Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Pablo Rosario

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Pablo Rosario

Bericht door koetje » 19 nov 2017, 17:10

Deze speler beviel me wel als moderne balafpakker.

Zat er een aantal keren goed tussen. Aan de bal wel een aantal keren slordig. Niet zozeer eens in balbehandeling maar zijn passes kwamen regelmatig niet aan bij de ploeggenoten. Wellicht nog een kwestie van afstemming.

Heeft ook wat meer scorend vermogen als Hendrix. Omdat PSV een soort verkapt 4-2-4 wordt er veel verwacht van de twee middenvelders. Daar heeft Hendrix toch regelmatig moeite mee met gebrek aan snelheid en wenbaarheid. Denk dat Hendrix het nog wel lastig gaat krijgen op de langere duur en dan is dit een van zijn concurrenten.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 19 nov 2017, 17:15

In een wedstrijd waar het gehele team een offday had, verwacht ik geen wonderen van hem. Begon onwennig, maar ging steeds beter spelen. Ook iemand die graag de bal naar voren speelt en dat vind ik op die positie een zeer prettige eigenschap.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 nov 2017, 17:24

Cocu gaf wel aan dat het zwakke kwartier na rust kwam door de wissel. Rosario en Van Ginkel stonden te ver uit elkaar. Maar dat valt allemaal onder de noemer afstemmen.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 19 nov 2017, 18:43

Ik vond hem heel slecht. Natuurlijk door een stukje afstemming, maar je wil als speler toch ook wel even van je laten zien als je zo'n kans krijgt? En Rosario trekt vervolgens in veel duels z'n pootje in, komt heel vaak te laat en was daarmee hoofdverantwoordelijk voor diverse kansen van PEC. Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die passes die in niemandsland aankwamen, of over de zijlijn rolden.

Geeft natuurlijk niks, want hij is nog jong, maar deze invalbeurt was niet best.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 19 nov 2017, 20:52

Vond hem niet top invallen, maar ook zeker niet zo slecht als meneer hierboven aangeeft. Had zeker goede momenten, maar ook wat mindere passes. Maar in vergelijking met spelers als v. Ginkel, Hendrix, Pereiro en eigenlijk nog een aantal deed hij zeker niet onder. Dus wat dat betreft heel positief dat hij gewoon gebracht wordt door Cocu. Die staat dus toch al redelijk hoog in de pikorde achter Hendrix.

Alleen door vlieguren te maken zal hij beter en beter moeten worden en minder fouten moeten maken. Zo jong, invallen in een wedstrijd waarbij PSv het verdomd lastig heeft en ook nog eens in de as van het veld... Zo makkelijk was het vandaag niet.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 19 nov 2017, 22:01

Je moet hem ook niet vergelijken met onze basismiddenvelders. Die heren horen namelijk meer te brengen. En ik ben het met je eens dat Rosario alleen kan verbeteren door veel vlieguren te maken. Dat is allemaal prima, daar heb ik ook geen moeite mee.

Maar een simpele pass over 20 meter zó verkeerd raken dat 'ie op plekken komt waar geen speler, verzorger, steward of supporter te vinden is, daar heb ik wel moeite mee. Of je pootje intrekken in duels met fysieke lichtgewichten als Thomas, Saymak en Dekker, terwijl je zelf sterk en groot bent. Dáár heb ik moeite mee. Dat heeft allemaal weinig te maken met vlieguren, maar met wedstrijdmentaliteit. De juiste mentaliteit tonen hoort de basis te zijn. Dan kun je voetbaltechnisch een mindere dag hebben, dat kan gebeuren. Maar een verkeerde wedstrijdinstelling, nee, dat niet.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 nov 2017, 22:09

Zag ook inderdaad een aantal passes die niet aankwamen. Het is op TV wel moeilijk te zien aan wie het ligt. Zag laat in de 2e helft een wat leek prima pass breed naar rechts maar hij ging over. Onduidelijk was of Luckassen of Locadia net vertrokken was op het moment van passing of dat het een kwestie was van niet goed inschatten door Rosario.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 20 nov 2017, 11:40

Ik geloof niet dat het een mentaliteitskwestie was Ykhim. Het was onwennigheid, zijn eerste echte minuten in het eerste en ook nog eens in een wedstrijd waarin PSV het erg moeilijk had.

