Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

John de Jong

Bericht door Het Kanon » 20 jan 2020, 08:38

Bert moet zich richten op de dingen waar hij wel invloed op heeft. Zoals Van Bommel die zich op tactisch gebied deb kaas van he t brood liet eten door trainers van de tegenstander die minder goede spelers tot hun beschikking hadden.

Wat de jong betreft, ik zou Baumgrtl houden maar voor Doan, Boscagli, Bruma zou ik een goed bod (beperkt verlies) gelijk aannemen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 20 jan 2020, 08:41

Paco Casal schreef:
20 jan 2020, 08:33
Maar aangezien het zo'n ongelofelijke kwal van een vent was als ik de posters hier een beetje mag geloven, zou er toch iets van opluchting te zien moeten zijn bij de ploeg? Iets van verbetering, al is het maar een paar procent? Niets van dat alles.
Je hebt gisteren de 1e helft gemist?
Of het 1e half uur beter gezegd, dat was echt prima.

Maar je ziet daarna dat deze ploeg onder Van Bommel vakkundig ontdaan is van elke vorm van vertrouwen, in zichzelf en in elkaar. De voorsprong blijft uit en langzaam zakt de ploeg steeds verder terug naar achteren i.p.v. vooruit te blijven voetballen, waardoor er ook weer een gat ontstaat op het middenveld en het veld te lang wordt.
Dat heeft nog wel wat tijd nodig.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 20 jan 2020, 08:42

Boscagli was niet duur (1,5mln), maar is gewoon geen pure verdediger. Voetballend is hij prima, maar hij kan gewoon niet verdedigen.

Bruma is genoeg over gezegd, ik verbaas me alleen over zijn terugval na een goede start.

Doan is een leuke speler, maar of hij nou beter is als Mauro Jr?

Elke TM heeft wel eens missers tijdens een transferperiode, Brands had dit ook en zelfs Overmars heeft dit. Ik maak liever de balans op na dit seizoen.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 07:09

cocufan1 schreef:
20 jan 2020, 00:19
Ze hadden bij het vertrek van Brands direct Arnesen moeten vragen dit over te nemen. Die zat op dat moment in de RvC bij PSV. Had je in elk geval een ervaren TD met een netwerk gehad, die de club goed kent.
Arnesen, die Anderlecht achterliet op plek 13 (met een verlies van 27 miljoen en een schuld van 100 miljoen).

Die Arnesen?

Laat hem Feyenoord maar verder verkloten.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Bericht door koetje » 21 jan 2020, 07:50

Op een aantal contractverlengingen na heeft De Jong er tot nu toe weinig van gebakken (helaas).

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 21 jan 2020, 08:55

Hoe zit het eigenlijk met de contractverlenging waar we allemaal op zitten te wachten?

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 21 jan 2020, 09:58

Ribbelchips schreef:
21 jan 2020, 08:55
Hoe zit het eigenlijk met de contractverlenging waar we allemaal op zitten te wachten?
12 februari wordt Mo 18 jaar. Die datum staat met dikke letters in de agenda van de directie van PSV ;) ;)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 10:09

En als ik Mo beluister gaat er niet voor het EK verlengd worden.

Zal dan ook de schuld van John de Jong zijn denk ik.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 21 jan 2020, 10:18

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 10:09
En als ik Mo beluister gaat er niet voor het EK verlengd worden.

Zal dan ook de schuld van John de Jong zijn denk ik.
Niet volledig, maar dat zou uiteraard wel onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Ze zullen de huidige groep talenten wel een goed verhaal en beeld moeten kunnen voorleggen hoe de toekomst eruit ziet. Een elftal om hem, Malen heen bouwen, wat zijn de ideeen, wie wordt de trainer, ik zou dat ook dat meewegen in mijn keuze en niet klakkeloos tekenen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 21 jan 2020, 10:24

Het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van John de Jong, alleen heb je nou eenmaal niet alles in de hand. Als hij niet wil tekenen, tekent hij niet. Al denk ik dat hij wel gaat tekenen. Ook voor het EK.

