Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

John de Jong

Bericht door mr.top » 19 jan 2020, 19:45

cocufan1 schreef:
19 jan 2020, 19:38
We moeten ook niet alles laten afhangen van de aanval. Daar gaat het dus ook mis. Er is te weinig inbreng van het middenveld. Ook zij moeten een goal kunnen maken. En dat is meteen het probleem van deze selectie.
Gezien zijn leeftijd zou ik Boscagli speelminuten laten maken in jong PSV. En dan af en toe mee laten doen met het eerste. Dan kan hij het volgend seizoen opnieuw proberen.

Op het middenveld moet er ook meer scorend vermogen bij. Wat mij betreft neemt de club eind dit seizoen afscheid van Rosario en Afellay .

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 19 jan 2020, 20:15

cocufan1 schreef:
19 jan 2020, 19:38
mr.top schreef:
19 jan 2020, 19:34
cocufan1 schreef:
19 jan 2020, 19:30
Ik zie duidelijk een kwaliteitsprobleem. We missen op zeker 2 belangrijke positie's een speler met kwaliteit en of ervaring.
Zolang ze dat niet oplossen blijft PSV zo spelen als het nu doet. Dan heeft verbinden geen zin. Zelfs 8 Eijkelkampen doen daar niets aan.
PSV mist zeker routine. Daar ben ik het meeeens.

Daarentegen heb ik Boscagli, los van zijn overtreding, veel goede dingen zien doen. En je zag aan zijn gezicht na de penalty dat hij dondersgoed doorhad dat hij iets doms had gedaan. Die jongen zit in een leerproces.

Kijk, de club heeft duidelijk niet goed gehandeld met betrekking tot de aanval. PSV had in de eerste helft met 2-0 moeten voorstaan. Bergwijn heb je eigenlijk niet gezien. Bruma had ook moeten scoren. Maar veel aanvallers hebben weleens zo'n misser gemaakt.

Uiteraard doet iedereen zijn best, maar ze spelen bij PSV. Daar liggen de eisen hoger, en mag een leerproces niet te lang duren. Boscagli heeft al teveel cruciale fouten gemaakt.

We moeten ook niet alles laten afhangen van de aanval. Daar gaat het dus ook mis. Er is te weinig inbreng van het middenveld. Ook zij moeten een goal kunnen maken. En dat is meteen het probleem van deze selectie.
Mee eens. Natuurlijk is de ontwikkeling van jonge spelers belangrijk. Echter, door ze uit nood zo in het diepe te gooien help je die spelers ook niet echt vermoed ik.

Overigens geen verwijt aan Faber dit. Hij moet iets doen.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 19 jan 2020, 20:15

J.B. schreef:
19 jan 2020, 18:57
DeTaurus schreef:
19 jan 2020, 18:53
J.B. schreef:
19 jan 2020, 18:50

Gaan we weer, dus we zetten een speler die normaal gesproken het goed doet in het centrum maar wegzetten op een plek zodat je je centrum verzwakt. Niet doen dus.
Het moet niet zo. Dat ben ik met je eens.

Maar nood breekt wet. We hebben geen fatsoenlijke echte linksback.
Die hadden we onder Cocu ook niet. Brenet is zijn naam. En Cocu werd daar gewoon kampioen mee. Als je een back hebt dan stel je `m op. Geef je `m meer dan een wedstrijdje de kans. Dan moet het maar met een back die misschien niet helemaal de kwaliteiten heeft, maar er staat in ieder geval een back. En geen middenvelder of een cv.
Brenet was inderdaad een noodoplossing toen Brands geen opvolger voor Willems kon halen. Maar Brenet was nog wel middelmatig tot ok. Hij haalde gemiddeld een 5 tot 6 met soms een uitschieter naar boven. Was zeker een zwakke schakel, maar meer acceptabel dan wat we nu hebben. Dat is namelijk Boscagli, die nu 3 wedstrijden in de basis staat en in de fout is gegaan bij 2 dure tegentreffers en aangetoond heeft verdedigend bij lange na niet van het gewenste niveau te zijn. Sadilek, die geen optie meer is maar er ook helemaal niet in thuishoort, dat heeft iedereen wel gezien. En Viergever, die het redelijk kan maar er dan wel een centrale verdediger bij moet. En dat is het zo'n beetje.