Dat pootje terugtrekken snap ik wel een beetje als je ziet dat Kuipers met gele kaarten strooide (wel allemaal terecht dacht ik). Hij wilde Cocu niet met hetzelfde probleem opzadelen.

Nee: teveel variabelen om te zeggen dat zijn mentaliteit niet deugt.

Fanatic-U-s
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Fanatic-U-s » 20 nov 2017, 12:40

Bovendien is het ook geen 'fijne' wedstrijd om als jonkie minuten te mogen maken. Eén fout, één tegengoal en je krijgt alle hoon over je heen.
't wordt weer tijd dat de bal eens gaat rollen...

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 20 nov 2017, 12:49

Ik geloof er ook helemaal niks van en het is ook negens op gebaseerd. Tgen Heerenveen bijv. speelde hij geweldig. Je zag zelfs al een jochie die de leiding op zich nam op het middenveld, die druk stond te coachen. Ik ken hem vanuit de jeugd niet goed genoeg maar het lijkt me tot nu toe dat er ...jaja daar issie weer.. een prima kop op zit.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 20 nov 2017, 13:23

ShovingNE2 schreef:Ik geloof niet dat het een mentaliteitskwestie was Ykhim. Het was onwennigheid, zijn eerste echte minuten in het eerste en ook nog eens in een wedstrijd waarin PSV het erg moeilijk had.

Dat pootje terugtrekken snap ik wel een beetje als je ziet dat Kuipers met gele kaarten strooide (wel allemaal terecht dacht ik). Hij wilde Cocu niet met hetzelfde probleem opzadelen.

Nee: teveel variabelen om te zeggen dat zijn mentaliteit niet deugt.
Snap ik allemaal en ik bedoelde het ook zeker niet naar een groter probleem te trekken. Maar binnen de wedstrijd was het qua mentaliteit niet goed. Slechts een constatering.

Ik vind het trouwens helemaal niet leuk om zo negatief te zijn. Ik heb ook goeie dingen van Rosario gezien. Af en toe durfde hij brutaal vooruit te verdedigen en qua duelkracht zit er gewoon heel veel potentie in. Ik zie hier wel een klasbak voor in de toekomst in. Heeft in principe alles wat een moderne middenvelder nodig heeft en lijkt van alle jeugdspelers ook het dichtste tegen de basis aan te zitten.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 20 nov 2017, 13:26

Die jongen heeft kwaliteiten zat idd. Dat zie je nu al. Wat hij nodig heeft is gewoon vertrouwen en veel speeltijd. Dus prima om hem als eerste vervanger van Hendrix te zien en/of zelfs in sommige wedstrijden wellicht naast Hendrix. Hij zal vast nog wel eens door het ijs zakken maar ook dat hoort erbij.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 07 feb 2018, 20:52

Toch wel apart dat Rosario als breker op het middenveld erin werd gebracht en niet Luckassen. Is Rosario Luckassen voorbij in de pikorde? Overigens had Rosario een prima steekpass, verder vind ik het maar een matige speler net als Luckassen (zes miljoen weggegooid) overigens.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 07 feb 2018, 20:56

Ik zie meer in Rosario dan in Luckassen. Niet dat Rosario zo'n wonder voetballer is, maar ik vind hem veel stabieler in zijn spel. Heeft ook een mooi loopvermogen die jongen.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 07 feb 2018, 20:57