Wat overigens niet wil zeggen dat hij hier volgend jaar op zeker nog speelt, een goed EK kan alsnog voor een transfer zorgen. Maar dan wel voor de absolute hoofdprijs. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Mo een ander idee heeft.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 21 jan 2020, 10:35

ik ook niet, lijkt me een verstandige jongen en niet de club onder druk zal zetten zoals Pereiro doet of Labyad gedaan heeft.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 10:43

Zoiets kan je De Jong niet direct aanrekenen. Je bent voor 100% afhankelijk van de bereidheid van de speler om te tekenen.

Je kan niet kiezen wat een speler drijft.

Indirect echter wel. Dat hangt weer samen met de prestaties. Indien een speler waarde hecht aan de zekerheid van het spelen van Europees voetbal, teamgenoten waar hij zich aan op kan trekken, stabiliteit en zekerheid en dat soort zaken dan hangt het samen met de rest van het beleid.
Echter, zelfs als deze factoren perfect zijn kan een speler nog besluiten op basis van financiële of sportieve afwegingen om niet bij te tekenen. Voor sommige beweegredenen hebben wij als Eredivisieclub niet genoeg stootkracht om hierop te concurreren. Met name de tegenstanders en het financiële plaatje.

Het is daarom moeilijk een zwart-wit beeld te schetsen. De speler is degene die de beslissing neemt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 12:32

Er wordt steeds meer duidelijk. Als ik dit lees heeft Van Bommel gewoon bewust de aankopen van John de Jong aan de kant gegooid. Samen met Bert van Marwijk is het een behoorlijke sabotage actie geweest.

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-laat- ... haring_web

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 12:37

Waar lees je dat?

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 21 jan 2020, 12:47

Als je die analyse leest mag je concluderen dat Bommel in zijn eerste seizoen compleet over John heen is gewalst met Sainsbury en Behich als resultaat. En dat John daarna op zijn strepen is gaan staan. Naar mijn idee heeft Bommel dit seizoen lekker lopen provoceren door de aankopen geen serieuze kansen te geven. Dat is overigens een feit want geen enkele nieuwe speler heeft echt het vertrouwen gekregen.

Ik heb zo goed als alle wedstrijden onder Bommel gezien en er zat geen lijn in te ontdekken. Het is dan ook ongelofelijk dat nog steeds verschillende media het voor hem opnemen en het bij John in de schoenen schuiven. Dat is teletekst journalistiek. Dan heb je geen wedstrijden van Psv gezien. En ja, John heeft fouten gemaakt maar Bommel is als een olifant door een porselein kast gegaan. Zijn situatie was onhoudbaar. En zijn schoonvader heeft zich volkomen belachelijk gemaakt.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 21 jan 2020, 13:10

De verhouding de Jong - van Bommel was vanaf het begin problematisch. De Jong was van Bommels baas. Zoals Elfrink terecht concludeert kwam dat er in de praktijk niet uit. Dat had Toon kunnen bedenken, want de Jong is rustig en introvert en van Bommel daarentegen voelt zich de koning van de apenrots.

De Jong had nooit akkoord moeten gaan met Sainsbury en Behich. Sainsbury was door zijn jaren in Zwolle bekend als een middelmatige verdediger, die ook als reserve tekort kwam voor PSV. Van Behich kon je na 15 minuten zien dat de man niet kan voetballen. De Jong was (toen) echter niet sterk genoeg om van Bommel tegen te spreken. Het resultaat kennen we allemaal.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 21 jan 2020, 13:25

Mouth of the south schreef:
21 jan 2020, 13:10
De verhouding de Jong - van Bommel was vanaf het begin problematisch. De Jong was van Bommels baas. Zoals Elfrink terecht concludeert kwam dat er in de praktijk niet uit. Dat had Toon kunnen bedenken, want de Jong is rustig en introvert en van Bommel daarentegen voelt zich de koning van de apenrots.

