Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 91 times

John de Jong

Bericht door Mick Jagger » 01 jun 2018, 17:49

Als tijdelijke (en mogelijk definitieve) opvolger van Brands verdient De Jong ook zijn eigen topic.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Ykhim » 01 jun 2018, 19:00

Top, dankje! :D

Even los van de vraag of hij het allemaal daadwerkelijk heeft bedacht en uitgevoerd: vanaf vandaag mogen we Koning John als nieuwe technisch directeur zien en dus is hij verantwoordelijk voor het transferbeleid van onze club. Dus: wat vinden we van zijn eerste actie om de stekker (al dan niet tijdelijk) uit de transfer Dumfries te trekken? 8)
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 01 jun 2018, 19:28

Ik vraag me dus af of hij wel verantwoordelijke is in eerste instantie. Gerbrands heeft heel duidelijk gecommuniceerd dat er geen vervanger is voor Brands maar dat ze het met z'n 3en/4en gaan doen (de Jong/Gerbrands/Cocu/Fossen).

Dus het is me niet duidelijk wie je nu verantwoordelijk moet houden voor mislukte transfers of juist de credits moet geven voor goede transfers.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 260 times
Been thanked: 47 times

Bericht door Smeets14 » 01 jun 2018, 19:56

Juancho schreef:Ik vraag me dus af of hij wel verantwoordelijke is in eerste instantie. Gerbrands heeft heel duidelijk gecommuniceerd dat er geen vervanger is voor Brands maar dat ze het met z'n 3en/4en gaan doen (de Jong/Gerbrands/Cocu/Fossen).

Dus het is me niet duidelijk wie je nu verantwoordelijk moet houden voor mislukte transfers of juist de credits moet geven voor goede transfers.
Vergeet daarbij Arnesen niet die met zijn netwerk een grote rol kan spelen. En wie de credits moet krijgen of juist moeten worden afgebrand is heel simpel: allemaal :) .

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times
Been thanked: 177 times

Bericht door Joenepsv » 01 jun 2018, 20:40

Het is inderdaad zo dat ze het tot eind transferperiode gezamenlijk oplossen. Maar ik denk dat John de Jong wel een hele dikke vinger in de pap heeft na het vertrek van Brands en dat hij de lead zal hebben in onderhandelingen en het halen van spelers. Arnesen heeft een begeleidende/sturende rol en Cocu zal zich vanaf de start voorbereiding toch vooral moeten richten op zijn hoofdtaak, het trainen van het eerste elftal. In het ed stond een stukje over De Jong. Dat hij uit hetzelfde hout is gesneden als Brands. Zelfde arbeidsethos en oog voor talent. Hij krijgt nu de kans om te kijken of dit werk iets voor hem is en Psv kan kijken of hij het werk aankan. Zo ja, is John de nummer één kandidaat om de nieuwe td te worden. Hij heeft de afgelopen jaren bij Brands kunnen spieken hoe het gaat en als hoofd scouting weet hij wel waar ze bij Psv naar kijken. Daarnaast kent hij de club goed. Loopt er al jaren rond.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Bericht door Heya Hallvar » 11 jun 2018, 11:43

Ben benieuwd of hij nu aan de tekentafel zit wanneer Angelino zijn krabbel gaat zetten. Het zou een mooi staaltje intern beleid zijn indien hij Brands definitief kan opvolgen.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 12 jun 2018, 16:06

Vooralsnog verloopt het allemaal nog niet zo vlotjes. We horen nu al bijna drie weken dat de transfers van Dumfries en Angelino bijna rond zijn.. Vooral binnenlandse transfers zijn doorgaans toch vrij vlot rond..

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 486 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 jun 2018, 16:12

Ribbelchips schreef:Vooralsnog verloopt het allemaal nog niet zo vlotjes. We horen nu al bijna drie weken dat de transfers van Dumfries en Angelino bijna rond zijn.. Vooral binnenlandse transfers zijn doorgaans toch vrij vlot rond..
Angelino, en het bedrag waar het om gaat, is voor Man City natuurlijk low priority. Waarschijnlijk moet je daar als PSV zijnde netjes op je beurt wachten totdat er iemand een keer tijd heeft voor dat dossiertje.