Als je hem op het middenveld wil zetten vind ik Rosario altijd beter dan Luckassen. Rosario kan heel behoorlijk voetballen en koppelt dat aan een goede fysiek. Een echte controleur. Mag van mij meer speeltijd krijgen. Had een schitterende pass, het hoogtepunt van de tweede helft.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 07 feb 2018, 21:29

Menno1 schreef:Ik zie meer in Rosario dan in Luckassen. Niet dat Rosario zo'n wonder voetballer is, maar ik vind hem veel stabieler in zijn spel. Heeft ook een mooi loopvermogen die jongen.
Ik had op zijn minst die zes miljoen bespaart op Luckassen als je Rosario hebt. Al kan Luckassen ook centraal achterin, al was hij bij AZ op die positite een kamikaze piloot.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 07 feb 2018, 21:31

Johann Vogel schreef:
Menno1 schreef:Ik zie meer in Rosario dan in Luckassen. Niet dat Rosario zo'n wonder voetballer is, maar ik vind hem veel stabieler in zijn spel. Heeft ook een mooi loopvermogen die jongen.
Ik had op zijn minst die zes miljoen bespaart op Luckassen als je Rosario hebt. Al kan Luckassen ook centraal achterin, al was hij bij AZ op die positite een kamikaze piloot.
Is gehaald als CV die ook nog VCM en RB kan spelen.

Er moest toch een CV bij en het is nog te vroeg Luckassen af te schrijven.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 07 feb 2018, 21:32

Een controleur die de bal vooruit durft te spelen en redelijk gebalanceerd op z'n benen lijkt te staan. Kijk je mee Jorrit? En Cocu..?

Pubsted
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Pubsted » 08 feb 2018, 09:05

Maar ook een aantal keer heel makkelijk balverlies. Hij is er zeker nog niet hoor
Daarom

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 08 feb 2018, 13:01

Pubsted schreef:Maar ook een aantal keer heel makkelijk balverlies. Hij is er zeker nog niet hoor
Zeker niet, maar zijn strakke manier van passen vond ik een aantal keer toch echt een verademing t.o.v. de hobbelballetjes van andere middenvelders.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door RaJitsu » 08 feb 2018, 13:05

Siemen schreef:Een controleur die de bal vooruit durft te spelen en redelijk gebalanceerd op z'n benen lijkt te staan. Kijk je mee Jorrit? En Cocu..?
Hendrix staat er natuurlijk wel voor de controle. Alle andere spelers in de selectie spelen al naar voren. Hendrix' conservatieve manier van spelen in balbezit is naar mijn mening essentieel voor wat stabiliteit op het middenveld. Het feit dat hij de enige is, is m.i. de reden dat we regelmatig overlopen worden en de druk opgelegd krijgen met de bekende 'vrouwen en kinderen eerst' momenten waarmee op een verdediging gebeukt wordt die toch al niet al te best is.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 29 apr 2018, 15:22

Rosario bevalt me iedere keer weer. Waarom hebben we domme kracht Luckassen gekocht?

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 29 apr 2018, 16:02

Prima speler. Doet moeiteloos mee. Ik zie hem wel uitgroeien tot basisspeler komend seizoen. Maakt ons in elk geval niet zwakker. En inderdaad, in vergelijking met Luckassen is hij voetballend zoveel beter.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 30 apr 2018, 20:34

Tussen de grote(re) talenten ontwikkeld hij zich toch gestaag. Wordt zowel in Jong PSV als in het eerste op meerdere posities gebruikt, maar vind de '8' positie wel het best bij hem passen. Heb afgelopen zondag het moeten doen met een samenvatting, maar als de reacties zo lees, deed hij het prima.

Voor degene die een keer een verloren uurtje over hebben, hieronder een link naar een documentaire die van hem is gemaakt op 13 jarige leeftijd.

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... hemel.html

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 07 mei 2018, 07:01

Viel wat mij betreft prima in gisteren. Had een paar fijne passes naar voren en zat er geregeld goed tussen.

Plaats reactie