De Jong had nooit akkoord moeten gaan met Sainsbury en Behich. Sainsbury was door zijn jaren in Zwolle bekend als een middelmatige verdediger, die ook als reserve tekort kwam voor PSV. Van Behich kon je na 15 minuten zien dat de man niet kan voetballen. De Jong was (toen) echter niet sterk genoeg om van Bommel tegen te spreken. Het resultaat kennen we allemaal.
Exact, en dat wordt bevestigd in het artikel van Elfrink. Van Bommel was meer bezig met zijn gelijk halen dan met zijn team goed laten spelen. Toon had veel eerder moeten ingrijpen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 21 jan 2020, 13:33

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 12:32
Er wordt steeds meer duidelijk. Als ik dit lees heeft Van Bommel gewoon bewust de aankopen van John de Jong aan de kant gegooid. Samen met Bert van Marwijk is het een behoorlijke sabotage actie geweest.

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-laat- ... haring_web
Een ding is zeker. Beiden zullen nooit meer een rol krijgen binnen PSV. En dat is maar goed ook.
Triplets, it`s all about Triplets..

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 21 jan 2020, 14:33

"Nooit meer", lijkt me wat overdreven. Het lijkt me heel goed mogelijk dat Van Bommel ooit terugkeert bij PSV, wanneer er een andere leiding zit. Is een clubicoon en zit bij de supporters nog altijd in het hart, zo heeft de laatste thuiswedstrijd van 2019 wel doen blijken.

Kans op revanche. Voorlopig echter niet, natuurlijk.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 21 jan 2020, 14:35

Mee eens.
Deze figuren zijn niet meer welkom meer wat mij betreft.
Ook niet over 5 of 10 jaar, wanneer Bommel zogenaamd dan het trainersvak onder de knie heeft..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 14:42

Ik weet niet of Van Bommel hier een rol in heeft gespeeld of dat het een eenmans actie is geweest van Van Marwijk.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jan 2020, 14:52

Ze hebben het hoe dan ook aardig verziekt.

Marwijk blijkt m.i. vooral een slechte invloed te hebben... blijft natuurlijk ook gewoon een houthakker en hadden we dan ook nooit tot onze club toe moeten laten - nu zitten wij met de spaanders. Voetbaltechnisch en qua people skills is opa sowieso nooit een hoogvlieger geweest, het lijkt er sterk op alsof hij Mark nu ook vooral gecoached heeft op stijfkoppigheid.

Wat betreft Behich en Sainsbury: tsja als je net een paar jaar lang vooral in de zandbak en met jeugd bezig geweest bent dan lijken die Ossies opeens natuurlijk fantáááástisch. Bommel kan maar beter extra hard z'n best doen om nog wat te maken van die trainerscarrière want scouting zal het ook nooit worden :lol:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 15:10

DeTaurus schreef:
21 jan 2020, 12:37
Waar lees je dat?
Je kan ook tussen de regels door lezen natuurlijk. PSV geeft geen reactie, maar ondertussen staat er 1 hele grote reactie.

@Ailon Als je dit leest: je had gelijk. Ik geloofde het niet, maar het is volkomen duidelijk. Met terugwerkende kracht de credits voor jou.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 21 jan 2020, 15:34

En wat is die hele grote reactie die tussen de regels door te lezen is dan, volgens jou?

En waar haal je dat precies uit?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 21 jan 2020, 16:42

Precies uitgekomen wat ik 1,5 jaar geleden al zei toen ze waren aangesteld. Van Bommel ging de Jong echt niet serieus nemen, ook al is het op papier zijn baas.

De Jong lijkt mij een schat van een jongen maar is geen leider maar een prima tweede man. Een uitvoerder, geen leider.

Is overigens helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik ben dat zelf ook niet. Zo eerlijk ben ik wel. Toon had dit vwb de Jong ook moeten zien. Zeker icm een uber dominant persoon als van Bommel.

Een Brands had dit nooit gepikt. En bij een Brands had een van Bommel dit ook niet gedaan.

Plaats reactie