Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

John de Jong

Bericht door cocufan1 » 15 jan 2020, 22:51

Ardbeg schreef:
15 jan 2020, 20:45
cocufan1 schreef:
15 jan 2020, 20:08
DeTaurus schreef:
15 jan 2020, 09:52
Ik ben het er zeker mee eens, maar vraag mij af of we in staat zijn een dergelijke speler binnen ons budget te vinden.

Het meeste is er in de zomer doorheen gejast vermoed ik zo.
Ruilen met die prutser van een Rosario. Stuur ze maar een tape met video's van zijn eerste half jaar dat hij boven zichzelf uitstak.
Wie trapt daar nou in
Ja dat word met de maand lastiger. Want voor goede beelden moeten we meer dan een jaar terug in de archieven.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 15 jan 2020, 23:43

ShovingNE2 schreef:
15 jan 2020, 15:15
DeTaurus schreef:
15 jan 2020, 09:52
Ik ben het er zeker mee eens, maar vraag mij af of we in staat zijn een dergelijke speler binnen ons budget te vinden.

Het meeste is er in de zomer doorheen gejast vermoed ik zo.
Meerdere malen gecommuniceerd dat er geld is voor versterkingen in de winter. Ik denk dat ze heel terughoudend zijn met het oog op een aan te stellen nieuwe trainer.
Ik denk ook dat er op el wordt ingezet en dat plek 2 mooi meegenomen is. Persoonlijk zou ik toch voor huur gaan voor een of twee posities, en verder dit seizoen gewoon gaan gebruiken om te testen, ik neem aan dat er achter de schermen wordt gezocht naar een nieuwe coach en dat daar z.s.m. al een plan mee wordt gemaakt. Volgens het lange termijnplan van Gerbrands moet psv 1x per 3 seizoenen kampioen worden. Dat is dus volgend jaar. Succes ermee zou ik zeggen,
Triplets, it`s all about Triplets..

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 jan 2020, 06:14

De plannen van Gerbrands zijn nog iets strenger: eens in de twee jaar kampioen worden.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 16 jan 2020, 07:51

Als het niet lukt zal PSV met de huidige selectie verder gaan, John de Jong is van mening dat er meer uit de kwaliteiten van de huidige spelers te halen valt.

Steek je hoofd nog dieper in het zand John.

BRAM046
International
Has thanked: 346 times
Been thanked: 76 times

Bericht door BRAM046 » 16 jan 2020, 07:56

:( :( :( :( :( :( :( :(
WZPWZDB ;)

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 16 jan 2020, 07:57

cocufan1 schreef:
16 jan 2020, 07:51
Als het niet lukt zal PSV met de huidige selectie verder gaan, John de Jong is van mening dat er meer uit de kwaliteiten van de huidige spelers te halen valt.
Jij bent van mening dat er niet meer uit de huidige groep is te halen?

Maar goed, een dag De Jong niet afgekraakt is een dag niet geleefd natuurlijk.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 16 jan 2020, 08:06

cocufan1 schreef:

Jij bent wel de Tirzah (sorry Tirzah ;) ) van het John de Jong topic of niet? Bij elke speler ga je weer los.
Hij zal toch nooit iets goed doen in jouw ogen.
Koopt hij een speler die het slecht doet: John de Jong's schuld
Koopt hij een speler die het goed doet: petje af voor het netwerk van Hiddink, dit kan John niet op zijn geweten hebben.
Koopt hij niets, want hij koopt toch niets fatsoenlijks in: John de Jong is een lamlul.
Etc.
Pick your choice.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Bericht door Sensation » 16 jan 2020, 08:08

Woodenshoes schreef:
16 jan 2020, 08:06
cocufan1 schreef:

Jij bent wel de Tirzah (sorry Tirzah ;) ) van het John de Jong topic of niet? Bij elke speler ga je weer los.
Koopt hij een speler die het goed doet: petje af voor het netwerk van Hiddink, dit kan John niet op zijn geweten hebben.
Koopt hij niets, want hij koopt toch niets fatsoenlijks in: John de Jong is een lamlul.
Etc.
Pick your choice.
Het begint wel hele sneue vormen aan te nemen idd.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 16 jan 2020, 08:59

