Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Nick Viergever

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 38 times
Been thanked: 95 times

Nick Viergever

Bericht door Mick Jagger » 02 mei 2018, 19:15

Nick Viergever speelt vanaf komend seizoen voor PSV. De 28-jarige verdediger komt transfervrij over van Ajax. In het Philips Stadion tekende hij woensdagmiddag een contract dat loop tot de zomer van 2022. ‘Er sprak ontzettend veel vertrouwen uit de gesprekken met PSV.’

‘Blij om bij de kampioen te zijn’
Viergever, geboren op 3 augustus 1989 in Capelle aan den IJssel, speelde de afgelopen vier seizoenen in Amsterdam. Daarvoor speelde de drievoudig international van Oranje voor AZ, waar hij ook aanvoerder was, en Sparta Rotterdam, waar de verdediger werd opgeleid. Met ruim 200 eredivisiewedstrijden en tientallen Europese duels geldt Viergever als ervaren speler. “Het is een bijzondere overstap natuurlijk, maar ik ben blij om hier bij de kampioen van Nederland te zijn”, reageerde de verdediger voor de camera van PSV TV.

‘Vertrouwen’
Op Viergevers palmares prijkt vooralsnog één KNVB Beker, die hij in 2013 won en als aanvoerder van AZ als eerste omhoog mocht houden. Daarnaast reikte hij met Ajax in 2017 tot de finale van de UEFA Europa League. “Ik speel mijn hele carrière al in Nederland en ben de afgelopen tijd meer met een stap naar het buitenland bezig geweest. Maar toen Marcel (Brands, red.), me belde ben ik het gesprek aangegaan met PSV. Ik was vereerd door de interesse en uit het gesprek sprak ontzettend veel vertrouwen. Ik ben blij hier te zijn.”

Posities
“Ik ben in een fase van mijn carrière beland dat er andere dingen van me verwacht worden”, vervolgde hij daarbij doelend op zijn ervaring en leeftijd. “Mijn doel is om hier direct mee aan de slag te gaan. Daarom ga ik er alles aan doen om mezelf zo snel mogelijk hier thuis te voelen”, aldus Viergever die zich bij PSV richt op de linksachterpositie en een plaats in het hart van de defensie. “Dat zijn de twee voornaamste posities waarvoor ik in aanmerking kom.”
Onze nieuwe linksback? :help:
Prima aanvulling voor de selectie, maar als basisspeler in mijn ogen niet goed genoeg.

Juancho
Legende
Has thanked: 258 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 02 mei 2018, 19:17

Je poll klopt niet. Je kan Viergever namelijk best een prima aanvulling op de selectie vinden, maar niet als eerste LB.... En sowieso is die poll niet echt nodig denk ik als je alles omtrent Viergever gevolgd hebt. Vrijwel iedereen is het er wel over eens dat Viergever niet de gewenste nieuwe LB is.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 mei 2018, 19:21

De Grijze Muis.

Ik heb echt geen idee en laat me graag verrassen door Nick, ondanks dat ik op wat meer spektakel gehoopt had. Philllip heeft toch gelijk als hij zegt dat je een aantal ervaren Nederlandse jongens erbij moet hebben. En de sfeer op de Herdgang kan veel doen voor een persoon, zeker als je als grijze muis tussen de blaaskaken op en rond de Toekomst hebt gezeten - en aan de kant geschoven bent.

Voor nu dus hoe dan ook: welkom in het Eindhovense, Nick! :pul:

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 02 mei 2018, 19:22

Viergever er gratis bij is prima. Het gaat er met name om wat er nog meer gaat gebeuren. M.a.w. krijgen we straks een verdediging

Room, Brenet-Schwaab-Luckassen-Viergever dan kan je inpakken.

Krijgen we een verdediging

Top keeper
Dumfries-Top CV- Viergever/Obispo- Top linksback dan ziet het er opeens een stuk beter uit.

Een gratis multifunctionele verdediger/middenvelder er bij is gewoon prima, goede persoonlijkheid, ervaring.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 mei 2018, 19:25

Die mening deelt denk ik iedere PSV fan Menno. Kan het gewoon nog steeds niet geloven dat Brands na zoveel tijd aan komt met een halve LB als Viergever is. Past ook totaal niet in de type backs die Cocu wil gebruiken. Als LCV (of backup) echt een toptransfer, serieus. Gratis, goede leeftijd, ervaring, linkspoot en redelijk stabiel. Best knap om hem te halen en buitenlandse clubs dus te verslaan.

Maar die mening verandert wel heel rap als dit DE nieuwe LB van Brands is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 02 mei 2018, 19:32

Gewoon afwachten hoe we er half Augustis bij staan.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 02 mei 2018, 19:36

Menno1 schreef:Viergever er gratis bij is prima. Het gaat er met name om wat er nog meer gaat gebeuren. M.a.w. krijgen we straks een verdediging

Top keeper
Dumfries-Top CV- Viergever/Obispo- Top linksback dan ziet het er opeens een stuk beter uit.