Bij Heerenveen zal het geval Lammers een rol spelen. Wel of niet Heerenveen zal vast consequenties hebben voor de voorwaarden van Dumfries. Zodra eenmaal duidelijk is waar Sam een jaartje gaat voetballen, zal Dumfries ook wel geconcretiseerd worden.

Overigens ging het bij brands niet veel sneller, want hij heeft die deals ook niet weten te realiseren voordat hij vertrok, en Nicholas Forgiver was transfervrij makkelijk op te halen.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 40 times
Been thanked: 238 times

Bericht door Jwoeloe » 12 jun 2018, 16:20

Tevens staat er voor beide partijen in beide gevallen nog weinig druk op. PSV heeft nog twee weken de tijd tot de eerste training (dan hoeft het pas rond te zijn), Man City ziet €5m inderdaad als niks en Heerenveen wil ook geen water bij de wijn doen want die weten dat ze Floranus gelijk kunnen laten tekenen bij een vertrek van Dumfries.

Daarnaast juist wel blij met berichten dat men mikt op spelers Pizarro, of het geval Kean vandaag, maar ook het behouden van Luuk. Er wordt hoog ingezet.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Ykhim » 12 jun 2018, 16:32

Ribbelchips schreef:Vooralsnog verloopt het allemaal nog niet zo vlotjes. We horen nu al bijna drie weken dat de transfers van Dumfries en Angelino bijna rond zijn.. Vooral binnenlandse transfers zijn doorgaans toch vrij vlot rond..
Ach, ik zie het als iets positiefs: John laat zich niet gek maken door de druk. Liever een paar weken wachten en wat minder betalen, dan nu blind 6, 7 miljoen neerleggen.
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 486 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 jun 2018, 16:42

Trouwens, hoezo heeft Brands Isimat nog niet overgenomen voor 35 miljoen? Leuk allemaal dat "opleiden" van onze John, maar wat heb je aan je diploma als je in de praktijk geen gereedschap hebt om mee te werken :x

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 81 times
Been thanked: 150 times

Bericht door PCGC » 13 jun 2018, 01:04

Het loopt allemaal niet zo vlotjes....

De markt is net open... :lol:

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 639 times
Been thanked: 1144 times

Bericht door Maikel_91 » 13 jun 2018, 01:44

PCGC schreef:Het loopt allemaal niet zo vlotjes....

Haha je zou voor de gein eens op Twitter moeten kijken hoe sommige PSV fans daar al gigantisch lopen te stressen en te zeiken. Het duurt allemaal te lang en PSV zal wel weer overal naast grijpen en weet ik wat.
Heb soms medelijden met Elfrink wat voor een stresskippen er vaak op zijn nieuwtjes reageren is niet te geloven.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 jun 2018, 06:57

PCGC schreef:Het loopt allemaal niet zo vlotjes....

Precies. Nieuwe spelers zouden er aan het begin van het trainingskamp moeten staan. Marco van Ginkel is iets minder belangrijk, maar dan moet je er eigenlijk wel 100% zeker van zijn dat je eruit gaat komen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 13 jun 2018, 08:42

Met de naderende komst van Dumfries en Angelino, vind ik dat met ook nog Viergever en in een eerder stadium Romero PSV al aardig voortvarend te werk is gegaan.

Cocu kan al met een aardige kern beginnen en de mutaties daarna kunnen wat makkelijker worden ingepast. Dat zal ook van de vertrekkers afhangen en daar heb je wat minder invloed op. Net als dat sommige transfers aan de inkomende kant wat langer kunnen duren als het om een wat hoger kaliber gaat.