Gezien hoeveel geld gespendeerd is afgelopen zomer, en het feit dat zelfs in zo’n slechtdraaiend team de meesten gewoon er niet in staan, is enige scepsis wel op zijn plaats lijkt mij.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 16 jan 2020, 09:44

Feit is wel dat de Jong vooralsnog niet uitblinkt in doortastendheid. Weken voor de winterstop was al duidelijk dat we op een aantal plekken versterkt dienden te worden, maar het trainingskamp zit er inmiddels alweer een weekje op en we zijn alleen maar meer spelers kwijt geraakt.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 16 jan 2020, 10:25

Het is de winterstop hè, niet de zomer. Even ter verduidelijking: in de eredivisie werd afgelopen winterstop 9 miljoen uitgegeven, in tegenstelling tot de 85 miljoen in de zomer ervoor. Dat is iets meer dan 10% van het aantal transfers ten opzichte van de zomer.

Dat mensen ervan uitgaan dat wewel even 3 spelers halen hebben duidelijk geen besef dat het geen volwaardige transferperiode is. Spelers halen is nu gewoon heel lastig. Of je haalt spelers uit competities die al afgelopen zijn, of je haalt spelers die bij hun huidige club niet meer aan spelen toekomen.

Spelers die het goed doen bij hun clubs worden niet verkocht, alleen tegen de absolute hoofdprijs.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 16 jan 2020, 10:39

Dat klopt. En we hoeven dan ook geen 3 spelers te hebben. Maar één linksback. Eentje maar, en dat weten we inmiddels een maand of 3/4. Ik ga er vanuit dat er nog een linksback komt, hoor. Zo niet zou dat wel degelijk een flater zijn.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 16 jan 2020, 11:00

Ben ook niet overtuigd van alle aankopen (ben niet bepaald een fan van Bruma kun je wel stellen) die gedaan zijn door John de Jong afgelopen zomer, maar om hem er nu op af te rekenen dat de aankopen niet functioneren is behoorlijk kortzichtig in mijn ogen, het zijn namelijk niet alleen de aankopen die niet naar behoren functioneren maar werkelijk iedereen speelt belabberd en daar is/was toch echt de hoofdtrainer verantwoordelijk voor.
Nu die weg is kun je zijn aankopen beter gaan beoordelen, maar ik verwacht niet dat deze (maar ook de niet aankopen) nu opeens de sterren van de hemel gaan spelen, er is zoveel kapot gemaakt dat heeft z'n tijd nodig.
Verder zou het me ook tegenvallen mocht het met Rodriguez niet rondkomen dat er geen linksback komt, van de andere kant valt er van dit seizoen toch niet veel meer te maken en heb je met Viergever en Boscagli in mijn ogen 2 spelers die de rol van linksback een stuk beter in kunnen vullen dan Sadilek, dus dat zou al vooruitgang betekenen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 jan 2020, 12:32

DeTaurus schreef:
16 jan 2020, 08:59
Gezien hoeveel geld gespendeerd is afgelopen zomer, en het feit dat zelfs in zo’n slechtdraaiend team de meesten gewoon er niet in staan, is enige scepsis wel op zijn plaats lijkt mij.
Je kan ook betogen dat het team slecht draait omdat ze er niet in staat trouwens.

Maar goed: onder Van Bommel kon je niet eens over 'team' spreken. 11 eilandjes die elkaar verrot scholden en geen stap extra voor elkaar zette.

Eind 2020 ben ik benieuwd hoe er gesproken wordt over al deze aankopen. Dan kunnen we de balans opmaken.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 16 jan 2020, 15:22

ShovingNE2 schreef:
16 jan 2020, 12:32
DeTaurus schreef:
16 jan 2020, 08:59
Je kan ook betogen dat het team slecht draait omdat ze er niet in staat trouwens.

Maar goed: onder Van Bommel kon je niet eens over 'team' spreken. 11 eilandjes die elkaar verrot scholden en geen stap extra voor elkaar zette.

Eind 2020 ben ik benieuwd hoe er gesproken wordt over al deze aankopen. Dan kunnen we de balans opmaken.
Ik vind dat zelf wel erg veel tijd. Dan zijn we anderhalf jaar verder.

