Maximiliano Romero

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Maximiliano Romero

Bericht door ShovingNE2 » 28 dec 2017, 10:34

Maxi Romero verdient inmiddels natuurlijk een eigen topic.

De aanvaller kwam voor 10,5 miljoen euro + 10% doorverkoop over van Velez.

De verwachting is dat Romero nog deze winter aansluit bij PSV nu Velez de opvolger van Romero definitief binnen heeft.

Afbeelding
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 dec 2017, 15:06

Ben echt superbenieuwd naar deze jongen. Een soort kerstkadootje wat al wekenlang onder die boom ligt en er aan de buitenkant veelbelovend uitziet maar wat zit erin he, de sleutels voor die nieuwe twin turbo V8 RS7 of wordt het toch een tweedehands Berlingo?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 189 times
Been thanked: 339 times

Bericht door Heruone » 28 dec 2017, 15:13

Ik vind hem eerder een type Fiat Multipla :lol: :lol:
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 28 dec 2017, 15:16

Denk dat hij niet direct veel gaat spelen, hooguit wat korte invalbeurten. Voorlopig zijn er ook nog geen geruchten over Luuk de Jong en/of Locadia dus ik kan me niet voorstellen dat die 2 direct plaats moeten maken voor Romero.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de Jong gaat gokken en misschien eerder een nieuwe club gaat zoeken deze winter. 3 dure spitsen plus Lammers (zal wel verhuurd worden) is ook wel een beetje te gek natuurlijk :D

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 189 times
Been thanked: 339 times

Bericht door Heruone » 28 dec 2017, 15:18

De Jong mag ook bij een goede aanbieding vertrekken. Wellicht dat Locadia anders gaat.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 280 times

Bericht door koetje » 28 dec 2017, 15:44

Juancho schreef:Denk dat hij niet direct veel gaat spelen, hooguit wat korte invalbeurten. Voorlopig zijn er ook nog geen geruchten over Luuk de Jong en/of Locadia dus ik kan me niet voorstellen dat die 2 direct plaats moeten maken voor Romero.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de Jong gaat gokken en misschien eerder een nieuwe club gaat zoeken deze winter. 3 dure spitsen plus Lammers (zal wel verhuurd worden) is ook wel een beetje te gek natuurlijk :D
Locadia zal er niet meteen eind januari staan, dat bied in het begin kans op speeltijd. Verder staat dat half jaar vooral in het teken van wennen aan een compleet andere cultuur en voetbalstijl en dan knallen in de voorronde CL.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 28 dec 2017, 15:52

Juancho schreef:Denk dat hij niet direct veel gaat spelen, hooguit wat korte invalbeurten. Voorlopig zijn er ook nog geen geruchten over Luuk de Jong en/of Locadia dus ik kan me niet voorstellen dat die 2 direct plaats moeten maken voor Romero.

Ik denk dat hij de Jong en Locadia heel snel uit de spits gaat verdrijven. Deze jongen is goed hoor. Het zou me niks verbazen als we bij Feyenoord-uit in de competitie een voorhoede Locadia-Romero-Lozano hebben.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 dec 2017, 15:53

Dat bedoel ik. Die jongen zal echt nog niet vaste spits gaan worden. Al is het alleen maar omdat de Jong en Locadia komende zomer weg willen/moeten/gaan als dat deze winter niet gebeurd. En die moeten echt fors wat geld gaan opbrengen natuurlijk wat niet lukt als bankzitter.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 dec 2017, 16:39

Cocu gaat daar ook echt rekening mee houden... Hij doet maar 1 ding: zorgen dat wedstrijden gewonnen worden. En Brands gaat hem ook echt niet vertellen dat hij Locadia en De Jong moet opstellen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 dec 2017, 17:33

Ik denk dat daar echt wel over gesproken wordt. Net zoals het gewoon bizar was dat een half fitte en totaal niet presterende Willems zomaar zijn plek terug had destijds terwijl Brenet bezig was aan een prima reeks. Zelfs in de CL. Maar ook toen was er sprake van dat Willems zou vertrekken. Soms is het me allemaal toevallig en voor PSV is geld gewoon vreselijk belangrijk. Bewijzen kan ik het niet maar ik weet bijna wel zekers dat daar echt wel over gesproken wordt. Net zoals Maher vanuit het niets weer even 2x een bekerpotje mocht spelen. Zal ook wel niets met in de kijker zetten te maken hebben volgens jou.