Een gratis multifunctionele verdediger/middenvelder er bij is gewoon prima, goede persoonlijkheid, ervaring.
De waarheid zal op 1 september wel ergens in het,midden liggen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 mei 2018, 19:39

"Het is een bijzondere transfer natuurlijk, maar ik ben blij om hier bij de kampioen van Nederland te zijn", zegt Viergever

Een goed begin is het halve werk 8)

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 200 times

Bericht door koetje » 02 mei 2018, 19:55

Het is geen supervoetballer alhoewel bij Ajax hij me wel is meegevallen. Kon daar redelijk mee. Goede transfer voor de leeftijdsopbouw in de selectie en weten wat gevraagd wordt bij een topclub. Beetje profiel Schwaab. Je geld (minus tekengeld) kun je op andere posities gaan uitgeven nu.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 mei 2018, 20:04

Menno1 schreef:Gewoon afwachten hoe we er half Augustis bij staan.
Voor een deel ja, maar voor de LB positie gaan we het niet weer uitstellen. Niet na weer mooie woorden van onze beleidsbepalers. Die LB moet op de eerste trainingsdag er staan en zal er ook staan aangezien die al binnen gehengeld is.

De vraag is, heeft PSV al vroegtijdig 2x beet gehad? :smile: :smile:

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 61 times

Bericht door PSV90 » 02 mei 2018, 20:22

Viergever kun je er prima bij hebben en dat geldt ook voor Schwaab, Isimat-Mirin en Brenet. Echter onze sterkhouders achterin zijn Zoet en Arias en die staan beide op de nominatie om te vertrekken, dus ik neem aan dat er ook nog toppers achterin bijkomen.

Maar oké, transfervrij, relatief ervaren, multifunctioneel, linksbenig en opbouwend beter dan zijn concurrenten dus welkom en laat het maar zien Nick!

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 02 mei 2018, 20:24

Welkom Nick. Ben nog niet kapot van deze transfer. Ik hoop op Angelino.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 146 times
Been thanked: 275 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 02 mei 2018, 21:40

Hoewel ik in Viergever echt geen goede aankoop zie (ook niet als vrije transfer), zie ik in hem wel vooral een linksback. Voor centraal komt ie fysiek veel te kort en hij mist tactisch de kwaliteit om dat te compenseren. Voor het middenveld mist ie echt voetballend vermogen, dus vind ik linksback zijn beste positie. Daar heeft hij voor Ajax ook zijn beste wedstrijden gespeeld. Ik vind het dan ook wel een stap vooruit ten opzichte van Brenet, dus als op deze manier geld wordt gespaard om de andere verdedigende posities sterker in te vullen, vind ik dat te billijken. Ik heb er alleen ook wel een hard hoofd in of dat gebeurt.

Daarbij vind ik het filmpje met “ if you can’t beat them, join them” op zich wel humoristisch, maar vind het niet echt verantwoord voor Viergever ten opzichte van Ajax fans. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Viergever nog lekker kan trainen in Amsterdam nu...

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 02 mei 2018, 22:56

Geweldig filmpje If you can't beat them join them, daar wordt ik blij van.
Ook mooi filmpje van hem met PSV TV, naar PSV gaan om een kampioenschap te kunnen meemaken :D

Lijkt me goede speler om er bij te hebben, zeker aangezien hij transfervrij is. Snap echt niet dat ajax hem gratis de deur uit laat lopen, maar des te mooier voor ons.
Om de transfer verder te beoordelen afwachten wat er meer gaat gebeuren op de transfermarkt. Als dit de enige verdediger is die wordt gehaald ben ik een stuk minder blij, maar neem aan dat als Arias vertrekt er nog wel iemand bij moet komen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 mei 2018, 23:13

De enige vraag van belang is eigenlijk: als Viergever speelt, moet Chucky dan nog steeds op rechts? :wink:

Dat zou dus de vraag zijn die ik aan Phillip zou stellen. Rik (E), kom d'r maar in! :lol:

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 02 mei 2018, 23:29

Menno1 schreef:Viergever er gratis bij is prima. Het gaat er met name om wat er nog meer gaat gebeuren. M.a.w. krijgen we straks een verdediging

Top keeper

Dumfries kun je vergeten.... Gaat (imo jammer genoeg) niet gebeuren.
Nada mesmo em cidade proletária

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 02 mei 2018, 23:32

Park schreef:Snap echt niet dat ajax hem gratis de deur uit laat lopen, maar des te mooier voor ons.
Ze hebben bij Ajax alles er aan gedaan om dat te voorkomen maar Viergever wilde gewoon geen contractverlenging.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 mei 2018, 23:36

Ik moest echt lachen om dat filmpje 'if you cant beat them, join them':

Die pay-off ook he: eendracht maakt macht, als definitieve 'this says it all' sneer naar de trutjes. Heerlijk. De zomer is wat mij betreft hiermee officieel begonnen mannen 8)