Je zou toch wel eerder moeten kunnen zeggen of iemand kan voetballen of niet? Sommige voetbalkwaliteiten komen pas naar voren in een goed draaiend team, dat klopt. Ook het ontbreken aan lef en dergelijke kan daaraan te wijten zijn.
Maar je kan best wel oordelen over persoonlijke fouten, rennen als een blind paard met oogkleppen op, ontbreken van techniek en dergelijke.

Onze vrienden in Amsterdam zetten iemand meteen ernaast als ze zien dat hij niet genoeg kunnen voetballen (zie Orejuela, Labyad, Cassiera, Kristensen, Marin). Die laten ze noodoptie zijn om ze vervolgens te verkopen. Ik denk dat spelers anderhalf jaar laten aanmodderen alvorens ze een keer beoordeeld worden niet hoort bij een topclub.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 16 jan 2020, 17:45

Ik zou het geld ook op zak houden. Om de volgende redenen:

- Je weet nog niet wie de nieuwe coach is. De nieuwe coach zou ook een wensenlijst hebben. Dan is het fijn dat je geld op zak hebt om aan zijn wensen te voldoen.
- Er zit zeker meer muziek in deze selectie
- Je staat 7 punten achter op AZ dat ook nog een eenvoudiger programma heeft. UIt niks blijkt dat PSV nu plots het lek boven heeft; sterker nog zonder Malen en Pereiro zijn we gewoon verzwakt. Waarom dan investeren voor een 2e plek waarbij de kans is dat je dat gaat halen rond de 10% is?

Klinkt niet ambitieus wellicht, maar ik vind het belangrijker dat PSV een coach kan overtuigen om voor PSV te kiezen omdat er budget is. Ik wil niet dat de Jong zegt: sorry Jose, je budget is nul omdat we net 10 miljoen hebben stuk gegooid op een gemankeerde linksback die niet in je spelvisie past. Nou dan tekent zo'n vent natuurlijk ook niet.

Ik hoop zelf wel dat ze Bruma kunnen huren voor een zacht prijsje en dat dan Viergever naar de linksback gaat. Ik blijf er bij dat we centraal meer behoefte hebben aan versterking dan op de linksback plaats. Centraal achterin lopen we over van de softies maar geen een speler die fysiek meer kan brengen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 16 jan 2020, 17:50

Menno1 schreef:
16 jan 2020, 17:45

- Je weet nog niet wie de nieuwe coach is. De nieuwe coach zou ook een wensenlijst hebben. Dan is het fijn dat je geld op zak hebt om aan zijn wensen te voldoen.
- Je staat 7 punten achter op AZ dat ook nog een eenvoudiger programma heeft. UIt niks blijkt dat PSV nu plots het lek boven heeft; sterker nog zonder Malen en Pereiro zijn we gewoon verzwakt. Waarom dan investeren voor een 2e plek waarbij de kans is dat je dat gaat halen rond de 10% is?

Klinkt niet ambitieus wellicht, maar ik vind het belangrijker dat PSV een coach kan overtuigen om voor PSV te kiezen omdat er budget is. Ik wil niet dat de Jong zegt: sorry Jose, je budget is nul omdat we net 10 miljoen hebben stuk gegooid op een gemankeerde linksback die niet in je spelvisie past. Nou dan tekent zo'n vent natuurlijk ook niet.

Ik hoop zelf wel dat ze Bruma kunnen huren voor een zacht prijsje en dat dan Viergever naar de linksback gaat. Ik blijf er bij dat we centraal meer behoefte hebben aan versterking dan op de linksback plaats. Centraal achterin lopen we over van de softies maar geen een speler die fysiek meer kan brengen.

10 miljoen? Gemankeerd?

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 16 jan 2020, 17:53

Menno1 schreef:

Ik zou het met je eens zijn als we een redelijk of gemiddeld iemand op linksback hadden, maar dat is simpelweg niet zo. We hebben helemaal geen fatsoenlijke linksback. Dat maakt die positie een groot probleem. Boscagli kan niet verdedigen, Sadilek is (gelukkig ook voor Faber) geen optie en Viergever zou ik er wel willen zien maar ik kijk niet bepaald uit naar centrale duo Baumgartl-Schwaab. Met je eens dat een goede centrale verdediger heel wenselijk is, in dat geval zou ik gewoon Viergever linksback zetten, maar er moet iemand komen. Ik acht de kans ook miniem dat die 6 (geen 10) miljoen echt effect zal hebben op de komst van een nieuwe trainer. Als Rodriguez een beetje zijn niveau zou halen hebben we een hele goede linksback en is die positie minimaal 1,5 jaar gecovererd. Zo hoeft de nieuwe trainer helemaal niet naar een linkback te kijken, en kan er gekeken worden naar andere posities. Nu verplaats je een groot probleem naar de zomer. Verder zou ik het komende halfjaar wel degelijk proberen het meeste eruit te halen. Er zal vast meer uit deze selectie te halen zijn, maar dat is niet op de positie van linksback.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 16 jan 2020, 18:07

Menno1 schreef:

Goede post. Ik ben het met je eens dat het veel geld voor een linksback is.

Neemt niet echter niet weg dat ik hoop dat er wat bij komt. Er zou wat goedkopers te vinden moeten zijn zou je zeggen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 16 jan 2020, 18:11

Ik denk dat je met Schwaab-Baumgartl en Viergever ook wel derde gaat worden. En dat je met Rodriguez niet tweede gaat worden. Daarvoor heeft PSV het gewoon te veel laten liggen. We moeten nog uit tegen Vitesse, Heerenveen, AZ en Ajax. o.a. De laattste uit wedstrijd die PSV heeft gewonnen in de competitie is geloof ik RKC uit. Ik kan het mij echt niet herinerren.

Kortom, PSV gaat nog zeker zo'n 10 punten laten liggen. Om tweede te worden, zou AZ dan 18 punten moeten laten liggen. Vooral dat laatste zie ik gewoonweg niet gebeuren.

Hou het lekker bij deze selectie en ga vooral toewerken naar volgend seizoen: desnoods met Boscagli of Sadilek op de linksback plaats. Maar bouw patronen in, werk naar vastigheden toe en het liefst zo aanvallend mogelijk. Dat zou voor de nieuwe trainer, die hopelijk avontuurlijker is ingesteld dan de trainers van pakweg de laatste 15 jaar, ook wat aan hebben.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 jan 2020, 18:16

DeTaurus schreef:
16 jan 2020, 15:22
Ik vind dat zelf wel erg veel tijd. Dan zijn we anderhalf jaar verder.

Je zou toch wel eerder moeten kunnen zeggen of iemand kan voetballen of niet? Sommige voetbalkwaliteiten komen pas naar voren in een goed draaiend team, dat klopt. Ook het ontbreken aan lef en dergelijke kan daaraan te wijten zijn.
Maar je kan best wel oordelen over persoonlijke fouten, rennen als een blind paard met oogkleppen op, ontbreken van techniek en dergelijke.

Onze vrienden in Amsterdam zetten iemand meteen ernaast als ze zien dat hij niet genoeg kunnen voetballen (zie Orejuela, Labyad, Cassiera, Kristensen, Marin). Die laten ze noodoptie zijn om ze vervolgens te verkopen. Ik denk dat spelers anderhalf jaar laten aanmodderen alvorens ze een keer beoordeeld worden niet hoort bij een topclub.
Ik ben het niet met je oneens: het is meer een opmerking naar iedereen die de spelers nu al afschrijft. Ik denk / ben er van overtuigd dat ze veel beter kunnen voetballen dan nu het geval is. De selectie is onder Van Bommel verworden tot een mentaal wrak, spelers zijn individueel ook kapot gemaakt en het zelfvertrouwen is onder nul.

Iedereen die daar aan twijfelt: dit is de tekst van Eijkelkamp:
,,Drie, vier dagen per week op het veld staan tot het einde van het seizoen. Beetje observeren, trainen, jongens individueel aanspreken en zorgen dat er een positieve sfeer ontstaat. Het is wel een goeie groep, hoor. Alleen wat jong nog. Dus ik probeer ze wat advies te geven en hun vertrouwen op te krikken.
De groep is totaal kapot gemaakt door de vorige staf. Daarom zeg ik: eind 2020 ben ik benieuwd hoe geoordeeld wordt. Dan is de boel deze helft weer op de rit gezet, zitten spelers weer normaal in hun vel en dan kan een nieuwe trainer aan de slag. Daarom is het ook zo belangrijk dat Van Bommel eruit ging: nu heb je een overgangs half jaar, anders was dat volgend seizoen geweest.