Ik denk daar, wederom, iets anders over.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 dec 2017, 23:02

Pas op met het verboden W woord he Juancho :x :wink:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 dec 2017, 09:00

Juancho schreef:Ik denk dat daar echt wel over gesproken wordt. Net zoals het gewoon bizar was dat een half witte en totaal niet presterende Willems zomaar zijn plek terug had destijds terwijl Brenet bezig was aan een prima reeks. Zelfs in de CL. Maar ook toen was er sprake van dat Willems zou vertrekken. Soms is het me allemaal toevallig en voor PSV is geld gewoon vreselijk belangrijk. Bewijzen kan ik het niet maar ik weet bijna wel zekers dat daar echt wel over gesproken wordt. Net zoals Maher vanuit het niets weer even 2x een bekerpotje mocht spelen. Zal ook wel niets met in de kijker zetten te maken hebben volgens jou.

Ik denk daar, wederom, iets anders over.
Een half witte? :? :?

Er zal misschien over gesproken worden, dat sluit ik ook niet uit. Maar als het echt erop aankomt zal Cocu de keuze maken die voor de wedstrijd het beste is ga ik vanuit.

we zullen zien
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Bericht door we zullen zien » 29 dec 2017, 09:56

Zodra hij wedstrijd fit is, in de basis ermee.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 30 dec 2017, 16:11

Daar is de bevestiging: sluit in januari aan.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 dec 2017, 16:21

Heel mooi! 8)

Welkom Maxi!
:psv:

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 30 dec 2017, 17:09

Dit is helemaal top. Nu al beschikbaar en wel een contract tot 2023. Kan hij eerst een half jaar acclimatiseren. Lozano kwam binnen op een iets oudere leeftijd met 150+ in de benen en was al volwaardig international. Dan is de kans een stuk groter dat je er meteen staat en zelfs Brands heeft zich over de gemakkelijke aanpassing van Lozano verbaasd.

Nu kan je met een volwaardige speler de voorrondes in Europa in komende zomer.

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 30 dec 2017, 17:13

Lekke hoor! 8)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 dec 2017, 17:36

Gewaardeerd medeforumlid Mercer stuurde me net toevallig een mooie link waarin de speelstijl van Romero met beelden (en Spaanse teksten) wordt geanalyseerd. Geniet, mensen! :D

https://www.youtube.com/watch?v=JSq3-SKyx3M

Hierin zie je ook wat ik dus al eerder over hem zei: kan als targetman spelen en heeft een hele goeie techniek om zo'n targetman te zijn, maar het is ook iemand die beweeglijk en snel is en daarom in de diepte kan worden aangespeeld. Dat maakt hem gelijk ook zo'n groot talent omdat hij niet afhankelijk is van één speelstijl, zoals Luuk de Jong dat wel heeft.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 31 dec 2017, 12:44

Tja om eerlijk te zijn vind ik het maar een vrij simpel filmpje Ykhim. Ik vind het vooral opvallend hoe volwassen/sterk/fysiek hij al is voor zijn leeftijd maar de acties die je ziet, daar kan je ook een mooi filmpje maken van de Jong. In de bal komen, loopacties, assists geven.

Maargoed, ik behoor dan ook tot de groep die de Jong wat ondergewaardeerd vindt. Zeker als je zijn beste seizoenen erbij pakt (ook bij Twente waar hij vaak op 10 speelde) kan je een geweldig mooi filmpje maken met allerlei type posities waarin hij mooie dingen laat zien.

