PSVNetwerk

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1976 times
Been thanked: 1081 times

PSVNetwerk

Bericht door J.B. » 06 aug 2019, 14:53

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

StratumZuid schreef:
06 aug 2019, 14:48
Dit klopt ook gewoon, mij is dat nooit duidelijk gemaakt. Ik weet het door jullie, anders had ik het nooit geweten.
Ik wist het dus via een AN mod die me daarvoor waarschuwde. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen pissig over. En niet onterecht
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 aug 2019, 14:58

Juancho schreef:
06 aug 2019, 14:51
Volgens mij ging @ShovingNE2 zelfs zo ver dat hij op het punt stond om dit echt serieus aan te kaarten en er werk van te maken. Ik weet alleen niet of hij heeft doorgezet of het maar van zich af heeft laten glijden. Hij was destijds iig behoorlijk serieus pissed off ;)
Als je de soap wil herbeleven is dit wel een plek om te beginnen
https://web.archive.org/web/20170706160 ... 956-50.php De post van Ailon liegt er niet om:Alles nalezende wat hier de laatste dagen gepost is geeft het mij bepaald een wrange smaak in de mond.
Voor mijzelf heb ik het volgende kunnen constateren:
1. Al sinds het begin van het soccer netwerk (PN, AN, FN) hebben admins en mods toegang gehad tot accounts en wachtwoorden. De read/write rechten mbt deze gegevens zijn mij niet duidelijk maar er is mij verzekerd dat admins write en mods read rechten hebben.
2. Of admins en mods rechtstreeks met hun eigen account wel of niet lees/schrijf rechten hebben op de PB's (PM's) van gebruiker accounts is in feite niet relevant.
Gelet op de rechten onder 1. hebben admins/mods impliciet de mogelijkheid tot toegang.

Ten aanzien van de communicatie rondom deze zaken valt mij het volgende op:
1. In eerste instantie is ontkend dat functionarissen toegang hebben accounts en wachtwoorden
2. Vervolgens is toegegeven dat men wel toegang heeft maar dit sinds begin 2017 niet meer mogelijk is
3. Er wordt ontkend dat men gebruik gemaakt heeft van de mogelijkheid tot toegang tot de PB's van accounts
Mijn commentaar hierop is het volgende:
a. de diverse soccer netwerken (PN, AN en FN) zijn alleen qua content verschillend maar systeem-technisch op dezelfde wijze ingericht.
b. al sinds 2013(!!!) is binnen het soccer netwerk bekend en toegegeven dat admins/ en mods toegang hebben tot wachtwoorden en er PB's zijn gemanipuleerd (met dank aan Tijn0 voor zijn FN link waarop het een en ander is toegegeven)
c. gelet op a. is het onwaarschijnlijk dat de admins/mods van het PN sinds begin 2017 geen toegang meer hadden tot wachtwoorden terwijl dit nog steeds het geval was bij het AN en FN
d. gelet op b. moet ik de verklaring van PN functionarissen dat men nooit gebruik gemaakt heeft van toegang tot de PB's maar op hun blauwe ogen geloven.
Logging zou hier (beperkt) uitsluitsel kunnen geven maar het is niet te verwachten dat de soccer netwerken beschikken over een professioneel ingerichte logging gelet op de amateuristische wijze hoe security en privacy is geimplementeerd.

Ik wil absoluut niet zover gaan om functionarissen van het PN te beschuldigen van leugens, met opzet verdraaien van feiten en manipulatie maar constateer wel dit:
1. er heeft onzorgvuldige communicatie plaatsgevonden met betrekking tot security en privacy op het PN
2. Er is slordig omgesprongen met security en privacy aspecten van accounts door en te verzwijgen dat er verregaande issues mbt beveiliging zijn (waren) en rechten van voormalige functionarissen nooit tijdig zijn ingenomen.
Dit laatste is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van alle ellende die begonnen is op het AN.
3. Er is blijkbaar door functionarissen onvoldoende druk gelegd bij de beheerders om security en privacy op een aanvaardbaar level te brengen. In mijn ogen is dit nalatigheid gelet op de verregaande authorisaties.
Ik mag dit constateren omdat na een gebleken calamiteit binnen een paar dagen een secure omgeving voor wachtwoorden is ingericht waarbij admins en mods geen toegang meer hebben.