Iedereen weet denk ik wel wat een goede teamspirit en vertrouwen met de prestaties doet van een team en van een individu. Laten we dat afwachten.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 273 times

Bericht door Jwoeloe » 16 jan 2020, 19:24

cocufan1 schreef:

Ondanks dat John bij veel mensen niks goed meer kan doen, heeft hij wat dit betreft gewoon gelijk. Deze selectie kan gewoon prima met Ajax concurreren en moet gewoon voor AZ eindigen, hoe goed hun seizoen ook is. Moeten niet doen alsof we een selectie van niveau Utrecht of Feyenoord hebben, want dat is bullshit.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 16 jan 2020, 19:29

Jwoeloe schreef:
16 jan 2020, 19:24
cocufan1 schreef:

Ondanks dat John bij veel mensen niks goed meer kan doen, heeft hij wat dit betreft gewoon gelijk. Deze selectie kan gewoon prima met Ajax concurreren en moet gewoon voor AZ eindigen, hoe goed hun seizoen ook is. Moeten niet doen alsof we een selectie van niveau Utrecht of Feyenoord hebben, want dat is bullshit.
We hebben als iedereen fit is op een stuk of 3 posities toppers lopen, op nog 2 of 3 posities spelers die het niveau hebben dat wij nastreven en de rest ligt ergens tussen niveau FC Den Bosch en AZ.

De gaten in de selectie beperken in mijn ogen heel veel.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 16 jan 2020, 20:01

Woodenshoes schreef:
16 jan 2020, 08:06
cocufan1 schreef:

Etc.
Pick your choice.

John de Jong heeft voor vele miljoenen aankopen gedaan. Daarvan voldoet tot op heden geen enkele aankoop.

De selectie is niet in balans. Het is ook lang geleden dat ik zo'n zwak middenveld heb gezien bij PSV.
Rosario, Guti, Hendrix is middelmaat. Komen op alle fronten tekort voor een club als PSV. Geen handelingssnelheid, weinig creativiteit. Af en toe een uitschieter waarin ze een 8 halen. Maar meestal komen ze niet verder dan een 5,5.
Dat is te weinig.

Nog een gelukje dat een 17 jarige jongen uit de jeugd zich zo goed ontwikkeld. Want van de aankopen van John moet PSV het niet hebben dit seizoen.

Dus ja, de goede spelers die er zijn: Ihattaren, Gakpo, Lammers, Malen en Bergwijn komen uit de jeugd of zijn door Brands gehaald enkele jaren geleden.

Ik kan momenteel geen speler uit de koker van John de Jong noemen waarvan ik warm word als ik die zie spelen. Integendeel.

Het is toch niet zo heel vreemd dat John de Jong kritiek krijgt lijkt me. Het ligt echt niet alleen aan een trainer. In dit geval zeker niet. Want de kwaliteit spat er niet echt van af bij spelers als Baumgartl, Boscagli, Guti, Bruma, Lato, en Doan.
Dat is samen voor zo'n 40 miljoen aan aankopen.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 16 jan 2020, 20:25

Noem ze dan eens allemaal op die door Brands zijn gehaald en er nu nog zitten? Perreiro en Schwaab (1ex). Verder kom ik niet.

Gehaald door Brands zijn ook o.a. toppers Romero, Lucassen, Ramselaar, Isimat, Room die er in mei 2018 nog waren toen Brands vertrok. Naast natuurlijk Lozano, De Jong en Van Ginkel. Malen kwam ook in die periode over vanuit Engeland.
En Behich en Schwaab (2ex) kwamen nadrukkelijk om Bommel tevreden te stellen.

John de Jong's aankopen functioneren nu niet, maar de rest functioneert nu ook niet en dat mag je Bommel toch echt ook voor een groot deel aanrekenen. Isimat en Ramselaar werden nadrukkelijk door Bommel naar de uitgang gedirigeert.
John doet het nog niet goed, maar Bommel maakte er helaas door zijn onervarenheid, starheid, gedrevenheid, perfectionisme en zijn matige omgang met andere karakters er toch wel een puinhoop van.
God, wat heb ik bijna al zijn wissels tijdens wedstrijden van afgelopen 1,5 jaar vervloekt.

Plaats reactie