John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 889 times
Been thanked: 1180 times

John de Jong

Bericht door ruuddevil » 07 aug 2019, 12:54

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Eens met Arberg. De selectie is niet perfect, maar goed genoeg om de meeste wedstrijden ‘gewoon’ te winnen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 07 aug 2019, 13:06

ruuddevil schreef:
07 aug 2019, 12:54
Eens met Arberg. De selectie is niet perfect, maar goed genoeg om de meeste wedstrijden ‘gewoon’ te winnen.
We zijn het met elkaar eens, Ruurddevil

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 07 aug 2019, 13:08

Soms is het ook een beetje geluk hebben. Pereiro kon naar Spartak, maar wil niet. Napoli wil Lozano, maar juist bij hem is de marketingwaarde heel hoog. Enkele seizoen geleden haalden zij ineens een Milik voor veel te veel geld, waardoor Ajax nog meer kwam te zwemmen in de centen. Als Pereiro en Lozano verkocht waren, had het er financieel ook al heel anders voorgestaan. De selectie is echter goed genoeg om de meeste wedstrijden gewoon te winnen, deze selectie is echt veel beter dan die van Basel en Fc Twente. En dat niet iedereen direct beschikbaar was voor de voorronde CL is ook niet zo makkelijk, want je hebt nou eenmaal meerdere belangen te managen bij transfers. Ajax haalt Martinez vroeg, maar die betalen waarschijnlijk ook veel meer salaris. Het probleem bij PSV ligt volgens mij niet bij De Jong, maar meer bij Van Bommel tot nu toe.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 07 aug 2019, 13:40

PSV is helaas financieel nog niet ze ver als ik had gehoopt en het is jammer dat PSV nog niet een financiële klapper heeft gemaakt. Het niet spelen van de CL vind ik dit seizoen wel een gemiste kans met een route Basel, Linz en Brugge/Kiev. Dat Basel een 50/50 werd die dus ook de verkeerde kant op kan vallen in plaats van een betere verhouding heeft naar mijn mening meerdere oorzaken. Selectie niet compleet/blessures/speelstijl Van Bommel/twee houdbare ballen Zoet.

Waar ik vooraf een beetje bang voor was en waar ik dat nu nog steeds ben is dat er vanaf september een niet geheel evenwichtige selectie staat, PSV een paar absolute sterkhouders mist in de selectie en dat de leeftijdsopbouw er niet naar is om prijzen te gaan pakken. Een aantal jaar geleden had PSV Moreno, Guardado en De Jong in de as staan en toen daar de tweede seizoenshelft ook nog eens Van Ginkel bijkwam had PSV helemaal een sterk team waar een aantal andere spelers als Bruma en Pröpper zich aan konden optrekken. Dat is niet te vergelijken met de huidige as van PSV. Nou zijn er wel een aantal verzachtende omstandigheden deze zomer, maar ik mis toch wel net dat extra's en stabiliteit in deze selectie. Dat Rosario nu aanvoerder is zegt veel over de selectie van PSV.

Kijk je naar de contractverlengingen en naar de individuele targets dat vind ik dat met de beschikbare middelen De Jong het goed doet, maar kijk ik naar het team als geheel dan zie ik nog wel een aantal hiaten.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 aug 2019, 13:45

Ach er zijn altijd verzachtende omstandigheden, is het niet geld of tijd dan is het wel dat de linksbacks gewoon 'op' zijn, of zoiets.... als je de zachte heelmeester uit wil hangen is er altijd wel een smoes te verzinnen.

PSV moet gewoon kampioen worden en CL spelen, er kunnen allerlei redenen zijn waarom dat niet lukt maar als het is omdat de selectie niet op orde is dan heeft JdJ een probleem.

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 14:23

Vind (zonder mijn neus te willen voorzien van bruine aanslag) Massimo de meest wijze aap van de kolonie op de rots hier. Mag ook wel een keer gezegd worden toch? Of is dit al wel eens benoemd? Zo niet, bij deze.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 07 aug 2019, 14:35

Slijmbal.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 14:38

Kwaliteit verdiend erkenning (vinden we lastig in dit nietig landje), moeten we met Lozano ook eens gaan doen. :mrgreen:

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 740 times
Been thanked: 813 times

Bericht door El Sordo » 07 aug 2019, 14:48

Het is ‘bij dezen’ en ‘verdient’. Mag ik nu mijn plekje claimen?
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 07 aug 2019, 14:50

StratumZuid schreef:
07 aug 2019, 14:23
Vind (zonder mijn neus te willen voorzien van bruine aanslag) Massimo de meest wijze aap van de kolonie op de rots hier. Mag ook wel een keer gezegd worden toch? Of is dit al wel eens benoemd? Zo niet, bij deze.
Moet ik het briefje doorgeven waarin je hem om verkering vraagt? :P

