Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Mouth of the south
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

John de Jong

Bericht door Mouth of the south » 17 dec 2019, 21:00

Dumfries en Angelino waren nog voorbereid door Brands. De Jong heeft toen het laatste duwtje gegeven. Hij wacht na 1,5 jaar dus letterlijk nog steeds op zijn eerste geslaagde aankoop. Dat noem ik geen krappe voldoende. Dit is een diepe onvoldoende.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 21:03

Is er toen niet naar buiten gekomen dat De Jong Angelino heeft aangetrokken toen? Als opmaat naar meer. Volgens mij wel.

Dus Angelino mag wel op conto De Jong.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 17 dec 2019, 21:13

Marcel Brands is vastbesloten om in zijn laatste week als PSV-directeur nog een dubbele transfer af te ronden. De Eindhovenaren hopen komende week de backs Denzel Dumfries en Angelino naar het Philips Stadion te halen.

Hiermee speelt de landskampioen in op het vertrek van Joshua Brenet. Hoewel het voor de buitenwereld werd stilgehouden, was PSV volgens De Telegraaf al langere tijd op de hoogte van de belangstelling van Hoffenheim en is men inmiddels volop aan het doorschakelen. De transfer van Angelino lijkt snel beklonken te kunnen worden. De linksback van Manchester City, afgelopen seizoen verhuurd aan NAC Breda, wil zelf graag naar Eindhoven, meldde het Eindhovens Dagblad donderdagavond al. Manchester City twijfelt echter nog of het de Spanjaard wil verhuren of definitief van de hand wil doen.

Helaas: de komst van Angelino en Dumfries is dus toch echt voorbereid door Brands.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 21:21

Daarbij wordt gemikt op een transferprijs die in de buurt komt van 5 miljoen euro. Angeliño wil zelf dolgraag naar Eindhoven, na een uitstekend jaar bij NAC. Hij is heel tevreden over de manier waarop PSV na de winterstop na het afketsen van een transfer contact met hem heeft gehouden en heeft vertrouwen in de technische staf en leiding bij PSV. Onder anderen een van de nieuwe technisch verantwoordelijken bij PSV, John de Jong, heeft contact onderhouden met zijn kamp.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 17 dec 2019, 21:23

Ik vraag me af of er ooit in de geschiedenis van een Eredivisieclub 40 miljoen aaneengesloten is uitgegeven aan transfersommen zonder dat er een fatsoenlijke speler tussen zat.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1750 times
Been thanked: 413 times

Bericht door TylerDurdn » 17 dec 2019, 21:27

Wacht nu maar met je oordeel, spelers zijn er nog geen half seizoen. Dat onder de meest slechte trainer die PSV ooit gehad heeft.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 17 dec 2019, 21:37

TylerDurdn schreef:
17 dec 2019, 21:27
Wacht nu maar met je oordeel, spelers zijn er nog geen half seizoen. Dat onder de meest slechte trainer die PSV ooit gehad heeft.
Precies.

Of wil je met terugwerkende kracht ook Bergwijn en Mo en Cody afschrijven, om maar een paar spelers te noemen die ook in de malaise mee worden gesleept?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 17 dec 2019, 22:01

Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 17 dec 2019, 22:04

Paco Casal schreef:
17 dec 2019, 08:37
John moet weg. Liever gisteren dan vandaag. Zijn interview met Veronica is daarvoor wel de druppel. "Ik zit er voor de lange termijn",
Ik denk dat je deze uitspraak niet begrijpt.

Als hij zegt 'ik zit er voor de pange termijn' dan bedoelt hij niet zijn eigen positie. Hij bedoelt dat hij er zit voor lange termijn beslissingen en trainers passanten zijn.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 dec 2019, 22:08

DeTaurus schreef:
17 dec 2019, 21:23
Ik vraag me af of er ooit in de geschiedenis van een Eredivisieclub 40 miljoen aaneengesloten is uitgegeven aan transfersommen zonder dat er een fatsoenlijke speler tussen zat.
Je brengt het als feit om zo te blijven verdedigen dat de trainer er niets aan kon doen dat hij zo slecht presteerde. Ik counter hem even.

Vraag me af of er ooit een trainer is geweest van een club in de hoogste klassen in Europa, clubs die regelmatig kampioen worden, die ooit zo'n bizar slechte reeks mocht neerzetten voordat hij ontslagen werd en dan ook nog door bepaalde supporters werd verdedigd dat het allemaal niet echt aan de trainer lag

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 18 dec 2019, 08:25

ShovingNE2 schreef:
17 dec 2019, 22:04

Ik denk dat je deze uitspraak niet begrijpt.