Ik wil de volgende - persoonlijke - overweging meegeven aan de functionarissen van het PN:
Ook ik heb in het verleden wel eens gemodereerd maar wanneer ik geconfronteerd zou worden met security en privacy op de manier zoals geimplementeerd bij de soccer netwerken, dan zou ik nog wel tweemaal nadenken of ik een dergelijke functie zou aanvaarden.
En dit vanwege een stuk zelfbescherming. Autorisaties die een inbreuk zijn op gangbare security zetten mij minimaal in een verdachtenhoek waarin ik niet terecht wil komen.

Dan het volgende over de stijl van communiceren in dit topic.
Ook functionarissen van het PN dienen zich voldoende te realiseren dat het hier niet gaat om een topic waarbij PSV heeft verloren door een manipulerende scheidsrechter maar wel om de privacy belangen van elke PN accounthouder met verregaande consequenties.
Het is dus volstrekt legitiem dat sommige mede-posters zich hier nogal druk over maken. Immers zij kunnen een potentieel slachtoffer zijn van kwaadwillenden vanwege de zwaar amateuristisch geimplementeerde security op de soccer netwerken die ook nog eens altijd verzwegen is.

Ik wil onze functionarissen van het PN erop wijzen dat hun rol ook een educatief element met zich meebrengt.
Dit houdt dan voor mij in dat men in de communicatie met de accounthouders van het PN ook een onbesproken voorbeeld moet zijn.
Het beschuldigen van een mede-poster van pedant gedrag geeft nmi dan ook geen pas.
En al helemaal niet als men zich zelf daaraan ook schuldig maakt in de communicatie (en ikzelf ook nog heb ervaren bij een van mijn kant uiterst beschaafd verzoek om opheldering over een gegeven kaart).

Het zou de functionarissen van het PN sieren om alle gegeven kaarten (geel of rood) als gevolg van de communicatie rondom security en privacy aspecten van het PN, met onmiddellijke ingang in te trekken.
Hiermee win je en een stuk geloofwaardigheid en vertrouwen in je functioneren terug naar mijn idee.
Only in it for the money

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 456 times
Been thanked: 114 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 06 aug 2019, 15:04

PCGC schreef:
06 aug 2019, 14:31
BRAM046 schreef:
06 aug 2019, 14:27
Juancho schreef:
06 aug 2019, 14:26
Nog geen reactie op de vraag hoe het in godsnaam kan dat je het wachtwoord gewoon kan kopiëren en plakken en dat het niet ge-encrypted is? Das namelijk een behoorlijk groot lek als je het mij vraagt en dan kunnen ze er dus weldegelijk bij als ik me niet vergis. Als je username weet en ook het password... tel uit je winst....
Nope, wordt wel op andere berichten gereageerd door Bas maar op mijn bericht nog geen reactie....

Als dat echt zo is zoals jij het momenteel beschrijft is dat een behoorlijk kwalijke zaak zeg... dat valt in de categorie : NASTY ANIMALS
Je bericht staat er ook niet (meer) bij.
Ik had (toen ik mijn account nog had) ook dat ik zelf mijn posts wel kon zien, logde ik in met een ander account of helemaal niet, waren de posts weg.
Verrek , je hebt gelijk , ik was ingelogd en kon het lezen , heb mezelf uitgelogd en bericht is gewoon verwijderd.... wat een corrupt zooitje daar man , geen forum voor mij meer daar zo...
WZPWZDB ;)

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 06 aug 2019, 15:16

Ik krijg zojuist een PM van Big Paul Castellano, uit het niets:

"Bericht:
Wat een kleuters zijn jullie. Ik kan me er wel om vermaken. Als jullie nou eens lekker daar blijven dan is het opgelost. Gossie, het zit echt diep he. BPC dit en BPC dat. Zoek een leven :D

Gewoon daarblijven, al begrijp ik wel waarom het zo diep zit natuurlijk.
"

Waar heeft die kerel last van?

EDIT: Hij vind het denk ik vervelend dat ik hier heb gepost dat hij hier lekker weg moet blijven als hij dat andere forum prefereert. Dat is toch ook gewoon zijn keuze?