De meningen zijn verdeeld over Rodriguez, en ik sta duidelijk aan de kant die vindt dat hij gehaald moet worden. Sterker nog, ik vind het een buitenkans, om meerdere redenen:

1- een speler met zijn track record, ervaring en leeftijd precies het profiel is dat wij missen. Ja, hij is nu bankzitter bij AC Milan maar dat is ook exact de reden dat zo iemand nu (nooit eerder en hoogstwaarschijnlijk ook niet later) haalbaar is voor PSV.

2- de 2e plek is ver weg, maar dan nog moet je proberen die 3e plek te pakken om geen playoffs te spelen. Ook de beker is er nog. Je kan de handdoek in de ring gooien, maar je kan ook het meeste wat eruit te halen valt eruit halen. Als je je dan op je zwakste positie kan versterken moet je dat doen.

3- Je kan het lekker laten lopen, maar dan verplaats je het probleem naar de zomer. En ik durf te wedden dat je dan niemand kan vinden waar minder twijfels over zijn én max 6 miljoen euro kost. Dat Brands in 2 transfer windows geen vervanger voor Willems vond (en daarna alleen Angelino met de bekende clausule kon halen) toonde al aan hoe lastig het is om een goede linksback te vinden. In de zomer zal je óf een jonge speler bij wie het alle kanten op kan gaan (geen toptalent) moeten halen voor een zacht prijsje, of een toptalent/bewezen speler voor veel meer dan 6 miljoen euro. Wat dus consequenties heeft voor de rest van je transferbudget. En aangezien we allemaal weten dat er meerdere posities zijn die versterkt moeten worden heb ik dat liever niet.

Voor mij is het dus een no-brainer om Rodriguez te halen. Dan heb je die positie in ieder geval opgelost, kun je in de zomer naar de rest van het elftal kijken, verhoog je je kansen om niet 4e of lager te eindigen, en heb je qua prijs-kwaliteit een uitstekende optie binnengehaald die je in de zomer bijna zeker niet gaat krijgen. Mits het binnen het salarishuis past: doen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 19 jan 2020, 20:30

Bijzonder hoe steeds dezelfde mensen bij irritante discussies betrokken zijn de laatste tijd.
Nuance bestaat niet meer blijkbaar.
Ja spelers doen het nu niet goed, maar het zijn aankopen die instroomde in een team dat de neerwaartse spiraal al had in gezet onder de trainer. Bruma(jawel Bruma ook) en Baumgartl startte beide goed. Maar al snel werden zij meegetrokken in die negatieve spiraal en gingen ook slecht spelen. En als een team zo erg in de put zit als PSV zit, dan is dat niet zomaar opgelost. Hiddink is er niet voor niks bijgehaald, en ook die heeft dit niet binnen een weekje voor elkaar. Maargoed we zullen nu elk weekend weer dezelfde discussies gaan krijgen, met dezelfde hoofdrolspelers en dezelfde argumenten iedere keer over en over.

Eigenlijk net zoals een speler als Rodriguez, mocht hij komen. Dan zijn er een aantal die bij iedere verkeerde balaanname meteen hier komen roepen dat het een miskoop is en De Jong moet oprotten. Geef spelers nou eens de kans om zich te laten zien onder een nieuwe trainer.
Van Bommel heeft ook minimaal een kalenderjaar mogen aanmodderen, waarom worden spelers dan wel zo snel afgeschreven door sommige?