Wel vind ik het interessant dat er tussen de WK-finale en het sluiten van de Engelse markt (en in iets mindere mate de Italiaanse) niet zo heel veel tijd tussenzit.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 296 times
Been thanked: 380 times

Bericht door El Sordo » 13 jun 2018, 08:58

ShovingNE2 schreef: Precies. Nieuwe spelers zouden er aan het begin van het trainingskamp moeten staan. Marco van Ginkel is iets minder belangrijk, maar dan moet je er eigenlijk wel 100% zeker van zijn dat je eruit gaat komen.
Die nieuwe spelers komen vanzelf wel, de (lastiger) taak die De Jong heeft is wmb het behoud van spelers. Met zulke grote transformaties in de verdediging -- ervan uitgaande dat Zoet ook nog vertrekt -- en aanstaande veranderingen op het middenveld, hoop ik dat hij ver gaat om in ieder geval Lozano, Bergwijn en Hendrix en eventueel Luuk te behouden.
These users thanked the author El Sordo for the post (total 4):
Juancho, Ykhim, Mercer, Big Paul Castellano

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 139 times
Been thanked: 121 times

Bericht door Paco Casal » 13 jun 2018, 09:25

Het team voor volgend jaar begint zo langzaam maar zeker toch een beetje vorm te krijgen. De nieuwe backs lijken duidelijk en zijn zo goed als binnen. Luuk de Jong lijkt behouden te worden waardoor de voorhoede vermoedelijk helemaal intact blijft (met toevoeging van Romero, natuurlijk).

Er lijken nog maar 2 vraagtekens in de ploeg te zitten.

- Wie wordt de doelman?
- Welke middenvelder komt erbij?

Bergwijn - De Jong - Lozano
--Ramselaar------Aankoop 1
---------Hendrix-------------
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries
---------Aankoop 2-----------

Malen - Romero - Gakpo
-----Mauro------Gudmunsson
---------Rosario-------------
???--Obispo--Luckassen--???
----------Room---------------

Dan mogen Isimat, Zoet en Pereiro vertrekken. Zit je in de reservebacks nog een beetje krap (Viergever en Luckassen zouden dat eventueel op kunnen lossen). Wat mij betreft zou er nog een 2e aankoop middenvelder bij mogen en/of wellicht een topper CV, maar vermoed dat dit niet gaat gebeuren.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 296 times
Been thanked: 380 times

Bericht door El Sordo » 13 jun 2018, 09:29

Dan mag die 'Aankoop 1' wel een topper worden, met een centraal duo Viergever-Schwaab, Ramselaar op het middenveld en Lozano en Bergwijn op de verkeerde flank ga je het m.i. niet redden.
These users thanked the author El Sordo for the post (total 4):
Juancho, Ykhim, Mercer, Big Paul Castellano

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 13 jun 2018, 09:33

Aankoop 1 moet een topper worden. Zelf zou ik liever ook een vervanger voor Ramselaar zien, maar met Mauro en Gudmunsson daar ook nog achter verwacht ik niet dat PSV 2 aanvallend ingestelde middenvelders gaat halen.

Vind het overigens ook prima als Pereiro blijft. Pereiro - Hendrix - Guty, zo iets.

Viergever - Luckassen wordt ik ook niet heel vrolijk van.

Jugend4
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Jugend4 » 13 jun 2018, 10:24

Persoonlijk ook absoluut geen voorstander voor Luckassen - Viergever maar dat spreekt voor zich.

Pereiro nog een jaar middenveld zou prima zijn

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 13 jun 2018, 11:24

Benieuwd hoe ze dit bij PSV zien. Ik verwacht dat Isimat een transfer maakt, dan blijven Obispo, Viergever, Schwaab en Luckassen over. Ik zou daar graag een topper bij halen (Montes, Reyes).