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 15:22

Ardbeg schreef:
06 aug 2019, 15:16

"Bericht:
Wat een kleuters zijn jullie. Ik kan me er wel om vermaken. Als jullie nou eens lekker daar blijven dan is het opgelost. Gossie, het zit echt diep he. BPC dit en BPC dat. Zoek een leven :D

"

EDIT: Hij vind het denk ik vervelend dat ik hier heb gepost dat hij hier lekker weg moet blijven als hij dat andere forum prefereert. Dat is toch ook gewoon zijn keuze?
Geeft de waarde van de visie hier aan toch? :) Is een jaloers getinte reactie. Herken de naam ook nog, waarom komt hij niet hier?
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 06 aug 2019, 15:22

BPC mag hier niet eens actief zijn als hij dat zou willen... :)

Edit: dit is blijkbaar toch niet waar want hij heeft hier wel gepost eerder:
BigPaulCastellano
Talent
Clubvoorkeur:

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 06 aug 2019, 15:23

Opzich moet je het toch ook laten rusten,

Leden die zich daar willen vermaken onder het regime mogen dat toch lekker doen. De vaste kern is persoonlijk benadert om hier te komen posten. De meesten hebben daar voor gekozen een aantal niet, soit.

Het voelt nu alsof we onnodig gaan lopen sarren en leden aan het werven zijn, terwijl dat niet ons doel moet zijn. Deze kern van 400 leden is prima.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 06 aug 2019, 15:23

Hahahahahaha en het dan jou verwijten dat het diep zit, blijkbaar zit het bij hem wel erg diep, sneu figuur :lol:
#SzoboszlaiForBallonD'Or

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 15:23

Hoe ben ik dan door het net gekomen? ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 aug 2019, 15:24

StratumZuid schreef:
06 aug 2019, 15:22
Ardbeg schreef:

"Bericht:

"

Geeft de waarde van de visie hier aan toch? :) Is een jaloers getinte reactie. Herken de naam ook nog, waarom komt hij niet hier?
Eeuwige schorsing.
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 15:26

Big Paul, het zullen de steroïden zijn dan misschien...

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 06 aug 2019, 15:41

Ardbeg schreef:

"Bericht:

"

:lol:

Van alle posts onthoudt hij precies die vijf die over hem gaan. ''Het zit echt diep he. BPC dit en BPC dat''. Typisch, classic BPC :lol:

Kennelijk zit het bij hem ook zo diep dat hij hier toch wil blijven meelezen. En dat voor een karig netwerk dat niet kan tippen aan het originele PN :mrgreen:
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 06 aug 2019, 15:42

Juancho schreef:
06 aug 2019, 13:38
@Sensation Ik neem aan dat dat hier niet mogelijk is?
Ik zal je gerust stellen. Wij kunnen niet jullie wachtwoorden zien. Het enige wat wij kunnen is een nieuw wachtwoord voor jouw account instellen. Of je accountnaam aanpassen.
Dit is enkele keren gebeurd bij leden die hun wachtwoord kwijt waren of om de een of andere reden hun account niet meer in konden.
Wij kunnen ook geen PM's of iets dergelijks bekijken.
Denk dat we er best trots op mogen zijn dat we hier enorm transparant zijn als het aankomt op moderatie. In tegenstelling tot de andere kant.

Verder prima als iemand als BPC daar stoer over ons praat, lekker daar laten zulk schorriemorrie.
We hebben dit jaar een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt na de nieuwe update en vind dat we allemaal trots mogen zijn op dit mooie forum dat we als fans zijnde samen hebben opgebouwd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 aug 2019, 15:44

Ykhim schreef:
06 aug 2019, 15:41
Ardbeg schreef:

"Bericht:

"

:lol:

Van alle posts onthoudt hij precies die vijf die over hem gaan. ''Het zit echt diep he. BPC dit en BPC dat''. Typisch, classic BPC :lol:

Kennelijk zit het bij hem ook zo diep dat hij hier toch wil blijven meelezen. En dat voor een karig netwerk dat niet kan tippen aan het originele PN :mrgreen:
Het is nou ook niet echt zo dat ie nog een keuze heeft. Is overal zo`n beetje gebanned. Blijft over het riool. PN dus :mrgreen:
Only in it for the money

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 06 aug 2019, 15:52

Maikel_91 schreef: Ik zal je gerust stellen.
Daar ging ik eerlijk gezegd ook wel vanuit hoor ;)
Verder prima als iemand als BPC daar stoer over ons praat, lekker daar laten zulk schorriemorrie.
We hebben dit jaar een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt na de nieuwe update en vind dat we allemaal trots mogen zijn op dit mooie forum dat we als fans zijnde samen hebben opgebouwd.
Daarom! Los van alle shit van het oude BB, als je gewoon als user beide naast elkaar legt dan ziet deze site er niet alleen strakker, beter en overzichtelijker uit maar aan de achterkant is het ook nog eens goed geregeld. Daar mogen we (en de bouwers/aanpassers specifiek) idd trots op zijn!