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 19 jan 2020, 20:55

Goed verhaal @Persepolis, zo zie ik het ook, die linksback moet er sowieso komen dus waarom zou je dat probleem voor je uitschuiven als je nu kunt handelen, zeker met de mogelijkheid dat je volgend seizoen wel eens geen Europees voetbal kunt halen zal het in de zomer alleen maar moeilijker worden om iemand van goed niveau te halen, van de andere kant begrijp ik wel als je je bedenkingen hebt wat betreft Rodriguez dat je liever niemand ziet komen dan weer een miskoop, had zelf dat gevoel in de afgelopen zomer wat betreft Bruma.
Zie het zelf wel zitten in Rodriguez en hoop dan ook dat John dit deze week rond krijgt, samen met een fitte Lammers (precies de spits die dit PSV nodig heeft in mijn ogen) kan Rodriguez het elftal wellicht de boost geven om toch die 3e plaats veilig te stellen, geen Europees voetbal zou dramatisch zijn voor PSV, zowel financieel als qua naam.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 19 jan 2020, 21:35

De geheel objectieve Bert van Marwijk, a.k.a. de zakkenvuller van het midden Oosten, heeft zijn licht laten schijnen over de situatie en schuift het John in de schoenen. Toch fijn zo n schoonvader die je door dik en dun steunt en het verhaal uit Bommels oogpunt rondbazuint.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 21:37

Kijk uit Bert een vuurpijl! Lekker handje in handje lopen voor wat centen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 19 jan 2020, 21:46

Joenepsv schreef:
19 jan 2020, 21:35
De geheel objectieve Bert van Marwijk, a.k.a. de zakkenvuller van het midden Oosten, heeft zijn licht laten schijnen over de situatie en schuift het John in de schoenen. Toch fijn zo n schoonvader die je door dik en dun steunt en het verhaal uit Bommels oogpunt rondbazuint.
Dit dus, ja Sadilek en Rosario appen hem elke dag. Kom op zeg, van Bommel heeft zwaar gefaald.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 19 jan 2020, 22:59

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/va ... ~a72e2325/

ofwel wij van WC eend adviseren WC eend.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 19 jan 2020, 23:05

Schande dat zo'n van Marwijk voet aan grond heeft gekregen binnen PSV..
Je kon hierop wachten natuurlijk..
Schoonpapa die zijn schoonzoon zoveel mogelijk vrij wil pleiten..
Graag nooit meer met van Marwijk in zee gaan..

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 23:11

We zullen het de komende maanden zelf wel gaan zien wie er schuldig is.
Daar heb ik die lulkoek van Bert van Marwijk niet voor nodig.

Het is heel simpel. Als Faber over 2/3 maanden geen vooruitgang weet te boeken met behulp van Hiddink kunnen we de balans opmaken. En heeft John de Jong wat uit te leggen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 19 jan 2020, 23:11

Ik vind het ook niet kunnen dat hij zijn indirecte ex-collega’s zo voor paal zet.

Lijkt een beetje op Peter R de Vries die allemaal juridische zaken op RTL boulevard gaat behandelen (en de tegenpartij afvallen) omdat zijn zoon advocaat van ze is. Daar word ik ook altijd misselijk van.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 23:16

DeTaurus schreef:
19 jan 2020, 23:11
Ik vind het ook niet kunnen dat hij zijn indirecte ex-collega’s zo voor paal zet.

Lijkt een beetje op Peter R de Vries die allemaal juridische zaken op RTL boulevard gaat behandelen (en de tegenpartij afvallen) omdat zijn zoon advocaat van ze is. Daar word ik ook altijd misselijk van.
Zoiets is niet serieus te nemen inderdaad.

Die Bert van Marwijk neem ik sowieso niet serieus. Die man zit altijd weer ergens aan tafel te oreren als er een straatje in zijn voordeel schoon geveegd moet worden. Of hij is uitgenodigd door die Amsterdammer van een van Gelder. En maakt er guitig gebruik van. Het is gewoon triest.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 19 jan 2020, 23:20

cocufan1 schreef:

Het is heel simpel. Als Faber over 2/3 maanden geen vooruitgang weet te boeken met behulp van Hiddink kunnen we de balans opmaken. En heeft John de Jong wat uit te leggen.
In dat geval zijn er wel meer mensen binnen psv die wat hebben uit te leggen. Sowieso vraag ik me af of de periode Gerbrands niet over het hoogtepunt heen is. Ook voor hem geldt hetzelfde.
Triplets, it`s all about Triplets..

