Real Madrid vind ik nogal krom lopen omdat Real andere directe concurrenten heeft (met een gelijkwaardig bestedingspatroon).

Wij onderpresteren duidelijk in verhouding tot onze middelen. We hebben deze zomer bijvoorbeeld tussen de 40 en 50 miljoen besteed. En mijn visie hierop is dat deze aankopen totaal niet brengen wat je voor dat bedrag zou verwachten. En nee, het zijn niet stiekem topvoetballers waarbij alles aan de trainer toe te schrijven is. De zelf opgeleide doorgebroken spelers functioneren bijvoorbeeld immers wel.
ShovingNE2 schreef:
01 dec 2019, 14:58
Mooi omgeschreven. Ik ben het met nog geen komma of punt eens. Het is een verhaal om de trainer buiten schot te houden.

Simpel voorbeeld:

Heerenveen gaat van 4-3-3 ineens 4-4-2 spelen. Mark 'je hebt geen plan B nodig als plan A goed is' van Bommel krijgt het niet voor elkaar om zijn team zo neer te zetten dat je de controle terugpakt met als gevolg dat we helemaal weggespeeld worden de tweede helft. Een team dat de laatste jaren 10e wordt in de Eredvisie heeft 58% balbezit en lost 13 schoten op goal.... in het Philips Stadion... Waarom? Omdat onze trainer een elftal niet kan meegeven hoe het moet staan als er een 4-4-2 formatie komt. Een simpele omzetting die standaard in je pakket moet zitten. Nee: 'Ik kan de jongens niet bereiken'....

Dit heeft niets met bedrijfsvoering te maken. Van Bommel kan het gewoon (nog) niet. Dit heeft iedere trainer op ons niveau in zijn pakket. Kan je het tot in den treure recht lullen dat het niet aan Van Bommel ligt, maar dit voorbeeld met een nagenoeg fitte selectie zegt genoeg.

Een ding weten we zeker; als er een nieuwe trainer komt moeten jij of ik ons ongelijk gaan toegeven. En ik ga het niet zijn ga ik je vertellen: iedere trainer presteert beter met dit materiaal. En als ik Elfrink lees zit het ook mis tussen staf en spelersgroep. Laatste wedstrijd voor Van Bommel vandaag verwacht ik.
Ik vind het moeilijk hierop te reageren omdat ikzelf (en niemand hier denk ik) precies kan vaststellen wat de hand van Van Bommel exact is.
Het lijkt mij heel sterk dat hij een formatiewijziging niet zou begrijpen in ieder geval. Hij heeft zo’n 20 jaar gevoetbald in topcompetities onder de grootste trainers ter wereld. Daar zal je wat van mee moeten hebben gekregen denk ik zo.

Het enige zichtbare mankement wat ik zie dat is nog steeds het gebrek aan kwaliteit op cruciale posities in het veld. Als er vanaf het verdedigende middenveld tot aan de keeper geen speler is die een bal strak naar voren kan spelen, dan valt er in mijn ogen lastig wat van te maken.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 01 dec 2019, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 dec 2019, 15:02

Ja? Sadilek, Zoet, Hendrix, Rosario functioneren?

Ok.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2019, 15:03

Pffft... natuurlijk zijn dit allemaal topvoetballers.

De middelen van Mark zijn geen euro's, de midden van Mark zijn de spelers, dáár moet hij het mee doen en dat lukt hem niet. Elke speler brengt onder Mark minder dan hij kan.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 dec 2019, 15:04

En het is niet alsof je in de CL moet meedoen. Sparta / Willem II en Heerenveen.... En totaal overklast door Linz.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2019, 15:05

En het faalt altijd op hetzelfde punt: de tactiek is zwaar, zwaar ondermaats.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 15:07

ShovingNE2 schreef:
01 dec 2019, 15:02

Ok.
Dat is 1 van mijn punten. Daar hadden spelers voor in de plaats moeten komen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 15:09

01 dec 2019, 15:03
Pffft... natuurlijk zijn dit allemaal topvoetballers.

De middelen van Mark zijn geen euro's, de midden van Mark zijn de spelers, dáár moet hij het mee doen en dat lukt hem niet. Elke speler brengt onder Mark minder dan hij kan.
Ik betwijfel dit ten zeerste. Denk dat deze spelers eerder een goede voetballer om zich heen moeten hebben. Dan kunnen zij zich gewoon richten op het uitvoeren van de taken.

Wanneer zie je Hendrix wat extra’s brengen? Rosario? Sadilek? Viergever? Als ze de kwaliteit hadden, dan hadden ze dat (ondanks een schijnbaar waardeloze tactiek) echt wel laten zien.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 616 times
Been thanked: 788 times

Bericht door ruuddevil » 01 dec 2019, 15:09

DeTaurus schreef:
01 dec 2019, 15:07
ShovingNE2 schreef:

Ok.
Dus de trainer maakt Rosario aanvoerder, en dan moet de TD iemand halen om hem te vervangen?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 01 dec 2019, 15:11

ruuddevil schreef:
01 dec 2019, 15:09
DeTaurus schreef:
01 dec 2019, 15:07
ShovingNE2 schreef:

Ok.
Dus de trainer maakt Rosario aanvoerder, en dan moet de TD iemand halen om hem te vervangen?
Volgens mij hoort de volgorde omgekeerd te zijn.

Plaats reactie