En het mooie is, als ik het goed begreep tenminste, dit forum kan ook nog voldoende aangepast worden met toffe nieuwe dingen als we dat willen! Ik begrijp alleen niet waarom een aantal prima oud leden alsnog het vernieuwde PN verkiezen boven dit forum. Moeten ze natuurlijk zelf weten, daar niet van en dit hoeft zeker geen forum te worden van grote oude PN...

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 16:04

Vind het mechanisme in de 'like' functie overigens wel overbodig, zeker voor een inhoudelijk forum als deze, dat je kunt zien hoeveel likes iemand ontvangt en uitdeelt, dit is een gifitige ontwikkeling in social media (werkt zelfs bij sommige gekkies verslavend) en niet zozeer specifiek alleen het probleem van een forum als deze, maar van alle interactieve media. Wel jammer dan dat er in een inhoudelijk forum als deze wel een dergelijke functie te zien is. Als ik ff een tikje mag uitdelen dan ;)

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 666 times

Bericht door PCGC » 06 aug 2019, 16:05

Is er ook maar iemand hier die daar echt aanstoot aan neemt? Het interesseert niemand toch hoeveel likes je hebt (of hebt uitgedeeld) mag ik hopen?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 aug 2019, 16:07

Het is een meer efficiënte manier om te laten dat je het eens bent met iemands bericht.
Anders krijg je van die '+1' berichten. Wat eigenlijk hetzelfde is, maar meteen het topic vervuilt.

Neem aan dat niemand hier tekeer gaat als een instagram meisje van 22.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 aug 2019, 16:07

StratumZuid schreef:
06 aug 2019, 16:04
Vind het mechanisme in de 'like' functie overigens wel overbodig, zeker voor een inhoudelijk forum als deze, dat je kunt zien hoeveel likes iemand ontvangt en uitdeelt, dit is een gifitige ontwikkeling in social media (werkt zelfs bij sommige gekkies verslavend) en niet zozeer specifiek alleen het probleem van een forum als deze, maar van alle interactieve media. Wel jammer dan dat er in een inhoudelijk forum als deze wel een dergelijke functie te zien is. Als ik ff een tikje mag uitdelen dan ;)
Ach, gun [mention]Mercer[/mention] nou ook even zn pleziertje :mrgreen:
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 16:08

Je wilt niet weten, schaar jullie daar ook niet onder daarom vind het zonde als ik lekker even iets zoek om te zeiken. Heb er een aantal papers over geschreven en na al dat onderzoek heb ik media zoals Facebook en Instagram verwijderd voor persoonlijk gebruik. Je zult je verbazen hoeveel mensen daar gevoelig voor zijn.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 aug 2019, 16:10

Neehoor, het is een welbekend iets. Daar hoef je geen papers over geschreven te hebben. Social Media kan voor sommige een giftig iets zijn en zelfs zorgen voor depressies, kijk maar naar de Youtuber Etika die een tijdje terug zelfmoord heeft gepleegd wegens de druk die het met zich meebracht.

Maargoed, nu wijken we af van de discussie. Hier wordt het op een andere manier gebruikt.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 06 aug 2019, 16:11

Exact Maikel, het was ook meer een grapje. Mensen snappen me soms niet, heb ik tegenwoordig vrede mee ;)

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 06 aug 2019, 16:13

Om nog even in te haken op Juancho: het is misschien ook wel een beetje nostalgie. Zullen genoeg mensen zijn die vast willen houden aan oud en vertrouwd en daardoor niet de behoefte hebben om ergens anders een kijkje te nemen, ongeacht dat hier veel dezelfde mensen rondlopen. Is hun goed recht natuurlijk, al zou het bij een objectieve vergelijking geen rol van betekenis mogen spelen. Maar goed, het vergelijken van dit forum met het oude/nieuwe PN en het continu naar elkaar kijken en wijzen, is voor mij ook niet echt nodig. Zoals het hier loopt qua activiteit en interactie onderling is het prima. Mochten er meer mensen bij komen, dan is dat helemaal prima. Mochten mensen liever daar (weer) actief worden dan is dat eveneens prima toch?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 06 aug 2019, 16:32