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 14:51

El Sordo schreef:
07 aug 2019, 14:48
Het is ‘bij dezen’ en ‘verdient’. Mag ik nu mijn plekje claimen?
Ja! Zeker! We moeten hier allemaal plaats nemen op de stoel van ome Louis. Dat maakt dit een leuke plek om te vertoeven en relevant voor 'geheime meelezers' die daadwerkelijk invloed hebben :D

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 740 times
Been thanked: 813 times

Bericht door El Sordo » 07 aug 2019, 14:52

Koning Lowietje bedoel je? :D
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 14:53

Grammaticaal ben ik ook echt een drama, moet het meer van het idee hebben heb ik geleerd. Loop hier ook continu berichten te wijzigen, om het voor jullie leesbaar te maken. Denk dat Maikel dit al wel inmiddels gezien heeft in het systeem, of is deze hierin ook waterdicht? ;)

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 07 aug 2019, 14:53

El Sordo schreef:
07 aug 2019, 14:52
Koning Lowietje bedoel je? :D
Zeker! Het is niet voor niets Zomergasten tijd!

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 07 aug 2019, 16:57

Massimo schreef:
07 aug 2019, 13:40
PSV is helaas financieel nog niet ze ver als ik had gehoopt en het is jammer dat PSV nog niet een financiële klapper heeft gemaakt. Het niet spelen van de CL vind ik dit seizoen wel een gemiste kans met een route Basel, Linz en Brugge/Kiev. Dat Basel een 50/50 werd die dus ook de verkeerde kant op kan vallen in plaats van een betere verhouding heeft naar mijn mening meerdere oorzaken. Selectie niet compleet/blessures/speelstijl Van Bommel/twee houdbare ballen Zoet.

Waar ik vooraf een beetje bang voor was en waar ik dat nu nog steeds ben is dat er vanaf september een niet geheel evenwichtige selectie staat, PSV een paar absolute sterkhouders mist in de selectie en dat de leeftijdsopbouw er niet naar is om prijzen te gaan pakken. Een aantal jaar geleden had PSV Moreno, Guardado en De Jong in de as staan en toen daar de tweede seizoenshelft ook nog eens Van Ginkel bijkwam had PSV helemaal een sterk team waar een aantal andere spelers als Bruma en Pröpper zich aan konden optrekken. Dat is niet te vergelijken met de huidige as van PSV. Nou zijn er wel een aantal verzachtende omstandigheden deze zomer, maar ik mis toch wel net dat extra's en stabiliteit in deze selectie. Dat Rosario nu aanvoerder is zegt veel over de selectie van PSV.

Kijk je naar de contractverlengingen en naar de individuele targets dat vind ik dat met de beschikbare middelen De Jong het goed doet, maar kijk ik naar het team als geheel dan zie ik nog wel een aantal hiaten.
Exact hierom zou een lucratieve transfer van Lozano het beste zijn wat ons nu kan gebeuren.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 08 aug 2019, 21:25

Nu we 5 wedstrijden onderweg zijn, is duidelijk dat de Jong nog veel werk heeft te verzetten.

Een creatieve middenvelder is een absolute must. Omdat de rest van het team erg instabiel is, moet die middenvelder ook verdedigend en fysiek zijn mannetje staan. Viergever en Zoet zijn niet te handhaven in de basis. Halter zou meer dan welkom zijn.

Qua verkopen is hij ook nog lang niet klaar. Lozano is een stoorzender geworden. Speelt geen bal meer af, maakt gefrustreerde overtredingen en loopt inspiratieloos over het veld. Ramselaar en Luckassen gaan geen minuten meer maken; dus beter verkopen.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 08 aug 2019, 22:15

Tja, als ik Baumgartl en Boscagli (ondanks zijn 2 fouten) zie is mijn eerste indruk dat we op zich prima aankopen hebben gedaan. Bruma lijkt me eveneens goed. En de contractverlenging Malen is heel prettig natuurlijk. Maar je ontkomt niet aan de conclusie dat de selectie onevenwichtig is en als dat niet verandert verwacht ik hetzelfde als Massimo, dat je een heel moeilijk seizoen tegemoet gaat. Zeker omdat de trainer ook niet erg veel toe lijkt te voegen. Tactisch klopt er weinig van waardoor spelers een stuk minder lijken dan ze zijn.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 625 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 08 aug 2019, 22:19

Makaveli schreef:
08 aug 2019, 22:15
Tja, als ik Baumgartl en Boscagli (ondanks zijn 2 fouten) zie is mijn eerste indruk dat we op zich prima aankopen hebben gedaan. Bruma lijkt me eveneens goed. En de contractverlenging Malen is heel prettig natuurlijk. Maar je ontkomt niet aan de conclusie dat de selectie onevenwichtig is en als dat niet verandert verwacht ik hetzelfde als Massimo, dat je een heel moeilijk seizoen tegemoet gaat. Zeker omdat de trainer ook niet erg veel toe lijkt te voegen. Tactisch klopt er weinig van waardoor spelers een stuk minder lijken dan ze zijn.
Precies. Ik vind het op papier eigenlijk een hele leuke selectie waar alleen inderdaad die 2-3 ervaren jongens ontbreken die net dat beetje extra kwaliteit en ervaring met zich kunnen meebrengen. Wie weet dat Afellay het uiteindelijk blijkt te zijn (1 daarvan dan) maar dat is echt wishful thinking natuurlijk.