Als hij zegt 'ik zit er voor de pange termijn' dan bedoelt hij niet zijn eigen positie. Hij bedoelt dat hij er zit voor lange termijn beslissingen en trainers passanten zijn.
Ik begrijp het prima, als je de woorden die daarop volgden in mijn post gelezen had, had je geweten dat het mij niet om de opmerking an sich ging. Meer om het feit dat het een horrorscenario is als dit lichtgewicht daadwerkelijk voor de lange termijn blijft.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 18 dec 2019, 10:38

ShovingNE2 schreef:
17 dec 2019, 22:08
DeTaurus schreef:
17 dec 2019, 21:23
Je brengt het als feit om zo te blijven verdedigen dat de trainer er niets aan kon doen dat hij zo slecht presteerde. Ik counter hem even.

Vraag me af of er ooit een trainer is geweest van een club in de hoogste klassen in Europa, clubs die regelmatig kampioen worden, die ooit zo'n bizar slechte reeks mocht neerzetten voordat hij ontslagen werd en dan ook nog door bepaalde supporters werd verdedigd dat het allemaal niet echt aan de trainer lag
Van Bommel is weg, dus dat hoofdstuk is afgesloten voor mij.

De resultaten waren inderdaad niet best. En ik merk dat de discussie hierover best zwart-wit is. Óf het lag volledig aan Van Bommel óf de selectie was waardeloos.

Ik denk dat het allemaal wat genuanceerder ligt. En de toekomst zal uitwijzen waar deze selectie toe in staat is. Het lijkt mijzelf sterk dat Bruma, Doan, Baumgartl en Guti opeens gaan schitteren.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 18 dec 2019, 11:23

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 18 dec 2019, 11:50

Dus Johnnie gaat binnen een half jaar zijn 3e linksback proberen aan te trekken. Hiermee geeft hij toch ook wel toe dat in elk geval Boscagli geen geslaagde aankoop is geweest, en dat ook John de Jong weinig vertrouwen heeft dat het onder een andere trainer beter gaat met Boscagli.

Waarom laten we deze man opnieuw op zoek gaan naar een linksback? Hoe vaak moet hij nog bewijzen dat hij geen succesvolle spelers kan aantrekken....?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 18 dec 2019, 12:14

Waarom meteen de conclusie trekken mbt Boscagli?

Lato speelt nooit en Sadilek is geen back. Dus eigenlijk is er maar 1 linksback op dit moment. Ik begrijp dat dit jouw punt van gister zou versterken en je het daarom gelijk aangrijpt. Maar de conclusie die je trekt is wederom erg voorbarig en vooral gericht op onderbuikgevoel lijkt me.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 18 dec 2019, 12:16

Als je Koning John beluistert de afgelopen dagen was het doel om Lato als linksback te hebben en Boscagli die een jaar de tijd had om naar niveau basis toe te groeien zodat je een vervanger klaar hebt staan als Lato terug zou gaan.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 18 dec 2019, 12:46

Maikel_91 schreef:
18 dec 2019, 12:14
Waarom meteen de conclusie trekken mbt Boscagli?

Lato speelt nooit en Sadilek is geen back. Dus eigenlijk is er maar 1 linksback op dit moment. Ik begrijp dat dit jouw punt van gister zou versterken en je het daarom gelijk aangrijpt. Maar de conclusie die je trekt is wederom erg voorbarig en vooral gericht op onderbuikgevoel lijkt me.
Er is ook maar 1 rechtsback, ik hoor John niet zeggen dat hij ook op zoek gaat naar een nieuwe rechtsback. Dus nee, dat kan de reden niet zijn.

Dus ik zou geen andere conclusie kunnen trekken dan dat John de Jong vindt dat Boscagli niet voldoende presteert. Ik begrijp dat je er alles aan doet om John te verdedigen, op basis van je punt van gister, maar dat is wederom erg geforceerd en strookt nauwelijks met de feiten.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 18 dec 2019, 13:01

Denk eerder dat het zo is dat Lato al voor ontslag v. Bommel heeft laten weten te vertrekken in de winterstop en dat PSV daar ook wel in mee ging. Boscagli is met oog op de toekomst gekocht wat Shovi al aangeeft dus eigenlijk heb je nu geen basiswaarde LB. Dat zou namelijk Lato zijn geweest.

Logisch dus dat je kijkt of er wat op de markt beschikbaar is.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 18 dec 2019, 13:19

Weer zo’n drogreden. Januari geen goede maand kom op zeg. Dat slaat toch nergens op. Misschien geen goede maand om te barbequen maar de transfermarkt is gewoon open.