Ik zie het straks lever met eigen ogen of hij echt zo'n toptalent is.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 dec 2017, 12:59

Juancho schreef:Tja om eerlijk te zijn vind ik het maar een vrij simpel filmpje Ykhim. Ik vind het vooral opvallend hoe volwassen/sterk/fysiek hij al is voor zijn leeftijd maar de acties die je ziet, daar kan je ook een mooi filmpje maken van de Jong. In de bal komen, loopacties, assists geven.
Ik stuurde het filmpje ook niet om te laten zien hoe geweldig goed hij wel niet is. Het was slechts een kort, handig overzicht over het type speler dat Romero is, gewoon voor leken die een beeld willen krijgen van Romero. De acties die je ziet zijn typerend en geven tegelijkertijd aan dat hij op verschillende manieren goed uit de verf kan komen.

Ik vind de Jong ook ondergewaardeerd, maar laten we wel wezen: het is niet iemand die je in de diepte kan wegsturen, waarna hij misschien ook nog een mannetje uitkapt. Dat is Luuk gewoon niet. Prima als targetman, kan een bal goed vasthouden en een duel winnen, maar het is in die zin wel een pony die maar één trucje kan :D
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 31 dec 2017, 13:10

Ik mis in het filmpje juist het type spits dat ik hoop dat hij is. Namelijk technisch vaardig en dat hij het ook in zijn eentje kan tegenover 1 of 2 tegenstanders. Dus een actie, snelheid. Want Luuk kan je ook prima weg steken, als het maar niet al te ver van de goal is. Er zijn genoeg goals aan te halen die dat bewijzen. Net zoals hij als aanspeelpunt geweldig is maar ook als aangever (remember Ajax uit van 2 jaar geleden).

Wil je post verder niet afkraken hoor, sowieso altijd leuk om te lezen zoals je weet en nu zie ik ook eens wat meer van die jongen. Maar het zegt me maar weinig nog. Eerst zien, dan beoordelen want ik ben wel van mening dat PSV behoefte heeft aan een heel specifieke type spits. En of Romero dat is of snel kan worden? Geen idee...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 dec 2017, 13:21

https://www.youtube.com/watch?v=TDXCESo_47Y&t=72s

Vanaf 1:08 vind ik wel een mooie actie waarbij hij door techniek en snelheid een tegenstander voorbijgaat. De goal op 1:24 lijkt simpel, maar verraadt klasse. Bal goed leggen, mannetje in kleine, volle ruimte uitkappen en dan de bal in het dak van de goal plaatsen. Dat is technisch meer dan prima. Vanaf momenten 2:59, 3:06 ook wat mooie voorbeelden.

Verder wil ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk geen type Messi is. Hij is geen explosieve speler die er in één snelle actie voorbij kan flitsen (zoals Lozano dat overigens ook kan). Hij is wel snel, maar niet explosief.
#WelkomThuisGini

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 280 times

Bericht door koetje » 31 dec 2017, 14:02

Die filmpjes geven nooit echt een goed beeld. Zoek maar eens beelden op van Bergwijn, Locadia en Pereiro. Best indrukwekkend. Alleen zie je nooit de beelden van de minder geslaagde acties.

Het lijkt een fysieke sterke jongen die mogelijk als aanspeelpunt kan fungeren. Verder zijn de goals die hij maakt gericht en gecontroleerd. Goede eigenschap. Maar dat is het dan ook.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 dec 2017, 15:18

Ik gebruik de filmpjes dan ook ter ondersteuning van mijn teksten. Ik heb hem zien spelen en de beelden geven een prima weergave van zijn kwaliteiten.

Echte minpunten heeft hij maar weinig. Hij zal zich vooral moeten ontwikkelen op het gebied van het maken van keuzes in de laatste fase van het aanvalsspel, ik denk dat daar de meeste winst te behalen valt. Verder zit hij al op een behoorlijk hoog niveau, zeker voor een 18-jarige. Hij zal bijvoorbeeld niet veel onderdoen voor een talent als Dolberg.
#WelkomThuisGini

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Johann Vogel » 31 dec 2017, 16:30

We zullen hem vast snel in actie zien. Hopelijk heeft hij een klik met Lozano, zou mooi zijn als hij samen met hem voorin kan schitteren. Van iedereen kan je een mooi filmpje maken, maar dat iemand op zijn achttiende al zo veel heeft gespeeld belooft veel. Wellicht dat we hem op de Florida Cup al aan het werk zien. Huurt PSV hem nou het komende half jaar, of is hij deze winter al aangekocht?

Plaats reactie