De trainer is het grootste probleem op dit moment.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 08 aug 2019, 22:20

Blijf in herhaling vallen zolang het niet is gebeurd: Lozano, Pereiro, Hendrix verkopen en selectie in balans brengen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 22:43

Er rest vooral één belangrijke taak voor JdJ en dat is die middenvelder. Dat je daarvoor eerst spelers moet verkopen, is misschien mooi meegenomen.
#WelkomThuisGini

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2019, 22:57

Wij zijn het daar over eens, maar ik heb geen enkel signaal gehoord of gelezen dat PSV vindt dat er een middenvelder nodig is.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 08 aug 2019, 23:00

Ze wilden Berghuis halen, zonder Lozano of Bergwijn eerst te verkopen. Dus meer als opvolger van Pereiro, die toen leek te vertrekken. Dan wil je die dus vanaf 10 laten voetballen. Wat in de ogen van de meeste fans de positie is waar een echte aanvallende middenvelder moet komen. Dus ze willen zich daar wel versterken, maar het type speler komt alleen niet overeen.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2019, 23:03

Jwoeloe schreef:
08 aug 2019, 23:00
Ze wilden Berghuis halen, zonder Lozano of Bergwijn eerst te verkopen. Dus meer als opvolger van Pereiro, die toen leek te vertrekken. Dan wil je die dus vanaf 10 laten voetballen. Wat in de ogen van de meeste fans de positie is waar een echte aanvallende middenvelder moet komen. Dus ze willen zich daar wel versterken, maar het type speler komt alleen niet overeen.
Correct. Een aangezien ik Berghuis geen middenvelder vind schreef ik het op die manier op.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 23:04

ruuddevil schreef:
08 aug 2019, 22:57
Wij zijn het daar over eens, maar ik heb geen enkel signaal gehoord of gelezen dat PSV vindt dat er een middenvelder nodig is.
Berghuis moest voor '10' komen, Vanaken werd/wordt links en rechts voorzichtig gelinkt.

Als PSV echt van mening is dat een nieuwe middenvelder niet nodig is, dan ga ik me zorgen maken om de tunnelvisie van onze leiding. Zo blind kun je haast niet zijn, zou je zeggen.
#WelkomThuisGini

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 08 aug 2019, 23:09

Het moge duidelijk zijn dat deze selectie geen potten gaat breken. Met dit middenveld gaat PSV niet beter presteren dan Feyenoord. Er komt geen bal aan voorin. Zo heb je niks aan die 4 snelle spelers.

Pereiro had na 4 matige seizoenen allang weg moeten zijn. Word nu uit pure armoede weer opgesteld.
En Rosario en Guti zijn ook niet goed genoeg. 1 van beide is een prima bruikbare speler. Mits je er 2 toppers bijzet.

Rosario is niets meer dan een Johan Vogel. Gewoon VM, balletjes afgeven aan betere middenvelders. Dat is wat zijn taak zou moeten zijn. Meer kan hij ook niet.

Zoet, Pereiro, Lozano. Weg ermee.
Een keeper aantrekken die nog alles te winnen heeft. En met het geld van Lozano een aanvallende middenvelder halen.
Een type Davy Pröpper hebben we hard nodig in deze selectie.

Maar ik ben bang dat John de Jong de gok gaat nemen met de nog veel te jonge Ihattaren, Afellay waarvan het de vraag is of hij op niveau terugkeert en Thomas waarvoor hetzelfde geld.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 09 aug 2019, 00:39

Ik denk dat de Jong voorlopig niet anders meer kan dan de gok nemen zolang die grote verkoop uitblijft. We hebben alles bij elkaar nu al redelijk wat uitgegeven. Aangezien nog allerminst zeker is of we de begrote inkomsten uit Europees voetbal ook daadwerkelijk gaan krijgen, kan hij nu nog sowieso weinig doen waarschijnlijk. Zelfs al zou hij willen. Het wachten is op een verkoop van Lozano of Bergwijn en of we de volgende voorronde EL doorkomen, er van uitgaande dat we deze halen.

Plaats reactie