Alles in onze selectie vraagt om versterkingen. Zeker om het zorgenkindje de linksbackpositie.

De echte reden is dat al het geld er afgelopen zomer doorheen is gejaagd, maar zeg dat dan ook eerlijk.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 18 dec 2019, 13:22

DeTaurus schreef:
18 dec 2019, 13:19
Weer zo’n drogreden. Januari geen goede maand kom op zeg. Dat slaat toch nergens op. Misschien geen goede maand om te barbequen maar de transfermarkt is gewoon open.

Alles in onze selectie vraagt om versterkingen. Zeker om het zorgenkindje de linksbackpositie.

De echte reden is dat al het geld er afgelopen zomer doorheen is gejaagd, maar zeg dat dan ook eerlijk.
Volgens mij is dit gewoon normaal? In de winter wordt er een stuk minder gehandeld dan in de zomer, grote transfers zijn dan ook lastiger. Maar goed, volgens mij storen sommige hier zich er al aan als John een keer adem haalt..

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 18 dec 2019, 13:23

@DeTaurus
Januari worden over het algemeen minder transfers gemaakt dan in de zomer. Omdat de meeste teams midden in het proces zitten van het seizoen.

Dus het is helemaal niet zo gek wat hier gezegd wordt door De Jong. Maar ga gerust door met je haatcampagne wegens het ontslag van Van Bommel.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 dec 2019, 13:36

Alleen linksback versterken is m.i. een prima focus. De zoektocht naar een Ginkel zal intussen ongetwijfeld ook door blijven lopen.

Zoals velen al eerder gemeld hebben: met Bommel zijn we zo hard gevallen dat het seizoen al zo'n beetje voorbij is, we komen dus hoe dan ook in nieuwe financiële problemen. Meer dan het broodnodige moeten we m.i. nu dus zeker niet willen doen.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 18 dec 2019, 13:39

Het is inderdaad heel logisch dat er in de winter niets gebeurd. Het is aan de andere kant John zijn fout dat er wel een linksback moet komen omdat er een kutdeal met Valencia ligt en Boscagli niet voldoet. Er zijn 2 mogelijkheden:
1) Mark wilde Lato niet en John heeft hem toch gehaald
2) Mark wilde Lato ook en in goed overleg is hij gehaald

Optie 1 is volstrekt debiel, waarom zou je een speler halen die de trainer niet wil hebben? Optie 2 is mogelijk, maar wanneer je vervolgens geen afspraken maakt over wedstrijdritme op doen in Jong PSV mits de situatie daarom vraagt.. dan maak je echt een giga-blunder. Zeker wanneer je je in een eerder stadium al hebt laten foppen door Valencia, zorg je ervoor dat dit soort zaken besproken en duidelijk zijn.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 18 dec 2019, 14:10

Het volgende scenario klinkt mij het meest aannemelijk: Ik denk dat Van Bommel liever speler X wou, maar dat de technische leiding (scouting en TD) meer in Lato zag. Vervolgens is Bommel toch maar akkoord gegaan, terwijl hij diep van binnen Lato niet wilde.

Vervolgens wordt Lato toegevoegd aan de selectie, en gaat Bommel in zijn 'confirmation bias' Lato beoordelen. Hij ziet alleen zijn fouten. Eerste keer opstellen: Lato imponeert niet. Voor Bommel genoeg om Lato op het derde plan te zetten, en hem gewoon niet meer te gebruiken.

Tel daarbij zijn voorliefde voor Sadi op, en dan weet je: exit Lato.

Dit is denk ik het meest waarschijnlijk, en deze werkwijze heeft Bommel al publiekelijk vertoond met Guti. Guti speelde voor zijn handblessure geweldig. Raakt geblesseerd, en is zijn basisplaats ineens weer kwijt aan Hendrix. Als dit andersom was (blessure Hendrix, vervangen door Guti) was dat sowieso niet gebeurd.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 18 dec 2019, 14:12

Als Lato daadwerkelijk het niveau haalde, had hij gespeeld. Ik vind hetgeen jij als zeer aannemelijk beschouwt juist alles behalve aannemelijk. Wat mij het meest aannemelijk lijkt is dat, of Mark hem nou wilde of niet, Lato geblesseerd is geraakt en wedstrijdritme nodig heeft om weer op niveau te komen. Dat mocht hij niet in jong PSV op doen en zodoende is hij niet aan spelen toegekomen. Zo heeft Van Bommel het ook letterlijk voor de camera verteld als ik me niet vergis.

Plaats reactie