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 23:29

J.B. schreef:
19 jan 2020, 23:20
cocufan1 schreef:

In dat geval zijn er wel meer mensen binnen psv die wat hebben uit te leggen. Sowieso vraag ik me af of de periode Gerbrands niet over het hoogtepunt heen is. Ook voor hem geldt hetzelfde.

Zeker. Toon Gerbrands heeft van Bommel en De Jong aangesteld.

Dus inderdaad, hij is de eindverantwoordelijke.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 19 jan 2020, 23:36

Je kunt alleen moeilijk volgend seizoen starten met een nieuwe hoofdtrainer, td en algemeen directeur. Eigenlijk zou Toon het nu opnieuw op poten moeten zetten en dan met een jaar of 2 het stokje overdragen op moment dat de Jong wat meer ervaring heeft of er een nieuwe ervaren TD is met een trainer die er al even zit.

Dat zou een goed tijdstip zijn om het stokje over te dragen. Want het loopt denk ik inderdaad wel langzaam naar het einde toe van zijn periode als AD.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 19 jan 2020, 23:44

Ik verwacht ook e.e.a. van Hiddink in het proces. Buiten dat is het ook interessant hoe Faber het gaat doen. Maar als er geen el wordt gehaald (en met play offs weten we dat deze zomer) dan zal de positie van Gerbrands toch wel onhoudbaar zijn. Hiddink als interim, probleem opgelost :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Bericht door trouwepsvfan » 19 jan 2020, 23:44

John de Jong zwart maken om zijn aankoopbeleid terwijl de enige twee aankopen die zijn geliefde schoonzoon heeft gekocht fucking Behich en Sainsbury zijn :lol: :lol:

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 23:53

Makaveli schreef:
19 jan 2020, 23:36
Je kunt alleen moeilijk volgend seizoen starten met een nieuwe hoofdtrainer, td en algemeen directeur.
Dat is dit seizoen al duidelijk geworden.
Het seizoen beginnen met een nieuwe en onervaren trainer en nieuwe onervaren TD. En je krijgt de puinhoop die het nu is bij PSV.

Dit heeft Gerbrands totaal verkeerd ingeschat.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 20 jan 2020, 00:08

Ja klopt. Tegelijk was het doorschuiven van v. Bommel niet heel gek, bijna iedereen wilde dat. Op het forum was de euforie groot. Misschien had hij alleen niet zijn oren naar van Bommel moeten laten hangen en Brood moeten laten zitten bijvoorbeeld. Maar dat iemand die er in stapt zijn eigen staf kan samenstellen is niet ongewoon.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 20 jan 2020, 00:19

Makaveli schreef:
20 jan 2020, 00:08
Ja klopt. Tegelijk was het doorschuiven van v. Bommel niet heel gek, bijna iedereen wilde dat. Op het forum was de euforie groot. Misschien had hij alleen niet zijn oren naar van Bommel moeten laten hangen en Brood moeten laten zitten bijvoorbeeld. Maar dat iemand die er in stapt zijn eigen staf kan samenstellen is niet ongewoon.
Ik denk dat het wel gewerkt had met van Bommel als Brands nog TD was.

Nu heb je 2 beginners op de belangrijkste posten binnen de club.

Dit is een fout van Gerbrands. Ze hadden bij het vertrek van Brands direct Arnesen moeten vragen dit over te nemen. Die zat op dat moment in de RvC bij PSV. Had je in elk geval een ervaren TD met een netwerk gehad, die de club goed kent.

Maar goed had en als tellen niet. De situatie is hoe die is. Laten we hopen dat met de hulp van Hiddink alles weer op orde komt.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 20 jan 2020, 05:02