Jwoeloe schreef:
06 aug 2019, 16:13
Om nog even in te haken op Juancho: het is misschien ook wel een beetje nostalgie. Zullen genoeg mensen zijn die vast willen houden aan oud en vertrouwd en daardoor niet de behoefte hebben om ergens anders een kijkje te nemen, ongeacht dat hier veel dezelfde mensen rondlopen. Is hun goed recht natuurlijk, al zou het bij een objectieve vergelijking geen rol van betekenis mogen spelen.
Dat snap ik zeker hoor, alleen is het wel zo dat het nieuwe PN echt totaal anders eruit ziet (wat mij betreft zelfs slechter en het is eigenlijk ook gewoon een ander forum nu) en ten tweede, hier zitten toch wel zo'n beetje de di-hards van het oude PN. Dus ik had die paar anderen toch wel hier verwacht eerlijk gezegd. Zeker nadat het nieuwe PN zo enorm lang op zich liet wachten.
Maar goed, het vergelijken van dit forum met het oude/nieuwe PN en het continu naar elkaar kijken en wijzen, is voor mij ook niet echt nodig. Zoals het hier loopt qua activiteit en interactie onderling is het prima. Mochten er meer mensen bij komen, dan is dat helemaal prima. Mochten mensen liever daar (weer) actief worden dan is dat eveneens prima toch?
Helemaal mee eens, maar het is wel grappig om te volgen dat er blijkbaar nog steeds grote problemen daar zijn. Ik had daar zelf ook nog een account, dus vond het wel prettig om te lezen dat anderen onderzocht hadden dat het helemaal niet zo goed/veilig is daar. Bevestiging van wat we dus al wisten.

Verder moet je beide fora idd vooral lekker los van elkaar zien. Hier gaat het meer dan prima zo, echt 10x beter qua modereren en gewoon de algemene sfeer. Al denkt Godfather daar wat anders over liet hij mij onlangs weten in een Tweetje :lol: :lol:

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 aug 2019, 16:37

Oh ja, hier is ook wel eens gezeik hoor. Maar uiteindelijk doet iedereen weer normaal tegen elkaar na een tijdje. We zijn kerels, geen vrouwen die voor altijd een wrok blijven koesteren na een felle discussie.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 06 aug 2019, 16:59

Ik heb in het verleden met veel plezier heel wat uren gebivakkeerd op PN en later ook AN. En wat betreft PN denk ik dat ik zeker niet de enige hier ben geweest. De site was makkelijk, snel en er was een grote 'community' dat actief was en veel reageerde.

De laatste jaren werd de sfeer wat minder en dat kwam naar mijn mening doordat de moderators/administrators een steeds meer prominente rol begonnen te spelen in de discussies en een steeds grotere stempel begonnen te drukken. Hierdoor kreeg je weer tegenreacties wat het alleen nog maar verergerde. Maar de grootste faux pas werd naar mijn mening gemaakt toen er herrie onder de moderatoren/administratoren kwamen en dat niet iedereen met die vertrouwelijke rol bleek te kunnen omgaan in combinatie met de grote veiligheidslekken die er al een poos bleek te zijn. In combinatie met de communicatie hierover die ik tot op de dag van vandaag flink de wensen vind overlaten en me juist het gevoel geven dat er meer aan de hand is of op zijn minst meerdere zaken en belangen spelen die men graag daar intern wil houden ondanks dat er van alle kanten om enige duidelijkheid wordt geschreeuwd.

Dit forum is kort na het dichtgaan opgericht door forumleden en voor forumleden die nog steeds over PSV wilde praten en that's it. Natuurlijk speelt de kleinschaligheid een rol, maar de bemoeienissen van de administrators/moderators zijn op een paar individuele gevallen op 1 hand te tellen. Juist omdat ze niet op elke slakken zout leggen. Ik heb dit nieuwe forum ervaren als een nieuwe start voor iedereen na al het gezeik op de Soccer netwerken. Bij PN/AN/FN doen ze na bijna 2 jaar en minimale communicatie in die tijd alsof het ook een nieuwe start is en dat wat gebeurd is nou eenmaal is gebeurd en klaar. Op het moment dat er forumleden refereren en vragen stellen over de periode ervoor is de manier van communicatie en selectieve transparantie naar mijn mening niet heel veel veranderd. Dat geeft mij niet het vertrouwen om weer terug te keren. Sterker nog ik heb gisteren besloten dat ik het daar wel mooi vind geweest als forumlid en op dit moment alleen nog als 'gast' er kom buurten. Ik vind het jammer, want ik vond het vroeger een topsite- en community en het heeft nog steeds een grote potentie, maar ik heb er op dit moment simpelweg te weinig zin en vertrouwen in.

Plaats reactie