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 mei 2018, 23:44

Overigens ben ik er van overtuigd dat Viergever moeiteloos Isimat als LCV eruit gaat spelen. Ten eerste omdat Cocu met zijn gewenste linkspoot en rechtspoot kan spelen (eindelijk weer cross passes over 50-70 meter op onze snelle jongens 8)) en ten tweede omdat iedereen wel weet dat er meer voetballen vermogen van de achterhoede mort komen. 1+1=2 en daarom ga ik er nog altijd 200: zeker vanuit dat we nog een echte moderne LB kunnen verwelkomen als de markt open gaat. Dat kan gewoon niet anders 8)

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 200 times

Bericht door koetje » 03 mei 2018, 00:41

Juancho schreef:Overigens ben ik er van overtuigd dat Viergever moeiteloos Isimat als LCV eruit gaat spelen. Ten eerste omdat Cocu met zijn gewenste linkspoot en rechtspoot kan spelen (eindelijk weer cross passes over 50-70 meter op onze snelle jongens 8)) en ten tweede omdat iedereen wel weet dat er meer voetballen vermogen van de achterhoede mort komen. 1+1=2 en daarom ga ik er nog altijd 200: zeker vanuit dat we nog een echte moderne LB kunnen verwelkomen als de markt open gaat. Dat kan gewoon niet anders 8)
Viergever/Schwaab lijkt wel een beetje op elkaar als types. De vraag is hoe complementair dit duo is.

Brands heeft overigens gezegd mocht Arias vertrekken verhuist Brenet naar rechts en komt er een extra linksback.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 mei 2018, 09:25

Dat moet dan ook niet het duo worden. Ik verwacht dat Isimat gewoon gaat vertrekken, die kans was afgelopen zomer al groot. Zit ook weinig rek meer in en kan nou niet bepaald zeggen dat ik fan van hem ben.

Het is zaak om dan een type Sanchez/Alex ta halen, een sloper, een beer van een CV die direct op Cl niveau mee kan. Daarnaast heb je dan Viergever en Schwaab die het of samen moeten uitvechten of zoals Cocu vaak in de CL deed spelen ze allemaal in een 5 mans verdediging.

Het is dus zaak om Isimat voor een goede prijs te verkopen.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 03 mei 2018, 10:49

Gezien het feit dat Brands het liefst zo weinig mogelijk investeert in de achterhoede is Viergever een uitstekende optie en voor twee posities inzetbaar.

+ Nederlands
+ ervaren (international, EL finale gespeeld)
+ gemotiveerd om eens prijzen te gaan winnen
+ voetballend en verdedigend beter dan Brenet
+ voetballend beter dan Isimat
+ geen typisch Ajax trutje
+ groot loopvermogen
+ transfervrij

- Niet heel snel voor een moderne (opkomende) back. Al was Willems dat ook niet.
- met 1.82 vrij klein voor een LCV
- je gaat er niet op verdienen

Ik ben een groot fan van de persoon Isimat-Mirin, maar niet echt van de voetballer. Steeds maar weer dat vasthouden in de 16 en opbouwend ook gewoon heel beperkt. Jammer dat Viergever niet 5cm langer is, anders had ik hem direct naast Schwaab gezet. Al zie ik net dat Moreno even lang is als Viergever. Sprongkracht en timing zijn ook belangrijk natuurlijk. Als pure linksback is het een verbetering tov Brenet, maar is het niet de beste optie uit de eredivisie. Vanwege zijn multifunctionaliteit en prijskaartje begrijp ik deze transfer heel goed. Ik ben er ook best blij mee. Zat net nog even op Ajaxshowtime te neuzen (pun intended) en daar vinden ze het allemaal jammer dat Viergever naar ons verkast. Dat zegt ook wel wat.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 195 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door Trixm » 03 mei 2018, 11:02

Volgens mij is het een publiek geheim dat Schwaab wil vertrekken en terug naar Duitsland wil. Duo zou dan eerder viergever / Isimat worden.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 mei 2018, 11:05

Schwaab wil niet terug, zijn vrouw had heimwee werd hier een keer gepost. Geen idee hoe serieus dat is overigens maar als het klopt en ze wil echt terug lijkt me dat Schwaab na een prima jaar bij PSV toch wel weer bij een leuke Duitse middenmoter terecht kan. Uiteraard moet er wel even netjes een zak miljoenen bij PSV afgeleverd worden.

Als Isimat dan ook een mooie rentree in de Franse competitie kan maken en Brenet zijn debuut kan maken in de Spaanse competitie heb je een mooie basis om heel gericht de juiste aankopen te doen om de achterhoede (fors) te versterken :D

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 03 mei 2018, 11:10

Juancho schreef:Dat moet dan ook niet het duo worden. Ik verwacht dat Isimat gewoon gaat vertrekken, die kans was afgelopen zomer al groot.
Zo groot was die kans afgelopen zomer niet.
Na het vertrek van Moreno en Willems en de forse belangstelling voor Arias was PSV niet genegen Isimat te laten vertrekken en vroeg daarom ook een enorm hoog transfer bedrag.
Deze situatie is nu wat gewijzigd. Isimat heeft toestemming om zelf een club te zoeken en PSV is bereid hem tegen een aannemelijk bod te laten gaan.

Plaats reactie