Makaveli schreef:
Het was ook een hele logische stap voor Van Bommel natuurlijk. Iedereen was euforisch over hem, ook de zelfbenoemde kenners op tv. Ik denk dat het misschien wel zo is zoals Cocufan1 hierboven aangeeft. John de Jong en Van Bommel samen laten beginnen was misschien niet zo verstandig. Heb het idee dat Bommel over De Jong heen is gewalst vorig seizoen. Dat was te zien naar mijn idee aan de technische staf. Daar zaten de ja-knikkers van Van Bommel terwijl daar een ervaren sterke onafhankelijke man moest zitten. De staf was niet complementair en Bommel nam ze totaal niet serieus. Handig om de pionnen neer te zetten en dat ze alles leuk vinden wat hij doet maar verder had je er niks aan. Brood of nu Eijkelkamp was verstandiger geweest. Daarnaast heeft hij vorig seizoen zijn eigen aankopen erdoor gedrukt met Behich en Sainsbury. Dat was bij Brands nooit gelukt. Geeft ook aan hoe Van Bommel zichzelf heeft overschat. En na dat eerste seizoen is John waarschijnlijk wat meer op zijn strepen gaan staan, dat vond Bommel niet leuk en gaf daarom de ''aankopen van John'' geen eerlijke kans. Want of de spelers nu goed genoeg zijn of niet, er zat wel een verschil tussen kansen voor aankopen en kansen voor de Bommelboys terwijl het kwaliteitsverschil er niet is. Dat maakt een trainer ongeloofwaardig.

En die Van Marwijk is de grootste lul van Nederland wat dat betreft. Die heeft een kilo boter op zijn hoofd. Spelers bellen en appen hem nog elke dag. Denk niet dat Zoet, Baumgartl of één van de latino's hem nog appen. Waarschijnlijk pikt Johan Derksen, de holmaat van Bert het wel op vanavond.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 20 jan 2020, 08:23

cocufan1 schreef:
20 jan 2020, 00:19
Makaveli schreef:
Ik denk dat het wel gewerkt had met van Bommel als Brands nog TD was.

Nu heb je 2 beginners op de belangrijkste posten binnen de club.

Dit is een fout van Gerbrands. Ze hadden bij het vertrek van Brands direct Arnesen moeten vragen dit over te nemen. Die zat op dat moment in de RvC bij PSV. Had je in elk geval een ervaren TD met een netwerk gehad, die de club goed kent.

Maar goed had en als tellen niet. De situatie is hoe die is. Laten we hopen dat met de hulp van Hiddink alles weer op orde komt.
Arnesen was inderdaad beschikbaar maar die heeft in het verleden ook een sloot missers binnen geloodst bij PSV hoor. Mede de reden waarom we toen investeerders moesten gaan zoeken voor een spelersfonds. We konden het met eigen geld niet meer financieren na een serie miskopen van zijn hand.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 20 jan 2020, 08:32

Arnesen was in zijn tijd aren lang verantwoordelijk voor een jeugdopleiding die niets opleverde. Pas toen Hiddink dit wanbeleid niet accepteerde en met Joop Brand nieuwe initiatieven is gaan nemen, is de boelbijnde boel tot jeugd tot leven gekomen. Arnesen zou niet bij het huidige PSV passen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 20 jan 2020, 08:33

Bert van Marwijk moet lekker zijn mond dichthouden. Kan hier in zijn positie toch niks over zeggen, natuurlijk neemt hij het voor Van Bommel op.

Desondanks: We zijn inmiddels een poos verder na het ontslag van Van Bommel. Natuurlijk zijn niet alle 'problemen' binnen een maand opgelost. Maar aangezien het zo'n ongelofelijke kwal van een vent was als ik de posters hier een beetje mag geloven, zou er toch iets van opluchting te zien moeten zijn bij de ploeg? Iets van verbetering, al is het maar een paar procent? Niets van dat alles. Het was een ramp, met Bruma en Thomas voorop. En onze fijne linksback, waar we al 4 maanden van weten dat we een vacature open hebben staan, maakt maar weer eens een kinderlijke fout. Misschien, heel misschien, komen we toch wat kwaliteit tekort? Het gepruts wat Bruma gisteren liet zien kun je echt niet meer aan 'een gebrek aan vertrouwen' ophangen hoor. Een gebrek aan overzicht, kwaliteit. En een gebrek aan inzicht dat wij daar een sloot geld voor betaald hebben.

Doe verder maar rustig hoor, met het aankopen van die nieuwe back! Wij wachten wel, gaat kei goed hier!

Plaats reactie