Kan me dat alleen niet voorstellen, tenzij ze Luckassen als CVM zien en dus back-up voor Hendrix. Rosario eventueel back-up rechtsback.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 jun 2018, 11:37

El Sordo schreef:Die nieuwe spelers komen vanzelf wel, de (lastiger) taak die De Jong heeft is wmb het behoud van spelers. Met zulke grote transformaties in de verdediging -- ervan uitgaande dat Zoet ook nog vertrekt -- en aanstaande veranderingen op het middenveld, hoop ik dat hij ver gaat om in ieder geval Lozano, Bergwijn en Hendrix en eventueel Luuk te behouden.
Ik denk dat de Jong daar weinig meer aan kan doen. Bepaalde spelers mochten evt. van PSV vertrekken en daarover zijn blijkbaar ook afspraken gemaakt. Zoet, Arias, de Jong... als er wat voorbij komt en ze willen graag, dan mogen ze.

Betreft Bergwijn en Lozano is het wat mij betreft heel simpel. Die hoef je contractueel gezien nog niet te verkopen en vervolgens mij zijn er ook geen afspraken mee. Die moet je gewoon niet verkopen, klaar. Die zijn te belangrijk voor het niveau PSV en gaan met een Europese campagne op komst en misschien een wat beter voetballend PSV alleen maar meer geld opleveren. Dus gewoon geïnteresseerde clubs afschrikken met enorm hoge bedragen en niets toegeven. Met alle respect voor beide heren maar ik denk persoonlijk niet dat de grote clubs die dat kunnen betalen nu al dat soort geld gaat uitgeven aan hun. Die beide moeten nog wel een paar stappen maken.

Verder begint het er al mooi op te lijken eigenlijk, en dan reken ik de komst van v. Ginkel even niet mee:

Afbeelding

Jugend4
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Jugend4 » 13 jun 2018, 11:40

Schwaab uitstekende CV. Obispo ook maar heeft nog een lange weg te gaan.

Noodzaak dus om nog iemand bij te halen.

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 13 jun 2018, 11:47

Juancho schreef:
El Sordo schreef:Die nieuwe spelers komen vanzelf wel, de (lastiger) taak die De Jong heeft is wmb het behoud van spelers. Met zulke grote transformaties in de verdediging -- ervan uitgaande dat Zoet ook nog vertrekt -- en aanstaande veranderingen op het middenveld, hoop ik dat hij ver gaat om in ieder geval Lozano, Bergwijn en Hendrix en eventueel Luuk te behouden.
Ik denk dat de Jong daar weinig meer aan kan doen. Bepaalde spelers mochten evt. van PSV vertrekken en daarover zijn blijkbaar ook afspraken gemaakt. Zoet, Arias, de Jong... als er wat voorbij komt en ze willen graag, dan mogen ze.

Betreft Bergwijn en Lozano is het wat mij betreft heel simpel. Die hoef je contractueel gezien nog niet te verkopen en vervolgens mij zijn er ook geen afspraken mee. Die moet je gewoon niet verkopen, klaar. Die zijn te belangrijk voor het niveau PSV en gaan met een Europese campagne op komst en misschien een wat beter voetballend PSV alleen maar meer geld opleveren. Dus gewoon geïnteresseerde clubs afschrikken met enorm hoge bedragen en niets toegeven. Met alle respect voor beide heren maar ik denk persoonlijk niet dat de grote clubs die dat kunnen betalen nu al dat soort geld gaat uitgeven aan hun. Die beide moeten nog wel een paar stappen maken.

Verder begint het er al mooi op te lijken eigenlijk, en dan reken ik de komst van v. Ginkel even niet mee:

Afbeelding
Ramselaar afgeschreven? Denk dat hij eerder back up is voor de aankoop middenvelder (in jou geval Guty). Rosario kan dan als back-up voor Dumfries gelden, deed hij naar behoren in de laatste wedstrijden van het seizoen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 jun 2018, 11:58

Owja Ramselaar. Helemaal vergeten. Ik schrijf hem zeker nog niet af maar vind wel dat hij niet de grote stappen maakt die hij moet maken. Was afgelopen seizoen zeker nuttig, maar nog lang niet bepalend.

maar je hebt gelijk, hij moet natuurlijk de backup voor Guty zijn en Rosario zou je in eerste instantie als backup voor Dumfries kunnen zien.

Plaats reactie